Не живу на повну
На свята мені завжди погано, зʼїжджаються родичі говорять про своїх успішних дітей, хто одружився, хто престижно вчиться. А я на магістерку не пішла, роботу знайти не можу я тупо total waste. Нема сил це слухати, хоч вони не винні ні в чому, але мене бісить це що я не така ж хороша як їх діти. Батьки мене підтримують кажуть усьому свій час, у кожного свій шлях і таке інше, але я не бачу свого майбутнього. Моє життя зіпсувалося після булінгу, з 8 класу я стала закрита і мовчазна, логічно що у мене нема друзів і хлопця. А я дуже хочу друзів, хоча б одного. Це все смішно читати, особливо коли це написала 22-річна людина. Діти родичів молодші за мене і вже одружені з партнерами, а я навіть за руку не трималася ніколи. Не знаю чи мене взагалі хтось може полюбити окрім родини. Я зараз приймаю антидепресанти, які мені виписав психіатр, і жити стало яскравіше, але мене пригнічує що на роботу не беруть, що свої люди не зустрічаються мені. Деколи я думаю чи варто закінчити це все, але зробити щось означає засмутити родину, яка ніби і підтримує, а ніби і не розуміє, як мені важко. Відчуття, ніби те, що для інших людей легко і рутинно, для мене важко і подвиг. Коли мої однокласники і одногрупники подорожують, я сиджу вдома і читаю. Що мені робити? Як змінити це все? Відірватися від сімʼї і знайти своїх людей?
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Дело в том, что вы не неудачница, а считаете себя неудачницей. И это две разные вещи. Это происходит из-за постоянного сравнения с другими. Когда человек оценивает себя через чужие успехи, он перестаёт видеть собственную ценность. От этого действительно очень больно.
Можно конечно продолжать сравнивать себя с другими, но это что-то вам даст?Есть физическая боль- обжёгся и боль сигнализирует, что туда больше нельзя. Психическая боль работает так же. Это сигнал, что вам важно перестать смотреть на чужую жизнь и начать спрашивать себя. Что важно именно для меня, чего хочу я, что мне нужно развивать в себе.
Ваши чувства сейчас это подсказка, куда двигаться дальше. Не к сравнению, а к поиску собственной ценности и своего пути. Возможно, стоит подумать о том, чтобы обратиться к психологу чтобы получить поддержку и лучше понять себя.
Як правило, основою відчуття, що інші люди кращі за Вас, є невпевненість у собі.
Вам здається, що у всіх навколо є все, а Ви стоїте на місці.
Коли дивитеся на чужі успіхи, думаєте, що ніколи так не зможете.
.Але це спотворене уявлення про себе, Ви нічим не гірше за інших, тому що у всіх людей рівна цінність
А навіщо Вам змагатись з іншими?
Кожен з нас має повне право бути собою
Дуже важливо зміцнити ставлення до себе як до цінної людини. Коли ми усвідомлюємо свою цінність, змінюється якість наших відносин із собою та з іншими людьми.
Тоді ми одягаємося так, як подобається саме нам, спілкуємося з людьми, які нам приємні, і займаємося тим, що нам підходить.
Порівняння позбавляє Вас радості та дуже важливо повернути впевненість у собі.
Тоді Ви почнете бачити свої досягнення (вони у Вас є) і цінувати їх, фокусуватися на своєму шляху, а не на чужих стандартах.
Щоб з цим впоратися, найкраще звернутися до психолога, щоб з'ясувати, звідки взялося це почуття "я гірше за інших", і як воно заважає Вам жити.
Ви навчитеся помічати Ваші сильні сторони, усвідомлювати успіхи. Ви пипинете порівнювати себе з іншими та почнете відчувати радість від своїх досягнень. Зрозумієте,, що Ви гідні кохання та поваги за те, яка Ви є. Навчитеся пишатися собою, а не шукати причини для сумнівів.
Відредаговано автором 18-04-2026 22:39:58
Вітаю Вас Nightmar
Щоб Вам допомогти все змінити на краще, як на мене, потрібно починати з базових питань.
Перше питання. Ви пишете "Моє життя зіпсувалося після булінгу, з 8 класу я стала закрита і мовчазна, логічно що у мене нема друзів і хлопця".
Підкажіть, будь ласка, чи зверталися Ви по допомогу психолога щодо наслідків булінгу?
Ваші батьки знали про те, що Вас булять в школі?
Якщо не знали, то чому нічого не знали? Які у Вас були з батьками стосунки на той момент?
А якщо знали, то як реагували на те, що з Вами відбувалося?
Друге питання. Ви пишете "Я зараз приймаю антидепресанти, які мені виписав психіатр...".
Що стало причиною звернення до психіатра?
У Вас визнали депресію?
Що саме конкретно, на Вашу думку, викликало у Вас депресивний стан?
Як давно Ви відчули перші ознаки депресії?.
Те, що Ви описуєте, — це стан глибокого виснаження та «соціального тиску», який під час свят загострюється до межі. Коли навколо лунають історії про успіхи, а всередині — порожнеча й непевність, виникає відчуття, ніби Ви перебуваєте в іншому вимірі, де час зупинився.
Мені дуже важливо сказати Вам: те, що Ви відчуваєте, не робить Вас «total waste». Це стан людини, чий внутрішній ресурс зараз спрямований на виживання, а не на «успішний успіх».
Чому Вам так важко?
Пастка порівняння. Коли родичі хизуються дітьми, вони створюють ідеальну картинку. Ви ж бачите свій «бекстейдж» — зі страхами, невпевненістю та реальними труднощами. Порівнювати свій складний внутрішній процес із чиїмось зовнішнім фасадом — це завідомо програшна стратегія.
Криза ідентичності. Магістратура та престижна робота — це соціальні маркери. Коли їх немає, здається, що немає і самої особистості. Але Ви — це не Ваша посада і не Ваш диплом.
Емоційний дефіцит. Війна, переїзд, конфлікт із сестрою (про який ми говорили раніше) — це величезний стрес. У такому стані мозок просто не має енергії на кар’єрні ривки.
Як пройти через ці свята і цей стан?
Легалізуйте свою злість. Ви кажете, що родичі «ні в чому не винні», але Ви маєте повне право відчувати роздратування. Злість — це захисна реакція Вашої психіки на біль. Не карйте себе за неї.
Дистанціюйтеся «легально». Якщо Вам несила слухати про чужих дітей — Ви не зобов’язані бути присутньою при цьому кожну хвилину. Можна вийти в іншу кімнату, на прогулянку або просто надіти навушники, сказавши, що Вам потрібно відпочити. Це не грубість, це самозбереження.
Прийміть підтримку батьків. Вони кажуть дуже правильні речі: «у кожного свій шлях». Те, що Ви зараз не бачите свого шляху, не означає, що його немає. Іноді шлях — це просто стояти на місці й чекати, поки розсіється туман.
Змініть фокус із «Ким я є?» на «Що я можу сьогодні?». У стані «total waste» неможливо планувати життя на 5 років. Плануйте на 15 хвилин. Помити голову, випити чаю, зробити один дзвінок — це вже перемога.
Практична вправа для Вас
Спробуйте розділити факти та Ваші оцінки:
Факт: Я не пішла на магістратуру.
Ваша оцінка: Я нікчема.
Спробуйте замінити оцінку на опис стану: «Я не пішла на магістратуру, бо зараз у мене немає на це психологічних сил, і це рішення допомагає мені не зламатися остаточно».
Ви зараз перебуваєте в точці «перезавантаження». Це боляче, це темно, але це не назавжди. Ваші батьки бачать у Вас те, чого Ви самі зараз побачити не можете через біль — Вашу цінність як людини, незалежно від Ваших досягнень.
Що зараз викликає у Вас найбільший опір: необхідність спілкуватися з родичами чи саме відчуття відсутності майбутнього?
Вітаю !
Я чую, як Вам боляче й виснажливо це переживати. І водночас — скільки в цьому самокритики й жорсткості до себе. Коли поруч звучать історії «успіху», дуже легко почати міряти себе чужими лінійками й ніби зникати на їх фоні.
Те, що Ви відчуваєте роздратування, злість, сором чи безсилля — це природна реакція на ситуацію порівняння. Це не робить Вас «гіршою». Це скоріше сигнал: щось важливе у Вашому житті зараз болить і потребує уваги, а не осуду.
Ви пишете: «не живу на повну» і «не бачу свого шляху». Це дуже чесні слова. Часто в такі моменти здається, що шлях — це щось велике, чітке й одразу зрозуміле. Але насправді він частіше складається з маленьких кроків і проб, які не завжди виглядають «престижно» чи «правильно» ззовні.
Мені хочеться обережно Вам повернути питання:
не «чому я не така, як інші», а «що для мене зараз має хоч якийсь сенс, навіть дуже маленький?»
Можливо, це щось просте:
дія, після якої стає трохи легше
заняття, де Ви відчуваєте хоч краплю інтересу
або навіть чесне визнання: «мені зараз важко, і це мій стан»
Щодо свят і родичів — Ви маєте право берегти себе. Це може виглядати як:
виходити з розмов, які Вас ранять
скорочувати час таких зустрічей
або внутрішньо нагадувати собі: «їхні історії — це не вирок для мене»
І ще одна важлива річ. Коли Ви називаєте себе «total waste» — це дуже болісний ярлик. Я б запропонувала поставитися до себе трохи інакше: не як до «зламаної», а як до людини, яка зараз у періоді пошуку і розгубленості. Це різні речі.