як позбутися ємоційної привʼязаності
Доброго вечора, мені 18 років, я дівчина, і з 13-и я була не взаємно закохана в хлопця зі школи, він знав про це, ми бачились часто в школі, а спілкувалися лише в соц.мережі, на жаль, не гуляли. кохала його я до 2022-го року, коли дізналась що він висміював мої повідомлення йому, мене як особистість у чаті зі своєю подругою. після цього мені стало боляче і я розлютилася. на сьогодні ми не спілкуємося відтоді, і рідко бачимся бо вчимося тепер в різних містах, але зараз канікули і я почала часто бачити його, і останні півроку моя голова забита думками про нього, бажанням поспілкуватися знов, але головою я розумію що він не захоче нормального спілкування зі мною, так як напевно досі вважає мене малою і дурною. і я не маю до нього почуттів вже давно, але чомусь кожен день думаю про нього, і про те, якими могли б бути наші відносини якби була взаємність. як відпустити цю людину?
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Нікіта Гайдаш психолог
м Біла Церква ·
Доброго вечора!
Емоційна прив'язаність базується на сильних емоціях і при цьому емоції є, неначе, тригером, що провокує прив'язанність. Емоції - первинні, як от: страх, радість, сум, здивування тощо. Із емоцій виникають почуття, що є більш складними структурами.
Почну з кінця вашого повідомлення:
цитата:
я не маю до нього почуттів вже давно, але чомусь кожен день думаю про нього, і про те, якими могли б бути наші відносини якби була взаємність.
Ви кажете, що вже давно не маєте до нього почуттів. Тоді, як Ви вважаєте, чим викликані думки про нього кожен день і фантазії про можливий розвиток відносин? Що в ці моменти відчуваєте? А що відчуваєте хвилин за 5 перед цим? І які думки передують фантазіям про нього і Ваші відносини?
цитата:
кохала його я до 2022-го року, коли дізналась що він висміював мої повідомлення йому, мене як особистість у чаті зі своєю подругою. після цього мені стало боляче
Ви кажете, що перестали кохати в 2022 р. А на які почуття змінилося кохання? Чи продовжували Ви постійно думати про нього?
Чи правильно я розумію, що Ваші почуття (не кохання а якісь інші, бо Ви вказали що перестали його кохати ще з 2022р) до нього виявилися сильнішими, ніж лють, що викликана глузуванням з Вас і Ваших почуттів?
У мене виникає враження, що його Ви поважаєте більше, ніж саму себе і це враховуючи його відкрито зневажливу поведінку стосовно Вас!
Прив'язаність для мозку виглядає як надійна опора, коли в собі впевненості нема. А питання самоповаги, реалістичної самооцінки, пізнання власних сильних і слабких сторін, тощо — опрацьовуються разом із психологом на індивідуальних консультаціях.
Нажаль, питань на форумах і відповідей на них замало для розв'язку такого питання, оскільки воно глибоке і стосується Вашої особистості.
Дякую за увагу і гарного дня!
Добрый день.
То, что с вами происходит, абсолютно нормально. Это называется эмоциональная привязанность через идеализацию.
Скорее всего первая влюблённость (в 13 лет) опыт, который оставляет сильный след. У вас были чувства, но не было реальных отношений, встреч, конфликтов и примирений. Поэтому в памяти остался не живой человек, а картинка, "архивная фотография". Мозг время от времени возвращает её, дорисовывает, добавляет романтики, убирает неприятное...
Но важно видеть и другую сторону. Реальность уже показала, что он не уважал вас, позволял себе насмешки. Этого вы хотите в отношениях? Это хороший маркер.
По сути, вы скучаете не по нему, а по тем самым первым сильным чувствам. И их можно вернуть, но уже по-взрослому, у вас впереди десятки встреч с уважительным и бережным отношением.
У Вуди Аллена есть хороший фильм "Пурпурная роза Каира". Там очень точно показано, как мы используем фантазии как защитный механизм. Но важно не потеряться в них полностью, а учиться строить жизнь в реальности.
Если самостоятельно отпустить мысли о прошлом тяжело, хорошей поддержкой может стать работа с психологом. Это даст вам возможность не просто забыть, а перерасти этот опыт и использовать его как точку опоры для будущего.
Доброго дня.
Якщо говорити загально, то прив'язаність до якоїсь людини може формуватись на різних почуттях, і вони можуть навіть нашаровуватись одне на одне. Не завжди те, що виникало як симпатія пізніше залишає нас прив*язаними до людини з цим ж почуттям.
цитата:
я не маю до нього почуттів вже давно, але чомусь кожен день думаю про нього, і про те, якими могли б бути наші відносини якби була взаємність
- Ви відмічаєте що немає романтичних почуттів. А які є?? Зараз, коли Ви дивитесь чи думаєте про цю людину - які почуття є??
Які власне думки у Вас виникають про ті можливі відносини??
Якби вони насправді вдалися, то що було б??
Дуже підло цей хлопець обійшовся з Вами і Вашими почуттями - як Ви тоді це сприйняли та переживали?? Чи думали тоді про нього багато? (в будь-якому ключі)
Адже, нинішні думки, можливо навіть нав*язливі, можуть мати підгрунтя не тільки в колишній романтичних почуттях але і в різних негативних, що могли у Вас виникати.
Тому важливим кроком є прояснення різних станів і переживань які у Вас виникали, того як та ситуація і закоханість на Вас вплинули, того чи є і які потреби в цій людині є для Вас зараз?? Прояснення думок, переконань і емоцій а також їх чесне визнаня і вираження в можливій мірі - те, що необхідно для роботи з прив*язаностями.
Також може допомогти в проясненні - а що власне у цьому хлопці Вас так приваблювало?? Чим подобався? Чи подобаються Вам ті ж риси зараз в інших людях?
Загалом напрямок роздумів такий, але більш конкретно і екологічно це можна досліджувати вже з психологом. Особливо, якщо ці думки чи емоції заважають Вам жити тут і зараз
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384234 для Яна Дмитрівна
Доброго дня, дякую що відгукнулись на мою проблему, я проаналізувала ваші питання і ось мої відповіді:
які почуття є коли дивлюсь зараз на нього:
зацікавленість, просто цікаво що у нього в житті відбувається. думки про можливі відносини виникають накшталт таких: «якби ми зараз були разом, можливо я би досягнула цієї «мети» дізнатися про цю людину і нарешті отримати від нього увагу»
коли дізналась що він так погано вчинив по відношенню до мене, відчула образу, спустошення, зневіру в його щирість яку він проявляв до того. зрозуміла що людина увесь цей час була не тою, якою я його уявила в голові і при спілкуванні. після того як дізналась про ці насмішки, відрубала повністю цікавість до нього, бажання спілкуватися, в мене зʼявилась злість на підлість цієї людини і на його вчинок. в той момент хотілося віддалитися від нього і забути.
приваблювало мене в ньому його харизма, його роздуми не на свій вік (тільки зараз я зрозуміла що насправді він не був настільки розумним, яким показував себе в переписці, це був образ для того, аби в моїх очах він виглядав доросло, а я відчувала себе дурепою). Дякую вам велике, я дійсно задумалась і розумію що ця людина не є гідною моєї уваги
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384224 для Світлана Володимирівна
Спасибо Вам, действительно очень правильные слова сказали, помогли подумать
Доброго дня!
"і я не маю до нього почуттів вже давно, але чомусь кожен день думаю про нього, і про те, якими могли б бути наші відносини якби була взаємність. як відпустити цю людину?" - тут объективно, только время вам поможет.
Потому что, это ваша первая влюбленность, как я понимаю... а она обычно надолго запоминается.
Тут два варианта - максимально себя загрузить делами, учебой работой, общением с подругами и другими парнями - чтоб и времени не было, про него вспоминать.
Либо же, перестать с собой бороться, и с своими чувствами к нему - так как, как бы вы себя не убеждали - а чувства к нему у вас еще остались - влюбленность - идеализация его на расстоянии ( потому что реальных отношений у вас не было)
От этой идеализации - и что у вас это все тайно и на расстоянии - отсюда постоянная тяга к нему - как недостежимому объекту чувств.
Так вот, перестаньте с собой бороться - да надо признать чувства есть - да они такие идеализирующие его - да я ему не нужна... да я теперь все понимаю - как он ко мне относится... да я сама себе придумала эту любовь - но всеравно это мои чувства и это очень ценно!
Вот когда это признаете - сама для себя - скорее всего чуть полегчает - эта зависимость чуть уменьшится.
А что бы вы ему хотели сказать? ( если б могли)
И чем он так вам понравился?
И надо помнить, что он не последний мужчина на Земле - что гдето есть человек, который вас оценит и поймет и не оттолкнет вас!
Вот под вашу ситуацию - песня
https://www.youtube.com/watch?v=XPCDJaghMo8&list=RDMMJDZ1-USzXR0&index=10
Может она вам понравится))
Удачи!)