Депресія чи зневіра
Христос Воскрес! Потребую допомоги у вирішенні ситуації, яка склалася і яку немає сил терпіти. Допоможіть, будь ласка, визначити причини і покажіть шляхи подолання: я не бачу їх. Спробую дуже стисло. Я заміжня, є донька 7 років . Заміж вийшла, тому що потрібно було відносити оформити законом( розлучився як раз). Жили більш менш нормально, потім народилася дитина , я пішла з роботи( була невелика своя справа). Слід додати, що чоловік не працював, так, якісь підробітки рідкі; вдома приватній справах теж не допомагав. Гуляв з дитиною іноді. Потім почалася війна і я з дитиною виїхала до Польщі, там вдалося влаштуватися на роботу, гроші в нас з дитиною були. Відправляла чоловікові. З житлом склалась така ситуація, що купили в новобудові квартиру, а з початком війни забудовник зник, і половина дома не здана в експлуатацію. Тому зараз без житла. Живемо у моєї мами, в одній кімнаті. Зараз я в Україні, працюю , суміщаю дві посади, адже зарплати маленькі, вистачає грошей а їжу, дорогу і впригципі все. Чоловік не працює, хоча каже що шукає. 4 роки. По дому не допомагає. Мені дуже важко, робота далеко- годину добиратися, в 7 вийшла, і в 19 прийшла. Уроки, приготування їжі, прибирання, покупка продуктів на мені. В мене ні на що немає сил. В суботу сплю до обіду, не завжди встигаю на вечірню , картаю себе за це. Із-за цієї втоми і недосипання не можу підготуватися до Причастя, теж відчуваю провину. Раз на 2-3 тижні виходить. Читати Святе письмо теж не завжди є час. Щоб читати, мені треба вдягати окуляри, а від них голова болить, амбліопію маю, окуляри лише для читання. На роботі теж цілий день в окулярах ( працюю з цифрами). Прошу допомоги в чоловіка - каже, щоб простіше відносилася, готувала пельмені… але ж дитина не може постійно харчуватися так . На додачу чоловік постійно ображається, що я йому не приділяю достатньо уваги, і не розмовляє тижнями. Останній раз не розмовляв 4 місяці. Ледь вдалося помиритися…. Дитина все бачить і зчитує, і в результаті відноситься до мене аналогічно, як до обслуги. Мені дуже погано, в середині ніби чорна діра, важка, тягуча, липка, постійним фоном роздратування . Після Причастя легше стає, але не надовго. Прошу Бога про допомогу, дякую за все. Але сил не має вже. Я не хочу повертатися додому, як в холодну труну. Спасі Господи . Сумбурно написала, але все розповідати займе багато часу, а я на роботі. Буду дуже вдячна за якусь пораду

Відповіді психологів
Краща відповідь
Доброго дня.
Якщо чесно, загалом викликає подив, як Ви ще вцілому знаходите сили щось робити?
Я не буду зараз торкатися Вашого чоловіка, адже, не він звернувся по допомогу.
Те, що я зараз напишу, може дуже здивувати, але...
Як на мене, проблема набагато глибша, аніж лише стосунки з чоловіком. І швидше за все, потрібно буде торкнутися Вашого дитинства. Бо прослідковується певна модель поведінки жінки, яка звикла все тягнути на собі. От, наприклад, у мене до Вас одразу перше питання.
Ви пишете "виїхала до Польщі, там вдалося влаштуватися на роботу, гроші в нас з дитиною були. Відправляла чоловікові...". А це як? Для чого дорослому чоловіку з руками та ногами відправляти гроші? Це він Вам та дитині повинен відправляти, в не Ви! І немає абсолютно значення, скільки Ви заробляєте! Чи він у Вас інвалід?
Це, насправді, один із законів стосунків. Якщо хочете, щоб чоловік почав працювати і турбуватися про Вас з дитиною, припиніть його годувати. Їжте і годуйте дитину поза домом. Не несіть в дім продукти. Готуйте йому з того, що він купить. Закрийте гаманець для чоловіка. От скажіть, будь ласка, для чого йому шукати роботу, якщо він живе з жінкою, яка взяла на себе роль чоловіка? 'дина можливість змусити чоловіка працювати - це залишати порожнім холодильник. Слова для чоловіків - пуста справ. Чоловіки реагують лише на конкретні дії.
Так, певне, Ви зараз скажете, а як так можна, адже, ми одна сім'я? А як же Віра в Бога?
А як може Вам Бог допомогти, якщо Ви сама не змінюєте свою поведінку?
Це перше
А друге. Хто в сім'ї Ваших батьків все тягнув на собі? Хто був "тягловою конячкою"? Звідки у Вас установка давати гроші чоловіку, як маленькій дитині?
Підкажіть, будь ласка, чи почували Ви себе захищеною в дитинстві поруч з батьками? Чи були Ваші стосунки теплими та довірливими? Які стосунки були між Вашими батьками у Вашому дитинстві?
Прочитала Ваш текст і подумала - як добре було первісним людям, все ясно і зрозуміло: він за мамонтами, полює, вона готує, ростить дітей.
У первісної людини, якщо не приніс чоловік нічого з полювання — усі голодні. А зараз є дружина та її зарплата, з голоду не помреш.
Причин, чому чоловік втратив роботу може бути багато. Головне в іншому, як довго він шукає чи не шукає нову.
Ви бачите, що Ваш чоловік живе за Ваші гроші. А може він просто ледар і його все влаштовує?
Що робити?
Звичайно починати треба з того, що сідати за "стіл переговорів".
Скажіть чоловікові (саме сказати), що Ви вже втомилися бути "ломовим конем".
Поділіться із чоловіком своїми почуттями без звинувачень. Звинувачення – це одна з найпоширеніших помилок, що веде до конфлікту.
Не вмикайте "мамочку". Ви жінка, дружина, але не мама дорослого сина.
Якщо нічого не допомагає, подумайте: а чи кохає Вас чоловік насправді чи це просто звичка?
Поставте конкретний термін, до якого Ви згодні чекати.
Звичайно, рішення жити з чоловіком чи ні приймати Вам, але іноді розлучення буває єдиним можливим рішенням.
І щиро бажаю, щоб Ви з чоловіком змогли конструктивно вирішити проблему.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 390621 для Алла Григорівна
Дякую за відповідь і запитання! Щодо дитинства- воно було емоційно холодним ( базові потреби задовольнялись - нагодувати, вдягти. ) в безпеці не почувалася- батько військовий був, почав випивати і влаштовувати « веселе життя», мама за нами ховалась від нього. Коли пив/ ставав агресивним, а коли тверезий був- все робив , що міг - працював, сніданки нам готував, мамі каву; пишався нами, хвалив. Мама, до речі, не тягнула все на собі,- працювала в банку, мій батько в усьому допомагав, а коли виганяли з роботи за пияцтво- пенсію віддавав . Був дуже розумний і добрий. Тверезий. Пригадалось: під час сварки батьків - тато сильно розійшовся- думала повбиває всіх , злякалась і вирішила удати, ніби мені погано стало , ніби задихалася. Спрацювало , викликали швидку і поступово скандал вщух . Був ще момент почуття себе беззахисною, щоправда в дорослому віці. Як приїхали в Польщу( чоловік умовив, а організовувала все його колишня дружина, допомагала ; вони добре спілкувалися весь час після розлучення, і зараз допомагає йому( але то історія окрема і варта серіалу)—ніч, година ночі, в мене дві важкенько сумки з речами малої, вона на руках (3 роки їй було на той час), телефон майже розряджений, грошей на рахунку немає, куди їхати без поняття, волонтери слабо по англійські, а я не знала польську, дитина капризує, гривні поміняти нема де… повна невизначеність. Паніка . Я тоді собі сказала : « Зберися, ганчірка і не ний. Якось опанувала себе . З тих пір, доречі, я не можу плакати , хочеться інколи, але не виходить..
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 390627 для Ирина Константиновна
Дякую за увагу і відповідь!!! І за побажання! Розмовляла спокійно / правда термінів не ставила/ в результаті скандал і ігнорував ( мовчав 1-2 місяці), а одного разу пішов, на півроку. Я просто дуже не хочу залишати дитину без батька, вона його любить , хоча і розумію що приклад він подає не дуже…. І я можу розсипатися. Зараз переслідує відчуття, ніби якась поломка сталася всередині, збій ….
Ваша стресостійкість викликає велику повагу.
Але для перебудови стосунків із чоловіком Вам треба почати з себе. Змінити внутрішній стан, отримати опору. Чоловік на підсвідомому рівні зчитуватиме це, трохи замислиться. Нині йому все зрозуміло, його все влаштовує.
Цей сценарій треба змінити.
Звісно, ​​Вам потрібна допомога психолога.