Складність в прийнятті рішень
Вітаю! В мене є потреба звернутись до психолога, бо я не можу позбавитись відчуття, що нещаслива. Якщо коротко - я постійно картаю себе за неправильні рішення в минулому, мені здається якби я була рішучіша раніше - зараз мала б краще життя. Я ніяк не можу змінити роботу - постійний страх і тримання за стабільність. З іншого боку я не можу розібратись в своїх почуттях до партнера, мені наче і добре з ним, а щодо майбутнього сумніви, але і кинути шкода. Я сама собі докоряю за цю інфантильність, а от взяти і розрулити все по новому сил нема, ну і війна тисне також. І переживаю, що років мені багато. І через це все прокидаюсь посеред ночі, плачу, а тут ще й шахеди летять😫. Якось треба з собою розібратись…
Вподобали: 2 з 2

Відповіді психологів
Вітаю! Якщо прокидаєтесь посеред ночі і плачете, то так Вам необхідна допомога щоб з собою "розібратись", знайти в собі внутрішні опори і наважитись приняти себе. Ваше життя є те, що Ви про нього думаєте. Якщо думаєте, що Ви нещаслива, то і відчуваєте себе нещасливою. Все впирається у Ваші думки, саме з ними і потрібно розібратись
Доброго ранку!
Насправді, Ви самі в деякій мірі вже дали відповідь на одне із своїх запитань
"Я ніяк не можу змінити роботу - постійний страх і тримання за стабільність".
Що таке тримання за стабільність?
Це глибинне налаштування, несвідома установка, з одного боку - на тотальний контроль, керування оточуючим світом.
А з іншого - це певна поведінкова модель, яка може віддзеркалювати почуття безпорадності та беззахисності перед тим самим оточуючим світом, і, як наслідок, величезний страх змін.
Але ж всі установки формуються з дитинства під впливом значимих дорослих, тих же батьків. І зазвичай, проявляються як певні реакції на ті, чи інші ситуації та події. Саме тому їх так складно змінювати лише одним своїм бажанням. Такі питання, як правило, потребують індивідуальної психокорекційної роботи з психологом. Це перше.
Далі Ви пишете.
"З іншого боку я не можу розібратись в своїх почуттях до партнера, мені наче і добре з ним, а щодо майбутнього сумніви, але і кинути шкода. Я сама собі докоряю за цю інфантильність, а от взяти і розрулити все по новому сил немає". І знову ж таки, як на мене, Ви дуже точно визначаєте причину такої поведінки зі своїм хлопцем - певна поведінкова інфантильність.
А що таке інфантильність?
Це неготовність брати відповідальність за своє життя на себе.
І знову ж таки, інфантильність, як певна поведінкова модель, формується з дитинства. Як правило тоді, коли батьки занадто контролюючі, опікаючі, з одного боку. А з іншого - такі, що самі мають страх змін. А отже, можуть застрягати на стабільності, правилах і, можливо, на прийнятих в оточуючому середовищі нормах поведінки. На кшталт: "А що скажуть люди", "Краще синиця в руках, аніж журавель в небі", "Краще не ризикувати". До того ж, які можуть бути дуже схильні дорікати за найменший промах, критикувати найменші промахи і не залишати жодного права на помилку. Насправді, це лише мої припущення.
Тому, щоб допомогти Вам максимально результативно розібратися в собі та почати змінювати життя на краще, необхідно більше інформації про Вас, Ваших батьків та того, що відбувалося з Вами в дитинстві.
Будь ласка, спробуйте трошки більше розповісти про те, як проходило Ваше дитинство?
Відредаговано автором 13-04-2026 09:34:18
«…я постійно картаю себе за неправильні рішення в минулому, мені здається якби я була рішучіша раніше - зараз мала б краще життя.»
Яке воно б було- « краще життя «?
Якою б ви тоді були? Що б робили? Чим було б наповнене ваше життя?
«Я ніяк не можу змінити роботу - постійний страх і тримання за стабільність.»
« постійний страх «- - про що він?
Чому погано « триматися за стабільність « в такі нестабільні часи?
«З іншого боку я не можу розібратись в своїх почуттях до партнера, мені наче і добре з ним, а щодо майбутнього сумніви, але і кинути шкода.»
В чому саме добре?
В чому сумніви?
Про що будете шкодувати, якщо кинете?
]Я сама собі докоряю за цю інфантильність…»
Не інфантильність- як це для вас?
«бо я не можу позбавитись відчуття, що нещаслива»
Уявіть, що вночі до вас завітала фея і ви зранку прокинулися щасливою. Як би це виглядало? Що б ви робили? хто б і як помітили, що ви - щаслива?
«Якось треба з собою розібратись…»
Підтримую
Вітаю.
З того, що Ви описуєте, складається відчуття, що всередині ніби йде постійна боротьба із собою: одна частина вас картає, підганяє, говорить “треба було інакше”, “треба вже щось вирішити”, а інша – втомлена, налякана і ніби завмирає.
І ця внутрішня боротьба може забирати дуже багато енергії. Інколи навіть більше, ніж самі зовнішні обставини.
Те, що Ви називаєте “інфантильністю”, дуже часто є перевантаженням і страхом помилитися ще раз та зробити ще гірше.
Можливо, першим кроком тут варто робити не різкі зміни, а трохи інше:
- спробувати зменшити цю жорсткість до себе,
- більше зрозуміти свої реальні потреби і почуття,
- дати собі право бути в процесі, а не вимагати від себе негайних рішень.
І вже з цієї точки, коли з’являється більше опори на себе, рухатися до змін (у роботі, стосунках чи інших сферах).
З цим станом добре працювати не наодинці. Якщо вам відгукується, можна розібрати це більш глибоко в індивідуальній консультації, обережно, у вашому темпі і без тиску.
Ви не “застрягли назавжди”, Ви зараз у точці, де просто потрібно трохи іншої опори.
Якщо я правильно Вас зрозуміла, Ви постійно сумніваєтесь у собі.
Постійні сумніви у собі - це не просто тимчасова невпевненість, а глибока психологічна проблема, яка може серйозно впливати на всі сфери життя: від особистих стосунків до професійної реалізації.
Це стан, коли внутрішній критик кричить голосніше за розум, а страх помилки затьмарює будь-які можливості.
Вам важко ухвалити рішення, тому що Ви живете з відчуттям, що Ваша думка недостатньо важлива, Ви не гідні успіху, що будь-яка помилка стане фатальною.
Ці думки не лише виснажують емоційно, а й паралізують здатність діяти.
Сумніви в собі – це не вирок, не доля, не зла доля. Це стан, з яким можна і потрібно працювати.
Це результат накопиченого досвіду та внутрішніх переконань, які Ви можете змінити.
Психолог допоможе Вам виявити глибинні причини постійних сумнівів у собі, попрацює з негативними настановами про себе, інших та світ, попрацює над оздоровленням самооцінки.
Доброго дня. Ваш стан зараз виглядає як поєднання підвищеної тривожності, внутрішньої напруги та самокритики. У такому стані справді складніше приймати рішення, відчувати опору на себе та користуватися навіть корисними порадами, оскільки психіка перевантажена.
Тому треба без тиску вирішити все одразу почати зі стабілізації емоційного стану, зниження тривоги, роботи з внутрішнім критиком і формування більш підтримуючого ставлення до себе. І вже звідси поступово приходить ясність у питаннях роботи, стосунків і майбутнього , все у вашому темпі.Що для вас зараз найбільш актуально?
Якщо ви відчуваєте, що з цим хочеться розбиратися не наодинці запрошую в терапію.
Відредаговано автором 13-04-2026 13:32:15
Добрый день. Рада, что Вы осознаете свою потребность и замечаете своё состояние на данный момент. Сочувствую. Буду рада совместно поработать, обращайтесь!
цитата:
В мене є потреба звернутись до психолога
цитата:
Якось треба з собою розібратись…
Вітаю!
цитата:
Якось треба з собою розібратись…
Дійсно, настав час розібратись з собою, адже
цитата:
прокидаюсь посеред ночі, плачу, а тут ще й шахеди летять😫.
З опису ситуації очевидно, що тривога через війну позначилась на вашій здатності приймати рішення і обирати себе. І щодо роботи, і щодо взаємин з парнером тощо.
Окрім того, помітно, як Ви досить безапеляційно звинувачуєте себе в інфантилізмі, що, ймовірно, і має місце, однак не є головним чинником існуючих проблем.
Щодо звернення до психолога
цитата:
В мене є потреба звернутись до психолога, бо я не можу позбавитись відчуття, що нещаслива.
У співпраці з ним Ви отримаєте увагу до себе. Він Вас вислухає і ПОЧУЄ - ваші потреби і Ваш біль.
Надасть підтримку і лише після того допоможе дослідити причини Вашого "нещастя", щоби ви усвідомили, яким чином свідомо та несвідомо створюєте передумови для проблем і труднощів(!)
А далі фахівець допоможе, звісно, якщо на те буде Ваша воля, напрацювати більш прийнятні способи самовираження та реалізації Ваших уже скорегованих уявлень про щасливе життя(!)
Хочу зауважити, що Все відбувається поступово, крок за кроком, із повним розумінням, що і як буде відбуватись на кожному етапі терапії.
цитата:
Якщо коротко - я постійно картаю себе за неправильні рішення в минулому, мені здається якби я була рішучіша раніше - зараз мала б краще життя.
Наведена звичка може свідчити про часткове НЕПРИЙНЯТТЯ себе та про певний дефіцит почуття самоцінності(!)
От скажіть, яка користь картати себе за якісь рішення в минулому?
Ви можете і не знати, однак за такою дією криється давня, ще в дитинтстві закладена потреба до переживання емоцій власної недосконалості. Напевно, Вас тоді часто критикували, дорікали за помилки і прорахунки, за дитячий досвід, що не задовольняв очікування батьків чи ближнього оточення. Тепер Ви вже доросла, а звичка нікуди не поділась. І вона підриває Вашу упевненість в собі, краде сили та енергію для рішень, послаблює Вашу емоційну стійкість.
Тому раджу обрати тут на сайті фахівця і почати з ним реально допомагати собі))
Відредаговано автором 13-04-2026 16:57:06
Вітаю!
"я постійно картаю себе за неправильні рішення в минулому", на той час Ви зробили якнайкраще для себе у тих ситуаціях. Та щось не дає Вам прийняти власні рішення. Чиїм голосом Ви себе картаєте? Чи картали Вас раніше і хто?
"постійний страх і тримання за стабільність" схоже і з роботою і з партнером виходить щось подібне. Та чомусь Ви далі вимагаєте від себе більшого, хоча визнаєте що на це сил немає. І схоже геть себе виснажуєте цим всим "І через це все прокидаюсь посеред ночі, плачу, а тут ще й шахеди летять".
"І переживаю, що років мені багато." хоча Вам 32, вірно? Для кого це багато?
Мені ваш запит чомусь про втрату зв"язку з собою, зі своїми справжніми потребами, цілями, бажаннями. Де можна опиратись на те що є : на свій вік - без суб"єктивної оцінки багато-мало, на своє базове бажання захисту та безпеки, на свої сильні сторони, які у Вас точно є, попри те що Ви вважаєте себе "інфантильною". З цим можна попрацювати з психологом.
А наразі Вам потрібна підтримка, перш за все сомої себе собою, що б ще більше не заганяти себе у виснаження.
Бережіть себе
Вітаю! Ви правильно вирішили звернутися до психолога, щоб розібратися з вашими складнощами. а про минуле, все в житті вчасно і своєчасно. Одне можу сказати, що на той період часу то були найкращі ришення, на які Ви були здатні . Тоді обвинувачувати себе не будете. Живіть сьогодняшніми діями і рішеннями. Обирайте на сайті психолога, і вперед...
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Це справді виснажливо - докоряти собі минулим. Особливо, зважаючі шо наші почуття, наш досвід в теперішньому - все це відрізняється від того, що було в минулому. До прикладу, ми можемо сумніватись чи потрібно нам робити щось, переживати, чи вийде. А згодом - шкодувати "так треба було взяти і зробити" Але ця наша версія, яка шкодує - вона не проживає сумніви, не має опасінь в результаті. В будь-якому разі - звичка просто "гризти себе" не приносить користі, і не вчить чомусь новому. Лише обтяжує, погіршує життя. Проте ви робите правильний крок - почати шукати вихід з цієї ситуації. Бажаю вам знайти гарного спеціаліста, з яким ви пройдете цей шлях до гармонії з собою і внутрішнього спокою. Ви цього точно варті! Сил вам!
Вітаю Вас. Я дуже ціную Вашу довіру та щирість, з якою Ви ділитеся цими переживаннями. Те, що Ви описуєте — почуття провини за минуле, страх змін та емоційна амбівалентність у стосунках — це дуже глибокі та важливі теми, які часто стають фундаментом для внутрішньої кризи.
Давайте спробуємо поглянути на Вашу ситуацію з позиції фахівця, розклавши її на кілька важливих аспектів.
1. Пастка "Ретроспективного упередження"
Ви згадуєте, що постійно картаєте себе за минулі рішення. У психології це часто пов’язано з ілюзією, що тоді Ви володіли тими ж знаннями, досвідом та ресурсами, які маєте зараз.
Важливо пам’ятати: Ви приймали найкраще з можливих рішень на той момент, виходячи з того стану, в якому перебували.
Питання для роздумів: Чи можете Ви спробувати проявити співчуття до тієї себе в минулому? Вона діяла з позиції захисту або виживання, а не з бажання зробити Вас нещасливою зараз.
2. Страх змін та "Стабільне нещастя"
Ви говорите про тримання за стабільність на роботі через страх. Це природний механізм нашої психіки — мозок сприймає знайоме (навіть якщо воно деструктивне) як безпечне, а невідоме — як загрозу.
Часто ми вибираємо "знайоме нещастя" замість "невідомого щастя".
Техніка: Спробуйте виписати, яку саме ціну Ви платите за цю стабільність щодня? (Ваш настрій, самопочуття, енергія).
3. Туман у стосунках
Те, що Ви описуєте фразою "наче і добре", часто вказує на емоційне оніміння або втрату контакту зі своїми справжніми потребами. Коли людина витрачає занадто багато сил на самобичування та тривогу через роботу, на глибокі почуття до партнера може просто не залишатися ресурсу.
Важливо розібратися: чи це партнер не підходить Вам, чи Ваша загальна незадоволеність життям накладає відбиток на сприйняття стосунків?
Рекомендації для початку роботи:
Практика "Тут і Тепер": Щоразу, коли Ви повертаєтесь думками в минуле, щоб покарати себе, нагадуйте собі: "Минуле вже відбулося, я не можу його змінити, але я можу змінити своє ставлення до нього сьогодні".
Спробуйте деталізувати свій страх перед зміною роботи. Чого саме Ви боїтесь? Що найгірше може статися? Часто, коли ми називаємо страх на ім'я, він стає меншим.
Ви не зобов'язані прямо зараз мати всі відповіді щодо партнера чи майбутньої кар'єри. Дайте собі право на цей період невизначеності.
Ви вже зробили перший крок — визнали, що Вам некомфортно і Ви хочете змін. Це і є початком шляху до одужання.
Скажіть, будь ласка, яка з цих сфер — минуле, робота чи стосунки — відгукується Вам зараз як найбільш болюча, з якої б Ви хотіли почати детальніший розбір?