Скромність
Підкажіть, будь ласка, як можна побороти скромність і зажатість і чи можна це зробити без психолога? Чи ніяк?
Коли я була дитиною я була гіперактивною і дуже відкритою, а зараз виросла і зовсім змінилася стала зажатою, хоча я знаю, що я не така. Це мені реально заважає жити
Дуже дякую

Ответы психологов
Доброго часу доби!
Може і можна, просто це дійсно непросто зробити самостійно.
Ви описуєте дві частини в собі, одна хоче бути активною, відкритою, інша скромна і зажата. Обидві частини – це ви. І коли одна частина пригнічує іншу, важко розібратися з цим наодинці, тому що ви одночасно по обидва боки.
У такі моменти й потрібен третій поруч – хтось, хто не стане на чийсь бік і допоможе поступово повернути доступ до себе.
Добрий день. Скромність та скутість, у якому саме плані вас турбує? Загалом у соціальному, вам складно з новими людьми, або групі людей. Чи більше у близьких стосунках? Якщо загалом у соціальному плані, то можна піти на гуртки по інтересам (наприклад театральний), де є щось цікаве для вас і, одночасно, група людей, де ви зможете попрактикуватися у спілкуванні та самопрезентаціі. Існують психотерапевтичні групи, які спеціалізуються на вашому запиті. Ви можете обирати будь-який варіант, але потрібний соціум для підтримки. Впевнена, що ви зможете подолати труднощі та розкрити свій потенціал, тим паче, що ви сама знаєте, що він у вас є.
Vitaliya Melnik психолог
Харків ·
Добрий день, Nast. Скромність часто є проявом сорому. Сором,як соціальне почуття часто спричиняється саме не підтримкою середовища,в якому ви зростали. Тобто це має бути робита саме з кимось у контакті, краще якщо це буде спеціаліст, який знає як з цим працювати.
Напевно у вашому житті були якісь події, після чого ви стали зажатою. Тому щира рекомендація звернутися до психотерапевта з вашим питанням
Доброго ранку!
цитата:
Коли я була дитиною я була гіперактивною і дуже відкритою
Пригадайте, до якого віку почували себе саме такою?
цитата:
а зараз виросла і зовсім змінилася стала зажатою
Такою ви стали, напевно, не в один момент і, скоріше за все, під впливом деяких подій та переживань. Цей аспект теж варто дослідити. Тому спитаю, що, на вашу думку, так кардинально повпливало на зміну вашого стану? Може, йдеться про взаємини з батьками? Може, про першу закоханість або конфлікти з однолітками?..
цитата:
хоча я знаю, що я не така
Цікаво, яка ви насправді.
Можете описати себе 10-ма прикметниками?
цитата:
Це мені реально заважає жити
Розкажіть, що вам не вдається через зажатість та скромність?
цитата:
Підкажіть, будь ласка, як можна побороти скромність і зажатість і чи можна це зробити без психолога?
Я вважаю, що нічого не треба намагатись побороти. Краще спочатку розібратись інструментом яких потреб вони є(!) А потім, ймовірно, шукати інші, більш дієві і прийнятні способи поведінки. Зажатість, наприклад, може набути ознак виправданої стриманості у відповідному конктесті ситуації.
Щодо психолога, то разом з ним можна пройти шлях змін набагато швидше і якісніше.
Відредаговано автором 25-10-2025 10:57:11
Здравствуйте! Мне видится без психолога самостоятельно будет сложнее.
quote]Підкажіть, будь ласка, як можна побороти скромність і зажатість і чи можна це зробити без психолога? Чи ніяк?[/quote]
Поскольку терапия предполагает связь с вашим подсознанием и бессознательными процессами в психике. А это может сделать специалист. Обращайтесь, буду рада вам!
цитата: