Подруга постійно критикує мою зовнішність
Моя подруга постійно критикує мою зовнішність. Ми подруги десь 8-10 років. Вона була такою з самого початку, але я була дуже соромʼязливою і невпевненою в собі дівчиною, тому це мене не турбувало спочатку. Щас мені вже 29 і я розумію що таке відношення до мене не являється нормою. За всі ці роки в мою сторону від неї були постійні прилипати стосовно моєї зовнішності. Це було не кожного дня, але стабільно раз в місяць. У мене є комплекси так як і у будь-якої людини ( я так думаю , що є вони у всіх ). Моя подруга мені казала що в мене жахлива шкіра . Це правда , у мене вона комбінована ( прищі, чорні точки, постакне і т.д ) Одного разу ми разом кудись виходили і вона мені сказала : «Ого в тебе прищара, жах» . Вважаю це не доречним. Я вмію користуватися дзеркалом і прекрасно бачу той і всі інші прищі. Не хочу щоб хтось мені про це казав, тимпаче моя найкраща подруга. Потім у мене дуже багато целюліту. У мене він з 20 років. Проблеми з гормонами. Ну і признатися чесно я не дуже займаюся спортом. Вона постійно мені про цей целюліт нагадувала. Потім казала що у мене «ушки» на сідницях, бедрах . Потім казала що в мене дуже рідке волосся, потім казала що в мене залишила на голові. Коли вона розповідала про інших дівчат , наприклад : « Вона така не красива . От як вона могла йому сподобатися, у неї ж все лице прищаве та й вся в целюліті. На секундочку . Це ж я така ж сама, у мене целюліт і я прищава. Було дуже не приємно це чути хоч і про інших дівчат вона казала. Я зі своєї сторони за всі ці роки ЖОДНОГО разу не казала їй щось про зовнішність. Тільки компліменти і підтримка. Якщо мені щось не подобалося в її зовнішності, я не говорила про це. Тому що це не моє діло, головне щоб їй подобалося і вона була щасливою. Ми всі бачимо себе в дзеркало і плюс мінус оцінюємо себе. Останнього разу я була в відпустці і зробила селфі, вона мені написала в лічку коментар. Я подумала ну може написала що дуже красиве місце. Ні! Вона написала : « Так , навіть по цьому селфі видно що ти потовстіла « Мені було дуже не приємно в моменті аж навстіж зіпсувався. Через неділю ми зізвонилися і я в неї питаю навіщо ти мені написала що я потовстіла? До чого це писати? Який сенс, ти справді думаєш що я не помітила що я потовстіла? Всі ми прекрасно бачимо і розуміємо що потовстіли. Навіщо про це казати або писати? Тимпаче якщо це краща подруга. Я хочу від неї підтримки. Не лицемірства. Якщо вона хоче написати якусь дурню, краще хай взагалі не коментує. Нащо отримала відповідь: « Я ж тобі це пишу не щоб підколоти, а щоб ти зайнялася собою, тобто зайнялася спортом, я ж тобі кашу це тому що я твоя подруга, я ж як краще хочу, хто ж тобі скаже правду в лице як не я, твоя подруга?» Жах. Тобто можна ображати людину, кращу подругу, а потім прикриватися тим що вона хотіла як краще, що ніхто мені не скаже правду окрім неї . Примітка: я важу 64 кг при рості 170 см Звичайна вага. Я не потовстіла на сто кілограм. Якби я потовстіла на 50-100 кг я впринципі розумію що тоді вже можна сказати про це тому що це буде вже шкодити моєму здоровʼю. Це для мене дружба, а не коли я потовстіла на 8 кг і вже я повинна таке чути в свою сторону. Ми вже маємо цю дискусію не вперше. Я вже їй казала що не потрібно коментувати мої прищі, залиш їх в покої , вони мої, вони тебе не зʼїдять. І ось знову. Я їй прямо сьогодні сказала що мені не приємно. На що вона сказала що коли її хтось так коментує, її зовнішність їй не образливо. Я кажу то ми ж всі різні. Мені не приємно. Сказала що більш вона не буде коментувати мою зовнішність. Ще вчора була ситуація. Ми щось заговорили про те хто розумний , а хто ні ( не памʼятаю як ми дійшли до цієї теми ) От вона сказала , що свого друга вона вважає розумним . А мене вона вважає не розумною людиною , а доброю . 😐 Я звісно не мега розумна, не начитана) Але я б ніколи не сказала це своїй подрузі в лице, що вона не розумна. Навіщо таке говорити? Який в цьому сенс? Тимпаче я не запитувала про себе, вона сама сказала це. Можливо я приймаю все близько до серця? Чи моя реакція нормальна? В сенсі що це не нормально в дружбі.

Ответы психологов
Дополнение от автора вопроса ·
Вибачаюся за помилки в тексті. Писала на емоціях.
Ваша подруга – токсична аб'юзерка.
Ви чекаєте від неї підтримки, але Ваші очікування – це ілюзії. Вона не змінить своєї поведінки, інакше вона просто не вміє.
Якщо Вам важливі взаємини з цією подругою, то треба сприймати її такою, якою вона є.
Але Ви можете прямо і відкрито говорити: «Мені неприємні твої слова, мені прикро це чути. Я не хочу, щоб ти мене критикувала». Так Ви повідомляєте про свої почуття, про те, що її слова Вам не подобаються і Ви так більше продовжувати не хочете.
.Досить часто люди, які починають критикувати інших, прикриваються легендою «Я ж тобі намагаюся допомогти, хочу як краще». Як правило, правди в цьому небагато. Зазвичай таким чином поводяться бажаючі самоствердитись за рахунок інших, показати, що вони є досконалістю.
Критика буває корисною і доречною лише тоді, коли на неї надійшов запит. І немає нічого поганого в тому, щоб спокійно сказати про це.
Відредаговано автором 03-09-2025 00:31:13
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Чи робить ваша подруга це все свідомо, чи не зовсім - насправді не так і важливо. Може вона і справді таким чином самостверджується, або просто не дуже ввічлива людина. Важливо те, що вона не реагує на ваші зауваження, що з вас цього досить, що вам це неприємно. " хто ж тобі скаже правду в лице як не я" - це виглядає на такий собі захисний механізм, щось на кшталт "ну я зараз буду матюкатись і вести себе жахливо, просто це така у мене форма щирості, ви ж не хочете шоб я лицемірно промовчав"). На чому тримається ваша дружба загалом? Чи проявляє ваша подруга емпатію і підтримку у важкі моменти? Якщо ви не можете, або не хочете обмежити спілкування з нею - можна спробувати реагувати на подібні вислови жартами, іронією, тощо. Це нормальна реакція - почати реагувати негативно, коли хтось поруч критикує і не зупиняється, без всякого сенсу і мети. Скажіть, чи є у вас інші друзі або знайомі, які не говорять таких речей, з якими вам легше спілкуватися?
цитата:
Можливо я приймаю все близько до серця?
А может подруга вовсе не подруга, а та, кто за ваш счет самоутверждается, сливает агрессию и кого нужно отправить "дружить" с кем-то другим?
Ничего дружеского в вашем общении нет. И позиция "а кто тебе еще правду скажет?" это типичное оправдание для хамов и токсичных людей.
Попробуйте ей тоже сказать правда - "Ты невоспитанная, грубая и токсичная. С тобой отвратительно общаться". И посмотрите на ее реакцию)) как ей будет такая правда? И вы тут же увидите, что правду говорить может только она вам, а вы должны терпеть, а ей нужно от вас слышать совсем другое
Доброго дня !
Люди проживаючи життя стараються задовольнити свої потреби. Потреби будь які. Наприклад Їжа, безпека, соціалізація , потреба в спілкуванні. І таку потребу як спілкування, в дружбі ви задовольняєте не звичним способом, а саме намагаєтесь дружити з тією людиною для якої ви неприємні. Ви для неї не приємні естетично ( целюліт, прищі, маса тіла, тощо) і вона вам про це постійно каже. Але у вас напевно існує потреба до таких саме людей які вас не сприймають такою якою ви є. ВИ не були сором’язливою та невпевненою, ви зараз така і є. Тому що продовжуєте спілкуватися з тією людиною яка вас не цінує як особистість. Вона вас і не оцінить високо, тому що ви не можете дати собі високу оцінку ( сама собі) як людині тому ви і пишете про свій розум погані речі, про свою зовнішність, ви дозволяєте іншим щоб про вас говорили погані речі.
Ви намагаєтесь залізти у голову іншої людини чому вона так робить, але я вам раджу краще поміркувати над собою і задати собі такі питання—
1. Чому я спілкуюсь з цією людиною 10 років яка мене поважає ?
2. Які я свої потреби задовольняю цією дружбою?
3. Мені це спілкування не приємне але я продовжую так і далі з нею дружити
Можливо ще задати собі ряд питань над якими ви ще не мали думку.
Наприклад: можливо у мене є така потреба щоб мене принижували ( такий собі мазохізм ).
Чому я ціную тих людей які мене не цінують і т.д.
У вас направленість на зовнішній світ, на те що про вас думають інші. Як вони вас оцінюють, що про вас говорять, думають, ставляться і відносяться.
І це не дає вам міркувати стосовно себе що ви про себе думаєте ,ставитесь ,і як ви до себе відноситесь адже це головніше ваше ставлення до себе.
Стандарти інших людей не повинні впливати на ваше ставлення до себе, а вони впливають судячи з вашого допису.
Головний посил з цього що я вам написав не треба плакати , дружити, спілкуватися , любити ,обожнювати тих людей які до вас погано ставляться.
Другий посил це не треба займатися чужими головами ( думками інших) що вони думають про вас.
Це все дуже суб’єктивне і однобоке їхнє ставлення до вас.
Мільйон людей, мільйон думок всіх їх немає нагоди задовольнити.
Це їхня проблема те вони думають про вас , а те що ви думаєте про себе є головнішим і здоровішим стосовно себе.
Відредаговано автором 03-09-2025 15:52:33
Доброго дня!
Ваша проблема в том - что вы хотите от человека, того чего он вам дать или не хочет - или не способен на это!
"Всі ми прекрасно бачимо і розуміємо що потовстіли. Навіщо про це казати або писати? Тимпаче якщо це краща подруга. Я хочу від неї підтримки. Не лицемірства. Якщо вона хоче написати якусь дурню, краще хай взагалі не коментує."
Ожидаете от нее - то что нереалистично понимаете.
Там не будет тактичности или уважения к вам - там вот так и будут такие подколы ( с попыткой вас зацепить и обесценить)
Она так самоутверждается за счет вас увы...
А вы как будто не можете все поверить - что она именно такая - а не та которую вы себе ее надумали ( по себе ее оцениваете - но она другой человек - она не вы)
Зачем вы с ней дружите? ( привычка или боязнь остаться одной?)
Есть ли у вас еще друзья?
Себя надо уважать - тогда и людей будете выбирать, которые вас прежде всего будут уважать!
А значит подобных оценок негативных - вам высказывать не будут ( или будут делать это намного мягче по доброму)