Мати налаштовує проти мене людей і постійно критикує
Ситуація навіть з сантехніком, прийшов знайомий, вона: от то вона все викидає, а я нічого, в мене все є
Ти не так каву роби, а так, а цукор ти не так дістала
При особистому то просто зачіпає
В мене сталась одна неприємна історія і вона: тебе карма зложене що ти так зі мною говориш, ти своє отримаєш
Прокльони всякі
Виставляє себе жертвою
Важко дистанціюватись від неї
Злюсь і нериємно дуже

Відповіді психологів
Краща відповідь
Вітаю вас 🌿
Ви описуєте ситуацію, яка справді може сильно виснажувати емоційно.
Коли близька людина постійно критикує, знецінює, ще й робить це при інших — це боляче і викликає злість, роздратування та відчуття несправедливості.
Особливо складно, коли це мама.
З одного боку є природне бажання дистанціюватися і захистити себе,
а з іншого — це не завжди легко зробити, і тоді напруга тільки накопичується.
З того, що ви описуєте, схоже, що ви регулярно опиняєтесь у ситуації, де ваші дії оцінюють, критикують і знецінюють, а також перекручують реальність, виставляючи вас “неправою”.
І в такому контакті дуже складно залишатися спокійною і не реагувати.
Ваша злість у цій ситуації — природна реакція.
Це не про “ви щось робите не так”, а про те, що ваші межі порушуються, і психіка на це реагує.
Можливо, зараз важливо трохи змістити фокус не на те, як змінити маму або довести їй свою правоту,
а на інше:
що з вами відбувається в ці моменти і як ви можете себе в цьому захистити емоційно.
Це може починатися з простого — помічати, в який момент з’являється напруга, злість, бажання відповісти, і дозволяти собі внутрішньо визнавати:
“мені зараз неприємно”, “мене це зачіпає”.
Це допомагає не втрачати контакт із собою навіть тоді, коли поруч є складна людина.
Ви не зобов’язані погоджуватись із знеціненням або приймати на себе чужі слова як правду.
Ви маєте право на повагу і на те, щоб з вами поводились дбайливо 🌿
Вітаю !
Ви опинилися поруч із людиною, яка постійно знецінює, критикує і ніби «забирає повітря». Це справді виснажує і може викликати злість, безсилля та біль — з Вами тут усе природно.
Я чую, що Вас ранить не лише зміст її слів, а й те, як це відбувається: при інших, через приниження, через прокльони, через роль «жертви», в якій вона ніби має право на все. І в цьому місці для Вас стає дуже мало простору — ніби немає де бути собою.
Важливе питання тут не стільки «як її змінити», скільки — як Вам бути в цій реальності, не втрачаючи себе.
Спробуйте звернути увагу на кілька опор:
1. Розділити: де вона, а де Ви.
Її слова — це про неї: про її спосіб справлятись, її страхи, її потребу контролю чи знецінювати.
А Ваші відчуття — це про Вас. І вони мають право бути.
Іноді це виглядає як внутрішня фраза:
«Вона зараз говорить це зі свого болю/звички. Це не визначає мене».
2. Маленькі межі — але регулярно.
Не обов’язково одразу великі конфронтації. Інколи достатньо коротко і спокійно:
— «Мені неприємно це чути»
— «Я зроблю по-своєму»
— «Я не хочу це обговорювати»
І навіть якщо вона не зміниться — Ви починаєте з’являтись у цих стосунках.
3. Право не пояснюватися і не доводити.
Коли людина постійно критикує, виникає спокуса виправдовуватись. Але це часто затягує ще глибше.
Іноді найбережніший крок для себе — не входити в цю гру.
4. Визнати свою злість як сигнал.
Ваша злість — не проблема. Це індикатор того, що Ваші межі порушуються.
Питання не в тому, щоб її «прибрати», а в тому — що вона Вам підказує зробити.
5. Дистанція — не лише фізична.
Якщо важко віддалитися зовні, можна почати з внутрішньої дистанції: менше ділитися особистим, менше впускати її оцінки всередину, обмежувати теми.
І ще одне важливе.
Коли звучать прокльони чи «ти своє отримаєш» — це може дуже зачіпати глибоко. Але це не має реальної сили над Вашим життям. Сила — у тому, як Ви самі до себе ставитесь і які рішення приймаєте.
Ви не зобов’язані залишатися в ролі «тієї, яку критикують».
У Вас є право поступово будувати інший спосіб бути поруч — або не поруч.
Вітаю. Ви доволі доросла людина, щоб жити своїм життям. Тобто, у своїй квартирі та своїми інтересами. Батьків не обирають, але людина ніколи не буде робити пагано іншим якщо цій людині гарно і любляче. Тут Ви мало пишете про свої особисті обставини, тому і я загально окреслюю роздуми сотсовно вашої ситуації. Я так розумію стосунки з мамою не складалися з дитинства, але Ви вже виросли, можете не залежати від батьків. А скоріше, в момент необхідності допомогти. Тому треба вже вибудувати свої кордони з батьками. Якщо відносини Вас все чипляють, то цих кордонів нема. Тобто навчитися жити самостійно, відокремитися від мами, тут Ваша задача. Якщо самій не виходить, звертайтеся за консультацією до психолога, можете саме на цьому сайті.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389916 для Ольга Владимировна
Дякую
Так, стосунки не складаються
Я доросла людина, живу своїм життям, своєю роботою, допомоги від батьків не прошу і не потребую, але часто звштовхкюсь з критикою замість нормального спілкування
Це заважає
Постійні поради, оцінки .. і тд
Вітаю, Молі.
Я побачила, що Ви писали попередньо про ситуацію з сусідами та ОСББ і одночасно проблеми з мамою, і зараз теж пишете про маму. Та відповім у цьому повідомленні і про попередні Ваші запити.
Я дуже добре чую, наскільки Вам зараз важко. Ви опинилися одразу в двох виснажливих ситуаціях: зовнішній конфлікт із сусідами/ОСББ і паралельно постійний тиск, критика й знецінення з боку мами. Це справді може створювати відчуття, ніби з Вас витягують енергію, і це не перебільшення.
Те, що Ви описуєте про маму (постійні зауваження, залякування, звинувачення, публічне приниження, навіть прокльони) — це емоційно болісна і виснажлива взаємодія. І Ваша злість, роздратування, бажання відсторонитися є абсолютно природною реакцією психіки на такі умови.
Зараз важливо не стільки змінити маму (на жаль, це поза нашим контролем), скільки допомогти Вам зберегти себе в цьому контакті.
Я б запропонувала вам кілька опор:
1. Внутрішній дозвіл не включатися. Коли мама починає критикувати чи накручувати, спробуйте ловити момент і всередині себе казати: “Це її спосіб говорити, це не про мене як про людину.” Це не одразу прибере емоції, але з часом зменшить силу удару.
2. Короткі межі замість пояснень. Зараз ви ніби змушені постійно виправдовуватись або доводити щось. Це виснажує. Можна пробувати дуже короткі відповіді, без втягування в дискусію: “Я тебе почула”, “Я вирішу це сама”, “Не хочу це обговорювати”, “Я не готова зараз про це говорити”.
І по можливості фізично виходити з розмови.
3. Мінімізувати точки контакту, де найбільше болить. Якщо є теми, де вона особливо зачіпає (гроші, рішення, побут) – варто максимально не обговорювати їх із нею, навіть якщо вона провокує.
4. Розділити дві проблеми. Зараз усе наче злилося в один клубок. Проте, перше: конфлікт із ОСББ – це юридично/практичне питання, і Ви вже дієте дуже адекватно (претензія, комісія); друге: поведінка мами – це окрема емоційна реальність. І Вам важливо не дозволити маминим словам підривати Вашу впевненість у першому.
5. Про дистанцію. Ви пишете, що важко дистанціюватися. Це правда, особливо якщо ви живете разом. Тому почати можна з мікродистанції: менше пояснень, менше включення в її емоції, більше часу поза контактом (навіть у межах дому: інша кімната, навушники, паузи).
І ще хочу Вас запитати: чи є у Вас зараз хоч якийсь простір або люди, де Ви відчуваєте підтримку і можете “видихнути”? Це дуже важливо, бо у Вас зараз багато напруги, і Вам потрібно десь її безпечно скидати.
Ви не зобов’язані витримувати постійне приниження, навіть якщо це мама. І те, що Ви вже помічаєте, як це на Вас впливає, і шукаєте спосіб впоратися – це дуже важливий крок.
Відредаговано автором 08-04-2026 14:31:17
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389918 для Юлія Миколаївна
Добрий день
Дуже дякую за підтримку!
У мене робота, кохана людина, кіт
Друзів на жаль близько немає, вони за кордоном
Спілкуємось онлайн
З коханим теж є свої моменти і потрібно вибудовувати стосунки
А мама дуже псує настрій вимотує …
Буду старатись вашим рекомендаціям слідувати
У мами критичний ніби погляд на все
Молі, дякую, що написали і поділились трохи більше про своє життя. Дуже відчувається, що у Вас є опори: робота, кохана людина, навіть кіт, і це важливо, це те, що може вас підживлювати.
І водночас я чую, наскільки сильно Вас виснажує контакт із мамою. Особливо коли це постійна критика і відчуття, що на все є “не такий” погляд.
Те, що Ви кажете: “мама дуже псує настрій, вимотує” – це дуже точне формулювання. І тут важливо не знецінювати це, оскільки регулярний емоційний тиск справді може забирати багато сил, навіть якщо “нічого критичного не сталося”.
Зараз дуже важливо, щоб Ви пробували потроху повертати собі контроль над тим, скільки впливу мама має на Ваш стан.
Кілька акцентів для Вас, щоб відчути трохи впевненості:
- У Вас уже є “свій світ”: робота, стосунки, Ваше життя – це вже окрема система. І мама там не головна фігура, навіть якщо емоційно вона сильно впливає.
- Її критичний погляд – це її спосіб бачити світ, а не об’єктивна правда про Вас. Це складно відділяти, особливо коли це з дитинства. Але її “ти не так” не дорівнює “я справді не так”.
- Вам можна себе берегти, навіть якщо вона ображається. Це ключове. Бо часто всередині є установка: “я маю витримати, пояснити, не образити”, бо це ж мама.
Але ви маєте право: скорочувати розмови, не відповідати на кожне зауваження, зупиняти її, якщо починається тиск.
Наприклад дуже простими фразами (як я вже писала попередньо): “Мамо, мені зараз це неприємно слухати”, “Я не хочу це обговорювати.”
І ще один важливий момент: Ви пишете, що і в стосунках із коханим “теж є свої моменти і потрібно вибудовувати стосунки”.
І коли є напруга і там, і з мамою – у Вас може не залишатися місця, де Ви повністю розслабляєтесь.
Можливо, варто подумати: де для Вас є простір, де Вас не оцінюють і не критикують? Навіть якщо це маленькі речі.
Скажіть, будь ласка: Ви зараз живете разом із мамою чи окремо? Це сильно впливає на те, які саме кроки Вам краще підійдуть.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389928 для Юлія Миколаївна
Живу разом, тому і найбільш тяжко
Вона критикує все навколо, я щось приготую це не так, вдягаюсь чи ще щось роблю ті дурні коментарі
Також вона вважає ніби я їй винна, їй неможливо пояснити що хочу мати власний простір , не хочу розмовляти чи ще щось
Там де повністю приймуть .. навіть не знаю … хіба помторонні люди
Мене досі тригерить, що родичі мене постійно щось вимагали, і не приймали
Молі, я дуже добре розумію, чому Вам так важко. Коли живеш разом із людиною, яка постійно критикує, і від цього неможливо просто відпочити. Це як фон, який не вимикається, і психіка реально виснажується.
Те, що Ви описуєте — це постійне порушення ваших меж: коли оцінюють, коментують, втручаються і ніби не визнають, що Ви окрема доросла людина.
І ще дуже важлива фраза у Вас: “вона вважає, ніби я їй винна” — це якраз той гачок, на якому Вас тримають.
Спробуйте подивитися на під таким кутом:
Мама може так вважати (що я винна), але це не означає, що це правда.
У багатьох батьків є внутрішня установка: “дитина мені винна”. Але ви вже доросла. Ваше життя – не борг.
Тому важливо, щоб Ви почали діяти інакше, навіть якщо вона не погоджується. Без довгих пояснень. Бо пояснення – це якраз те, куди вона вас затягує.
Тож краще відповідати коротко, при тому тримати межі. Наприклад, коли вона коментує, Ви не пояснюєте і не захищаєтесь, а просто говорите: “Я почула” — і все.
Вона критикує – кажете: “Мені це неприємно” – і виходите з розмови.
Вона лізе в особисте – Ви не пояснюєте що і як, а кажете: “Я не хочу це обговорювати”
І ще, Молі, те, що ви написали: “мене досі тригерить, що родичі мене постійно щось вимагали і не приймали” – це дуже ключове.
Тобто зараз мама не просто говорить щось неприємне, а попадає прямо в стару рану: “я недостатня”, “мене не приймають”, “я маю заслужити”.
І тому так боляче і так сильно зачіпає.
Тому важливо почати потроху будувати всередині інший досвід: що Ви не повинні заслужувати прийняття.
І навіть якщо поки що немає людей, де це відчувається повністю – це можна починати робити через маленькі кроки:
- як Ви говорите з собою,
- чи дозволяєте собі бути “неідеальною”,
- чи стаєте на свій бік, коли Вас критикують.
Та поки ви живете разом повністю прибрати цей вплив не вийде. Можна тільки зменшити.
Тому було б добре знайти можливість жити окремо (хоч в перспективі). Бо іноді такий варіант не втеча, а необхідна умова, щоб психіка почала відновлюватись.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389931 для Юлія Миколаївна
Справа ще в тому, що і квартира моя, і мама не зїжджає.. не збирається нічого змінювати, знає що квартира мені належить, ще й маніпулює цим, як у випадку з осбб.. ти власниця, ти і розбирайся
Ще Власниця ме не називає
Типу номінально тільки мене власницею вважає
І виходить мені треба йти знімати щоб відділитися
А в мене заробіток не стабільний, хоча я і адвокат
Я не маю змоги знімати оплачувати житло це дорого
Я їй наприклад кажу, от до мене звернулись з таким кейсом . А ти знаєш що робити? А треба робити те в те
Типу вона краще знає . І все в такому дусі
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Дуже прикро, що ви постійно проживаєте це все.. Насправді, ви маєте право на вільний простір і на свободу від конфліктів. Виправляти когось без його згоди, без його усвідомлення власних помилок - це майже нереалістично. І ви точно не мусите це все переживати раз за разом. З ваших доповнень до посту виникає, що ви власник квартири, так? Якщо це вірно - чи пропонували ви вашій матері пошукати собі інше житло? Якщо людина проживає у вас з вашої згоди, навіть самий близький родич, але який не поважає кордонів, не поважає вас і коли ваші сварки не припиняються - ви маєте право на свободу і спокій. Це справді часами важко "розмежувати простір" між рідними (навіть коли ви живете в різних квартирах) . Але що саме змушує вас лишатись так близько, поруч з людиною, яка з ваших слів вас проклинає і яка, можливо, знаходиться в важкому психічному стані? І навіть поки ви там разом - наскільки суттєвим для вас є обговорювання з нею власних справ? Чи буде це для вас незручним, якщо ви зменшите шанси на конфлікт, уникаючи розмов про себе, про будь-що, що вам важливо - і перейдете бодай тимчасово на нейтральні теми (бажано, максимально нудні) ? (погода, і тд). Це може трохи зменшити ризик подальшого негативу. Але я вам щиро раджу звернутися за консультацією, щоб знайти саме той вихід який підійде вам. Сил і терпіння!
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389931 для Юлія Миколаївна
Поки немає варіанту жити окремо
Вона не зʼїде хоча квартира моя, а в мене не вистачить ресурсу на окрему квартиру
Вона теж не заробляє щоб жити окремо
Замкнене коло
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389937 для Нора Маркман
Так квартира моя; але вона зїжджати відмовляється, не бачить тут проблеми
І фінансово не зможе оплатит
Я теж поки окреме житло не потягнув
При тому вона виживає мене з дому .. тероризує постійно