Як знайти цілі та сенс життя
Вітаю! Мене звати Руслан, мені 21 рік, я підприємець.
Я радий, що в порівнянні з багатьма однолітками я заробляю власними силами, а не шукаю легких шляхів.
Маю інтернет-магазин і зараз займаю лідерську позицію серед конкурентів, адже вкладаю в цю справу все своє життя. Бізнес для мене — це окремий світ. Бачу, що навіть ті конкуренти, які почали раніше за мене, зараз копіюють мої підходи.
1. Проблема з цілями
Я відчуваю, що не маю конкретних цілей у житті. Розумію, що краще за мене ніхто не знає, чого я хочу, але насправді я ніби нічого й не хочу. Раніше мріяв достатньо заробляти, щоб купувати все, що заманеться. Зараз я це маю. І зрозумів, що гроші — лише папірці або цифри на екрані.
Чи хотів би стати мільйонером? Так. Чи потрібні мені мільйони? Ні. Я навіть не знаю, куди їх витрачати.
Мені здається, що цілі — це певна ілюзія, спосіб ввести себе у самообман.
2. Вигорання і внутрішній стан
Останнім часом я ніби нічого не хочу. Скоріше за все, це вигорання. Я виснажився від роботи, особливо від спілкування з людьми. Це не просто втомлює — це мене виснажує зсередини.
З дитинства я не до кінця розумів людей, і зараз маю труднощі у комунікації.
Водночас у житті все ніби дається легко. Можливо, я знецінюю себе та свої досягнення. Я виріс не в багатій сім’ї, але життя ніби підсовує мені те, про що я думаю. Мені не доводиться “пробивати стіну”, хоча теоретично розумію, що багатьом іншим складно.
Мої питання
Як знайти свою ціль у житті та рухатися до неї?
Що мені дасть досягнення “купи цілей”?
Як навчитися відпочивати й цінувати себе?
Як розвинути впевненість у комунікації з людьми?
Можливо, є психолог, який готовий взяти мене в роботу. Бажано, щоб це був фахівець у напрямі КПТ (когнітивно-поведінкова терапія) з досвідом.

Відповіді психологів
Доброго дня.
Трапляється, що деякі цілі формуються під впливом авторитетів, але не відповідають власним потребам особистості. Тоді, при досягненні їх, замість задоволення приходе порожнеча. В Вашому видпадку є два шляхи. Перший - жити та відсіювати хибні цілі прислухаючись до себе, можливо досягаючи деяких з них. Другий, якщо хочете зекономити час, це робота за психологом.
Щодо досягенння "купи цілей", то, на мою думку, тут треба розібратися про які цілі йдеться. Можливо, деякі з них будуть хибними, можливо - ні. Треба з'ясувати.
Можливо, в Вашому випадку, тривога примушує Вас весь час рухатись. Тому є проблеми з відпочинком. Ви наче не можете собі дозволити розслабитись. Але цю гіпотезу треба перевірити.
Щодо "недостатньої впевненості в комунікації", то причини можуть бути різними. Яка у Вас - теж треба з'ясувати.
Я працюю з застосуванням психоаналітичних технік при дослідженні причин та поведінковий підхід при корекції. Досвід - більше 20 років. Якщо зацікавило - звертайтесь.
Якщо об'єднати все, що Ви написали, то можна сформулювати Ваш запит так - Як стати щасливим?
Людина має різні потреби - в їжі, у безпеці, у сексі. Але, коли вони задоволені, виникає потреба у задоволенні почуття власної значущості.
Отже, стати щасливим можна лише постійно задовольняючи почуття власної значущості, і єдиний нормальний спосіб – особистісне зростання.
Є лише один шлях, який може призвести до цього, – це шлях розвитку своїх здібностей, шлях перетворення здібностей на навички, те, що називається самоактуалізацією.
Ви намагаєтеся знайти сенс життя.
Але згідно з дослідженнями, проблема сенсу життя виникає тоді, коли людина не має внутрішнього балансу, немає задоволеності життям, тобто коли її існування не наповнене цікавими подіями, радістю і рухом уперед. Особливо пошук сенсу життя властивий людям, які перебувають у кризовому періоді.
Пошук сенсу життя – це шлях до неврозу.
У доросле життя ми приходимо з тими сценаріями, настановами та поведінковими патернами, які засвоюємо в дитинстві. І якщо Ваші батьки були тривожними, а тим більше депресивними, то висока ймовірність того, що Ви просто не вмієте бути щасливим.
Щастя - стан, що відповідає найбільшій внутрішній задоволеності умовами свого буття, повноті та свідомості життя, здійсненню свого покликання, самореалізації.
Але це загальні міркування. Кожна людина індивідуальна і унікальна.
Доброго дня, Руслане!
Почну з ваших запитань.
цитата:
Мої питання
Як знайти свою ціль у житті та рухатися до неї?
Як навчитися відпочивати й цінувати себе?
Як розвинути впевненість у комунікації з людьми?
Гарні запитання, проте вони, на мою думку, деякою мірою ПЕРЕДЧАСНІ. Чому, спитаєте ви?
Причина очевидна - спочатку необхідно з'ясувати, що спонукає ставити питання таким чином, яким ви ставите?
Без цього, взагалі, будь-який рух скоріше за все буде хибним(!)
Тож на якому фоні реальної ситуації виникли ваші турботи: на сьогодні ви молодий та успішний підприємець.
Водночас
цитата:
не маю конкретних цілей у житті.
До того ж,
цитата:
Я виснажився від роботи, особливо від спілкування з людьми. Це не просто втомлює — це мене виснажує зсередини.
Самі свій стан визначаєте, як вигорання.
Шкода, але так буває, коли людина викладається на повну у реалізації чогось одного, тим більше не такого вже й бажаного і відповідного її природі. При цьому інші сфери життя - кохання, взаємини з сім'єю, дружба, саморозвиток, духовність, відпочинок, задоволення та інші перебувають у занепаді або взагалі "виключені".
То звідки брати ресурси?
Як наповнюватись?
Як відкривати для себе цей світ і як, зрештою, відкриватись світові?
цитата:
Вважаю, що ця обставина теж накладає значний відбиток на ваш стан. Тому і її варто дослідити, а розібравшись, щось доречне змінювати.
цитата:
Можливо, я знецінюю себе та свої досягнення.
Можливо, й так. Натомість цікаво від вас дізнатись, в який спосіб ви знецінюєте себе і свої досягнення?
Чи не приходить на розум часом думка, ніби успіхами в бізнесі стараєтесь комусь щось довести? Можливо, собі, мовляв, є лише такий єдиний спосіб відчути власну цінність?
До речі, як батьки ставились до вас у дитинтстві?
Відредаговано автором 18-08-2025 10:42:01
Доброго дня, Руслане.
Цитата з вашого повідомлення:
цитата:
на мій погляд це загальна причина, яка забирає багато вашого ресурсу. Коли людина не відчуває себе справжнього то починає грати якісь ролі, вивчені з дитинства. Частіше за все роль Гарного хлопчика, який намагається всім догодити та уникнути конфліктів. Така людина не розуміє свох емоцій та не вміє їх вчасно проживати - спокійно доносити свої думки оточуючим.
цитата:
Розумію, що краще за мене ніхто не знає, чого я хочу, але насправді я ніби нічого й не хочу.
Насправді важко зрозуміти свої бажання - не зрозумівши себе.
Ви пишите:
цитата:
Бізнес для мене — це окремий світ. Бачу, що навіть ті конкуренти, які почали раніше за мене, зараз копіюють мої підходи.
тут мені здається, що вам подобається бізнес і питання саме в тому, ЯК ви цим займаєтесь.
цитата:
Мої питання
Як знайти свою ціль у житті та рухатися до неї?
Що мені дасть досягнення “купи цілей”?
Як навчитися відпочивати й цінувати себе?
Як розвинути впевненість у комунікації з людьми?
Моя гіпотеза - почати знайомитися зі справжним собою, помічати свої відчуття та давати їм міце, не знецінювати їх. так формується внутрішня опора та самоцінність.
Це шлях, він займає де який час, але значно покращує якість життя.
Я працюю у мультимодальному підході у тому числі і техниками КПТ.
Доброго дня!
"Бізнес для мене — це окремий світ. " - так оно и есть - бизнес, это отдельный мир - со своими законами.
"Чи хотів би стати мільйонером? Так. Чи потрібні мені мільйони? Ні. Я навіть не знаю, куди їх витрачати."
Вопрос - а для чего, вам быть миллионером? Для престижа? Для новых возможностей? Для денег?
"Останнім часом я ніби нічого не хочу. Скоріше за все, це вигорання. Я виснажився від роботи, особливо від спілкування з людьми. Це не просто втомлює — це мене виснажує зсередини.
З дитинства я не до кінця розумів людей, і зараз маю труднощі у комунікації." - вот вы сами ответили на свой вопрос - да, похоже на выгорание и усталость от работы - перетрудились - нужен отдых и смена деятельности - хотя бы временно, для восстановления сил моральных и физических.
И да, общение с людьми - истощает - если его много.
Люди разные - с кемто легче общаться, с кемто тяжелее.
Побудьте наедине с самим собой - хотя бы недельку - отключите телефоны, не смотрите новости, не общайтесь не с кем.
Лучше всего, быть или в тишине, или на природе, или заняться, тем что вас успокаивает.
"Мені здається, що цілі — це певна ілюзія, спосіб ввести себе у самообман." - ощущение, как будто вы разочаровались в своей цели, которая раньше была - успех в работе - зарабатывать хорошо ( если я правильно поняла) и потому такие мысли про самообман.
это так?
"Мені не доводиться “пробивати стіну”, хоча теоретично розумію, що багатьом іншим складно." - вам повезло!)
Далеко не всем, так в жизни везет.
Хорошо, что вы это понимаете - цените эту удачу!