Ревнощі та злість: як донести своє бачення не руйнуючи стосунки
Добрий вечір.
Буду дуже вдячна за погляд зі сторони на ситуацію і рекомендації, що можна з цим робити щоб налагодити стосунки.
На днях мій чоловік розмовляв по телефону з сусідкою, яка поїхала на деякий час за кордон і попросила чоловіка приглянути за її домом. Ця сусідка старша від чоловіка на 15-20 років і є йому також далекою родичкою. Я помітила, що ця розмова триває довго, чоловік розмовляє приязно та з ініціативою, жартує, розповідає про свої справи, а не формально відповідає на запитання. Після цієї розмови я сказала чоловіку, що мені не приємно що він так довго та приязно розмовляє з сусідкою. На це він відповів, що він не хотів довго розмовляти, просто сусідка 'впала йому на вуха'. Я сказала, що я засмучена і що мені здається що він не хоче розуміти, чому ця ситуація мене зачіпає. Він запропонував обговорити наступного дня. І наступного дня майже до вечора не піднімав цю тему поки я не нагадала. В процесі розмови він спершу обурився - чого це він не має права говорити зі своєю тіткою. Я пояснила в деталях чому мені таке спілкування неприємне. Якщо коротко, суть не в разовій розмові, а в тому що сусідка часто до нього звертається і він відгукується на її звернення, вона у відповідь його вихваляє і тд, також приходить зі своїми проханнями у дуже відвертому одязі, наприклад дуже коротка сукня, з дуже глибоким вирізом та без бюстгальтера. Для мене це вцілому вкрай неприємно і я про це вже говорила чоловікові раніше. Коли під час обговорення ситуації він сказав, що обов'язково візьме до уваги мої слова, в мене не з'явилося полегшення. Залишився осад від обговорення, злість. Я не знаю чи варто далі це обговорювати і як. Наче якщо це родичка то я не мала б ревнувати - та мені ситуація не приємна.
Викликають обурення його слова, коли я сказала що ситуація мені неприємна і це мене непокоїть — 'я що не маю права поговорити з тіткою'. Це викликає злість, бо справа не у спілкуванні з тіткою.
Справа в тому, що я стараюся налагодити стосунки, делікатно обговорюючи що турбує, проявляючи до нього повагу... І коли він так спілкується з тіткою, мені це нагадує про багато інших ситуацій - коли він переписувався з колишніми дівчатами, будучи зі мною у відносинах, коли сам їздив в гості до куми, бо думав що це для мене нічого такого, коли ходив проводити час з сусідкою по поверху у вільний від роботи час, коли йому якась жінка писала про пропозицію зідзвонитися та зустрітися і він відписував що ок, передзвонить, коли в компаніях приділяв увагу іншим жінкам, тощо.

Відповіді психологів
Доповнення від автора питання ·
Я сумніваюся, чи може мої ревнощі та невдоволення справді безпідставні, і чоловік не робить нічого такого підтримуючи з сусідкою та іншими приязні стосунки?
Коли я уявляю, якби я проводила аналогічно отак час з чоловіком старшим на 15-20 років та мала б з ним таке саме спілкування і спільне проведення часу, як чоловік з сусідкою — я певна, що це йому б не сподобалося. А мені особисто таких взаємин не хотілося б зі стороннім чоловіком, чи навіть з родичем. Для мене це було б і зрадою, і віддачею значного ресурсу не в свою сім'ю — тобто суттєве порушення справедливості і взагалі таке вважала б для себе на сьогодні неприйнятним. Тож коли чоловік такі взаємини підтримує з сусідкою, прикриваючись тим, що вони ж родичі - бачу це якимось абсурдним. Як зрозуміти його позицію і донести свою?
Добрий день.
Ваш чоловік на ваші зауваження сказав,що прийме ваші слова до уваги. Я не зовсім розумію, вам цього не достатньо? Бо як я відчуваю ваш текст, що ви не готові зупинятися. Якщо так, то чого ви прагнете від чоловіка та яка ваша позиція?
Чи говорили ви сусідці,щоб вона не ходила до вас у гості у відвертому вбранні?
Я розумію, що Вам у цій ситуації неприємно і непросто. Припустимо, ми тут говоримо про дружбу між чоловіком та жінкою. Чи можлива вона у принципі? Теоретично, як виняток, — так. Однак на практиці чиста дружба між чоловіком та жінкою зустрічається приблизно у 10% випадків. У решті 90% випадків міжстатева дружба означає, що один закоханий, а іншому подобається почуватися потрібним.
У Вашому випадку, швидше за все, закоханість відчувають подруги Вашого чоловіка.
Зараз Ви ревнуєте і сердитесь, Вам здається, що якщо Ваш чоловік ділиться своїм життям з цією жінкою, то Вам дістається менше уваги. Однак насправді це не так: Ви самі пишете, що у Вас є спілкування, і я думаю, регулярний секс. Отже, Ваш партнер спілкується з цією жінкою не на шкоду стосункам із Вами.
Я чудово розумію Ваші емоції, але стосунки - це ще й про прийняття, про збереження емоційної близькості, навіть якщо щось не подобається. Можливо, у Вас є подруга, яку Ви любите та цінуєте. Але є в ній щось, що Вам неприємно. Наприклад, Ви не схвалюєте її вибір партнера, чи шкідливі звички, чи щось ще. Але Ви приймаєте її із цими недоліками, тому що цінуєте ваші стосунки. Ви здатні контролювати цю неприязнь.
А у стосунках з чоловіком цього чомусь не відбувається, хоча в них прийняття теж важливе. Швидше за все, Ви ревнуєте тому, що вважаєте себе гірше іншої жінку. Вам хочеться, щоб чоловік кохав лише Вас, спілкувався лише з Вами.
Ваші почуття зрозумілі, природні, але в житті так не буває, щоб вся людина була лише для Вас однієї. Це нездорова поведінка, яка говорить про низьку самооцінку. Адже Ви нічим не гірші - Ви просто інша, але не менш цінна. Ви конкуруєте з іншою жінкою, і ця конкуренція робить Вас слабкою, вразливою.
Я б порекомендувала Вам попрацювати із почуттям самооцінки. Зрозуміти власну унікальність, а цю ситуацію із жінкою відпустити. Ви все одно не зможете припинити їхнє спілкування.
Якщо Ви будете ревнувати, наполягати, злитися, вимагати припинити спілкуватися, то це викличе у Вашого чоловіка більше опору та негативу. Схоже, що у вашому спілкуванні з чоловіком немає чогось, що у нього є у спілкуванні з цією жінкою. Так що, якщо у Вас вистачить мужності та рішучості, я б порадила перейняти в неї це мистецтво знаходити спільні інтереси з Вашим чоловіком.
Має сенс обговорити цю ситуацію з психологом.
Відредаговано автором 03-08-2025 01:05:53
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Прикро, що ви так себе відчуваєте зараз. З вашого посту можна зрозуміти, що у ваших відносинах бракує довіри - в першу чергу. Але чому так сталося? Ви описали його спілкування з тими чи іншими жінками, після чого вам ставало неприємно і ви сумнівались в ньому. Але що саме змушує вас не довіряти йому? Чи було так з самого початку ваших відносин? Можливо, ваш чоловік погрожував чи порівнював вас з іншими? Ви описуєте що він готовий на діалог - це вже дуже добрий знак. Проте, щоб цю довіру у відносинах встановлювати потрібні двоє. І розуміння себе, своїх страхів - може допомогти пришвидшити цей процес. Давайте уявимо гіпотетичну ситуацію - "є чоловік і дружина. У цього чоловіка в минулих стосунках був дуже неприємний досвід, де йому зраджували, брехали і зневажали. У цьому його новому шлюбі немає нічого подібного але він хвилюється як тільки дружина виходить за поріг. І будь-яке запізнення на хвилину - викликає у нього підозри." У страхах і хвилюваннях цього чоловіка є причина - це негативний досвід минулих стосунків. Але розуміння себе і довіра - роблять дива. Щиро раджу вам звернутися на консультацію до спеціаліста (можливо, навіть до сімейного психолога) щоб зрозуміти себе і досягти гармонії в стосунках.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 383966 для Віталія Юріївна
Доброго дня. Дякую за відповідь.
Ваш чоловік на ваші зауваження сказав,що прийме ваші слова до уваги. Я не зовсім розумію, вам цього не достатньо?
— Його відповідь не дає мені відчуття впевненості і спокою. Мабуть, тому що раніше він вже говорив подібне, а дії не змінювалися.
Бо як я відчуваю ваш текст, що ви не готові зупинятися. Якщо так, то чого ви прагнете від чоловіка та яка ваша позиція?
— Я хочу щоб він не просто обіцяв щось змінити, а розумів що саме мене зачіпає. Щоб він встановлював межі у спілкуванні з іншими, а не говорив що так вийшло через інших чи якісь обставини.
До прикладу, коли чоловік багато років тому дізнався про неформальне спілкування між мною і колегою -хлопцем — він взагалі погрожував розправою і тд, а сам в свою чергу неформально спілкувався з іншими жінками і продовжує зараз. Я це вважаю несправедливим. Якщо він від мене вимагає кришталевої вірності, а сам цього не дотримується. Я б хотіла від чоловіка справедливості.
— Я не говорила і думаю, що не мушу. Вона приходить до чоловіка поки він йде їй назустріч, і мене турбує саме поведінка мого чоловіка, а сусідка може робити що хоче коли це не стосується моєї сім'ї...
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 383968 для Ирина Константиновна
Доброго дня. Дякую за відповідь.
Ви припускаєте, що нічого такого в спілкуванні чоловіка з іншими? Мабуть, і він так думає. Але для мене це не так.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 383971 для Нора Маркман
Доброго дня. Дякую за відповідь.
З вашого посту можна зрозуміти, що у ваших відносинах бракує довіри - в першу чергу. Але чому так сталося? Ви описали його спілкування з тими чи іншими жінками, після чого вам ставало неприємно і ви сумнівались в ньому. Але що саме змушує вас не довіряти йому? Чи було так з самого початку ваших відносин?
— Я пам'ятаю ситуації, як ще на наших перших побаченнях йому дзвонила колишня дівчина, і він з нею розмовляв по телефону під час наших зустрічей. І мені було неприємно, але я нічого не говорила, щоб не задатися слабкою. Потім ще довгий час коли я бачила щось таке, що зачіпало, то теж замовчувала, щоб не здатися якоюсь недостатньою. Зрештою зараз я не бажаю мовчати про те що турбує, зараз я себе сприймаю по іншому, і зараз для мене щирість і вразливість перед близькою людиною — це ок. І вважаю, що близька людина може бути тим, хто віднесеться до відвертості з повагою.
Але якось, здається, забагато злості — можливо через минулі ситуації. Хоча я і від нього хочу відповідальності щодо минулих ситуацій між нами, навіть якщо я не сказала одразу...
Доброго ранку!
цитата:
РЕВНОЩІ ТА ЗЛІСТЬ: ЯК ДОНЕСТИ СВОЄ БАЧЕННЯ НЕ РУЙНУЮЧИ СТОСУНКИ
До ревнощів і гніву я б ще додав образу та безпорадність у спробах впливати на поведінку чоловіка. І не стільки на саму поведінку, скільки на його сприйняття цінностей, уявлень про відповідальність та справедливість.
Перш, ніж продовжити розмову з вами в розрізі паставлених питань, вважаю, що варто поглянути на ваші відносини у більш широкому контексті. І допоможуть нам такі питання.
Ви чоловіка кохаєте?
Як відчуваєте, чи кохає він вас?
Яка найбільша проблема у стосунках між вами?
На вашу думку, яку проблему вважає найбільшою чоловік?
Наскільки довгий час довіра до чоловіка ставиться вами під сумнів?
А тепер, власне, про ваші почуття і про те, чим вони спричинені -
цитата:
Викликають обурення його слова, коли я сказала що ситуація мені неприємна і це мене непокоїть — 'я що не маю права поговорити з тіткою'
Виходить, обурення викликає його глухота до ваших почуттів та небажання їх враховувати у поведінці. Замість цього він захищається формальною відмовкою. Через це щирий діалог, на жаль, не складається.
Тут буде доречною думка - розмови, які не ведуть до певної домовленості, в більшості випадків, за деяким виключенням, практично безсенсові(!)
цитата:
Це викликає злість, бо справа не у спілкуванні з тіткою.
Справа в тому, що я стараюся налагодити стосунки, делікатно обговорюючи що турбує, проявляючи до нього повагу...
Іноді делікатність межує зі страхом втратити стосунки, наразитись на сварку і тому подібне. Коли інша сторона відчуває нашу слабкість, яку ми сприймаємо як делікатність, то в діалогу на рівних мало шансів. Заявити про свої почуття, озвучити важливість цінностей у стосунках, як то ви згадуєте про справедливість, виявляється замало.
На цей висновок вказують наведені вами історії з минулого
цитата:
коли він переписувався з колишніми дівчатами, будучи зі мною у відносинах, коли сам їздив в гості до куми, бо думав що це для мене нічого такого, коли ходив проводити час з сусідкою по поверху у вільний від роботи час, коли йому якась жінка писала про пропозицію зідзвонитися та зустрітися і він відписував що ок, передзвонить, коли в компаніях приділяв увагу іншим жінкам
То що робити?
По-перше, здається, вам бажано почуті від чоловіка слова чи то каяття, чи то вибачення за
цитата:
Хоча я і від нього хочу відповідальності щодо минулих ситуацій між нами, навіть якщо я не сказала одразу...
По-друге, доцільно переглянути свій спосіб вираження невдоволення та позначення в просторі відносин цілком реального бажаного вам образу. Звісно, це викличе певну реакцію з боку чоловіка. І вам на неї теж доведеться реагувати. І неабияким чином...
По-треттє, доречно розібратись із власною моделю сприйняття та реагування на критичні з вашого погляду епізоди. Упевнений, що у вас є значний простір для розвитку і посилення особистісної міцності, з одного боку, і поведінкової виправданої гнучкості - з іншого.
І це про співпрацю з психологом.
Відредаговано автором 03-08-2025 10:20:34
Доброго дня. Ситуація знайома. Здавалося б, усе в межах пристойного, чоловік розмовляє з рідною тіткою, допомагає. Але всередині піднімається хвиля, ревнощі, злість. Можливо це нагадує старі рани?А якщо його поведінка викликає тривогу й нагадує про старі рани це важливо проговорити.
Підскажить, чи були у ваших стосунках конкретні випадки зрад чи порушення домовленостей? А ще раніше у дитинстві, чи траплялось, що хтось із важливих дорослих порушував обіцянки, переключав увагу з вас на когось іншого, зникав емоційно? Що для вас означає довіра у стосунках?
Ви згадуєте, що вже обговорювали це з чоловіком. А як саме це відбувалося? Через щирість чи через звинувачення?
Можна також поставити дзеркальне запитання і поділитися своїми почуттями: А як би ти себе почував, якби я вела подібну розмову? Чи було б тобі спокійно?
Так, крок за кроком, у стосунках з’являються спільні домовленості. Те, що психологи називають "контрактом довіри".
Без них ви постійно будете стикатися з тривогою і відчуттям, що любов, це гра в одні ворота.
А любов починається не з ревнощів, а з поваги та ясності. Не варто чекати, поки напруга зруйнує зв’язок. Іноді нейтральна і професійна допомога саме те, що допомагає вийти з глухого кута З повагою.
Из того, что вы описываете, то дело вообще не в соседке, потому что если она дальняя родственница, да еще сильно старше, то вроде и переживать не о чем. Но она вам бередит старые раны. А в отношениях с мужем у вас нет доверия, оно охотно общался при вас с бывшими, переписывается, обещает это изменить и ничего не меняется.
Более того, угрожал расправой за ваше общение с коллегой.
Но при это вы пишите, что хотите наладить отношения.
Я не совсем понимаю, а почему вы стараетесь наладить отношения? Разве вы как-то виноваты в том, что муж общается с другими женщинами? И зачем вам налаживать отношения с мужем, который раз за разом вас не слышит? Доверия нет, муж постоянно делает все, чтобы оно и не возникло. Отношений не бывает без доверия. Точнее они есть, но так, формально просто, зато они полны тревоги и переживаний
Доброго дня!
Как мне кажется, вы с мужем не умеете договариваться ( и возможно такая ситуация, уже не первый раз)
Он понимает и слышит свое - а вы свое.
"Викликають обурення його слова, коли я сказала що ситуація мені неприємна і це мене непокоїть — 'я що не маю права поговорити з тіткою'. Це викликає злість, бо справа не у спілкуванні з тіткою."
Чаще всего мужчины любят конкретику - вы только намекнули что вам не приятно такое общение с этой женщиной.
Но не объяснили почему именно, не приятно ( видимо ждали, что он должен сам догадаться или спросить)
А он либо не догадывается - либо догадывается частично - либо все понимает - но просто не хочет это все выяснять и не хочет конфликта еще большего с вами - и одновременно не хочет терять общение со своей родственницей ( темболее если у них наладился свой эмоциональный контакт - ему явно с ней интересно общаться - потому что если б было совсем не интересно - он бы долго с ней не общался - придумал бы какието отговорки)
И вы это все понимаете, вас это и злит - что у них сформировался свой эмоциональный контакт - возможно он с ней стал общаться с большим интересом чем с вами - разницу ж чувствуете?
Плюс то, как вызывающе ведет себя женщина с вашего описания ее одежда и т д - это тоже масла в огонь подливает всей этой ситуации.
Тут непонятно толи она сама по себе такая совсеми мужчинами - толи только к вашему мужу так наряжается - но в любом случае она переходит уже границы вашей семьи - так неформально, но переходит.
Ну и реакция мужа отчасти понятна - ему с ней приятно общаться - и он протестует против ваших запретов - тут вы уже ограничиваете его свободу выбора - он имеет право общаться с кем хочет.
Просто он не хочет учитывать, что вам это все неприятно - ему же приятно.
( его эгоизм срабатывает и выгодно)
"Справа в тому, що я стараюся налагодити стосунки, делікатно обговорюючи що турбує, проявляючи до нього повагу... І коли він так спілкується з тіткою, мені це нагадує про багато інших ситуацій - коли він переписувався з колишніми дівчатами, будучи зі мною у відносинах, коли сам їздив в гості до куми, бо думав що це для мене нічого такого, коли ходив проводити час з сусідкою по поверху у вільний від роботи час, коли йому якась жінка писала про пропозицію зідзвонитися та зустрітися і він відписував що ок, передзвонить, коли в компаніях приділяв увагу іншим жінкам, тощо."
Ваш муж видимо, не брезгует флиртом и возможно и интимом с другими женщинами - на стороне от жены.
Он уже привык к такой жизни - к такому поведению - для него это норма - так вольно себя вести с женщинами.
И явно не норма для вас - вас это ранит - темболее подобные случае были уже много раз с женщинами.
Плюс он тоже не защищает границы вашей семьи - сам же их стирает - потому позволяет себе лишнего с другими женщинами - и для него это норма.
Скажу так же, что сам флирт как элемент - возможен - мы все с кемто флиртуем иногда - но тут вопрос в адекватности - понимает ли человек, что переходит линии уже запретного - ктото понимает и делает это осознанно - так как для них это норма - а ктото на инстинктах, или влюбленности гормонах и не совсем осознает бывает и такое.
Но вашем случае - ваш муж скорее всего, все понимает - что он делает и почему - так как это, уже не первый раз он так себя ведет.
Кстате, для многих мужчин, подобная тактика тоже норма - допускать измены или флирты с другими женщинами или романы - будучи в браке. ( хотя не для всех - есть и исключения)
И тут, весь вопрос - принимает ли подобное отношение и поведение жена или нет - допускает ли или нет.
( каждый выбирает свое - по разным причинам)
Теперь вопрос к вам - вы осознаете, что муж врядли резко изменится, и станет верным и перестанет заигрывать с другими женщинами? ( почему он такой - это другой вопрос - темперамент - привычки - такие у него ценности и т д - это его выбор)
А раз он, врядли изменится - то потому он и делает вид, что типа все нормально - "мы просто общаемся с родственницей нечего такого... чего это ты тут напридумывала ... я что не имею право общаться с родственницей!" - ( отмазка) ну и в таком духе - он и дальше вам будет отвечать.
Вам это все зачем терпеть и принимать в своей жизни?
Ради чего вы это все терпите?
Просто для себя подумайте - ну если вы подобное отношение принимаете - ради какойто выгоды, или обстоятельств, или что у вас к нему чувства, или еще чегото то ок - тоже ваш выбор