Що мені робити?
У мене постійна тривога: іноді вона посилюється, а іноді майже зникає. Я завжди відчуваю втому, навіть коли нічого не роблю. Мені не хочеться братися ні за що, але коли я просто відпочиваю, то відчуваю провину — і тривога ще більше зростає.
Я заплуталася у власних думках і не розумію, чого хочу насправді. Дуже часто дію так, щоб іншим було краще, і рідко висловлюю свою думку, бо боюся, що вона здаватиметься «дивною». Іноді я просто не можу впоратися зі своїми думками.
Усередині я чую голос: «Тобі це потрібно, ти ж хочеш цього», але сил і бажання немає.
Зараз я за кордоном. Виїхала через війну. Мені здається, що все почалося тоді, коли ми ховалися у підвалі. Тоді я відчувала сильний недосип, втому і ніби «відключалася» від реальності, занурювалася у думки. Ховалися ми приблизно півтора місяці, а в Німеччині я вже три тижні.
Людини, яка б мене підтримала, зараз поруч немає. Спілкуюся з одним знайомим, але ще не можу повністю йому довіритися.
Що мені робити і як вийти з цього стану?

Ответы психологов
Доброго дня
У Німеччині є центри психологічної підтримки іммігрантів, які надають безкоштовну психологічну допомогу українцям. Пошукайте в інтернеті та зверніться за допомогою.
Співчуваю, що вам довелося пережити досвід військових дій у підлітковому віці. Це скоріш за все травматичний досвід.
Добре, що ви розумієте свій стан та шукайте допомоги.
Никита Гайдаш психолог
м Біла Церква ·
Доброго вечора!
цитата:
У мене постійна тривога: іноді вона посилюється, а іноді майже зникає. Я завжди відчуваю втому, навіть коли нічого не роблю.
Тривога в організмі людини вмикає стан "Бий, біжи або замри!". Цей механізм створений еволюцією і допомагав нашим пращурам тікати від ведмедів, або тигрів тощо. Коли вмикається цей процес — усі ресурси організму задіюються на порятунок життя, коли є пряма загроза.
Нажаль, мозок не сильно відрізняє тигра перед собою, від:
цитата:
Усередині я чую голос: «Тобі це потрібно, ти ж хочеш цього»
Це дуже енергозатратний стан, тому і не дивщо, що у Вас немає сил і ресурсу, для подальших дій. При цьому:
цитата:
Мені не хочеться братися ні за що, але коли я просто відпочиваю, то відчуваю провину — і тривога ще більше зростає.
Вірно Вами підмічено!
До того ж, півтора місяці у сховищах і нещодавній переїзд у Німеччину — загалом є сильними стрессорними факторами!
Підтримую колегу вище. Не нехтувати власним благополуччям — отже дбати про себе і про своє більш комфортне і повноцінне життя.
Бережіть і піклуйтеся про найкраще, що маєте — про себе! =)
Дякую за увагу!