Як позбутися від саморуйнівних думок та тяжкості на душі
Цього року моє життя перевернулося з ніг на голову, тому що мою сім'ю спіткала біда за бідою. Мама захворіла на онкологію, у дідуся проблеми із серцем, мій двоюрідний брат зник на війні, а тітка померла декілька днів тому, крім цього всього я також маю серйозні проблеми зі здоров'ям. Це все спіткало мене так несподівано, що мені зараз дуже важко це пережити, я кожен день плачу, бо не можу стримати сліз, у мене зник апетит і бажання до життя. Я студентка, тому ще й фінансові труднощі стали моїм головним стресом у житті. Мені так важко на душі й на серці, я не можу сконцентруватися на навчанні, не можу не хвилюватися за свою сім'ю і думати про щось інше. У мене немає сил...я б хотіла якось допомогти сім'ї, але в мене нічого нема, щоб я могла їм запропонувати, побачитися ми можемо не часто бо навчаюся я в іншій частині України від них. Від цієї безпорадності мені ще гірше. Я не знаю що мені робити із цим станом, з кожним днем він все сильніше й сильніше в'їдається в мою душу і затягує мене в темряву. Я вже не бачу радості життя. Все для мене як велика темна пляма, а цілі, мрії вони всі відійшли на другий план і здаються такими незначними на фоні всього що відбувається. Наше життя таке швидкоплинне.. я досі не вірю що моя тітка могла відійти від життя такою молодою та залишити свого маленького сина й дочку на рік молодшу від мене одних... Я зараз самотня, далеко від рідних, мені так важко, все переживаю на одинці, немаю кому виговоритися, вирішила написати тут, а поки писала сльози безперервно лилися. Мені поради не зарадять мабуть мені хотілося щоб мене хоч хтось хоч десь вислухав і зрозумів що у мене зараз на душі.

Ответы психологов
Мария Радченко психолог
Дніпро ·
Щиро співчуваю Вам і не можу уявити, наскільки Вам зараз важко. Коли приходить горе, і ще не одне, - це велике навантаження на психіку. Вам потрібно проживати всі емоції, які Вас відвідують, не подавляти їх. Якщо потрібно комусь виговоритись - робити це. Це можуть бути фахівці (психолог, психіатр, перший потрібен для психологічної допомоги в кризовій ситуації, а до лікаря може бути потрібно, якщо довго відчуватимете стан депресії), а також важливо спілкуватися з близькими людьми (наприклад, друзями або членами сім'ї, які зараз не знаходяться в такому ж кризовому стані). Спілкування з близькими не є заміною звернення до фахівця, але допомагає прожити горе екологічніше. Піклуйтеся про себе і звертайтеся по допомогу завжди, коли це потрібно.