Постійно нервуюсь через батьків
Доброго дня
Подзвонив батько, я адвокат, пропонує вакансію роботу юриста в департаменті ті
Я віжмовилась
Каже, ну ти подай резюме
Поклала слухавку
Кажу мамі : таке дзвонить пропонує, мені образливо
Вона: а який департамент яка робота
Теж без підтримки
Кажу, ти ніколи мене не підтримуєш,
Вона: та я підтримую
Дає оцінки. Спорить зі мною
Рідко погоджується
Постійно треба сперечатися
Постійно щось доказувати
Просто не чує, не розуміє
Це дико бісить і доводить мене
Не знаю … злюсь що я так реагую
Але мені неприємно
Що людина яка мене знає і тут в простому не може підтримати
Вподобали: 2 з 2

Відповіді психологів
Краща відповідь
цитата:
Ігнорувати що вони кажуть .. чи люди взагалі .. якась критика щоб не задавала і псувати настрій?
Ігнорувати - навряд чи. А от навчитись сприймати адекватно, то цілком можливо. Щось цінне в критиці брати до уваги. Решту спокійно відкидати. І ніколи не виправдовуватись. Пояснювати - так, можна, і то за наявності власного бажання.
Вказано, що вам 34 роки. Але із вашого опису не складається враження, що батьки визнають ваше право самостійно обирати роботу й ухвалювати рішення за себе.
Навряд чи це можна повністю змінити, адже ми можемо впливати лише на те, як саме спілкуємося з батьками і що їм говоримо. Але це не гарантує, що нас почують.
Водночас важливо легалізувати вашу роздратованість, адже ви справді маєте на неї право. Є різні способи дати їй вихід: від дихальних технік до більш активних варіантів, як-от піти в кімнату для руйнування.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389370 для Олександр Римович
Мене батьки ніколи не підтримували
Просто розмова виводить з себе
Будь яка
Про моє життя особливо
Постійно дратуюсь через відсутність елементарної підтримки
Пробую вбчтоагуватись
Але так як живу з мамою стикаюсь постійно з цим
І відчуваю злість і образу
Не знаю як абстрагуватись
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389370 для Олександр Римович
Дихальні практики роблю
Але дратує все одно таке спілкування
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389373 для Олександр Римович
Просто не перекручувати факти мого життя
Визнати, що я молодець
Ти молодець, в тебе все вийде
У неї ж постійна критика і страхи
Навіть позитив вміє перекрутити
Знецінити якісь події мого життя
Або давати негативні прогнози
На хороше просто мовчить або визнає постфактум коли це не потрібно вже в дратує навпаки як оцінка
Ну да, ти молодець … а мені це вже не треба я і так знаю що молодець
Вітаю !
Те, що ви описуєте, виглядає дуже болісно не стільки через саму пропозицію роботи, скільки через відчуття, що вас знову не почули. Ви ніби намагалися поділитися переживанням — що вам образливо, що ця пропозиція вас зачепила, — а у відповідь отримали не підтримку, а розпитування, оцінки і суперечку. У такі моменти справді може виникати сильна злість і роздратування, тому що всередині є проста потреба: щоб хтось з близьких просто став поруч і сказав «я розумію, що тобі неприємно». Коли цього не відбувається, з’являється відчуття самотності навіть поруч із рідними людьми.
Злість у такій ситуації — дуже природна реакція. Вона часто виникає тоді, коли нас не чують або коли ми змушені постійно доводити власні почуття. І водночас ви помічаєте ще один шар — що вам не подобається, як сильно це вас зачіпає. Наче є внутрішній конфлікт: з одного боку вам боляче і хочеться підтримки, з іншого — з’являється роздратування на себе за цю реакцію.
Іноді батьки справді реагують не так, як нам потрібно. Вони можуть переходити в раціональні питання, аналіз або оцінки, тоді як нам у цей момент потрібна проста емоційна присутність. Це не завжди означає, що вони не хочуть підтримати — іноді вони просто роблять це у спосіб, який не відгукується нам як підтримка. Але від цього почуття менш болючими не стають.
Можливо, тут є ще одна важлива тема: ваше право приймати рішення про своє життя і роботу. Ви вже доросла людина, у вас є професія, і ви маєте повне право відмовитися від пропозиції, навіть якщо її пропонує батько. І водночас у розмові з ним та мамою ніби знову з’являється позиція, де вам доводиться пояснювати або захищати свій вибір.
Іноді полегшення приходить не тоді, коли близькі починають реагувати ідеально, а коли ми дозволяємо собі чесно назвати, що саме нам потрібно. Наприклад: «Мені зараз не потрібні поради чи питання, мені просто хочеться, щоб мене підтримали». Не факт, що людина одразу зможе це дати, але така ясність іноді зменшує відчуття безсилля.
І ще важливо те, що ви помічаєте свої почуття і говорите про них. Це означає, що всередині є жива чутливість до того, як з вами поводяться. І це не слабкість — це частина вашої здатності відчувати, що для вас важливо у стосунках. І, можливо, зараз для вас справді важливо бути почутою.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389375 для Людмила Петровна
Я казала
Вона не чує
Вона починає завуальовано критикувати
Вести себе так ніби може бабко має рацію
Не на моїй стороні ніби мені небезпечно ділитись своїми переживаннями
Розумієте?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389375 для Людмила Петровна
Я їй кажу ти не підтримуєш
Ні, я підтримую
Вона маніпуляторша
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389375 для Людмила Петровна
Я їй кажу ти не підтримуєш
Ні, я підтримую
Вона маніпуляторша
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389382 для Олександр Римович
Мені важко від цього
Звертаю увагу дуже
Пригнічує чужа критика
Особливо вдома неприємно бо ніби немає щ ким поговорити
Днмотивує злить навіть
Доброго дня!
цитата:
ПОСТІЙНО НЕРВУЮСЬ ЧЕРЕЗ БАТЬКІВ
Перш, ніж вести діалог по суті, вважаю, що доречно деякі моменти з'ясувати на старті, бо з теми цього не зрозуміти.
Перший момент, пов'язаний з пропозицією батька -
цитата:
Він зробив цю пропозицію через те, що у Вас зараз немає роботи? Чи з яких міркувань?
цитата:
Я віжмовилась
Каже, ну ти подай резюме
Тобто Він не поставився з повагою до Вашого рішення. Це так?
цитата:
Кажу мамі : таке дзвонить пропонує, мені образливо
Вона: а який департамент яка робота
Образливо, тому що запропонував вакансію або образливо, що сприйняв без поваги Вашу відмову?
цитата:
Дає оцінки. Спорить зі мною
Рідко погоджується
Постійно треба сперечатися
Постійно щось доказувати
Ну, вона може вважати, притому щиро вважати, що підтримує, правда у свій, притаманний їй спосіб. Вона по-іншому, ймовірно, не може виражати підтримку.
Розкажіть, наскільки і в чому Ви залежите від батьків - матеріально, просторово, емоційно, враховуючи цю обставину -
цитата:
Але так як живу з мамою стикаюсь постійно з цим
?
Уявіть, якби Ви жили окремо і не потребували схвалення своїх дій від батьків, Ви б так само болісно і гостро реагували на їх прояви?
цитата:
Особливо вдома неприємно бо ніби немає щ ким поговорити
Поясніть, будь ласка, - вдома Вам ніби немає з ким поговорити, а поза домом? Чи є у Вас друзі, з ким можна бути відкритою, ділитись своїми переживаннями, радитись стосовно важливих аспектів життя?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389386 для Володимир Анатолійович
Я адвокат
Правда робота не з легких не з легких і не завжди приносить хороший результат
Не залежу ніяк фінансово
Емоційно .. багато неприємного ображаюсь на відсутність підтримки
З мамою живу але квартира моя по суті, мама немає свого житла, ділимо квартиру
Це складно, бо я ніби не маю свого простору і куди дітись від її слів оцінок
Я мрію жити окремо
Тоді б могла контролювати спілкування
Батька заблоковую розблоковувати
Він ніколи не допомогав
Дзвонить принижує місто де я вчилася
Тепер оце дзвонить про вакансії. Для мене це як приниження бо я будую власну справу і замість підтримки як знецінення
І не почув що я сказала ні ..
Поза домом є знайомі
Але там теж у мене прям таких друзів щоб точно мене любили були близькими немає
Вона не вміє тепло підтримувати, може потім купити щось .. типу солодощі щоб я нр ображалась
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389386 для Володимир Анатолійович
Я гостро реагую на слова людей
Може це перевтома наслідок стресу
У мене є перукар, він любить порушувати кордони, допитувати про особисте життя
Мене теж сильно дратує таке
З цього ми можемо зробити припущення, що для вас загалом характерно частіше критикувати себе. Цілком можливо, що ви звикли робити все дуже якісно й сумлінно, але водночас відчувати, що цього недостатньо. І разом із тим очікувати від інших, що вони побачать вас, ваші результати та ваші кордони.
Водночас говорити про себе, про свої результати й витримувати власні межі, найімовірніше, теж викликає напруження. Якщо я хоча б частково правильно вас зрозумів, то з цієї ситуації є вихід — через роботу з власним критиком
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389389 для Олександр Римович
Так, можливо
Є певний перфекціонізм і знецінення
Типу якщо я не знаю як зробити ідеально, то братись не буду
І часто шаидко мої досягнення не радують
Але є постійне відчуття, щоб підтримати, похвалив хтось
З власними межами важкувато .. люди з критикою попадають в мій біль і я виходжу з себе
Тут не знаю як бути
Те що ви почали говорити про це, відмовляєтесь мовчати , це вже добре.
Перше правило це знати що у вас є подібні прояви в поведінці та ставленні. Це те з чим можна працювати та шукати нові способи. Головне це рухатись у власному темпі.
цитата:
Не залежу ніяк фінансово
Отже, фінансово Ви незалежні. І це чудово, бо дає змогу відчувати свою спроможність жити доросле життя у відповідності до власних бажань і перконань.
цитата:
На жаль, мусимо визнавати, що цей аспект перебуває у стані невирішеності. І тому оптимально з ним розбиратись у співпраці з психологом, очно або віддалено - немає принципового значення. Спілкування на форумі тут не допоможе, лише сприятиме визначенню напрямків.
На чому варто робити акцент? Глибинно важливий нюанс - не на "перевихованні" батьків і отриманні від них бажаної підтримки. Акцент - на зменшенні емоційної ЗАЛЕЖНОСТІ від ПОТРЕБИ отримувати батьківську підтримку(!)
Рух у цьому напрямку призведе Вас до стану виправданої автономії, емоційної стійкості та здатності СПИРАТИСЬ, передусім, на себе і отримувати підтримку від інших людей зі свого, напевно, оновленого оточення(!)
Ви зазначили "Я гостро реагую на слова людей
Може це перевтома наслідок стресу".
Невже гостро навіть на компліменти чи похвалу?
Стрес як причину я б не відкидав. І з ним теж варто уважно розбиратись. Де і в чому Ви вразливі? На що витрачаєте вітальну енергію та ресурси? Чи вмієте відновлюватись та "тримати удар"?
Відредаговано автором 13-03-2026 18:16:03
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389391 для Олександр Римович
Так
Просто ніби завжди шукаю підтримки
Мені якась людина образи написала, через те що я написала що мої консультації платні
Всі відписались, що він гусь просто ) а я починаю себе критикувати, що може треба було з ним поговорити .. хоча я запропонувала консультацію .. ну так вони платні.. бо це мій заробіток
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389392 для Володимир Анатолійович
Ви думаєте це можливо? Ігнорувати що вони кажуть .. чи люди взагалі .. якась критика щоб не задавала і псувати настрій?
Типу як передусім мати власну думку
Бо часто мене думка інших, критика збиває
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389395 для Олександр Римович
Ну от я теж думаю, що ігнорувати чи не звертати увагу неможливо
Якісь транквілізатори хіба пити
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389398 для Володимир Анатолійович
Я потім думаю, а раптом вони праві, а раптом вони краще знають
От так сприймаю це все
Тобто гублюсь в цьому всьому
А мені потрібно себе слухати
цитата:
А мені потрібно себе слухати
Дійсно, себе слухати(!) Не боятись робити помилки(!) Набувати власного досвіду(!) Формувати і розвивати власну думку, позицію, спроможність приймати самостійні рішення (!) І бути відкритою для по-справжньому доречних міркувань інших людей.
Ірина Леонідівна Рябцова психолог
Одеса ·
Доброго дня.
Ви злитесь на батьків за те, що вони втручаються у ваше життя, а потім злитесь на свою реакцію. Замкнене коло.
А що, якщо спробувати з нього вийти? Ви пишите, що не розумієте, чому так реагуєте.
Що ви відчули, коли батько подзвонив та запропонував розглянути вакансію?
Чи маєте ви роботу, яка вас задовільняє? Чи за власним рішенням ви обирали ту чи іншу роботу? Чому, як вам здається, батько вам зателефонував?
Професію адвоката ви обрали самостійно чи під впливом батьків?
Я чую, що вам не вистачає безумовної підтримки від мами. Так, це дуже боляче, коли замість підтримки йдуть лише оцінки вас та ваших дій.
А себе ви як підтримуєте? Який "текст" в середині вас звучить? Ви частіше себе хвалите чи сварите?
Те, як спілкуються з вами батьки - це може бути суто їх спосіб піклування про вас.
Якщо вам він не підходить, можна говорити про це. Але важливо, як саме. Щоб "взростити" у собі внутрішнього підтримуючего "дорослого", може бути корисна робота з психологом. Крок за кроком будуватиметься сепарація від батьків, і через вас змінюватимуться накраще стосунки.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389491 для Ірина Леонідівна
Я сама вибирала роботу
Такі дзвінки як знецвгнння
Від мами дуже багато критики всього
Постійно
Дуже виснажує
Моїх думок віинків поведінки
Доходу
Вона людина яка все критикує і не хвалить
Я стараюсь себе хвалити
Але це все слухати ООН стоп псує настрій