Залежність від думки психолога
Я в терапії 3,5 роки (психоаналіз), у мене депресія та тривожний розлад, антидепресанти не допомагають (пила курсами близько 8 різних препаратів за призначенням психіатра).
У мене є постійне відчуття провини і взагалі і що я не можу впоратися з цим життям, а психотерапевт останній час розповідає історії інших людей (з її практики або літератури) в яких ситуації були набагато гірше але вони впоралися з ними краще за мене, і те як мені потрібна соціалізація. У мене з цим проблеми (панічні атаки коли я виходжу на вулицю, больові відчуття від яскравого світла/шуму/натовпу тощо), не кожний день але часто.
У мене є подруги з якими я зустрічаюся , відвідую заняття з малювання та інколи ходжу на побачення. Енергії робити щось більше зараз немає, мені дуже соромно вислуховувати яка я погана і не справляюся. Я і так це знаю, періодично не можу змусити себе зробити звичайні побутові речі (покупатися/сходити за продуктами коли вони закінчилися/прибираю рідко і погано). Я декілька днів назад сиділа після сеансу і злилася на себе що не можу ніяк зрушити з місця: ні покращити своє життя, ні закінчити його щоб припинити страждати, і подумала що можливо щось не так з моєю психотерапією, я розумію що потрібно змінюватися і це може бути неприємно, але по-ідеї мені має ставати трохи краще, а у мене тільки росте почуття провини.
Психологу я написала про цю ситуацію, близька подруга радить змінити спеціаліста, хочу почути думку зі сторони наскільки це нормально при психотерапії, можливо якісь поради.

Ответы психологов
Лучший ответ
С опыта вам могу сказать, с работы с клиентами - иногда нужны паузы - чтоб друг от друга отдохнуть, так сказать морально и психологически. ( если давно работают вместе - больше года)
Или чтото скорректировать в работе.
Дать клиенту отдохнуть от психотерапии и психолога - от постоянного анализа - видь, это тоже требует сил и моральных и физических от клиента - все это разбирать.
Ну там месяц, два или три - кому сколько потребуется.
Сделайте паузу - от психотерапии пока что - месяц примерно. ( и понаблюдайте за собой - за своими ощущениями)
1.Уменьшиться ли тревога.
2.Уменьшиться ли вина.
3.Прибавиться ли сил и т д - понаблюдайте за настроением
Совет вам, могу дать - сделайте пока паузу, вам будет на пользу. ( месяц хотя бы)
А там уже, решите - продолжать ли дальше психотерапию, и с каким психологом, и в каком направлении.
"Я сама себе засуджую, психолог прямо це не говорить, але у її словах це зчитується." - ну вам нужен такой психолог, который не будет вас часто или много критиковать. Или будет делать это точечно или редко - или деликатнее.
Совсем без критики тоже нельзя - иначе не будет объективности.
Но тут же, еще смотря как подавать критику и т д.
Возможно вам подойдет - метод когда вы, просто на консультации выговариваетесь - говорите о своих ощущениях и мыслях - а психолог больше слушает вас. ( чем сам рассказывает истории)
Это уже смотря кто как работает - техника психолога.
Для начала вам нужен хороший психиатр. АД должны помогать. Без медикаментозной помощи, когда нет энергии и сил на самые простые вещи, то психотерапия мало поможет.
У вас был один психиатр?
Какая длительность курсов приема препаратов у вас была?
Психоанализ в качестве психотерапии - не уверена, что хороший вариант. Это метод, в котором десятилетиями можно ходить. Да и в том, где этому хорошо обучают в Украине, тоже много вопросов.
Доброго дня!
Ну начнем с того, что с учетом ваших диагнозов - непростые диагнозы - и что вы давно в этой проблеме ( а значит ситуация запущенная ) то, то что вы делаете - то что можете уже для вас подвиг!
И это не красивые слова - это так и есть.
Любая ж болезнь накладывает свой отпечаток - и на уровень жизни, и на ее темп ( время) и на самоощущения себя, и на психику, и на социализацию.
Так что, в любом случае - вы молодец! Что не опускаете руки, и стараетесь в этом както существовать и жить!
Да в своем ритме - но пока так - пока лучше не ставьте себе завышенных ожиданий - не от себя, не от психолога.
Потому что, случай у вас не простой. ( нужно на это скидку делать - и вам и психологу)
А не требовать от вас - успеха, или бегом бежать и все делать и менять.
"Енергії робити щось більше зараз немає, мені дуже соромно вислуховувати яка я погана і не справляюся." - это кто вас осуждает психолог или еще ктото?
Насчет психолога - с которым вы работаете три года - то это уже большой срок для любой психотерапии.
Возможно, вам именно психоанализ как метод не подходит ( такое бывает) нужно найти подходящий метод.
Или перестал подходить - так как вы, в этом методе - три года.
В любом случае надо чтото менять, либо психолога - если вы видите, что эффекта от работы с ним мало.
Или сам метод менять - на другой, и искать другого специалиста.
"У мене є постійне відчуття провини і взагалі і що я не можу впоратися з цим життям, а психотерапевт останній час розповідає історії інших людей (з її практики або літератури) в яких ситуації були набагато гірше але вони впоралися з ними краще за мене, і те як мені потрібна соціалізація." - ну тут, скорее всего уже усталость пошла взаимная от работы - и у нее, и у вас ( такое бывает, если люди долго вместе работают - причем в любой работе) и она видимо, уже не знает как вас мотивировать на перемены - потому рассказывает истории - чтоб вы на чужих примерах, увидели может, чтото со стороны.
И тем самым усиливает у вас чувство вины, да.
Ну тут просто не ваш метод - не те методы применяются.
"Психологу я написала про цю ситуацію, близька подруга радить змінити спеціаліста, хочу почути думку зі сторони наскільки це нормально при психотерапії, можливо якісь поради." - вы верно сделали, что написали своему психологу - есть проблема - и ее надо признать, и вам, и психологу - что наверное, уже нужно заканчивать сотрудничество. ( и это тоже нормально, не надо этого боятся)
Но если уже не работает - то значит надо менять и подход, и специалиста - адекватный психолог это поймет.
Ну а вы со своей стороны, поблагодарите его - всетаки три года жизни она с вами прошла ( ну если есть желание конечно)
И вот, а дальше решайте сами - какой вам подход ближе, и ищите нового психолога желательно, тот кто умеет работать с депрессией и тревожными расстройствами.
" Я в терапії 3,5 роки (психоаналіз), у мене депресія та тривожний розлад, антидепресанти не допомагають (пила курсами близько 8 різних препаратів за призначенням психіатра)." - и да, найти другого психиатра ( но с опытом) и еще раз уточнить диагнозы и лечение скорректировать.
Сил вам!
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384876 для Валентина Михайловна
Основний лікар один, ще були одиничні консультації у двох інших психіатрів. Один препарат від 3 місяців до 2 років, мені підвищували дозу потім змінювали. Я втомилася від ліків бо краще мені не стало, а побічні ефекти (сонливість, зайву вагу) я отримала, останні 4 місяці я припинила пити ліки (психіатр та психолог знають).
Психотерапевт українка, але навчалася в Австрії, в неї нормальна освіта.
А який би підхід ви могли порекомендувати?
Я пробувала займатися з гештальт-терапевтом (6 сеансів, але мені абсолютно не зайшло), потім спробувала психотерапію бо є проблеми які тягнуться з дитинства і я читала що їх краще розбирає саме психотерапія.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384877 для Ірина Миколенко
Дякую
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384877 для Ірина Миколенко
Я сама себе засуджую, психолог прямо це не говорить, але у її словах це зчитується.
Можливо, це дійсно взаємовтома і/або мені перестала підходити методика.
цитата:
Один препарат від 3 місяців до 2 років, мені підвищували дозу потім змінювали.
Интересно, зачем менять дозировку препарата, который не работает. А 3 месяца АД вроде как мало, насколько я знаю.
Я бы все таки рекомендовала найти другого психиатра.
Не бывает же так, чтобы для вашего случая не было лечения.
По поводу двух других психиатров, то что они говорили? Почему только по 1 консультации у них было?
цитата:
Что именно вам не зашло?
Какие ожидания были от психолога?
Как проходили эти 6 встреч?
цитата:
Что именно психолог говорит, что вы слышите осуждение?
Депрессия и тревожное расстройство у вас тоже больше 3,5 лет или меньше/больше?
Что происходило в вашей жизни до того, как вам поставили диагноз?
Что удалось осознать в процессе терапии?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384876 для Валентина Михайловна
Лікар робила припущення що стандартне дозування препарату не допомагає, а збільшене може допомогти, займало час поступове збільшення дози і декілька місяців щоб оцінити чи змінився/є результат.
Я в Німеччині, тут великі черги до лікаря, одиничні консультації були (один раз я потрапила по оголошенню в газеті у клініку, вони робили безкоштовні консультації для біженців, там мені порадили шукати психолога для довготривалої терапії, якщо заняття за декілька місяців не допоможуть, звернутися до психіатра за антидепресантами, я так і зробила але потрапила не до того лікаря який проводив первинний прийом, ще я зверталася до психіатра у психіатричній клініці (попросила направлення у лікуючого психіатра), довго чекала чергу (більше півроку) і коли туди потрапила вони взяли аналіз крові та мазки з носа та рота (стандартно). Виявили антибіотикорезистентну бактерію і відправили мене додому лікуватися, поки я пройшла курс мазі і здала тести що цієї бактерії вже немає місце знову зайняте). Тому в мене по факту знову була первинна консультація.
Я ще думала звернутися онлайн до психіатра з України, але якщо він мені випише антидепресанти я не знаю як їх купити. Зараз знаходжуся в Німеччині, ліки можна купити тільки за рецептом. Тому відклала цей варіант.
Гештальт -терапевт: я зверталася очно десь за пів року до початку війни, підозрювала в себе депресію, мені порадила звернутися в цей напрям психолог з ПКТ (вона сказала що не бере клієнтів з депресією та тривожним розладом, тому у нас була одна консультація), сказала що я не дозволяю собі проживати емоції і це краще до гештальт-терапевта.
Гештальт -терапевт сказала що в цьому напрямку клієнт вчиться виражати свої емоції на прикладі психолога. Тобто я сиділа розповідала що мене хвилює, а вона це коментувала. Я не відчувала що працюю зі спеціалістом, а ніби розповідаю історію для якоїсь бабусі на лавочці яка весь час коментує "ой та ви що/мені вас так шкода/я хочу плакати/так ви ж нормальна (на фразу що в мене ще не було серйозних стосунків)" і тд. Я казала що мені це некомфортно, але почула що це моя психіка так противиться роботі зі спеціалістом. Я деякий час змушувала себе ходити, потім усвідомила що я буквально роблю собі неприємно за гроші тому що хтось сказав що так треба. На цьому я припинила нашу співпрацю. Думаю цей метод мені не підходить.
За період психотерапії у мене зменшилася кількість панічних атак, я почала краще розуміти причини своїх відчуттів та реакцій, набралася сміливості комунікувати у стосунках, бо раніше я мовчки ображалася і чекала коли хлопець сам здогадається що я маю на увазі, стала менше хвилюватися що подумають інші люди, і менше гризти себе коли я роблю щось неідеально, почала відпускати образи а не страждати і нести через роки наслідки давніх подій. Тобто прогрес за ці роки є, він помітний, і я вдячна що мені допомогли.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384885 для Ірина Миколенко
Дякую. Я не розглядала можливість паузи, поміркую.
м Кам'янське ·
Вітаю.
«Основний лікар один, ще були одиничні консультації у двох інших психіатрів. «
На протязі цього часу вам не змінювали діагноз?( якщо можете, напишіть код/и).
Да,так дійсно буває, що депресія погано піддається медикаментозному лікуванню й тоді перша лінія допомоги-це психотерапія. Й, психоаналіз, як і будь-який інший метод, може використовуватися для роботи. Але, справа не тільки в методі, а в більшій мірі в самому фахівці. Бо, на практиці, психотерапевти не « універсальні солдати «, а все ж таки мають певну спеціалізацію. Тобто, спеціаліст має розуміти, як працювати з вашим запитом. І хоча, психоаналіз- це « довгограючий» метод , 3,5 роки достатньо для відчуття вами прогресу. А, якщо його не має, тоді 2 варіанти: або щось з діагнозом не так, або дійсно вже час змінювати терапевта.
Враховуючи важкість отримання консультації у психіатра, я б радила почати із зміни психотерапевта. При пошуку нового, спеціаліста,,звертайте увагу на те, з чим працює фахівець.
цитата:
Есть вариант еще, что кто-то передаст вам посылку с Украины с препаратами. Многие перевозчики так делают.
Узнайте, насколько это возможно, потому что это ненормально, что ничего не помогает.
цитата:
А почему тогда есть мысль поменять терапевта, если такой немаленький прогресс?
По поводу гештальт-терапевта не поняла, какие у вас были ожидания от нее?
И что вы имеете в виду под
цитата:
Я не відчувала що працюю зі спеціалістом, а ніби розповідаю історію для якоїсь бабусі на лавочці яка весь час коментує "ой та ви що/мені вас так шкода/я хочу плакати/так ви ж нормальна (на фразу що в мене ще не було серйозних стосунків)
Как бы вы могли почувствовать, что это не бабушка с лавочки, а психотерапевт?
По поводу метод не подходит, то тут у вас опыт только с 1 психологом, по которому выводы делать про целый метод несколько преждевременно
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384889 для Валентина Михайловна
Я думаю над варіантом передачі посилок з ліками, але у мене зараз немає сил когось шукати/домовлятися тощо. Тому обрала найпростіший варіант, з рецептом від місцевого лікаря замовляю препарати в найближчу від дому аптеку.
Я тому і хочу почути погляди інших спеціалістів, бо прогрес був але зараз я не витримую критики психотерапевта і відчуваю провину ще й перед нею. Я розумію що якщо просто міняти спеціаліста, мені доведеться як мінімум розповідати всю ситуацію спочатку, і знову треба буде витрачати час щоб довіритися чужій людині.
Це складно пояснити, бо це на рівні відчуттів. Прийти вчасно, чути те що я говорю, не перебивати своїми оханнями, розповідати про свої почуття дозовано та в тему, задавати питання які спонукають шукати відповідь. Можливо, дійсно не пішов конкретний психолог, а не метод в цілому. Для мене основними критеріями були наявність освіти, досвіду роботи та суб'єктивне почуття комфорту під час спілкування.
"Виявили антибіотикорезистентну бактерію і відправили мене додому лікуватися, поки я пройшла курс мазі і здала тести що цієї бактерії вже немає місце знову зайняте). " - вам вообще както не везет...
Как будто не в том месте ищите... и не с теми людьми.
""ой та ви що/мені вас так шкода/я хочу плакати/так ви ж нормальна (на фразу що в мене ще не було серйозних стосунків)" і тд. " - вы жалость от нее чувствовали правильно я поняла? И вас это задевало...
Жалость конечно не приятна... одно дело жалость, а другое дело искреннее сочувствие - это разные уровни.
"Я деякий час змушувала себе ходити, потім усвідомила що я буквально роблю собі неприємно за гроші тому що хтось сказав що так треба." - не себя ломать нельзя, особенно в психотерапии - или насильно заставлять.
"На цьому я припинила нашу співпрацю. Думаю цей метод мені не підходить." - правильно сделали, что остановили все.
Ну или метод не подошел - или специалист не подошел ( и да с вашего описания - сомнения есть в ее квалификации).
"За період психотерапії у мене зменшилася кількість панічних атак, я почала краще розуміти причини своїх відчуттів та реакцій, набралася сміливості комунікувати у стосунках, бо раніше я мовчки ображалася і чекала коли хлопець сам здогадається що я маю на увазі, стала менше хвилюватися що подумають інші люди, і менше гризти себе коли я роблю щось неідеально, почала відпускати образи а не страждати і нести через роки наслідки давніх подій. Тобто прогрес за ці роки є, він помітний, і я вдячна що мені допомогли." - вот это круто - прогресс да, существенный и важный!
Значит психоанализ вам подходит, как метод - и специалист с вами хороший работает.
Просто усталость уже пошла друг от друга - такое бывает.
Возможно ваш психолог - думает, что три года прошло - должно быть уже излечение.
И не замечает какие успехи вы уже сделали.
Вы ей это все рассказывали - резюме, к чему пришли, что получилось у вас?
Она знает про это? Если да - то какая ее реакция?
А гештальт терапия - это больше про - здесь и сейчас ощущения, мысли, действия - уклон на настоящее время.
Психоанализ - это про прошлое больше да - анализ прошлых событий и сценариев.
цитата:
Тому обрала найпростіший варіант,
Простой ли этот вариант?
Ведь вам не помогает.
По поводу искать кого-то, то кидаете в фб в группу по месту и будут отклики.
цитата:
я не витримую критики психотерапевта і відчуваю провину ще й перед нею.
Вы так и не написали, что конкретно вам говорит психолог, что вы слышите там критику и что-то неприятное для себя.
Вот просто конкретные фразы, ситуации и тп.
Это важный момент. Мы часто слышим других через призму своего опыта, установок, самооценки и бывает так, что вовсе не то, что говорят другие.
А еще можно и даже нужно на терапии прямо брать и говорить "вот эти слова для меня звучат как критика/обвинение и тп" и прояснять на месте с психологом. Не знаю, как это в психоанализе выглядит, но это важная часть.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384893 для Валентина Михайловна
Спробую процитувати: "Мені здається що коли я з вами так працюю я допомагаю вам залишатися в такому стані як ви є зараз "/"Вам потрібно вставати і робити щось" (у мене бувають дні коли я просто лежу і не можу змусити себе щось зробити, останній рік до трьох днів максимум, я довго збираюсь з силами щоб наприклад покупатися/запустити пралку/помити посуд, тобто звичайні побутові дії)/"Вам потрібна активна соціалізація" я часто гуляю на вулиці/їду в транспорті у бервухах бо не можу витримати шум, перспектива спілкування з незнайомими людьми вганяє мене в паніку, тобто інколи мені норм (я знайшла подруг на мовних курсах, відвідую заняття з малювання) але сильно залежить від настрою, якщо випхнути себе через силу в мене почнеться панічна атака, тому останній рік я одразу орієнтуюся на самопочуття/"Вставайте і постарайтеся вийти на прогулянку" я відчуваю себе нікчемою бо часто не можу випхнути себе з дому, або ж можу починаю задихатися і іду назад.
Хочу додати трошки до того, що написали колеги.
Я впевнена, що Ваш психолог – компетентний фахівець.
Але є правило, яке знають усі психологи. При тривожному розладі психоаналіз не допомагає.
До того ж завдання психолога – не критикувати клієнта, а обережно, тактовно змінювати його світогляд, щоб він сам зрозумів свої помилки мислення та поведінки.
Вам підійде когнітивно-поведінкова терапія.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384892 для Ірина Миколенко
Просто мені останні багато років нічого не хочеться, і якщо я не буду себе змушувати щось робити так і лежатиму день за днем. Це не кожний день, буває і нормальний настрій.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384896 для Ирина Константиновна
Дякую.
"Я тому і хочу почути погляди інших спеціалістів, бо прогрес був але зараз я не витримую критики психотерапевта і відчуваю провину ще й перед нею." - тут такая фишка скрытая может быть - между вами и психологом.
Три года это много - за это время психолог и клиент уже психологически к друг другу привыкают ( все мы люди, а не роботы)
Появляется взаимозависимость эмоциональная, ментальная - и психотерапия может уже переходить в формат дружбы ( чего делать нельзя - иначе работа поломается - просто уже не сможете нормально работать)
И за такой большой промежуток - 3 года - могли накопится какието скрытые претензии или обиды ( что у вас, что у психолога) - или какието недопонимания взаимные - что у вас и произошло видимо - такое тоже бывает.
Почему скрытые - да потому что, не всегда клиенту, можешь все сказать, что думаешь.
И так же, и клиент не всегда говорит, то что думает о психологе - а терпит неудобства - (что было у вас раньше, с другими психологами).
И вот эта скрытая обида, видимо сидит у психолога - которую он вам явно не говорит - но вы ее незримо ощущаете, и чувствуете вину ( а это уже падает на ваш комплекс вины - который видимо у вас давно еще с детства)
Так что, тут лучше всего сделать паузу.
Ну еще вариант, откровенно поговорить с психологом ( но не факт что поможет)
Но хотя бы ситуация между вами с ней - станет яснее.
"Я розумію що якщо просто міняти спеціаліста, мені доведеться як мінімум розповідати всю ситуацію спочатку, і знову треба буде витрачати час щоб довіритися чужій людині." - ну да это не просто... не простой путь.
"Для мене основними критеріями були наявність освіти, досвіду роботи та суб'єктивне почуття комфорту під час спілкування." - хорошие критерии.
"Це складно пояснити, бо це на рівні відчуттів. Прийти вчасно, чути те що я говорю, не перебивати своїми оханнями, розповідати про свої почуття дозовано та в тему, задавати питання які спонукають шукати відповідь." - ну видите вы сейчас ее тоже критикуете)) Она про это знает? Был откровенный разговор с ней? ( если я правильно поняла)
С одной стороны, вы все по делу написали - и чтоб психолог не опаздывал на консультации - и чтоб дозировал эмоции свои и мысли - и чтоб по делу отвечал - все верно.
Но повторяю психолог - тоже человек - и за три года видимо, вы уже перешли грани просто работы - уже ушли в грани дружбы - потому и работа вот начала плыть... ( такое бывает если долго работаешь с клиентом)
"Просто мені останні багато років нічого не хочеться, і якщо я не буду себе змушувати щось робити так і лежатиму день за днем. Це не кожний день, буває і нормальний настрій." - понимаю.
" але сильно залежить від настрою, якщо випхнути себе через силу в мене почнеться панічна атака, тому останній рік я одразу орієнтуюся на самопочуття/"Вставайте і постарайтеся вийти на прогулянку" я відчуваю себе нікчемою бо часто не можу випхнути себе з дому, або ж можу починаю задихатися і іду назад."
Ну да, она как будто вами командует... ( это от усталости - вы устали друг от друга)
А она и раньше, так же вами пыталась командовать?
Просто я так понимаю - она пытается вас так стимулировать - но делает только хуже - у вас сопротивление идет, и потом вина и обида.
Пауза нужна однозначно.
И скажите ей прямо - что ее эти команды на вас не действуют, только хуже делается - не подходит вам такой способ.
И спросите ее зачем она так делает?
Вас стимулировать надо - но более мягко это делать - точно не командами.
Вам наоборот, волю надо дать - чтоб вы сами выбирали.
Чтоб у вас выбор был - действий или не действий.
"тому останній рік я одразу орієнтуюся на самопочуття" - вот это очень верная тактика!
Вы сами ее интуитивно нашли - ее и придерживайтесь.
( ваша психолог - вам даже в этом помогла от обратного) от ее приказов - вы наконец начали понимать, что надо на свои ощущения ориентироваться - чувствовать, что вам говорит ваше настроения - ваши желания и ваше тело.
Она к этому вас подтолкнула - своей тактикой. ( бывает и такие парадоксы)
Так что снова ее можно поблагодарить))
Именно при депрессии то, что нужно!
При депрессии человек - наоборот не слышит своих желаний - они как гаснут...
А вы начали их слышать - ура))
"тому останній рік я одразу орієнтуюся на самопочуття" - это ваш компас - ориентир - ваше самоощущение - делайте все по своим ощущениям - это будет вам помогать.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384900 для Ірина Миколенко
Дякую.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384900 для Ірина Миколенко
Раніше таких команд не було, вони з'явилися в останні декілька місяців і виганяють мене в додатковий стрес. Я впевнена що вона намагається допомогти, можливо дійсно накопичилася втома.
Я планую дочекатися її відповіді і залежно від неї запропонувати паузу.
В будь-якому разі, вона мені допомогла і я їй за це вдячна, бо 3 роки назад була в абсолютно розібраному стані.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384899 для Ірина Миколенко
Щодо критики це стосувалося гештальт-терапевта з яким у мене було 6 зустрічей, мені діяла на нерви така поведінка тому ми припинили співпрацю.
Зараз таких проблем немає
"Раніше таких команд не було, вони з'явилися в останні декілька місяців і виганяють мене в додатковий стрес. Я впевнена що вона намагається допомогти, можливо дійсно накопичилася втома." - вам не хочется признавать, что нужно останавливать консультации с ней?
Вы к ней привыкли да?) ( эмоционально привыкли)
Пора пора... потому что, вы и она буксуете обе.
"Раніше таких команд не було, вони з'явилися в останні декілька місяців і виганяють мене в додатковий стрес." - понимаете, она же тоже человек... у нее могло чтото случиться помимо работы - какието свои проблемы в семье или еще чтото.
Может ей отпуск нужен - может у нее выгорание пошло... ( предположение)
"В будь-якому разі, вона мені допомогла і я їй за це вдячна, бо 3 роки назад була в абсолютно розібраному стані." - ну вот и это здорово!
Просто иногда так бывает - что определенный человек с нами проходит этап - помогает нам - а дальше все, надо идти уже своей дорогой дальше ( возможно у вас именно такой случай)
Доброго дня!
цитата:
ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ДУМКИ ПСИХОЛОГА
Поміркуйте - як можна зменшити цю залежність хоча б на 1%.
Що для цього потрібно? Яким чином? на що спираючись і що використовуючи?
Пропозиція, між іншим, актуальна і по відношенню психологів, які долучились до вашої теми.
Відредаговано автором 07-09-2025 17:26:07
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384905 для Ірина Миколенко
Дякую
цитата:
Мені здається що коли я з вами так працюю я допомагаю вам залишатися в такому стані як ви є зараз "/"Вам потрібно вставати і робити щось" (у мене бувають дні коли я просто лежу і не можу змусити себе щось зробити, останній рік до трьох днів максимум, я довго збираюсь з силами щоб наприклад покупатися/запустити пралку/помити посуд, тобто звичайні побутові дії)/"Вам потрібна активна соціалізація" я часто гуляю на вулиці/їду в транспорті у бервухах бо не можу витримати шум, перспектива спілкування з незнайомими людьми вганяє мене в паніку, тобто інколи мені норм (я знайшла подруг на мовних курсах, відвідую заняття з малювання) але сильно залежить від настрою, якщо випхнути себе через силу в мене почнеться панічна атака, тому останній рік я одразу орієнтуюся на самопочуття/"Вставайте і постарайтеся вийти на прогулянку" я відчуваю себе нікчемою бо часто не можу випхнути себе з дому, або ж можу починаю задихатися і іду назад.
Да, порой неприятно это слышать, но ведь без маленьких шажков вперед ничего ж и правда не изменится.
Составьте план на каждый день, где в каждом дне будет хоть какое-то действие, которое вы не делали до этого. Вначале попробовать, потом закреплять, как новую привычку. Постепенно, без рывков. С тем, чтобы и записать это самой, смотреть на свой успех и хвалить себя.
Вам терапевт просто констатировала факт, что надо вставать и что-то делать. Осуждение и критику добавили вы, потому что ощущаете себя виновато, стыдно перед терапевтом.
По поводу психиатра - вам нужен новый врач, онлайн с Украины, найти того, кто привезет АД. Огромное количество людей в фб общаются в группах аля украинцы в Германии (ищи по своему городу).
Вы пишите, что выбираете простой путь. Но вы как раз выбираете сложный путь, в котором ничего не меняется.
Все таки при депрессии медикаментозное лечение первично. Без него никак.
По поводу панических атак, то возможно стоит взять с собой препараты, чтобы как только она начнется - принять лекарство, выучить и записать себе в телефон упражнения дыхательные и попробовать их, когда наступит ПА. И при это не возвращаться домой, а справится лекарствами, упражнениями. Ведь по сути вы закрепляете возвратом домой поведение и ничего и правда не меняется.
Терапия это не только осознание, но осознание+проживание+действие. Без последнего ничего происходить не будет, какой бы терапевт или подход не был
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384908 для Валентина Михайловна
Дякую, я поміркую над цим.
Перед і під час панічної атаки я відчуваю біль, а безпосередньо не можу видихати (тільки вдохи виходять). Тому коли я відчуваю що вона скоро почнеться я намагаюся знизити рівень подразника (шум, світло), наприклад, гуляю в темних сонцезахисних окулярах і бервухах. Але це не завжди допомагає, плюс мені соромно сидіти і хапати повітря на людях. Сидіти тому що з'являються дивна слабкість в ногах і не можу йти, це проходить через пару хвилин але все одно дуже неприємно.
Ліки які знімають тривожність я пила, вони чудово допомагали, але вони викликають залежність тому я пропила курс і поки його не можна повторювати. Дихальні вправи я не пробувала, тому що під час панічної атаки не можу дихати. Можливо є сенс потренуватися в спокійному стані. Дякую
Я бы предложила вам обсудить с терапевтом, самой поискать и попробовать разные варианты упражнений.
И каждый день пробовать по чуть- чуть. Например, дойти до ближайшего магазина/парка/остановки и тп. Пусть это будет 100м, завтра 120, через неделю 200. Неважно. Идея в том, чтобы был прогресс, за который вы и сама себя будете хвалить и будет ощущение "вот, я смогла, у меня получилось".
Потом, когда понимаете, что стало легче по этому пункту, его продолжаете, новое что-то пробуете из того, что сейчас пугает, кажется, что нет сил и тп.
И дальше по списку.
Это как с похудением, правильными питанием и тп. Психика сопротивляется, если все сразу, но и ничего не изменится, если я буду ходить в зал к тренеру, но ничего не делать и считать, что надо паузу сделать потому что что-то не помогает мне (но тренировки я не делаю, питание не меняю).
Клиента нельзя тоже до бесконечности поддерживать в том, что он просто говорит, и ничего не делает. По чуть-чуть, но надо как-то слегка подталкивать и подсвечивать, что нужны действия.
Ну и да, психиатр обязательно новый.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384906 для Володимир Анатолійович
Це хороше запитання, але у мене немає на нього відповіді.
цитата:
Це хороше запитання, але у мене немає на нього відповіді.
Насправді питаня не для відповіді, його завдання - запустити процес ПОШУКУ відповіді(!)
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 384912 для Володимир Анатолійович
Я розумію, процес запустився. Сподіваюся, я зможу собі відповісти.
Дякую
Ірина Гуральчук психолог
Доброго дня.
Якщо б Ви дозволили собі щиро розізлитися на психологів, психотерапевтів, психіатрів, які Вам досі не допомогли, якою б Ви тоді почувалися? Що буде, якщо Ви дозволите собі бути сердитою ?
Поділюся міркуваннями, які виникли після прочитання всього, чим Ви поділились. З Вашого опису у мене виникає припущення, що зараз Ви на дуже важливому етапі свого зцілення. І тут є дві сторони медалі — з одного боку Ви помічаєте, що весь шлях який Ви пройшли, дав Вам певний ресурс: Ви вже багато можете, розумієте, усвідомлюєте, маєте компетентність в психологічних питаннях, що стосуються Вашої ситуації, вмієте і дозволяєте собі про себе дбати з врахуванням Ваших потреб і можливостей. З іншого боку: доводиться зіткнутися з тим, що лікарі, психологи, терапевти — не всесильні і не зовсім можуть допомогти цілком вирішити проблему.
Як відчуваєте, чи могли б Ви витримати зараз водночас цінування і вдячність до себе та фахівців за те, що отримали в процесі, коли звертались за допомогою і співпрацювали зі спеціалістами, і разом з тим - злість і розчарування, що все ж при чималих зусиллях і вкладеннях досі не отримали цілком те, чого потребували?
Що відчуваєте, якщо спробувати водночас охопити одне і інше?