Горювання, нетерпимість
Доброго дня.
На початку минулого тижня був конфлікт з свекрухою. Він почався з того, що я не змовчала і різко відповіла на її намагання знову керувати тим, що, як і коли я маю робити ( я почала сердито говорити що в нас є потреби і нам треба їх якось вирішувати, і якщо їй щось заважає чи потрібно нехай скаже і ми подумаємо як це зробити), це стало приводом що вона почала кричати,що я могла б і змовчати і тд, потім особисті образи, приниження, найгидкішим було що вона почала погрожувати що поїде до моїх батьків (певно з'ясовувати чому я така погана) - я на це відповіла що її стосунки з моїми батьками це справа її і батьків а не моя, нехай робить що хоче (це що вона поїде - мене не лякає і не соромить чи щось таке, але відчуття вкрай неприємні що наче людина шукає чим би зачепити, бо я з батьками не спілкуюся, наразі це моє рішення щоб вберегти себе і дітей, через насильство всіх різновидів в моєму дитинстві...)
Чоловік в курсі про сварку, але на моє прохання поставити межу, щоб його мама не говорила так зі мною не діє, в продовжує з нею взаємини як ні в чому не бувало. Спільний побут, плани, приязне спілкування (наче мене і принижування мене з її боку не було)
Через кілька днів після сварки помирає мій рідний брат.
Я вирішую не їхати на похорон, спираючись на те що останнім часом не спілкувалися, плюс через те що кілька років не спілкуюся з батьками це було б ще більш складним, і не знаходжу в собі сил на це. Але мені болить, поки я росла брат мешкав з сім'єю по сусідству, я його бачила, його емоції, його в різних ситуаціях, як він одружувався і ростив дітей, ... І хоч не тільки добрі і гарні спогади, але мені болить.
Мій чоловік не проявив до мене, до мого горювання людського співчуття, не спитав ніякого разу як я, не запитав як підтримати, що я переживаю. 2 хв ахи охи коли дізнався про загибель. Механічне питання чи їду на похорон. І все. Далі він проводить свої вихідні як зазвичай в тому числі займається справами з мамою ніби нічого не було.
Мені особливо ріже душу що от вона погрожувала поїхати до батьків, проходить 3 дні і помирає брат. До того ж це помер другий рідний брат, другий рідний син моїх батьків впродовж півтори року.
Ставлення чоловіка та свекрухи до мене в цій ситуації було наче я камінь чи ворог.
Коли чоловік помітив що я не надто приязна він запитав що таке, і я наважилась пояснити. На це поступили пояснення що йому б у такій ситуації не хотілося б розпитувань і все. Але мені не легше від пояснень.

Ответы психологов
Соболезную вам по поводу брата.
Хоть вы и не общались какое-то время, но это большое горе и утрата.
Какую помощь вы хотели бы получить от психологов? Вы не написали вопрос, просто поделились тем, что произошло и что вам плохо от этого
Очень жаль, что в Вашей жизни произошли печальные события.
И со свекровью ситуация сложная. Ваш муж же занял позицию не взрослого мужчины, а ребенка, привязанного к маме.
Конфликт невестки и свекрови старый как мир. И до сих пор нет одного единственно верного средства разрешить его. Каждая невестка находит свой способ. А та, что не находит - разводится.
Переделать свекровь Вам не по силам. Но измениться сами Вы можете. Обиды, раздражение - главные враги. Понятно, что полюбить свекровь у Вас не получится, но Вы можете попробовать присмотреться к ней. Возможно найдете у нее и положительные черты.
В этой ситуации нужно проявлять не только терпение, но и гибкость.
Вы же замуж выходили не за сироту? Куда ж теперь маму деть?
Тянуть парня каждый в свою сторону - в выигрыше не будет никто. Будет вред всем.
Ирина, лучше идти другим путем. Надо выстроить определенную стратегию поведения со свекровью и лучше с помощью психолога.
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброго ранку Ірино!
Найперше, прийміть мої співчуття щодо смерті брата.
Ви пишете "На початку минулого тижня був конфлікт з свекрухою. Він почався з того, що я не змовчала і різко відповіла на її намагання знову керувати тим, що, як і коли я маю робити"
Підкажіть, будь ласка - це перший конфлікт із свекрухою? Які стосунки з нею були до конфлікту?
Доброго ранку, Іро!
цитата:
ГОРЮВАННЯ, НЕТЕРПИМІСТЬ
В цій ситуації - втрати брата, конфлікту зі свекрухою, своєрідної позиції чоловіка - Вам потрібна велика підтримка і багато ресурсу, аби з гідністю пройти напружений період(!)
Розкажіть, з ким, окрім психологів на форумі, Ви можете поділитись своїм болем? Від кого можете почути щирі слова співчуття і розуміння?
цитата:
Він почався з того, що я не змовчала і різко відповіла на її намагання знову керувати тим, що, як і коли я маю робити
Це вже у Вас терпець урвався, бо свекруха і раніше не зважала на Вас і на Вашу думку? Або ж в такий спосіб Ви схильні завжди захищатись від втручань і тиску на себе?
цитата:
я почала сердито говорити що в нас є потреби і нам треба їх якось вирішувати, і якщо їй щось заважає чи потрібно нехай скаже і ми подумаємо як це зробити), це стало приводом що вона почала кричати,що я могла б і змовчати і тд, потім особисті образи, приниження
Припустимо, свекруха не вміє вести діалог цивілізовано, у розпачу починає кричати, ображати, принижувати. То, можливо, варто замислитись і пошукати спосіб, аби уникати подібних сцен, не доводити до крайнощів?
Наразі такі способи існують. Іх лише треба опанувати.
цитата:
найгидкішим було що вона почала погрожувати що поїде до моїх батьків (певно з'ясовувати чому я така погана) - я на це відповіла що її стосунки з моїми батьками це справа її і батьків а не моя
Добре, що у Вас є власні переконання. Вона не вчителька у школі або вихователька в садочку, аби намагатись впливати на Вас через батьків.
цитата:
Чоловік в курсі про сварку, але на моє прохання поставити межу, щоб його мама не говорила так зі мною не діє, в продовжує з нею взаємини як ні в чому не бувало.
Ось дивіться, який парадокс виник. Свекруха має намір "виховувати" Вас чкерез Ваших батьків, а Ви вважаєте, що чоловік повинен "перевиховати" свою матір. Хіба таке можливо???
На мій погляд, і неможливо і недоречно.
А що можливо?
Перше: вибудовувати зі свекрухою, наскільки це можливо, хоча б нейтральні стосунки, без заходу на чиюсь "психологічну" територію.
Друге: шукати у чоловіка співчуття і підтримку, розкриваючи йому своє бачення відносин з його мамою, ділячись своїми почуттями та потребами.
Третє: шукати спосіб, аби відокремитись від свекрухи і жити своєю сім'єю, маючи свій простір і цілковиту відповідальність за своє буття.
За потреби, зверніться до психолога особисто. Цей крок допоможе внести ясність у перебіг подій, ваші емоції та можливі подальші кроки.
Відредаговано автором 02-12-2025 10:59:37