Боюся, що в мене нічого не вийде і заздалегідь впадаю в паніку
Доброго дня.
Я вирішила долучитися до ЗСУ, до однієї з найкращих бригад. Це дуже свідоме рішення, я довго готувалася до цього. І вони будуть раді мене прийняти, але для цього треба пройти поліграф.
Я дуже потужний тривожник. Сама думка про це мене жахає. Я перестаю вірити в те, що мені реально немає чого приховувати. Я ніякий не спецагент рф, але коли я думаю, що буду відповідати на ці питання під час тестування на поліграфі, я сама перестаю вірити, що зі мною все гаразд. Я починаю вірити, що зі мною абсолютно все не так і не довіряю самій собі. До самого тестування два тижні, але я вже тривожуся і майже кожного дня плачу від цього.
В мене були надскладні стосунки, вони мене спустошили за останні півтора роки. І дуже сильно похитнули мою самооцінку і самоцінність. Підготовка до ЗСУ - це те, що давало мені сили пережити це все. Якщо я завалю поліграф, в мене не залишиться нічого в житті, що давало б опору. Це наразі для мене - моя ментальна фортеця. Я ніби не бачу ніякого іншого джерела ресурсу. І ніякої іншої можливості подолати складний період. Я стільки сил в це вклала, що засипатися на поліграфі при тому, що я реально нічого осудного по факту не зробила, - це було б жахливо. Я боюся, що я остаточно зламаюся до самої основи тоді.
Мені важливо зараз це все проговорити комусь, хто мене не знає. Я дуже вдячна, якщо ви дочитали до цього моменту. Я поставила ніби все, що маю зараз, на кон, і у разі поразки, втрачаю всі життєві орієнтири.
Мені не можна буде пити заспокійливі перед тестуванням. Навіть вітаміни. Якщо є поради, як справитися з такою крайньою тривогою без медикаментів, напишіть, будь ласка. Медитації я пробувала - не дає ніякого ефекту, я не можу всидіти на одному місці.

Відповіді психологів
Что вы знаете про саму процедуру - какие вопросы, как оценивают ответы?
Есть ли кто из знакомых, кто проходил полиграф и мог бы поделиться с вами опытом?
Что случится, если вы не пройдете в ЗСУ?
Вы пишите, что были очень сложные отношения и теперь ЗСУ последняя как будто надежда, что что-то станет лучше. И потому и неудивительно, что столько волнения, ведь как будто решается ваша судьба. Ощущение, что сейчас этим решением вы стараетесь закрыть какую-то огромную дыру в своей жизни, а если не выйдет, то придется в эту дыру смотреть и что-то с ней делать. Это и пугает так сильно.
Но стОит все же рассмотреть альтернативные варианты, если вы не пройдете - чем будете заниматься, на что или кого опираться.
В целом, хорошо бы взять хотя бы пару сессий с психологом, чтобы снизить напряжение и заметить, что еще может стать ресурсом и опорой.
Доповнення від автора питання ·
Добрий день. Будуть питати, чи приймаю я антидепресанти, чи маю зв'язки з громадянами рф. В мене є двоє знайомих звідти, яких я знаю майже 20 років, і які гостро засуджують війну з першого дня. Декілька разів за минулий рік ми з ними спілкувалися на нейтральні теми. Це взагалі не гріх, але я боюся, що коли мене спитають про зв'язки з рф, моя підсвідомість зробить з цього трагедію і я почну сипатися.
В мене по життю було багато ситуацій, коли я відчувала зовнішній тиск і могла зламатися, навіть коли моєї провини не було. Мене легко вманіпулювати у відчуття крайньої вини, навіть якщо я реально нічого не зробила. І я дуже переживаю, що це вистрелить під час перевірки.
З психологом в мене були сесії, де ми розв'язували оцей клубок питань і відповідей, навіщо взагалі мені в ЗСУ. Це моє щире бажання, поклик душі. Багато того, що я люблю в житті, можна знайти там.
Доповнення від автора питання ·
Ви дуже влучно сказали - ніби один день вирішує мою подальшу долю. Так воно і є.
Доброго дня, Лиса!
цитата:
БОЮСЯ, ЩО В МЕНЕ НІЧОГО НЕ ВИЙДЕ І ЗАЗДАЛЕГІДЬ ВПАДАЮ В ПАНІКУ
Знаєте, боятися - це не гріх. Це особливість Вашої особистості. Тому завдання на цей період (до перевірки на поліграфі) може бути присвячене зниженню страху(!) Тобто доведенню його до ПРИЙНЯТНОГО рівня, так би мовити звичайного хвилювання, яке притаманне більшості людей.
Феномен Вашого надмірного страху і навіть паніки, як можна зрозуміти з Вашого опису, спричнений, так мовити, ставкою на ЗСУ - або пан або пропав. Пробачте, або пані, або пропала - Ви ж пані, а не чоловік. Це прояв схильності до крайнощів та катастрофізації подій.
Як же собі допомогти?
Перше - пропрацювати, наскільки встигнете, наслідки отих подій -
цитата:
В мене були надскладні стосунки, вони мене спустошили за останні півтора роки. І дуже сильно похитнули мою самооцінку і самоцінність.
Варто повернути собі ресурс і віру в себе. Свої цінності та почуття, що вкладали у стосунки з партнером. ПОВЕРНУТИ будь-що їх усі собі, і крапка(!)
Знаю, що це можливо. Особливо у плідній співпраці з психологом.
По-друге, дати собі можливість усвідомити - Вам нема чого приховувати -
цитата:
В мене є двоє знайомих звідти, яких я знаю майже 20 років, і які гостро засуджують війну з першого дня.
Правдиві відповіді, не стільки за змістом, скільки за щирістю, позитивно фіксуються поліграфом. Тобто налаштовуйтесь відповідати як є, без вагань(!)
По-третє, продовжуйте готувати себе фізично і професійно до подальшої служби. Саме дія, а не міркування про дію та емоційні коливання, підсилюють дух і впевненість в собі(!)
Має бути запасний варіант. Або навіть кілька запасних варіантів. Що це може бути у Вашому випадку - поміркуйте на дозвіллі.
Відредаговано автором 18-01-2026 18:17:14
В вашому питанні я б виділила 2 моменти:
1. Ваші хвилювання щодо самого тестування (що не зможете впоратись , взяти себе в руки)
2. Всі "варіанти життя " звужуються до Одного.
Зазвичай , зашкалюючі емоції виникають там, де є дуже завищена "Важливість ".
Ви відчуваєте так, ніби це тестування здатне вирішити все ваше життя.
Але ж це тільки 1 тестування.
Яке, доречі, може показати НЕ "їм", що "з Вами щось не так", а Вам- чи взагалі Вам така справа під силу?
Адже будь яка співбесіда спрямована на те, щоб взяти на роботу САМЕ тих, кому ця робота дійсно підходить.
Якщо тестування виявить, що Вам буде важко в самій роботі, що ваш організм "не вивозить" таких навантажень - то хіба це тестування виявиться не на вашому боці?
Навіть цей поліграф, якого Ви так боїтесь, може просто показати Вам, що Вам НЕ підходить те, що Вам здалось "єдиним виходом ".
І щодо "єдиного виходу "- якщо так міркувати, то завищена "важливість" буде піднімати набагато більше хвилювань.
Тому цю "важливість" варто знизити- заспокоїти себе "планом Б" - щось типу "так, Люба моя, якщо тут не вийде- ми з тобою обов'язково знайдемо інший вихід ".
Коли Ви будете сприймати цей поліграф НЕ як "шлагбаум до щасливого життя", а як Помічника (щоб Ви не потрапили туди, де для Вас не підходять умови, бо Ви емоційно вразливіше, ніж потрібно для цієї праці), то і "відповідальність моменту" знизиться- як аналіз крові потрібен, щоб дізнатись інформацію про стан здоров'я, а не щоб поставити хрест на житті.
Якщо не можна пігулок, то можна знизити тривогу диханням (дуже заспокоює діафрагмальне дихання) та тілесними вираженням емоції страху (через напруження м'язів і потім розслаблення).
Але завжди важливо включати для опрацювання всі рівні: думки, тіло, емоції, образи (картинки).
Життя складне, але ніколи не складається "тільки з одного варіанта ". Тому важливо не заганяти себе в кут "якщо не вийде- то все ".
Твоя тривога перед поліграфом це не страх провалу тесту, а глибокий екзистенційний жах від того, що ти поставила на цю службу всю свою самоцінність і останню опору після розчавлених стосунків. Зараз мозок робить страшну штуку: проектує на детектор брехні весь твій внутрішній біль і самозвинувачення (якщо не пройду, значить я справді ні на що не здатна). Саме тому ти перестаєш вірити навіть у те, що об’єктивно знаєш: ти чиста. Це не про поліграф, а про те, що ти зараз тримаєшся за одну ниточку, яка дає відчуття (я сильна, потрібна, корисна), і коли вона здається під загрозою, руйнується весь світ
Доброго дня!
Одразу викликає повагу Ваше рішення - це неймовірно серйозний та відповідальний крок.
Але, попри те, що Ви написали про роботу з психологом, у мене все одно склалося враження, що під зовні свідомим вибором піти до лав ЗСУ, все ж є елемент втечі від свого попереднього життя. Чому? Бо Ви пишете "В мене були надскладні стосунки, вони мене спустошили за останні півтора роки. І дуже сильно похитнули мою самооцінку і самоцінність. Підготовка до ЗСУ - це те, що давало мені сили пережити це все..". Тобто, підготовка до ЗСУ, як на мене, все ж відігравала роль певного перемикача, підпорки, можливості "забути", відчути себе більш потрібною та значимою... А така неусвідомлена "втеча" сама по собі може збільшувати страх не стільки втрати можливості увійти до лав ЗСУ, скільки того, що у разі "провалу" Вам все ж прийдеться повернутися обличчям до свого попереднього болю, який, як на мене, "завис" всередині Вас...
Окрім того, окремого уточнення потребують, як на мене, Ваші сильні переживання щодо поліграфа. От така реакція на поліграф не може, як на мене, з'явитися раптово, навіть, якщо є реальні причини для тривоги - знайомі в РФ.
Як, загалом, раніше Ви реагували на складні ситуації? Чи була підвищена тривожність в дитинстві та юності? Якщо була, то з якого віку Ви пам'ятаєте, що так реагували?
Чому я так детально намагаюся розібратися у Вашому питанні?
Насправді, у випадках реакцій та емоцій, одні лише навіть найкращі поради психологів, просто не спрацюють.
Адже, жодна людина без спеціальної агентурної багаторічної спец підготовки не зможе контролювати реакції та почуття, особливо, коли хвилюється. Тому якщо Ви реально хочете пройти перевірку спокійно, необхідно пропрацювати конкретно емоцію тривоги та страху на тому рівні, на якому ці реакції сформувалися раніше. А це, однозначно, робота на більш глибокому рівні, аніж проговорювання та "програвання" ситуації.
Відредаговано автором 19-01-2026 15:10:33
Доповнення від автора питання ·
Нарешті я його пройшла. Результати допоки невідомі. Мої переживання збулися, і я хвилювалася так, що зараз почуваюся хворою другий день поспіль. Але справа навіть не в цьому.
Я побачила завдяки поліграфу проблему значно глобальнішу, аніж вступ до ЗСУ. Я переповнена відчуттям провини за все своє життя.
Наприклад, поліграф показав брехню на питання, чи були в моєму житті крадіжки, тому що я малою дитиною вкрала в діда з кармана 20грн. Мені довелося на повному серйозі писати пояснювальну про 20грн і діда. Бо за результатами поліграфа по моїй реакції виглядало, як злочин рівня "пограбувала магазин".
На питання, чи боюся я, що в моїй біографії є факти, які можуть мене скомпрометувати, я відповіла "так" і це було чесно. І поліграфолог всіма силами намагався добитися, що ж не так. Що я такого зробила за життя. А я нічого не зробила такого, просто боюся, що я недостатня, якась дивна, незрозуміла, недостойна їх.
Така ж сама ситуація з питанням про алкоголь. Я двічі в житті напилася на нервах. На наступний день мені було вже нормально, я нічого не зробила. Але по моїй реакції можна було подумати, що я запойний алкаш з проблемами. Я згадувала ті два випадки і мої показники підстрибували так, ніби я влаштувала поножовщину на п'яну голову.
Ось такі справи...
Дякую всім за відповіді - вони надзвичайно влучні. Особливо про те, що хвилювання мені додає той факт, що на кону майже все, що я маю.
Доповнення від автора питання ·
Я боюся, що з такою постійною внутрішньою тривогою і провиною я помру від інфаркту в 35 🥴
Дорого ранку!
Можна привітати Вас з тим, що Ви все ж наважилися пройти перевірку на поліграфі. Це, певне, не означає, що Ви пройшли, але, як на мене - це маленька, та все ж перемога над самою собою та своїми страхами. 🙂
Те, що Ви щиро тепер написали, не лише підтвердило мої попередні припущення, і бачення самої проблеми, але і додало необхідної інформації про Вас для подальшої серйозної роботи, щоб Ваші страхи не сповнилися. 😉
" Я боюся, що з такою постійною внутрішньою тривогою і провиною я помру від інфаркту в 35 🥴"
Якщо спробувати проаналізувати Ваші відповіді на поліграфі, стає очевидним, що основна проблема криється не у тому, що з Вами колись траплялося в житті, а все в тих же реакціях на ті події.
"Що я такого зробила за життя. А я нічого не зробила такого, просто боюся, що я недостатня, якась дивна, незрозуміла, недостойна їх".
Те, як ми реагуємо на події, ситуації, чи ті ж самі питання, зумовлено лише тим, як ми сприймаємо себе. А основне сприйняття себе формується та закладається на глибинному рівні почуттів, реакцій та установок в дитинстві. Отже, щоб Ви не лише не померли від інфаркту в 35, а ще й прожили довге щасливе життя, ✨ потрібно зрозуміти, чому у Вас заклалося саме таке сприйняття себе?. Тобто, знайти "коріння" проблеми.
Підкажіть, будь ласка, чи були між Вами та батьками довірливі, теплі та щирі стосунки? Вас виховували батьки, чи Ви більше жили в дідуся?
Адже, почуття впевненості в собі, прийняття себе цілісно, формується лише тоді, коли є почуття захищеності в дитинстві. А почуття захищеності для маленької дівчинки може дати лише її батько, тоді як відчуття права на щастя - лише любляча мама.
Відредаговано автором 13-02-2026 07:49:46
Доповнення від автора питання ·
Доброго дня. Коріння було скоріше за все в тому, що мені заборонено було бути не ідеальною. Отримую 4 замість 5 - мати невдоволена. Роблю помилку в зошиті - сторінки вириваються, я переписую все заново. А якщо не хочу цього робити, в хід йшли фрази про те, що всі діти як діти, п я жахлива, побиття і інші форми покарання. Любов була скоріше умовною і то не завжди. Мене часто взагалі не помічали в родині.
Я жила з усіма разом - мамою, бабусею і дідусем. Батько не приймав участі взагалі і жив за тридев'ять земель від нас. Відчуття власної "ненормальності" з'явилося дуже рано. Я майже не пам'ятаю, щоб колись було інакше.
Травмуючі обставини в дитинстві сформували ваші переконання про себе, які наразі НЕ є відображенням реальності, а є відголосками чужих слів (навіть НЕ про Вас, а про бажання ваших близьких мати вплив та контроль, без яких їм було страшно).
Вам важливо розібратися зі ставленням до себе, щоб знайти ті реальні якості, які дійсно у Вас є, і відкинути те, що Вам нав'язали в дитинстві.
Другий момент впливу дитячої травми- натепер певні обставини ( приблизно схожі на якесь "оцінювання") стають тригерними для Вас, і так сильно впливають, що "розвалюють" ту вашу Дорослу частину, яка в цілому вміє справлятись з життям.
В цих тригерних обставинах реакції "видає" та сама внутрішня дитина, яку "гнобили " за неідеальність.
Емоційно це може виражатися як "страх втратити все"- бо для тої маленької дівчинки мамине невдоволене обличчя означало втрату тепла і любові, які були просто необхідні для виживання.
Поки Ви не пропрацюєте ці травми, можна допомагати собі тим, що в кожному подібному випадку нагадувати собі:
" Стоп, видихаємо. Я НЕ в минулому. Зараз зовсім інша ситуація.
Я- Доросла, Розумна, Сильна, стільки вже всього знаю, маю багато власного досвіду, подолала стільки труднощів на своєму шляху.
Я маю Сили і Навички , які мені потрібні в даний момент.
Я здатна подбати про себе адекватно ситуації.
Можна в спокійному стані виписати для себе ті риси, які Вам допомогли в вашій історії вийти зі складних обставин, (щоб просто пригадати все те, що у Вас є і щоб можна було швидко себе відновити в складній ситуації).
*** Почуття гумору , як на мене, також є вашою сильною стороною))
Тобто, в таких тригерних обставинах, які підтягують з минулого емоційні і тілесні реакції- відокремити минуле від тепер і укріпити свою Дорослу частину, яка, безумовно, у Вас дуже сильна і вміє давати собі раду (коли відсутній тригер).
Я Вам дякую за відвертість.
І думаю, що Ви дуже точно віднайшли те саме "коріння", яке змушує Вас і в дорослому віці реагувати як тоді, коли Ви були маленькою дівчинкою.
Насправді, це дуже сумно "якщо не хочу цього робити, в хід йшли фрази про те, що всі діти як діти, п я жахлива, побиття і інші форми покарання". Особливо, побиття. Яке надзвичайно впливає на формування у дівчини внутрішнього почуття впевненості в собі.
Маленька дитина повністю залежить від дорослих. Тому на несвідомомому рівні сприймає їх як абсолют, який допомагає вижити і є мірилом її ставлення до себе. Тому, якщо батьки не приділяють достатньої любові, якщо постійно карають, дитина ніколи не звинувачує дорослих, натомість, у дитини одразу з'являється тверда впевненість, що то вона сама постійно щось робить не так, "недостатня, якась дивна, незрозуміла, недостойна їх не така, дивна..."
А тим паче, якщо відбувається повне ігнорування маленької дитини "Любов була скоріше умовною і то не завжди. Мене часто взагалі не помічали в родині"
Батько, як я вже і казала, для дівчинки - це перший чоловік в її житті і той, що дає відчуття захищеності в цьому світі...
А якщо "Я жила з усіма разом - мамою, бабусею і дідусем. Батько не приймав участі взагалі і жив за тридев'ять земель від нас", тоді зовсім і не дивно, що "Відчуття власної "ненормальності" з'явилося дуже рано". Бо в кожну дитину природою закладена матриця правильних стосунків, правильного ставлення батьків до себе. І все, що не співпадає з цим внутрішнім еталоном, рефлекторно викликає почуття відхилення від норми.
Все те, про що написали Ви - це результат так званих застряглих дитячих стресів та травм. Які, на превеликий жаль, нікуди не діваються самі по собі, коли ми дорослішаємо. А навпаки, вони дуже глибоко вкорінюються. Щоб вже на рівні відчуттів та рефлексів керувати нашими реакціями, нашим сприйняттям себе та оточуючого світу, нашими діями і всім нашим життям.
Власне, саме тому я одразу написала Вам, що питання набагато глибше, аніж страх детектора брехні. І одними порадами та розмовами такі установки не прибираються. Бо це той самий підсвідомий рівень, до якого дістатися практично неможливо без допомоги спеціаліста.
Якщо хочете не лише позбавитися страхів та тривог, не лише дожити до глибокої старості, а і стати нарешті по справжньому самодостатньою та щасливою, потрібна трансформаційна робота на тому ж самому рівні, на якому всі ці страхи та установки і були сформовані. А це запит на індивідуальну роботу, однозначно.
Доповнення від автора питання ·
Дякую вам дуже за таку теплу відповідь. Я відчуваю ваше небайдужість крізь текст.
І за пораду дякую. Виписати конкретні риси - це класна ідея. Бо коли маєш це у вигляді матеріального доказу і списку, який можна реально прочитати, це зовсім інакше сприймається.
Про почуття гумору згодна. Не дивлячись на певний трагізм ситуації, я другий день сміюся з того, що десь серйозні дяді з дуже серйозних установ будуть читати офіційний документ про діда і 20грн 😂
Доповнення від автора питання ·
Мені повідомили, що я не пройшла. І, здається, заблокували. Принаймні не відповіли на повідомлення і я перестала бачити їх статус "в мережі".
Це стало дуже сильним ударом. Ніби все моє життя - це помилка. Ніби я настільки невиліковно кончена, що в мене немає шансів більше ані на що в житті.
цитата:
Так, це удар. Вам прикро - перед очима червоне світло, що забороняє - туди неможна.
А якщо це насправді порятунок?! Дійсно, Вас уберегли від жахливих наслідків - чи не може бути саме так?
На реальність можна дивитись з різних боків. Скажімо, чи мали вони Вас узяти ОБОВ'ЯЗКОВО? Гадаю, Ви знаєте відповідь. От через те і напрацьовані певні фільтри відбору, адже не усі кандидати підходять до виконання специфічних завдань, особливо на війні.
То що робити далі? Витримати удар і поставитись до перебігу подій максимально тверезо і виважено. Дати собі час на вираження спричинених відмовою емоцій... і почати дивитись навкруги - де і чим Ви можете бути корисною... в першу чергу для самої себе, потім для оточуюючих.
цитата:
Ніби все моє життя - це помилка. Ніби я настільки невиліковно кончена, що в мене немає шансів більше ані на що в житті.
Ніби... ніби... Це ж слова не Ваші. Так промовляє слабкість. Вона, до речі, завжди так говорить, бо не знає і не вміє по-іншому.
А що Вам скаже голос СТІЙКОСТІ? На що намагатиметься звернути увагу? На що орієнтуватись і налаштовуватись?
Коли Життя зачиняє перед Вами Двері, це означає ТІЛЬКИ одне- це НЕ ВАШІ Двері.
Можливо ця "невдача " вберегла Вас від занадто важкого досвіду , а можливо навіть зберегла Вам Життя.
СЕНСИ - вони іноді НЕ такі, якими можуть здатися в певний момент Життя.
Іноді СВОЄ дійсно важко відшукати.
Але Життя точно набагато глибше і ширше ніж те, що людині іноді "бачиться ".
Ніхто з нас не здатен дати Вам зараз відповіді на питання Для Чого Вас "відвернуло " Життя від цього напрямку.
Але ця відповідь ТОЧНО ІСНУЄ.
Просто для її пошуку потрібен час, зусилля і віра в Себе.
Життя, яке Ви маєте (на відміну від тих, кому не пощастило навіть народитися)- уже є підтвердженням того, що Ви- Важлива і Цінна в цьому світі !
Пам'ятайте про це, особливо коли Вам важко.
Негативні думки про себе- це НЕ ваші думки, а те, що колись "звстрягло " всередині за певних обставин, важких і травматичних для вашої психіки.
Цей негатив дуже важливо опрацювати, але хоча б НЕ надавати йому "сили голосу ", поки Ви з цим не розібрались.
Ви ГІДНІ всього найкращого вже по Праву Народження.
Вірте в Себе, - це те, що замість Вас ніхто зробити не здатен.
Ви зараз перебуваєте у стані відчаю, коли, здається, під ногами порожнеча і немає за що триматися. І, певне, впоратися з руйнацією єдиної опори - може бути дуже складно, бо це була єдина мета, якої Ви прагнули до цього моменту. І це, як на мене, головна проблема. Але зараз питання стоїть не в тому, щоб шукати нові сенси життя, і нові опори, в як втриматися і все ж таки вийти з цього стану у більш ресурсний.
Вам потрібно змусити себе більше зараз перебувати на вулиці, там, де багато дерев, природи і обов'язково, багато рухатися. Бо єдина можливість вивести з себе стрес і не застрягнути в ньому - це рух. Плюс, спілкування з тими, хто Вас може просто вислухати без оціночних суджень і без порад. Щоб Ви відчули, що маєте право на проживання, внутрішнього катарсису, як перехід на рівень нової сили та нової ресурсності