Ситуація з минулого, яка залишила свій слід
Добрий день. Коли я навчалася в старших класах я закохалася у вчителя старшого від мене на 13 років. Аналізуючи ситуацію зараз, я підозрюю, що він про це знав. Хоч я і не зізнавалася в коханні, але думаю це було помітно, тому він і так це зрозумів. Ставився він до мене добре. В той час у мене були конфлікти з батьками і хлопців-ровесників я не сприймала від слова зовсім. Якби не він я би напевне взагалі чоловічій статі не довіряла. Завдяки ньому я почала цікавитися багатьма темами. Він був дуже освічений, начитаний, зовсім не такий як мої однокласники. Коли мені було 17 років і я навчалася на першому курсі, я прийшла до своєї школи. (У нас так інколи було, що випускники приходили відвідати вчителів, розповісти про враження від навчання в університеті і т.д.) Перед тим як прийти я ввечері подзвонила йому і попередила, що хочу прийти у свою школу, відвідати вчителів. Він погодився. Наступного дня я прийшла до нього на урок. Ми мило поспілкувалися. Після уроку він сам запропонував піти на каву. Моїй радості не було меж. Я думала, що нарешті все зрушилося з мертвої точки. Я ж вже не учениця. Немає вчительської субординації. Тим більше він сам запросив. Тепер все зміниться. Ми прийшли до найближчого ресторану. Але оскільки ресторан відкривається об 11 годині ранку, а ми прийшли трохи раніше, нам сказали зачекати до відкриття. Ми стояли, говорили. І перше, що мене тоді здивувало, це те що він сказав: «Якщо не хочеш чекати, ми можемо і не йти в ресторан. Як захочеш». (Тобто ти сам запросив, а тепер відмовляєшся, бо треба зачекати?! Але тоді я не звернула на це уваги. Я була дуже в нього закоханою і не хотіла упускати шансу, якого може більше не випаде). Я сказала, що немає проблем, я зачекаю. Через деякий час ресторан відкрили. Ми сіли за столик і він сказав, щоб я щось вибрала. Я навіть не знала, що вибирати. У мене ніколи не було хлопця (я вже два роки була закохана в нього, тому іншим хлопцям відмовляла), тому в кафе мене ніхто до того не водив. Подивившись, що я не знаю що обрати він замовив дві кави і шоколадку. Ми посиділи, поговорили, а в кінці він почав якось дивно себе поводити. Сказав, що «треба заплатити і пора йти». Я проігнорувала цю фразу. Я нібито й розуміла, що він натякає, щоб я оплатила свою частку, але думала, що це перше побачення, а на першому побаченні я вважала, що має платити чоловік. Просто я виросла в сім’ї, де тато завжди платив за всіх. (Продовження в першому коментарі)

Відповіді психологів
Доповнення від автора питання ·
(Продовження) Тато навпаки така людина, що може заплатити в ресторані навіть за друзів (хоч ми середнього достатку). Тому, я думала, що оскільки цей чоловік сам мене запросив, заплатити має він (що цікаво, гроші при собі я мала і я була в змозі заплатити за себе). Після цього я думала, що поступить пропозиція на наступне «побачення» (яким я вважала і перше), але більше він мене не запрошував. Я думала, що це початок, а вийшло, що це був початок кінця, «перевірка на вшивість» так сказати. І на його думку, я так зрозуміла, я її не пройшла. Бо він же запросив, значить спочатку щось планував… Я дуже багато обдумувала цю ситуацію. І я дійшла до висновку, що якби я сама за себе заплатила, можливо ця історія мала би продовження. Виходить я так його хотіла, а сама все зіпсувала (при тому що мала з собою гроші, могла заплатити і можливо у нас би були якісь стосунки). Я зрозуміла, що все склалося так саме через гроші, бо потім дізналася, що гроші для нього важливі, за нього навіть на роботі гроші не закладали, коли збирали раптом на щось, а його в той день не було, бо він міг не віддати, а сказати щось на кшталт «Я ж вас не просив за мене закладати». І я розумію, що не всі чоловіки такі і є чоловіки які не вважають чимось надзвичайним заплатити за дві кави і шоколадку. Розумом то я розумію, але…
Після того у мене вселився страх. Я почала боятися йти на перше побачення. Погуляти ще так, але ж рано чи пізно буде кафе, ресторан, ще якісь матеріальні нюанси. Я навіть не хотіла про це думати, тому відразу відмовляла всім чоловікам (можливо ключове в тому, що ніякий з цих чоловіків мені не подобався настільки, щоб пропрацьовувати цей страх). Так минуло декілька років. Цей чоловік виїхав за кордон і одружився. Я вирішила жити для себе, а також зосередилася на роботі. Зареклася, що в таку ситуацію більше не потраплю. Завжди платитиму за себе і нікому винною не буду. В ресторани ходила лише з родичами (і то з того часу, як почала заробляти, навіть батькам віддаю гроші за ресторан, якщо ми ходимо туди разом).
Я думала, що вже прожила цю ситуацію і просто зробила з неї свої висновки. Але на днях ми з колегами по роботі були на спільному заході в іншому місті. Після заходу один з колег запропонував розвіятися і оскільки ми приїжджі, то поїхати оглянути одне місце. Я цілий день ходила з трохи важкою сумкою і вирішила, що краще залишу її в машині, щоб не таскатися з нею (взяти з собою гроші я не подумала, а гаманець залишився в сумці). Яку дурницю я впорола я зрозуміла вже при вході. І хоча за мене готові були заплати колеги, я не могла цього дозволити. Я побігла до машини брати сумку на подив всіх своїх колег. Хоч розумом я розумію, що якби я дозволила комусь заплатити, я би віддала гроші відразу коли ми повернулися і сіли в машину (додому ми їхали всі разом на двох машинах), бо гроші в мене були, тому в боргу я би не залишилася. Але оскільки один з колег, який запропонував оплатити був чоловік, якому я подобаюся, в мене це викликало ще більшу паніку. Я не могла дозволити, щоб за мене платив чоловік і я була йому винна. Саме тоді я зрозуміла, що я цю ситуацію з юності так і не відпустила і нічого не пропрацювала, а страх бути винною комусь так і сидить в мені і він сильніший ніж я думала. Буду вдячна за аналіз моєї ситуації і можливо якісь поради, адже я би хотіла в майбутньому побудувати стосунки з якимось чоловіком і грошові ситуації рано чи пізно спливуть, а в таких випадках мені дуже важко себе опанувати. Дякую за увагу.
Здравствуйте. То, что с вами произошло в юності, стало своеродной точкой закрепления, в вашей голове деньги и чувства переплелись, и теперь каждый раз счёт в кафе запускает тревогу.
Попробуйте в виде эксперимента, Когда вы пойдёте на свидание и почувствуете, что внутри просыпается та самая паника — прямо спросить у человека:"Я нормально отношусь к оплате , главное чтобы мы договорились заранее."
Это снимает напряжение. Потому что вместо догадок вы получаете ясность.Если мужчина вам нравится, то ценность ваших отношений не определяется чеком ресторана. Главное это искренность и умение говорить открыто, а все остальное приложится . С уважением.
Доброго дня, Vika!
цитата:
Буду вдячна за аналіз моєї ситуації і можливо якісь поради, адже я би хотіла в майбутньому побудувати стосунки з якимось чоловіком і грошові ситуації рано чи пізно спливуть, а в таких випадках мені дуже важко себе опанувати.
Ситуація, на мій погляд, не такак вже лінійна, тобто проста, як може здаватись на перший погляд. В ній можна угледіти прояви одразу декількох чинників та феноменів.
Перше - це ваші уявлення про стосунки, про поведінку чоловіка на першому побаченні і так далі, які не відповідали дійсності. Ви додумували, фантазували, очікували і сподівались -
цитата:
Моїй радості не було меж. Я думала, що нарешті все зрушилося з мертвої точки. Я ж вже не учениця. Немає вчительської субординації. Тим більше він сам запросив. Тепер все зміниться.
цитата:
думала, що це перше побачення, а на першому побаченні я вважала, що має платити чоловік.
, а потім ще й жаліли, що не вчинили певним чином, оплативши частину рахунку.
Друге - перенос на чоловіків батьківської моделі щодо фінансів.
цитата:
тато завжди платив за всіх
Тепер ви знаєте, що далеко не всі чоловіки поводять себе, аналогічно вашому татові.
Третє - наявність якогось бар'єру на шляху отримання проявів приязні від чоловіків. Ймовірно, цим бар'єром виступає
цитата:
страх бути винною комусь так і сидить в мені
Виходить так, що страх блокує вашу розкутість. Вам, напевно, складно з легкістю приймати подарунки від чоловіків або спокійно і з радістю дозволяти їм оплатити рахунок в ресторані -
цитата:
один з колег, який запропонував оплатити був чоловік, якому я подобаюся, в мене це викликало ще більшу паніку.
Майте на увазі, деякі чоловіки відчувають себе ображеними, коли дівчина не дозволяє їм проявити справжню щедрість і повагу.
Отже, вочевидь, буде доречним пропрацювати з психологом позначені аспекти і відійти від крайнощів - або рішуче і твердо платити за себе, або панікувати.
цитата:
я би хотіла в майбутньому побудувати стосунки з якимось чоловіком і грошові ситуації рано чи пізно спливуть
Так, цей момент виникне. І реагувати на нього ви можете навчитись виважено і спокійно, усвідомлюючи як контекст події (де ви, з ким ви, для чого), так і зважаючи на власні бажання та рішення. Тобто мова йде про гнучкість, творчість та варіативність поведінки на міцному фундаменті упевненості в собі(!)
Відредаговано автором 29-08-2025 18:21:39
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384575 для Світлана Володимирівна
Дякую за відповідь і за пораду.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384591 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь.
цитата:
Я була дуже молода. Порівнювати не було з чим (раніше на побачення не ходила). Напевне багато в чому видавала бажане за дійсне.
цитата:
Так, тепер вже знаю. І на жаль, це знання мені далося великою ціною, бо з того часу тікаю від всіх чоловіків, які проявляють до мене увагу, бо боюсть знову опинитись у такій же ситуації і почуватись так, як тоді у 17 років.
цитата:
Ви праві. Дуже складно.
В дитинстві мене балували і батьки, і дідусь з бабусею. На випускні у мене були найкращі сукні, на свята купа подарунків. Це не означало, що мені кожного дня щось дарували чи "за просто так" (бо для цього я повинна була добре вчитися, бути слухняною і т.д., тобто і "спрос" був, але тим не менш). Тому коли мене мій колишній вчитель сам запросив на каву, я і подумати не могла, що з мене можуть за каву очікувати гроші. І після цієї неприємної ситуації в юності, у мене ніби якийсь тумблер перемкнувся. Я з того часу почала сприймати стосунки чоловіка і жінки в грошовій площині. Тому Ви абсолютно праві. Подарунки від чоловіків чи оплату в ресторані мені надзвичайно складно приймати. Якщо мені щось дарують, я відразу приблизно оцінюю скільки це коштує і намагаюся якнайшвидше (на найближче якесь свято чи якийсь привід) на таку ж суму подарувати щось цій людині. Про оплату рахунків навіть не йдеться. Я завжди сама плачу. (З чоловіками ж взагалі відмовляюсь через це ходити в ресторани).
Просто в тій ситуації в юності я ніби відчула, що не пройшла якийсь екзамен, ніби мене перевіряли і дійшли висновку, що я не така і ніби тоді на мене повішали ярлик "меркантильна" ( "бо вона ж не оплатила свою частку, хоч я їй і натякав").
цитата:
Саме тому я і написала на цей сайт, бо якщо раніше я знала, що я так себе поводжу, але мені це не заважало, то тепер я зрозуміла, що це шкодить моєму спілкуванню з людьми.
Я підозрюю, що я образила цього чоловіка декілька днів тому (якщо навіть і не відмовою на пропозицію оплати, яка поступила від нього, то своєю подальшою поведінкою, яку я не змогла контролювати). Я відразу почала панікувати. І навіть вже після того як побігла до машини і взяла гроші, все одно не могла оговтатися. Вела себе відсторонено. Мені не хотілося вже нікого слухати. Я намагалася переключити свою увагу із внутрішнього (своїх думок) на зовнішнє (розповіді своїх колег), але мені це погано вдавалось. Я не могла зосередитись і нічого не могла сприймати. Мене ніби переклинило. Нічого вже не було цікаво. Хотілося, щоб вечір якнайшвидше закінчився, поїхати додому і все забути.
Крім того, я відчуваю ще й провину за те, що по великому рахунку інші колеги відразу і не дуже то хотіли їхати туди. Поїхати у те місце було ініціативою цього чоловіка. Він запропонував, але інші вагалися, а я погодилася і відповідно не дуже хотячи, але інші також погодилися (по факту у них не було вибору, бо наша група їхала разом в одній машині і самі поїхати додому вони не могли). Тобто я схилила цю шальку терезів, щоб таки поїхати в це місце. Виходить я хотіла поїхати, а коли всі приїхали на місце, я вже не хотіла, а хотіла додому (парадокс). Хоч я в голос цього і не озвучувала, що пора їхати додому, але думаю це було помітно по мені, по тому, що я не дуже виявляла інтерес до всього, що відбувалося. Думаю моя поведінка виглядала досить дивно.
Обдумую цю ситуацію вже декілька днів і не знаходжу собі місця. Тепер я розумію як неправильно себе поводила, але в той час мною керували емоції, які я не могла опанувати (і навіть якщо на мою відстороненість чи малослівність великої уваги можливо і не звернули, то те, що коли ми вийшли, я навіть толком не подякувала, а перша пішла до машини, щоб якнайшвидше поїхати додому, думаю було помітно, і цей чоловік міг образитися, що я його ініціативу не оцінила). Я повелася якось негарно і по відношенню до нього, і по відношенню до інших колег. І мене дуже лякає наскільки в таких ситуаціях я панікую і мені важко себе контролювати. До цього випадку я не думала, що все так серйозно. І я не можу пояснити всім (а зокрема йому), що я так себе вела, бо колись один чоловік оплатив мені каву і з того часу я нікому не дозволяю за себе платити. А ситуація в той день нагадала мені ситуацію з юності, тому я і замкнулася в собі на весь вечір. Думаю всі би м'яко кажучи здивувалися такому поясненню.
цитата:
І я не можу пояснити всім (а зокрема йому), що я так себе вела, бо колись один чоловік оплатив мені каву і з того часу я нікому не дозволяю за себе платити.
Шкода, що тоді, у віці 17 років відбулась дуже потужна емоційна фіксація, яка заблокувала автентичну і спонтанну взаємодію емоцій з усталеними поглядами.Сталося щось на кшталт сильного потрясіння з травмуючими наслідками.
І все одно, я наголошую, - проблема піддається вирішенню. Ви вже багато чого усвідомлюєте, рефлексуєте щодо власних дій і станів. Тому доречно продовжити цей шлях у супроводі спеціаліста, щоби зняти застарілу фіксацію і поступово навчитись природній поведінці згідно контексту подій.
Також буде варто уважно розібратись із закладеними в дитинстві моделями сприйняття своєї цінності і нагород за старання.
Оці аспекти, на мій погляд, теж доклали руку до того, що потім відбулося -
цитата:
В дитинстві мене балували і батьки, і дідусь з бабусею. На випускні у мене були найкращі сукні, на свята купа подарунків. Це не означало, що мені кожного дня щось дарували чи "за просто так" (бо для цього я повинна була добре вчитися, бути слухняною і т.д., тобто і "спрос" був, але тим не менш).
Візьміть фрагмент вище і співставте його з тим, що я наведу нижче -
цитата:
Можливо, якийсь зв'язок відчуєте?
Який екзамен не пройшли? В чому містилася суть того випробування?
Схоже, що дискурс закоханості перетнувся з іншим дискурсом - залежності від оцінки старшої, авторитетної особи.
Ви зазначили, що "з того часу тікаю від всіх чоловіків, які проявляють до мене увагу, бо боюсть знову опинитись у такій же ситуації і почуватись так, як тоді у 17 років."
Це ж про вкорінившийся страх знову не здати "ЕКЗАМЕН"(!)
Екзамен в школі - це дне. Екзамен у взаєминах в дорослому віці - це інше, проте страх тієї ж природи. От з цим і належить працювати з психологом.
Відредаговано автором 30-08-2025 10:10:30
Доброе утро!
Вы так сильно себя критикуете зачем??
Это же было давно - может пора просто сделать переоценку ситуации и просто сделать спокойно выводы?
Мы все в молодости ошибаемся - у нас нет идеального шаблона поведения.
Наши ожидания могут не совпадать с реальностью... и да это больно.
Но за то - это есть свобода - ктото может себя так проявить - ктото иначе.
Нельзя всегда поступать идеально... особенно если это новый опыт.
Гдето вы себя критикуете обосновано и за дело... но а гдето уже перегибаете палку...
Вам бы научится правильно себя оценивать - не перебарщивать и не драматизировать... чуть легче относится к своим ошибкам.
Ну вконце концов - вы же ему не ноги поломали или не в лицо плюнули ( это я специально утрирую)
Ну и к тому же, идеализируя парня точнее преподавателя - и решая за него, что он там про вас подумал - вы тоже точно не знаете... может он совсем по другому ситуацию воспринял.
У вас прям не закрытый гештальт - теперь с того времени - это все надо с психологом разбирать.
"Після заходу один з колег запропонував розвіятися і оскільки ми приїжджі, то поїхати оглянути одне місце. Я цілий день ходила з трохи важкою сумкою і вирішила, що краще залишу її в машині, щоб не таскатися з нею (взяти з собою гроші я не подумала, а гаманець залишився в сумці). Яку дурницю я впорола я зрозуміла вже при вході. І хоча за мене готові були заплати колеги, я не могла цього дозволити. Я побігла до машини брати сумку на подив всіх своїх колег. Хоч розумом я розумію, що якби я дозволила комусь заплатити, я би віддала гроші відразу коли ми повернулися і сіли в машину (додому ми їхали всі разом на двох машинах), бо гроші в мене були, тому в боргу я би не залишилася. Але оскільки один з колег, який запропонував оплатити був чоловік, якому я подобаюся, в мене це викликало ще більшу паніку. Я не могла дозволити, щоб за мене платив чоловік і я була йому винна. " - прям комплекс сформировался у вас.
А что будет такого страшного, если за вас заплатят?
Опишите пожалуйста по подробнее.
И почему для вас, так страшно быть комуто должной, даже если это - просто чашка кофе?
Она же, максимум самая дорогая - 150 грн примерно ну пусть 200 - в какомто дорогом ресторане.
Это так много?
Вы так реагируете, как будто чашка кофе стоит - 3 тыс или 5 тыс грн или 10 тыс грн.
Понимаете, насколько вообще пустяк?
Или у вас сразу ощущение - что вы, за эту чашку кофе ему чтото большее должны, чем просто деньги?
Может интим или сближение с ним, или вступать с ним в отношения?
Может вы именно этого боитесь - а не просто быть должной денег за кофе?
Может на самом деле - вы боитесь потерять свободу и независимость?
И таким способом, убегаете - от даже намека на сближения с кемто и серьезные отношения с кемто.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384604 для Володимир Анатолійович
Я взагалі по характеру дуже емоційна і якщо інші люди не звертають уваги на якісь ситуації, живуть легше, ставляться до всього простіше, то я навпаки постійно аналізую як я себе повела в тій чи іншій ситуації і напевне сама собі не даю права на помилку, а якщо якісь допускаю помилки, то сама себе за них довго картаю. Хоч у цій ситуації я розумію, що і мій колишній вчитель був не зовсім правий натякаючи на оплату можна сказати дитині (бо хоч я і була вже студенткою 1 курсу, власного доходу я ж не мала, тобто сили були не рівні так скажемо), коли ти набагато старший, маєш дохід і сума була невелика, це ж не був вечір в ресторані з лобстерами і омарами. Але не хочеться повторення саме емоцій, які я відчувала тоді, а відчувала я себе принизливо.
цитата:
Можливо, якийсь зв'язок відчуєте?
Так. Все так і є. Я протягом всього дитинства свідомо і несвідомо намагалася заслужити схвалення дорослих (старших, авторитетних людей). Дітей на вулиці, де ми жили майже не було, тому весь свій вільний час я проводила читаючи книжки, пізнаючи щось нове (одним словом навчаючись). Це швидко помітили рідні і почали до цього мене всіляко спонукати і заохочувати. Мною пишалися і за те, що я така розумна і слухняна мені багато всього купляли.
І навіть в чоловіків я завжди закохувалася старших. А тут вийшло, що від цього вчителя (старшої, авторитетної фігури) схвалення я не отримала. Хоч він і оплатив рахунок, але не дуже охоче. Тому напевне мій мозок провів паралель, що я щось зробила не так і не заслужила те умовне платтячко як в дитинстві ( в даному випадку його добровільну оплату рахунку і запрошення на друге побачення). Напевне на основі досвіду з дитинства моя підсвідомість провела таку паралель.
Не знаю чи я вправильному напрямку мислю, але на Ваше запитання "Який екзамен я не пройшла і в чому була суть цього випробування?" я можу відповісти, що можливо суть того випробування була навіть не настільки в перевірці на меркантильність, а більше полягала в тому, щоб відповідати чужим очікуванням?! Тобто, я не відповіла його очікуванням і мене це засмутило. Не знаю чи я в правильному напрямку йду у своїх роздумах...
Плюс, додаткових нюансів ситуації, яка відбулася вже декілька днів тому додає й те, що цей чоловік, який пропонував заплатити, також старший від мене (на 11 років). Напене ще один додатковий фактор чому в мене ввімкнулася така паніка. І хоч його пропозиція була добровільною, страх, що а раптом це лише перевірка і як тільки но я дозволю оплатити все закінчиться аналогічно до ситуації юності виявився вищим. Тому краще оплатити самій і бути впевненою, що якщо у нас і нічого не складеться, то точно не з тих причин, що тоді у юності, бо цього разу я вчиню по-іншому і вдруге не наступлю на ці граблі.
цитата:
Я взагалі по характеру дуже емоційна і якщо інші люди не звертають уваги на якісь ситуації, живуть легше, ставляться до всього простіше, то я навпаки постійно аналізую як я себе повела в тій чи іншій ситуації і напевне сама собі не даю права на помилку, а якщо якісь допускаю помилки, то сама себе за них довго картаю.
Схоже, ви помиляєтесь. Емоційна - це про інше.
Те, що ви описуєте більше притаманне тривожним людям, які себе критикують, в собі сумніваються і так далі...
цитата:
Хоч у цій ситуації я розумію, що і мій колишній вчитель був не зовсім правий натякаючи на оплату можна сказати дитині (бо хоч я і була вже студенткою 1 курсу, власного доходу я ж не мала, тобто сили були не рівні так скажемо), коли ти набагато старший, маєш дохід і сума була невелика, це ж не був вечір в ресторані з лобстерами і омарами.
Насправді його поведінка не має аж такого великого значення, але не для вас...
Для вас він був і залишається аторитетом, дорослим, який, на вашу думку, має завжди поводитись ПРАВИЛЬНО(!) Однак в реальності дорослі далеко на завжди відповідають "канонічним" рамкам.
цитата:
Але не хочеться повторення саме емоцій, які я відчувала тоді, а відчувала я себе принизливо.
Вважаю, що саме в ці емоції і треба йти в ході терапії. Йти осмислено, виважено і обережно, щоби розблокувати той страх, про який йшлося раніше. Поки боїтесь повторення, нове у вашому житті стоятиме на паузі.
цитата:
більше полягала в тому, щоб відповідати чужим очікуванням?!
Найбільш ймовірно, що прив'язаність до цього шаблону псує ваше життя, бо налаштованим чином психіка спотворює об'єктивний контакт з реальністю.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384605 для Ірина Миколенко
Дякую за відповідь.
цитата:
Вы так сильно себя критикуете зачем??
В тому то і суть, що я не можу так легко відпустити цю ситуацію (тепер вже навіть дві ситуації).
Після першого випадку в юності я вже думала, що проаналізувала і зробила висновки (я зробила висновок завжди платити за себе самій і намагатися не потрапляти більше в такі ситуації). А тепер починаю розуміти, що можливо я і не зовсім правильні висновки зробила тоді. Тому я і написала психологам, бо не могла зрозуміти наскільки правильно чи ні я оцінюю ситуацію (вже навіть дві ситуації).
цитата:
Це мені в житті дуже важко дається. В дитинстві мене багато критикували, спонукали, щоб я добре вчилася і була слухняною, за принципом "немає меж досконалості" і з часом я і сама почала за цим принципом жити. По житті я перфекціоніст, тому мені не вдається легко ставитися до своїх помилок.
цитата:
Можливо і по-іншому, але моя версія все одно близька до істини. Він спеціально запросив мене на каву, бо вагався чи варто починати щось зі мною чи ні. Він, так сказати придивлявся, але зрештою схилився до рішення "ні".
цитата:
А что будет такого страшного, если за вас заплатят?
Опишите пожалуйста по подробнее.
Як я вже писала вище я почуватимусь принизливо. Відчую осуд, що я меркантильна або ж легковажна. Навіть якщо це не буде висловлено. Минулий чоловік же мені в очі не казав, що я меркантильна, але після цього другого побачення не запропонував. Тому у мене виник страх, що навіть якщо якийсь чоловік і заплатить за мене (добровільно, як цей чоловік чи не дуже охоче, як мій вчитель, неважливо як), то потім все одно зробить якісь свої висновки і я знову провалю цей екзамен. Тому краще відповідати самій за себе, платити самій за себе і убезпечити себе від повторення ситуації. Підсвідомо я це сприйняла якось так.
цитата:
Это так много?
Понимаете, насколько вообще пустяк?
Так, розумом я розумію про що Ви. Але суть тут не в конкретній сумі (багато це чи мало). Я навіть, якщо у магазині повинна оплатити наприклад 491 гривню, даю 500 грн, а мені дають 10 грн решти, бо не мають 9 грн, то я прийду на наступний день і принесу ту одну гривню, щоб не бути винною, хоч інші люди навіть би не звертали уваги і вважали, що це проблема магазину, що вони не мають чим решту видати. Але тим не менш відповіді на запитання чому для мене так страшно бути винною я не маю. Я не можу цього пояснити словами, тому я і написала сюди. Розумом я розуміла, що мінімум двоє людей з компанії готові за мене заплатити і якщо я дозволю, то в той же вечір я віддам їм гроші, але контролювати себе я все одно не могла. Мною керував страх і тому я на подив всім побігла до машини за сумкою, хоч машина не так вже і близько стояла. Потрібно було бачити погляди моїх колег, які зовсім не зрозуміли мого вчинку. Тому якби я мала відповідь на Ваше запитання, я б напевне не писала на сайт, а написала я саме тому, що мене саму злякала моя реакція, яку я не могла контролювати. В таких ситуаціях у мене починається паніка (це відбувається несвідомо).
цитата:
Але як я вже писала вище, я ж не тільки чоловікам не хочу бути винною, а і жінкам, родичам, продавцям... І вони від мене не будуть хотіти нічого з вищепереліченого. Не тільки він готовий був оплатити, а й моя колега-жінка, а я все одно не могла дозволити, щоб вона оплатила. Тому небажання бути винною комусь у моєму випадку працює з обома статями, можливо з чоловіками трохи сильніше, але з жінками це також проявляється.
"В тому то і суть, що я не можу так легко відпустити цю ситуацію (тепер вже навіть дві ситуації)." - я понимаю, что это тяжело - жить по другому - и с другими реакциями на подобные ситуации.
У вас уже как рефлекс сформировался - реагировать именно вот так - через переживания и стыд и неловкость ( если подобная ситуация случается с вами)
Потому что, стоит глубинная установка ( она сформировалась еще в детстве ) надо всегда и все делать правильно - ошибаться нельзя! Потому что если ошибусь, то что будет??
Наказание или осуждение от родственников правильно?? ( уже не будете такой правильной)
Так вот вы выросли - а установка старая осталась в мышлении - менять надо установку - и учится реагировать по другому.
Конечно это очень тонкий механизм и время надо.
( установки всегда сложно менять или видоизменять)
Тут главное, начать с того, что хотя бы разрешить себе - действовать по другому - что в этом нет преступления, или наказания - что если за вас мужчина заплатит - что вы не будете, автоматически плохой девочкой или не правильной - понимаете?
Это как комп - на котором стоят старые программы и он начинает зависать - так же и тут - вы уже выросли - давно пора и можно действовать по другому.
Кто ж вас тут осудит? Окружение? Родственники? Или вы сами себя?
"Це мені в житті дуже важко дається. В дитинстві мене багато критикували, спонукали, щоб я добре вчилася і була слухняною, за принципом "немає меж досконалості" і з часом я і сама почала за цим принципом жити. По житті я перфекціоніст, тому мені не вдається легко ставитися до своїх помилок." - да именно - эта установка и мешает - это конечно на психотерапии нужно потихоньку корректировать - на сайте вы можете только ориентиры получить.
А что будет если вы сделаете ошибку? ( любую)
Сразу осуждать себя начнете да?
Вам как внушили действовать - вот только так, и не иначе...
И вы пока, не научились переключаться между состояниями ( без осуждения и нервов)
Как можно - запрет стоит на ошибку ( подсознательный)
Скажу вам, с личного опыта ( меня тоже в детстве сильно критиковали) потому я знаю, как это тяжело в себе менять и вас понимаю тут... но хочу так же сказать - что это возможно себя корректировать, уже во взрослой жизни!
И учиться жить, уже совсем по другому - с другими установками и мыслями и ощущениями.
Единственное конечно - это не будет быстро - на такую работу нужно время.
" Тому краще відповідати самій за себе, платити самій за себе і убезпечити себе від повторення ситуації. Підсвідомо я це сприйняла якось так." - ну да, убегаете так - от травмирующей ситуации для вас.
Потому что, для вас это провал... и даже если вы просто надумываете... и человек так не думает... вы упрямо всеравно будете думать, что вот он именно так, о вас думает... и не иначе... ( гибкости не хватает пока восприятия) страх пока сильнее - это страх все рисует ... даже того, чего может и не быть...
Точнее может, и подумает так мужчина о вас - а может и не подумает - но вы уверенны, что обязательно подумает - не даете ему право выбора таким способом.
Почему отнимаете у него этот выбор?? ( это ж нечестно по отношению и к нему, и к себе)
Выбор думать иначе - по своему
И не совсем объективно - так действовать - подумайте?
"Відчую осуд, що я меркантильна або ж легковажна." - а вы считаете себя такой?
Насколько это правда вообще? ( если так оценить)
"Минулий чоловік же мені в очі не казав, що я меркантильна, але після цього другого побачення не запропонував." - а могли ли, у него быть другие причины? ( по которым он не пригласил вас еще раз - на свидание)
Например - девушка у него была. Или он подумал, что он вам не интересен и не понравился.
Может - он тоже в каких то своих комплексах был ( такое возможно)
Или он мог подумать, что у вас есть парень и т д.
( причины могли быть и другие - вы ж точно не знаете наверняка, только ваши предположения)
Или может, мог просто подумать - что вы слишком независимая - что вы по сути мужчинам и демонстрируете - "я все сама - не лезь!" - такое может и отпугнуть.
Показываю вам - как быть гибкой в мышлении))
Тут нужен мужчина - который вас почувствует, увидит больше и глубже - за той защитой независимости, что вы выстраиваете - и такой, который так просто не отступится - с первого вашего - НЕТ я сама!
Сильный характером должен быть мужчина и проницательный - но такого ж еще попробуй найди))
Чтоб помог вам, сломать ваши неверные убеждения!
И вы смогли убедиться в том, что иногда - вы в своих домыслах и оценках можете и ошибаться.
( на практики нужно вам это доказать - тогда сломается шаблон вашего восприятия ситуации, и тогда и поведение скорректируется)
Но под своей защитой вы прячете - обиду... много обид накоплено и на родственников, и на мужчин...
"Так, розумом я розумію про що Ви. Але суть тут не в конкретній сумі (багато це чи мало). Я навіть, якщо у магазині повинна оплатити наприклад 491 гривню, даю 500 грн, а мені дають 10 грн решти, бо не мають 9 грн, то я прийду на наступний день і принесу ту одну гривню, щоб не бути винною, хоч інші люди навіть би не звертали уваги і вважали, що це проблема магазину, що вони не мають чим решту видати. Але тим не менш відповіді на запитання чому для мене так страшно бути винною я не маю."
Опять же, учитесь думать разными вариантами - а не только одним, что у магазина нет возможности -точно дать сдачу.
Вы им дали 500 грн - круглая сумма - они тоже округлили, и в ответ дали вам сдачу - 10 грн.
По моему все честно, и равноценно - и не нужно относить 1 грн.
Вы ж этой 1 грн - как унижаете и себя и продавца - это уже как мелочность можно расценить ну или четкость... или дотошность... но все же ( только не обижайтесь - специально вам поясняю нюансы - может какие вы не видите пока что).
"Тому якби я мала відповідь на Ваше запитання, я б напевне не писала на сайт, а написала я саме тому, що мене саму злякала моя реакція, яку я не могла контролювати. В таких ситуаціях у мене починається паніка (це відбувається несвідомо)." - да я понимаю, что вы пока в плену своих страхов.
И чтото типа панической атаки у вас это - сначала эмоция - а потом действие - а только уж потом, осознание сделанного... я понимаю.
Я вопрос специально задаю - чтоб вы подумали может, чуть с другой стороны посмотрели на свою ситуацию.