Переживання
Доброго дня.
Потребую виговоритися і по можливості отримати розуміння та підтримку.
Я переживаю про те, що мій чоловік може завдати мені шкоди - емоційно, а може й фізично.
Раніше він ще ніколи нікого не вдарив в нашій сім'ї, ні мене, ні дітей. Проте ображав мене словесно і в момент сварки не міг або не хотів зупинитися.
Хоча фізичного насильства в нашій сім'ї не було, проте страх і тривожне очікування в мене є.
Я 'зчитую' стан людей поруч і я бачу, що чоловік зараз в стані 'на межі'. Що є багато гніву, який він ледь стримує. Можливо я перебільшую в своїх переживаннях, але мені дійсно тривожно.
Я не знаю як себе вести, щоб не допустити щось погане. Я переживаю, що і відстороненість, і залученість, і якісь дії, і їх відсутність з мого боку можуть спричинити вибух.
Я знаю що у випадку завдання фізичної шкоди я можу себе захистити, принаймні фіксуючи події та можу звернутися при потребі за допомогою. Останнім часом я навіть записую розмови з ним і зберігаю скріншоти повідомлень. Проте все одно страшно.
Я просто не хочу бути в цьому стані — жити з таким передчуттям небезпеки.
Не хочу вдома, поруч зі своєю сім'єю переживати що станеться щось страшне.
Також розумію що мій стан, мої страхи - суб'єктивні. Тобто навіть якщо чоловік напружений і йому щось накипіло це не обов'язково означає що ця напруга буде направлена в фізичну загрозу мені.
Тим більше що ще ніколи такого не було - максимум крики, звинувачення, неприязнь і словах і під час сварки якось схопив за руку, проте саме ударів не було.
Вчора я почувалась виснажено і попросила мене не турбувати. Через це також переживання — що це прохання могло додатково напружити його.
Я розумію що боятися чоловіка дорослій жінці це не нормально і я мала б і могла б подбати про свою безпеку, фізичну і психологічну. Проте зараз попри все розуміння підіймається ця хвиля тривоги і страху, і з цим важко бути наодинці.
Не хочу зробити якісь неправильні дії, які все погіршать, проте не знаю як в цій ситуації діяти делікатно і правильно для безпечного розвитку подій.

Ответы психологов
Никита Гайдаш психолог
м Біла Церква ·
Доброго вечора!
Тут я викажу лише свою особисту думку і не більше:
Якщо ви живете у постійному стані остраху та високої тривоги - це може призвести до серйозних психічних та фізіологічних проблем.... Якщо у Вас такий чоловік з яким Вам страшно - отже свідомо чи несвідомо мозок вже знає причини, чому і виникає страх (навіть якщо фізичних нападів не було).
Жити у дискомфорті і стресі - НЕ НОРМАЛЬНО, і терпіти те, що руйнує благополуччя - не потрібно і шкідливо!
Я за те, щоб стосунки були безпечними і здоровими. Стосунки - це круто! Але інколи їх краще розривати.
Повторюся: це лише мої відчуття і думки...
Бажаю Вам мирного вирішення вашого питання.
Дякую ❤️
Марина Дудник психолог
м Ізмаїл ·
Добрий день
цитата:
Проте ображав мене словесно і в момент сварки не міг або не хотів зупинитися
Це постійне явище у ваших стосунках, коли чоловік ображає вас словесно під час конфліктів? Як після цього він поводиться? Розмовляли ви з ним про те, що вам це неприємно і вас це лякає?
цитата:
Я 'зчитую' стан людей поруч і я бачу, що чоловік зараз в стані 'на межі'. Що є багато гніву, який він ледь стримує.
У вас є припущення з приводу емоційного стану чоловіка. Пробували ви обговорити це з ним, з'ясувати, якщо це так, то в чому реальна причина його стану? Розмовляєте ви з чоловіком взагалі на теми почуттів, емоцій, що хвилює/турбує кожного зараз?
цитата:
Можливо я перебільшую в своїх переживаннях, але мені дійсно тривожно.
Як ви думаєте, чоловік знає про ваші переживання і надмірну тривогу пов'язану з ним, з його поведінкою?
цитата:
Тобто навіть якщо чоловік напружений і йому щось накипіло це не обов'язково означає що ця напруга буде направлена в фізичну загрозу мені.
Як зазвичай ваш чоловік скидає внутрішню напругу?
цитата:
максимум крики, звинувачення, неприязнь і словах і під час сварки якось схопив за руку, проте саме ударів не було.
Сварки між вами - вони предметні? Або це привід зняти емоційну напругу? Що ви відчуваєте, коли чоловік кричить, звинувачує вас? Як ви реагуєте? Кричите у відповідь, або навпаки мовчите? Що відчуваєте в моменти сварок? Страх, злість, агресія?
цитата:
Ваш чоловік почув вас? Він не турбував? Або у нього була бурхлива реакція на прохання?
цитата:
Якщо ви відчуваєте себе у небезпеці, то це нормально, що у вас піднімаються хвилі тривоги і страху. І тут було б добре проаналізувати більш детально ваш стан, впші тривожні думки з цього приводу із психологом на індивідуальної зустрічі, щоб краще зрозуміти , розділити свої ірраціональні страхи (якщо вони є) від реальної угрози, для себе, свого психо-емоційного, фізичного стану. І розробити план виходу з небезпечної для вас ситуації.
Доброго дня.
Що ви вже зробили, щоб прояснити ситуацію? Що насправді ви хочете від цих стосунків? Ви пробували поговорити з чоловіком?
Стосунки не псуються через діалог. Вони або витримують розмову, або розсипаються. Саме в діалозі все прояснюється, чи здатна людина чути і нести відповідальність за свої реакції.
Виберіть спокійний момент. Говоріть про свої почуття, а не звинувачуйте. Наприклад, скажіть:"Мені зараз важко, бо я відчуваю тривогу, коли між нами напруга. Хочу зрозуміти, що ти думаєш про це".
Це допоможе почути його думку і відчути, наскільки він готовий працювати над стосунками.
Уникайте ультиматумів чи загроз це тільки погіршить становище. Якщо розмова заходить у глухий кут, зробіть паузу і поверніться до обговорення пізніше.
Головна мета такої розмови, почати прояснювати ситуацію, а не відразу все вирішити. Навіть якщо відповіді будуть не ідеальні, ви отримаєте важливу інформацію про готовність вашого чоловіка змінюватись і працювати над стосунками.
Якщо він не хоче нічого змінювати і не визнає своїх помилок, не готовий відповідати за свої дії робіть висновки. Залишатися в такій ситуації ризик для вашої безпеки і здоров’я.