Хрещена доньки втручається у виховання
Маю світоглядний конфлікт з хрещеною дочки (вона - сестра чоловіка). На правах хрещеної вона занадто багато втручається у виховання: намагається давати поради про одяг, харчування дитини, поведінку (істерики, горщик), тощо. Якщо я вказую, що це сфера батьків, вона ображається і каже, що це і її справа, бо вона хресна.
Також наразі в мене почалася глибока релігійна криза через війну. Зараз мені важко перебувати в релігійному контексті, бо для мене це значить лицемірити і грати роль, яка більше мені не належить. Я розумію, що моя дитина хрещена і у її хрещених батьків є певні зобовʼязання, але хресна дуже навʼязливо наполягає на відвідуванні храму, причасті (дитина досить маленька для цього), постійно випитує, чому не носить хрестик. Коли я пояснила свою позицію, вона з подвійною силою взялася «рятувати» дитину від пропащої мами, підключила свекруху, яка теж вічно всім незадоволена і знає як краще.
Я не проти воцерковлення моєї дитини, але вважаю справедливим, що якщо обидва з подружжя мають відмінні погляди - це не має бути агресивно і фанатично і я не зобовʼязана підтримувати те, в що не вірю. Хресна може робити свій внесок, але лише на доступному їй рівні, не претендуючи на батьківську роль, а далі дитина сама обере. А тут мені дорікають тим, що мовляв дитина дає пʼять, тосі-тосі робить, а хреститися 1,5 річну дитину досі не навчили.
У нас жодна зустріч не минає без конфлікту на побутову чи релігійну тему. І її головний аргумент, що раз я не дбаю про духовний розвиток, то вона не може стояти осторонь.
Відчуваю себе справді якоюсь ледь не сатаністкою яка тягне свою дитину в прірву. Порадьте будь ласка, що я могла б зробити в цій ситуації?

Відповіді психологів
Доброго вечора!
цитата:
Спробуємо поглянути на сутність деяких аспектів ситуації.
Кожна ваша зустріч супроводжується конфліктом. А ви ж, я так розумію, не для цього зустрічаєтесь, правда?
Тоді для чого, дайте відповідь?
Та хто, на вашу думку, має регулювати кількість зістрічей, їх тривалість, зміст, якщо ви - мама своєї дитинки?
цитата:
Відчуваю себе справді якоюсь ледь не сатаністкою яка тягне свою дитину в прірву.
Знаєте, на своєму шляху зустрічав чимало фанатиків віруючих, які насправді нічим не краще сатаністів. А ви таких зустрічали? Ну і як вам?
цитата:
Хресна може робити свій внесок, але лише на доступному їй рівні, не претендуючи на батьківську роль, а далі дитина сама обере.
Це ваша декларація чи життєва позиція, яку можете і вмієте обстоювати та реалізувати в реальності? - питання замість твердження.
Також буде доречним спитати, які у вас почуття до хресної мами вашої дочки? Цікаво, що ви робити з тими почуттями, якщо вони силяться вирватись назовні?..
цитата:
Я не проти воцерковлення моєї дитини, але вважаю справедливим, що якщо обидва з подружжя мають відмінні погляди - це не має бути агресивно і фанатично і я не зобовʼязана підтримувати те, в що не вірю.
Уточніть, мова йде про розбіжності у поглядах з вашим чоловіком?
Відредаговано автором 11-10-2025 20:02:09
Да, безусловно, с точки зрения роли крестных в жизни ребенка - это люди, которые отвечают за духовное развитие ребенка и в случае чего плохого, не дай Бог, готовы будут забрать ребенка и воспитывать, как своего.
НО. Выбор крестных, чаще всего, это просто традиция и мало кто уже именно так распределяет роли именно так. И в этом нет ничего страшного.
И как ни крути, но вы, как мама и только вы (вместе с отцом ребенка) решаете, как воспитывать ребенка, и какие традиции у вас в вашей семье.
У меня много сомнений в том, что там борьба за духовное развитие ребенка. Скорее со стороны сестры борьба за власть и свою значимость и некоторый фанатизм, который еще хуже, чем атеизм. Потому что в нем много агрессии и перекручивания понятия веры. Ребенок в 1,5 года не умеет креститься это конечно катастрофа (это сарказм). А вот то, что она агрессивно и нагло ведет себя по отношению к вам это конечно вверх добродетели и истинно верующего человека.
Кто и как выбил крестную ребенку?
Какая позиция у вашего мужа относительно этого вопроса?
Насколько в целом вы умеете отстаивать свои границы?
И что в данном вопросе вас больше всего волнует? Вам кажется вы не правы или не знаете, как поставить крестную на место? Может еще варианты другие?
Добрий вечір. З Того, шо я зрозуміла з вашого опису,то це на вас чинять тиск родичі,ви не готові тримати 'релігійні' догми і заплуталися в кордонах.
Ви можете почати з того, що ви мама своєї дитини,і тільки ви знаєте і вирішуєте, наразі, як краще для вашої дитини. Яка позиція чоловіка в цій історії? Наскільки він підтримує вас? Чи вибирає позицію сестри і матері, тобто не вашу?