Як зберігати емоційний спокій та впевненість при спілкуванні з батьками
Почуваюся самотньою і засмученою від спілкування з батьками (і власними, і чоловіка). Відчуття, що мене не чують і ми говоримо аби говорити про город, капусту, борщ, сусідів, але не про те, що для мене дійсно важливо і значимо. Можу подзвонити папі, з яким місяць не говорила і він мені починає розповідати про огірки, які не проходили і так 30 хв по колу, замість того, щоб поцікавитися як мої справи.
Я завжди прагнула душевної близькості і тепла, а натомість або ігнор, або повчання. При цьому раніше я на це не так гостро реагувала як зараз. Що мені дивно, бо самій вже 36, а стала реагувати і включатися як підліток. Я відчуваю наче в мене якесь загострення дитячих травм і претензій саме зараз, хоча ще в 30 пам'ятаю свій внутрій стан піднесення і вдячності, яке щиро відчувала до своїх батьків. Скажу про себе - я заміжня і мама двох синів (7 років і 1 рік). відчуваю, що прожовжую ранитися від слів і взаємодії з батьками. Хоча і не хочу цього. Починаю всеодно думати і накручувати себе і так далі. А хочу навчитися не включатися і при цьому вибудувати більш менш здорові стосунки. Бо поки, щоб не включатися, я просто перестаю їм дзвонити і приїжджати, хоча мені видається це шлях в нікуди, бо спілкування зводиться нанівець або воно ні про що. Я також сумую від власного невміння мати ці душевні і близькі стосунки, де мене чують, підтримують, захоплюються. А пофакту маю рідних людей, які мене критикують як доньку, як маму, як людину або повчають. Якось вже втомилася і виснажилися від цього, а ще тотальне розчарування, що з цими людьми цього ніколи вже і не буде. І я наче прямо не можу це прийняти і всіляко цьому опираюся.
Окрема історія з моєю мамою: я завжди думала, що в нас теплі близькі стосунки. Вони такі дійсно і були, але зараз також розумію, що вони ще й були дуже залежні. У нас стався конфлікт нещодавно, після чого ми не спілкувалися тиждень, але мене це надзвичайно тяготить, і заполонює весь мій емоційний стан. Зазвичай я почуваюся поганою, невдячною, починаю сумніватися в собі як людині в цілому, що я нікчемна і лише в мене ось так. Але цього разу під час конфлікту цього, я наче зовсім по іншому поглянула на маму. У мене наче моя вина випарувалася, хоча я згодна, що дійсно їй відповіла грубим тоном, а натомість виникла велика злість, я б сказала навіть гнів, обурення від того, що жінці 65 років, а вона не вміє поводитися із власною дочкою, повністю заперечує свій внесок.
Нравится: 1 из 1

Ответы психологов
Дополнение от автора вопроса ·
Я знаю, що вона чекає поваги, любові і допомоги від мене, бо ж так вона мене виховувала. Але зараз я нічого з цього до неї не відчуваю і мене мега засмучує, коли я намагаюся з нею щиро поговорити,то вона говорить, скільки можна, подивися на себе як ти говориш зі мною, хіба я таке заслужила, я тобі стільки дала, а ти як зі мною говориш, при цьому вона постійно зазначає, що вона не винна, і я маю вибачитися, і якце я з матір'ю говорю. Але мені вже не 8 років, коли при таких її словах, я ледве не на колінах вимолювала пробачення в неї, заразя навпаки бішуся від цієї маніпуляції виною, і відсутністю в неї будь якої мудрості як у мами і дорослої жінки. З іншого боку всеодно моя мама важлива для мене у моєму і я люблю її, і вдячна за багато що. Дякую усім, хто почитає, мені дійсно хотілося поділитися.
Моє питання: як собі допомогти не ранитися від спілкування з батьками і прийняти той факт, що вони просто не можуть мені дати ту близькість,якої я хочу.
У вас назрела тема сепарации. И я про психологическую сепарацию. Ведь часто она не случается, хотя можно жить отдельно и финансово не зависеть. Но психологически все так же оставаться внутри ребенком, который доказывает что-то родителям, заслуживает хорошее отношение, старается изо всех сил, чтобы похвалили. И очень раниться, что не получается.
У меня на страничке есть пару статей про сепарацию. Думаю будет полезно для понимания, что это, для чего нужна и как влияет на жизнь.
Ваше изменение состояния и то, что вы увидели ваши отношения с родителями по другому совпало плюс-минус с рождением старшего. А сейчас младший еще больше обострил.
Рождение детей неизменно актуализирует наши травмы, наши страхи, переживания. И часто по мере воспитания детей мы можем не понимать родителей, типа ну вот, теперь понятно, почему мои родители так вели себя. А наоборот - выбрав другой стиль воспитания все больше недоумеваем и обижаемся - ну как так, почему они так делали и продолжают делать, ведь к своим детям так не относятся. И это ранит еще сильнее.
Самый лучший вариант это психотерапия на тему сепарации. Потому что отделиться от родителей мы может опираясь на другую взрослую фигуру, которым будет терапевт. И потому что исцеляемся от наших травм мы в контакте с другим - где безопасно, спокойно, где нет осуждения, критики, холодности. И тогда вы сможете выстраивать отношения по другому с родителями, что-то будете понимать, что уже не получите, потому что у родителей этого нет (и отгорюете это в терапии), перестанете сильно ждать интереса к вам, одобрения и тп. И станет легче не только с родителями, но и в целом в отношениях с другими людьми.
Если надумаете - - обращайтесь, много работаю с этой темой. И плюс свой собственный опыт как дочери, потому что тема сепарации тоже когда-то остро стала, когда родила ребенка.
м Кам'янське ·
Вітаю, Яна.
Відчувається,,що зараз ви дуже потребуєте підтримки, щоб вас почули й допомогли. З цією внутрішньою потребою ви й звертаєтесь до батьків . Але, не отримуєте необхідного, тому й відчуваєте себе «самотньою і засмученою від спілкування з ними.
Від того й «загострення дитячих травм і претензій саме зараз».
Щось відбувалося в вашому житті , що призвело до вашого теперішнього стану і за старим сценарієм ви звернулися за допомогою до батьків. Що є нормальним. Але…є нюанси.
Батьки до ПЕВНОГО віку відіграють важливу роль в житті дитини, поступово відпускаючи її в самостійне життя. Ви живете самостійно, заміжня, маєте дітей, вам 36.
Хто, на вашу думку, в першу чергу повинен закривати вашу потребу у «душевних і близьких стосунках», де вас «чують, підтримують, захоплюються»?
Що ви робите, щоб бути почутою?
Ви підтримуєте близьких, коли вони того потребують? Яким чином?
Чим ви захоплюєтесь в : чоловіку, синові, матері, батькові? Вони це відчувають?
Моє питання: як собі допомогти не ранитися від спілкування з батьками і прийняти той факт, що вони просто не можуть мені дати ту близькість,якої я хочу
Коли прийде розуміння, що батьки ВЖЕ й не повинні давати вам «ту близькість, бо її повинен давати чоловік; що ви доросла жінка, й в змозі спиратися на себе, а не вимагати повернути потяг, який давно пішов - прийде внутрішній спокій і ви не будете « ранитися від спілкування з ними, бо перестанете жити в очікуванні, що прийде дорослий ( мама або тато) та вирішить ваші проблеми.
м Кременчук ·
Здравствуйте. То, что мать идёт через нравоучения, вину, контроль это, по сути, её единственный способ получить ваше внимание , все так же старыми методами , других к сожалению она не знает.
А что если самой предлагать тот формат который хотите -
Что если вы попросите говорить конкретно: Мам, если я тебе звоню пожаловаться - не напихивай мне вдовесок, а скажи мне- доча. ты у меня самая лучшая . Я тебя бесконечно люблю.
Ведь наша задача обучать друг друга. И теперь пришла ваша очередь подсказывать им выражать свои чувства.
-Мам, мне иногда очень нужно просто услышать от тебя что-то тёплое. Мне этого не хватает.
При этом важно помнить, что задача не перевоспитать её, а обозначить правила, как с вами можно. Это и есть взрослая позиция. Не “ты должна стать другой”, а “со мной вот так работает, а вот так нет”.
И, наверное, самое сложное принять, что той глубины и тепла, которых вам хочется, от неё может не быть. потому что у неё этого просто нет внутри. Поэтому бесполезно выбивать это из неё, а добирать в других местах, в отношениях, в друзьях, в поддержке, психотерапии где вас действительно слышат.
Доброго ранку, Яно!
цитата:
ЯК ЗБЕРІГАТИ ЕМОЦІЙНИЙ СПОКІЙ ТА ВПЕВНЕНІСТЬ ПРИ СПІЛКУВАННІ З БАТЬКАМИ
Відчувається, наскільки складне і болісне питання постало перед Вами.
Без теорій і зайвої води спробую перейти до практики.
Перше - потрібно ПРИЙНЯТИ ситуацію як вона є (!) Батьків, такими як вони є. Свої почуття та потреби, як вони є.
От візьмемо Ваші почуття до мами
цитата:
зараз я навпаки бішуся від цієї маніпуляції виною, і відсутністю в неї будь якої мудрості як у мами і дорослої жінки. З іншого боку всеодно моя мама важлива для мене у моєму і я люблю її, і вдячна за багато що.
Вони амбівалентні, конфліктують між собою. А чому? Припускаю, через те, одні Ваші потреби - у теплі, чуйності, підтримці тощо - НЕ задовольняються. Та чи мають вони шанс КОЛИСЬ задовольнитись? Як на мене, питання риторичне, бо мама так влаштована, що не здатна Вам дати те, чого Ви потребуєте. Вона може дати лише те, що може...
Вважаю, що згодом, коли укріпите своє відчуття самоцінності, ставлення мами до Вас зміниться. Так само зміниться і характер вашого спілкування. Потім згадаєте мої слова.
Наступне. Замислимось - хто замість мами врятує Вас? Не буквально, звичайно. Йдеться про допомогу у формування вашої власної здатності БУТИ собі ОПОРОЮ(!) Цю роль може відігравати психолог.
Щодо звичайного душевного контакту, співчуття, розуміння - то цією людиною може бути Ваш чоловік. Та чи є в нього відповідний потенціал?
До речі, що можете роповісти про взаємини з ним? Чи відчуваєте себе безпечно? Почутою? Захищеною? Відкритись йому можете?
Той стан впевненості, про який Ви питаєте, точно не з'являється на ранок внаслідок волього рішення. Це доволі тривалий процес, який має певні етапи та підлягає цілком реальному керуванню. З багатьма його аспектами допоможе психолог, використовуючи певні методи та заходи. Щось зробите самостійно Ви.
Окремо про з'ясування стосунків з батьками, зокрема, мамою -
цитата:
дійсно їй відповіла грубим тоном, а натомість виникла велика злість, я б сказала навіть гнів, обурення від того, що жінці 65 років, а вона не вміє поводитися із власною дочкою, повністю заперечує свій внесок.
Не думаю, що варто та доцільно припирати маму до стінки, аби вона визнала свою провину за недодану Вам в дитинстві і тепер любов(!)
Хоча Вашу потребу цілком розумію. Власне, як і те, що цей шлях веде у ворожнечу та ще більше віддалення одне від одного. Свій гнів, злість та інші емоції доречно виражати у безпечному просторі за підтримки психолога. Виражати образу мами і, розбираючись з тим, як собі зарадити найбільш прийнятним способом.
Підсумовуючи вже зазначене, раджу обрати спеціаліста на цьому сайті та звернутись до нього особисто. Вам обов'язково допоможуть.
Відредаговано автором 07-05-2026 10:04:10
Дополнение от автора вопроса ·
Дуже дякую всім за відповіді!