Не вмію спілкуватися. Немає друзів
Я не вмію спілкуватися, часто не можу знайти тему для розмови і у мене дуже низька самооцінка. В університеті зі мною ніхто не спілкуюся, на роботі також я часто мовчу. Коли я перейшла в університет, то намагалася поспілкуватися з одногрупницями і вони тепер уникають мене. Я вважаю, що я нудна і зі мною немає про що говорити. Я заздрю іншим людям, тому що вони не такі як я. Ще я боюся спілкування, намагаюся уникати його, навіть втікаю від людей, щоб вони не зрозуміли, що зі мною неможливо спілкуватися. Що робити?

Ответы психологов
Добрий день. Схоже, що більша частина досвіду спілкування/взаємодії була для вас складна, а, ймовірно, і травматична. Можливо ви переживали знецінення, осудження, відторгнення і тд. Всі ці переживання збереглися в досвіді, як твердження що «я не вмію спілкуватися», тобто відчуття сорому за себе. Через що, почали уникати спілкування та пішли в ізоляцію. Хоча, я впевнена, насправді, Вам багато що є сказати і Ви маєте багато думок і почуттів. Це і є терапією з таким запитом - починати говорити, і отримувати новий досвід у спілкуванні, де є підтримка, співчуття та прийняття. Безпечніше це починати у роботі з психологом.
Доброе утро!
"на роботі також я часто мовчу" - а если, забыть про ваш страх общения - то про какие темы бы - вы говорили с людьми?
Какие темы вам вообще интересны?
"Я заздрю іншим людям, тому що вони не такі як я." - а какие они?
Ваше чувство зависти естественное - потому что вам, тоже хочется нормального общения, и интереса к себе.
Интереса к себе как к личности!
"Ще я боюся спілкування, намагаюся уникати його, навіть втікаю від людей, щоб вони не зрозуміли, що зі мною неможливо спілкуватися. Що робити?" - вы чувствуете себя неполноценной из за этого - да?
У вас конечно уже комплекс сформировался - который надо с психологом прорабатывать.
А всегда ли так было - что вам было тяжело общаться с людьми?
В детстве вы тоже были отдельно от детей?
Какие у вас отношения с родителями?
С ними вы общаетесь?
Есть ли братья или сестры?
На кого вы учитесь? И кем работаете? ( если не секрет)
А вот на сайте текстом общаться с нами вам легче или нет - анонимно?
Возможно, с вами в детстве родители не общались ( были заняты своей жизнью) и были холодны к вам.
Потому у вас просто не наработаны навыки общения толком.
Либо это у вас природнее ( лично ваше свойство) интровертность сильная.
Либо же, вы были ограничены от детей в детстве - не ходили в садик ( по какимто причинам) и т д.
Что повлияло на вашу дальнейшую социализацию.
Все это конечно, нужно разбирать детально с психологом - и не на сайте - а на консультации.
Учиться хотя бы через психолога общаться - нарабатывать эти навыки социализации.