Як поводитися як дружина, а не як мама із своїм чоловіком
Добрий день, шановні психологи! Хочу почути вашу думку. Ми з чоловіком разом вже 16 років, маємо 2 дітей, 7 років і 10 місяців. Останнім часом я все більше помічаю, що наші конфлікти стали відбуватися по колу: я звинувачую чоловіка у його безвідповідальності та безлаберності, а він мене, що я його постійно пиляю, роблю з мухи слона і що можна все набагато спокійніше вирішити. Суть така, що нам класно разом відпочивати і розважатися, а ось коли потрібно вирішувати побутові речі, школа, справи, ремонт, то виходить, що все вирішую я, і скрізь ініціатива іде від мене, а чоловік просто іде за мною і майже зі всім погоджується. Воно наче і класно, але мені б хотілося більше ініціативи з його боку, бо інколи в мене відчуття, що я все тягну на собі, а він просто поруч. Ще важливо, якщо я його щось прошу,то він зробить. Але часто буває і так, що він багато забуває, що потрібно зробити і воно просто не робиться, або я вже беру і роблю. І звісно моє невдоволення росте, і знову конфлікт, і вияснення стосунків. При цьому він мені каже, що ти мене відчитуєш як мама і я в моменті розумію, що я дійсно як мама, або ще краще як базарна баба і фурія в одному. А він навпаки захищається і впадає в дитячу позицію або в підліткову агресивну, починає огризатися, або ігнорує мене і спеціально вирячається в телефон. Я розумію головою, що це погана модель для дітей, але поки що так як є. У таких ситуаціях я прямо відчуваю відчай, злість і зневагу до чоловіка. І мені всеодно не вкладається в голові як я можу одночасно бути *рішалова* з одного боку, а з іншого боку такою ніжною, легкою, життєрадісною і жіночною. Тому моє питання таке: як допомогти собі залишатися жінкою незалежно від ситуації, а чоловіку дозволити бути чоловіком? І ще він каже, що я його постійно тюкаю і критикую. І це дійсно правда. Як мені перестати поводитися як мама для чоловіка? Заздалегідь дякую за зворотній зв'язок!

Відповіді психологів
Яна, добрий день. Цікаво, ви з чоловіком разом 16 років, а питання про його безвідповідальність виникло тільки зараз. З чого б це? Раніше все влаштовувало, чи щось змінилося у відносинах?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388793 для Ольга Владимировна
Ні, це питання давнє. Зараз я просто вирішила написати сюди і мені дійсно цікаво як я можу по-здоровому вплинути на ситуацію, бо по хворобливому сценарію я і так знаю як. І від цього змін немає.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388793 для Ольга Владимировна
І мабуть з народженням другої дитини я усвідомила, що не хочу все тягти на собі, я втомлююся і мені дійсно важко. Перетворюватися на сварливу невдоволену базарну бабу у 36 років теж не хочу, але часом саме так і поводжуся. Тому й хочу спробувати по іншому, але не знаю як.
Яна, Ви ж розумієте, що єдиного рецепту для всіх родин немає, тому саме для вашої ситуації та для вашої родини, виходячи із всіх обставин Вашого життя та життя чоловіка, вашого сумісного життя можуть бути свої індивідуальні способи поведінки. Тому запрошую на консультацію та плідну роботу. Бо робота Ваша може впливати на всю сімейну систему цілком. Бо можуть впливати родові сценарії Ваші та Вашого чоловіка, відносини в вашій та родині чоловіка до дітей, до виховання і тому подібне.
Доброго дня, Яно!
цитата:
Тому моє питання таке: як допомогти собі залишатися жінкою незалежно від ситуації, а чоловіку дозволити бути чоловіком?
Важливо усвідомити, що допомога потрібна не лише Вам особисто - в чому Ви конче зацікавлені. Допомога потрібна вашій парі(!) Адже теперішній сценарій відносин формувався впродовж 16 років. Він сформувався і вибудувався, став міцним і стійким. І оскільки ви обидва є його носіями і, так би мовити, несучою конструкцією, то доречно його змінювати з двох боків шляхом узгоджених кроків і зусиль.
Позитивно, що у Вас є бажання змінюватись.
А Вашому чоловікові цікаво щось міняти? Він усвідомлює, з чим стикнеться в разі, коли Ви складете обов'язки ПЕРЕСЛІДУВАЧА?
Чи розглядаєте Ви варіант звернення на парну терапію, щоби прояснити приховані і очевидні рушійні сили та мотиви, як виявилось, небажаного для вас обох сценарію?
цитата:
І ще він каже, що я його постійно тюкаю і критикую. І це дійсно правда. Як мені перестати поводитися як мама для чоловіка?
У відповідь Вам спочатку буде зустрічне питання - чому не можете раціональним рішенням перестати тюкати та критикувати чоловіка? Поводитись до нього як мама?
Напевно, простої відповіді не знайдете. Було б так легко, давно б уже все змінили задля спільного спокою і комфорту взаємин. Та поки що несила.
От уявімо, що, ні в чому глибоко не розібравшись, вольовим зусиллям припинили тиснути на чоловіка, що станеться? Він одразу почне проявляти нечувану ініціативу? Нічого не забуває? Сам все бачить і сам усе вчасно робить?
Що буде з Вашим невдоволенням, коли побачите і почуєте ті ж самі відмовки, що і раніше? Отож-бо й воно...
Виходить, треба шукати прийнятний баланс у розподілі обов'язків, у сферах відповідальності і загалом у рольовому спектрі, що мені здається, має першочергове значення.
Вам більше фокусуватись на питаннях, властивих дружині. І поступово скидати з себе обов'язки рішали.
Помічати і підтримувати чоловіка в його бодай непомітних проявах ініціативи як хазяйновитої особи. Бажано, аби він відчував повагу до себе і бачив власну цінність у Ваших очах.
Зрозуміло, що сказати набагато простіше, ніж здійснити в реальності. Буде певний перехідний період, будуть складнощі і відкати назад. З огляду на ці обставини, співпраця з психологом буде як ніколи на часі.
👋 Вітаю.
З вашого тексту відчувається не лише роздратування і втома, а й біль від того, що ви часто лишаєтеся єдиною, хто тягне побут і організаційні справи. Відчуття самотності у партнерстві природне, коли ініціатива йде майже завжди від одного.
🔸 Схоже, що між вами з чоловіком різне сприйняття ролей. Ви реагуєте на недороблене та намагаєтеся контролювати процес, а він діє за власним темпом і не завжди помічає вашу напругу. Це не «поганий чоловік», а різниця в стилі відповідальності.
🔹 Можливо, важливо змінити фокус: давати йому простір для ініціативи і власних помилок, формулювати прохання з позиції потреби, а не критики, і водночас зберігати власний спокій. Коли ви знімаєте частину контролю і не берете відповідальність за його дії, з’являється шанс бути легшою, жіночною і водночас спокійною.
🌟 Бути жінкою, а не «мамою» для партнера, означає поєднувати турботу про себе з готовністю приймати його темп і стиль. Це не легка зміна, але це ключ до того, щоб відчувати себе в парі рівноцінною, а не перевантаженою.
Вітаю Вас. Дякую за довіру. Те, що Ви описуєте, є класичною динамікою в сімейній психології, «переслідувач — утікач» або, у Вашому випадку, «функціональна мама та дитина-підліток».
Ваш розпач цілком зрозумілий: неможливо відчувати збудження та ніжність до людини, яку Ви змушені контролювати, як дитину. Ви опинилися в пастці «гіпервідповідальності», де Ваша сила стає Вашим же тягарем.
Давайте розберемо, як розірвати це коло.
1. Чому так відбувається? (Механіка конфлікту)
Коли в сім'ї з'являється немовля (Вашій молодшій дитині лише 10 місяців), навантаження на жінку зростає в геометричній прогресії. Ви автоматично переходите в режим «менеджера виживання».
Ваша позиція: Ви берете на себе контроль, бо боїтеся, що інакше все розвалиться. Це породжує гнів та зневагу.
Його позиція: Бачачи Вашу владність («фурію»), чоловік несвідомо регресує в стан дитини. Чим більше Ви на нього тиснете, тим більше він «ховається» в телефон або «забуває» справи. Це його пасивна агресія та спосіб захистити своє «Я» від Вашого контролю.
2. Як перестати бути «мамою»?
Ви не можете змусити його стати відповідальним, але Ви можете перестати бути відповідальною за нього.
Дозвольте статися «катастрофі». Мама — це та, хто підстилає соломку. Якщо він забув щось зробити, і Ви це доробили — Ви підтвердили йому: «Можна не напружуватися, вона все одно вирішить». Спробуйте дати йому зустрітися з наслідками його забудькуватості (навіть якщо це прикро або незручно).
Розподіл сфер, а не доручень. Замість того, щоб давати йому список завдань (як дитині), передайте йому цілу сферу. Наприклад: «Ремонт крана і оплата рахунків — це повністю твоя територія. Я туди не втручаюся, не нагадую і не перевіряю». Якщо кран тече — це його відповідальність як чоловіка, а не Ваш іспит на терпіння.
Змініть форму запиту. Замість звинувачення «Ти знову забув!» спробуйте говорити про свій стан: «Мені дуже важко нести все на собі, я почуваюся виснаженою і втрачаю до тебе ніжність, коли мені доводиться все контролювати».
3. Як повернути собі «жінку»?
Ви запитуєте, як бути одночасно «рішаловою» і ніжною. Відповідь: ніяк. Ці ролі антагоністичні. Жіночність і легкість народжуються там, де є відчуття безпеки та можливість розслабитися.
Зменште темп. Ваша «фурія» — це захисна реакція на перевтому. Коли дитині 10 місяців, Ваш ресурс обмежений. Де Ви можете делегувати чи просто «забити» на ідеальність?
Припиніть критику (дієта від зауважень). Спробуйте провести експеримент: один тиждень не робити жодного зауваження чоловікові. Якщо він зробив щось не так — мовчіть. Це допоможе Вам побачити, де Ви дієте автоматично як «контролер», і дасть йому простір вийти з оборони.
Помічайте дорослого. Коли чоловік робить бодай дрібницю сам — підкріплюйте це не як мама («молодець, синку»), а як жінка («мені так приємно, що ти про це подбав, я змогла відпочити»).
4. Робота з тінню (Для Вас особисто)
Зневага, яку Ви відчуваєте — це дуже руйнівне почуття для шлюбу. Вона виникає тоді, коли Ви ставите себе «вище» за партнера (розумніша, швидша, відповідальніша). Але доки Ви на цій вершині, Ви будете самотньою.
Запитайте себе: «Що страшного станеться, якщо я розтисну кулаки і дозволю життю йти трохи хаотичніше? Кого я насправді боюся розчарувати, якщо не буду ідеальною менеджеркою сім'ї?»
Ваш чоловік каже правду — Ви його «тюкаєте». Але Ви це робите від безсилля. Щоб він став чоловіком, йому потрібен простір для помилок, за які він сам нестиме відповідальність. А Вам потрібен дозвіл бути «неідеальною», щоб знову відчути життя.
Чи готові Ви спробувати на один тиждень повністю відмовитися від контролю в одній, навіть невеликій сфері життя, і подивитися, що з цього вийде?
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Дуже добре, що ви шукаєте вихід з такої виснажливої ситуації. Я погоджусь тут з колегою вище, що це свого роду замкнене коло - ви поводитесь як "мама" з чоловіком, він автоматично регресує до дитячого віку. І тому він щось забуває, десь не може вирішити - плюс ви знову приходите "на допомогу". І так далі і так далі. Щоб почати виходити з цієї системи звинувачень і виправдань - варто повернути у відносини довіру і повагу. А також, звичайно, відпустити контроль, наскільки це можливо. Як тільки захочеться контролювати і робити зауваження - перепитувати себе подумки - чи точно він не справиться без мене? А якщо не справиться - чи зійде планета з орбіти? Ми всі робимо помилки, доречі, всі щось забуваємо. Дорікання і контроль далеко не кращі помічники в більшості випадках. Ви можете спробувати просити чоловіка про допомогу, але так, як би ви звертались до друга чи близької подруги. Довіри і розрядки також додасть нотка гумору: якщо ви не стримаєтесь і почнете "супер контролювати" - можна посміятись над собою в голос. "ну знову ця базарна баба прокинулась, шо ж таке! вибач) ". Звичайно, було б супер якщо б ви звернулись до спеціаліста (можливо, навіть, сімейного терапевта). Щоб зрозуміти один одного краще і підібрати індивідуальні кроки. Хоча те, що ви маєте самокритику і шукаєте поради - це вже правильний напрям. Сил вам і мудрості!
Яна, гармонійні сімейні стосунки часто будуються на вмінні жінки гармонійно поєднувати кілька ролей - дружини, коханки, примхливої ​​дівчинки, мами. Роль мамы є важливою, але вона має становити лише 20%.
І полягає вона в тому, що в сім'ї має бути комфортно та затишно. І все.
Якщо я правільно зрозуміла, у сім'ї Ви виконуєте роль домоправительки "Фрекен-бок"
Як правильно поєднувати ці ролі, як бути жіночною при цьому, все це бажано обговорити з психологом.
Це - тривалий процес. Він вимагає уваги до дрібниць, готовності переглядати звички та багато терпіння. Важливо переналаштувати власні поведінкові патерни.
Щоб вийти із замкнутого кола, потрібно спочатку його помітити. Перш ніж змінювати звичний патерн спілкування, важливо зрозуміти, у чому саме він полягає.
Спостерігайте за своєю мовою. Можливо, Ви часто починаєте фрази з «Тобі треба…». Наприклад, "Тобі треба подумати про майбутнє". Замість цього скажіть «Давай подумаємо разом».
Застосовуйте метод "Стоп-кадр"
Як тільки виникає звичка втрутитися («знову запізнишся на зустріч»), подумки зупиніться і задайте собі три запитання:
Це справді моя зона відповідальності?
Що буде, якщо я не втрутимусь?
Чому мені так важливо проконтролювати це?
Важливо усвідомити «Сценарій дитинства»
Візьміть 15 хвилин і напишіть, як поводилися дорослі у вашому дитинстві — хто ухвалював рішення, хто дбав, хто контролював. Чи є схожість з тим, як ви поводитеся зараз у стосунках? Це допоможе зрозуміти, звідки зростає модель поведінки.
Але це, звісно, ​​не все. Тема непроста та цікава.
Доброго дня Яно.
Психологи написали вже багато корисного, тож я спробую зосередитися лише та тому, що на мою думку, може бути основним у вирішенні Вашого питання.
Справа в тому, що нам лише здається, що ми свідомо керуємо собою та своїми життям. Тоді, як насправді, нами керує наша підсвідомість на 95-99%
А наша підсвідомість - це, в тому числі, все те, що ми несвідомо "записали" з народження, перебуваючи в оточенні значимих дорослих, у вигляді установок, рефлексів та поведінкових моделей. Саме тому, навіть якщо ми вже чітко усвідомлюємо деструктивність своєї поведінки, нам практично не вдається її змінити. Можна прочитати безліч корисних книжок для покращення стосунків, можна почати використовувати в стосунках чудові поради, але... Це все буде спрацьовувати допоки ми перебуваємо в ресурсному стані, стані спокою. Але як тільки бодай трохи включаться емоції, ми втомилися, або почнуть відбуватися несподівані події, свідомий контроль зруйнується і ми почнемо реагувати рефлекторно так, як було записано з дитинства.
От Ви пишете "в мене відчуття, що я все тягну на собі, а він просто поруч...
він багато забуває, що потрібно зробити і воно просто не робиться, або я вже беру і роблю...
він мені каже, що ти мене відчитуєш як мама і я в моменті розумію, що я дійсно як мама, або ще краще як базарна баба і фурія в одному"
Підкажіть, будь ласка, а хто в Вашому дитинстві все тягнув на собі і був "решаловом"? Хто міг поводити себе "як базарна баба і фурія в одному"?
І ще. Коли дівчинка починає поводити себе з чоловіком як мама, нерідко в дитинстві, вона не доотримала достатньо почуття підтримки та турботи, що змусило її саму увійти в образ "мамочки". Бо ми завжди поводимо себе так, як несвідомо хотіли б, щоб ставилися до нас. Ми ніби кидаємо в простір крик про допомогу та намагаємося показати, чого самі дуже потребуємо.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388797 для Володимир Анатолійович
Володимире, дякую Вам за відповідь! Щодо парної терапії, то обговоримо. Багато цікавого і такого, над чим хочеться поміркувати Ви написали. І так, чоловік теж хоче змінюватися, ми наче обоє хочемо, але по факту на тих самих рейках. Я все контролюю, а він боїться помилитися.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388798 для Татьяна Александровна
Тетяно Олександрівно, дуже дякую за відповідь!
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388801 для Наталія Миколаївна
Наталія, дуже дякую за Вашу відповідь! Мені дуже корисно і цікаво прочитати як Ви детально проаналізували і розклали по поличках мою ситуацію, прямо дуже і дуже відгукується. Хочу дещо уточнити:
"Спробуйте дати йому зустрітися з наслідками його забудькуватості (навіть якщо це прикро або незручно)". - пробувала. Він сам тоді мене заспокоює і каже, нічого страшного. Це ж дрібниця. Так воно то так, але коли цих дрібниць багато, тоді це вже стає глобальним. Я ще більше злюся + якби ж то наслідки були лише для нього, але здебільшого наслідки для всієї сім'ї. Наприклад, якщо тече кран, то нам усім з цим треба миритися, а не лише йому + а якщо його той кран не хвилює, а хвилює лише мене. Тобто виходить для мене це важливо, а для нього ні. Я про це пам'ятаю, а він ні. І знову все зводиться, що я прошу, а він не робить.
"Розподіл сфер, а не доручень. Замість того, щоб давати йому список завдань (як дитині), передайте йому цілу сферу". - пробували. Один із прикладів - це оплата комунальних. Я десь півроку взагалі не втручалася. Але потім помітила, що він або не сплачує - забуває, або сплачує як попало, не передаючи реальні показники. У результаті я знову почала йому нагадувати і перевіряти, а потім просто знову перебрала це собі, бо на ці нагадування іде більше енергії ніж самій взяти і зробити.Але визнаю, що це шлях в нікуди. Тому в мене питання: коли я помітила, що чоловік не виконує ту сферу, про яку ми домовилися, як я маю відреагувати як жінка, а не мама? І які мої дії, якщо ситуація знову повторюється? Може ці питання і дивні, але мені справді важливо розібратися, як мені по-здоровому на це реагувати.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388801 для Наталія Миколаївна
Кого я насправді боюся розчарувати, якщо не буду ідеальною менеджеркою сім'ї?» - якось складно відповісти, Яну-контролера, чи що. По маминій лінії всі жінки, яких я знаю - бабуся, прабабуся були сильні і все вирішували, і навіть моя свекруха така сама. Постійно критикує і тюкає мого свекра, хоча об'єктивно він чудовий чоловік.
Чи готові Ви спробувати на один тиждень повністю відмовитися від контролю в одній, навіть невеликій сфері життя, і подивитися, що з цього вийде? - так, дуже дякую, будемо говорити з чоловіком і ще пробувати.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388812 для Нора Маркман
Норо, дуже дякую за Вашу відповідь і підтримку! Про довіру і гумор, і що планета не вийде з орбіт беру, щоб попрактикуватися.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388813 для Ирина Константиновна
Ірино Костянтинівно, дуже дякую за відповідь! Щодо сценарію дитинства, про який Ви написали, то цікаво, що саме в моїй батьківській сім'ї, тато був агресором і контролером, а мама жертвою. Я завжди захищала маму і вступала у відкриті конфлікти з батьком. Хоча зараз як доросла розумію, що в багатьох ситуаціях просто сліпо довіряла мамі, а вона теж не завжди була біла і пухнаста. Але бабуся і прабабуся з маминого боку були так би мовити головою сім'ї, вони приймали рішення і керували. Чоловіки більше як виконавці, це наскільки я пам'ятаю і з того, що чула по сімейних обговореннях.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388816 для Алла Григорівна
Алло Григорівно, дуже дякую за Вашу відповідь! Спробую відповісти на поставлені питання:
Підкажіть, будь ласка, а хто в Вашому дитинстві все тягнув на собі і був "решаловом"? - от однозначно складно сказати, бо в дитинстві мама наче була вираженою жертвою, а тато вираженим агресором. При вирішенні важливих питань мама сам на сам залишалася і постійно ділилася цим зі мною і старшою сестрою. Ми постійно були буфером між батьками і мама нам постійно плакалася. Разом із тим, зараз я розумію, що мама час від часу переходила з ролі жертви в роль агресора, але не відкрито, а приховано. А коли я подорослішала, то вже стала і відкритим агресором по відношенню до батька. Коротше вони там міняються. І так ось цей наратив, що я все сама, а йому нічого не треба, і він нічого не зробить, він не господар, руки не з того місця і т.д. у мами точно був.
Хто міг поводити себе "як базарна баба і фурія в одному"? - моя старша сестра, інколи моя мама (у дитинстві якось не дуже пригадую, а вже коли подорослішала, то так).
І ще. Коли дівчинка починає поводити себе з чоловіком як мама, нерідко в дитинстві, вона не доотримала достатньо почуття підтримки та турботи, що змусило її саму увійти в образ "мамочки". - так, я була занадто відповідальною, слухняною і гарною дівчинкою, все "хотіла" догодити батькам і їм допомагати, а потім радувати оцінками. Щодо підтримки і турботи, то таке відчуття, що в дитинстві постійно треба було підтримувати і турбуватися про маму, вислуховувати її нескінченні скарги на тата і життя, бути вдячною і слухняною. І так,мені зараз дійсно складно бути вразливою і просити про допомогу, а мій більш звичний спосіб отримувати те, що я хочу, це нападати і поводитися агресивно. Тобто наче себе агресивну я більше приймаю ніж вразливу і потребуючу.
Трохи додам. Просто "перестати контролювати" не вийде , справа не лише в поведінці, а у внутрішньому стані. Запитайте себе: що саме вас так зачіпає? Який у вас тригер? Що насправді відчуваете - страх, безсилля, образу?
Коли чоловік не виконує домовлене, реакція “не мама” це без нотацій і приниження:
"Ми домовлялися, що це твоя зона. Якщо ти не робиш я не буду тягнути замість тебе. Тоді приймаємо наслідки."
І важливо ці наслідки витримати, не доробляти, не рятувати, не бурчати.
Якщо контроль уже став звичною мовою у стосунках, самостійно це змінити складно, тут може допомогти сімейний психолог: зрозуміти джерела контролю, прибрати конфліктну мову, навчитися дорослої комунікації й перебудувати відповідальність.
Проблема ваша не в "нежіночності". Часто за цим стоять старі образи й сценарії. І поки вони керують розмовами, техніка "стати легшою" не спрацює.
Яно, я Вам дуже дякую за відвертість.
Насправді, Ви абсолютно точно підмітили, що батьки ніби мінялися місцями. І це так і було. "мама час від часу переходила з ролі жертви в роль агресора, але не відкрито, а приховано. А коли я подорослішала, то вже стала і відкритим агресором по відношенню до батька"
Адже , в тому то і справа, що стосунки "аб'юзер-жертва" взаємозамінні. Де "жертва" може бути латентною, невидимою, і зовні, навіть, нагадувати агресора. Тоді як агресор сам може бути "жертвою". Співзалежні стосунки - це качелі, замкнуте коло, з якого вийти самим дуже складно до тих пір, поки хоча б хтось один не стає самодостатньою людиною ( не плутати з самостійністю).
Ви пишете "При вирішенні важливих питань мама сам на сам залишалася і постійно ділилася цим зі мною і старшою сестрою. Ми постійно були буфером між батьками і мама нам постійно плакалася..."
Мама, яка постійно перебуває у незадоволеному, жертовному стані, сама потребує підтримки та любові. Тому цих почуттів дати своїм дітям не може. І тоді автоматично може відбутися обмін ролями. Коли мама починає перед своїми дітьми відігравати роль дитини, а діти змушені брати на себе роль "матусі", яка втішає.
"І так ось цей наратив, що я все сама, а йому нічого не треба, і він нічого не зробить, він не господар, руки не з того місця і т.д. у мами точно був'. І цей же самий наратив, на мою думку, можливо, не так явно, але тепер дзеркалиться Вами на Вашого чоловіка. Що аж ніяк не може сприяти заохоченню його до відповідальності та самостійності. Бо жінки у 6 р сильніші психо-емоційно за чоловіків. І до тих пір, поки жінка не вийде з ролі "мами" та "фурії", "решали", чоловік просто не зможе стати іншим. Бо його місце на рівні енергій, на підсвідомому місці зайняте його дружиною...
Певне, поради - це чудова справа. Але у Вашому випадку потрібна повна перепрошивка установок та поведінкових моделей, які були "записані" з дитинства. А це рівень рефлексів, емоцій та почуттів, до яких ми самі дотягнутися не в силах. Потрібна робота на тому рівні, на якому всі ці поведінкові гештальти і були записані.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388837 для Світлана Володимирівна
Світлано Володимирівно, дуже дякую Вам за відповідь! Щодо витримування наслідків, то тут звісно мені є над чим працювати. Це нове для мене досить, мені звичні нотації і доробляння.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388839 для Алла Григорівна
Алло Григорівно, почула Вас, так, мабуть треба звертатися по допомогу, бо дійсно попри бажання моє і чоловіка, реально щось змінити не дуже виходить, а якщо й виходить,то дуже на недовго. І так, дійсно, мені подобається роль проактивної та ініціативної, я почуваюся тут як риба у воді. Мені аж дійсно цікаво як це вийти із цієї ролі "рішали" і почуватися інакше при вирішенні якихось важливих питань. Я наче можу собі це дозволити лише на відпочинку і то не завжди.
Доповнення від автора питання ·
Щиро вдячна всім психологам, які відгукнулися і так розгорнуто мені відповіли! Багато корисного і помічного почула для себе і для нашої пари.