Посварилися з чоловіком через зустріч з його мамою
Вчора мали зустрітися з мамою чоловіка. Точного часу і місця зустрічі заплановано не було, планувалось"десь в обід". В ту ніч я дуже погано спала, заснула вже вранці і ніяк не могла прокинутись. В результаті погано почувалась. Поки я вставала з ліжка, чоловік вже зібрався і пішов, перед його виходом я не чула, щоб він казав мені підходити також. І так зрозуміла, що можу не підходити. Коли він повернувся додому (гуляв трохи більше години), він на мене був ображений, що я не підійшла. Казав, що мене чекали, що чому я не передзвонила, що він казав аби я підходила (я цього не запам'ятала). Через це ми посварилися, адже я теж образилась, що він пішов один без мене. Його мама, за його словами, теж образилась. Я начебто винна і маю вибачитись. Важливе уточнення, що це було 8 березня + маму треба було привітати з минулим днем народження.
Невже я справді винна в цій ситуації? Як все це виглядає зі сторони?

Ответы психологов
м Кременчук ·
Тут більше схоже на непорозуміння, а не на чиюсь провину.
Як у вас у сім’ї зазвичай прийнято домовлятися і вирішувати конфлікти?
Це типова помилка спілкування - "читання думок”іншої людини.
Замість сварки можна просто прояснити: "Любий, я правильно розумію, що ти очікував, що я передзвоню і підійду? Я цього не зрозуміла. Давай наступного разу чітко проговорювати очікування."
Нажаль у багатьох сім’ях люди говорять мовою звинувачень. Психологи називають такі слова конфліктогенами, вони автоматично запускають сварку. Тому іноді краще почати розмову з доброзичливості, а не з оборони.
Якщо хочеться тепліших стосунків, важливо говорити прямо та привчати чоловіка до слів любви:
"Любий, Мені буде легше і приємніше, якщо в таких ситуаціях ти скажеш ось так…".
І, звісно, маму можна просто тепло привітати з минулими святами це часто швидко знімає напругу.
Дополнение от автора вопроса ·
Звісно ж маму я привітала. Мене в цій ситуації зачепило, що винна саме я і я маю вибачитись перед мамою чоловіка, що не вийшла її привітати. І з'являється відчуття, що для чоловіка мама є важливішою за мене.
м Кременчук ·
Звісно неприємно що вас зробили винною .
Але тоді виникає питання: чому вам складно сказати це прямо чоловікові?
Наприклад так:
Любий, Мені неприємно, коли виходить, що я винна перед твоєю мамою за наше непорозуміння. І я ловлю себе на думці, що в такі моменти ніби мама для тебе важливіша за мене.
Це не звинувачення, а чесне прояснення своїх почуттів.
Часто конфлікти затягуються саме тому, що люди говорять про претензії, але не говорять про свої справжні переживання.
Дополнение от автора вопроса ·
Світлана Володимирівна, дякую!
Вітаю. Вашої вини тут немає, є звичайне непорозуміння.
Ось як це виглядає з боку:
Збіг обставин: Ви погано почувалися через безсоння — це об’єктивна причина. У такому стані мозок погано сприймає інформацію, тому ви могли справді не почути слів чоловіка.
Помилка комунікації: Ви обоє додумали ситуацію. Ви вирішили, що можна не йти; він вирішив, що ви прийдете пізніше. Ніхто не перепитав і не уточнив — так і виникла сварка.
Очікування мами: Для старшого покоління свята (8 березня, день народження) — це дуже важливо. Вашу відсутність вона могла сприйняти як неповагу просто тому, що не знала, як сильно ви втомилися.
Що робити?
Чоловіку: Поясніть ще раз, що ви не ігнорували його спеціально, а просто були «нікудишньою» через брак сну. Це не було рішенням проти нього.
Мамі: Не обов’язково «вибачатися» як дитина, але варто просто по-людськи прояснити: «Мені дуже шкода, що не змогла прийти через погане самопочуття, я справді хотіла вас привітати».
Це зніме напругу. Ви не винні в тому, що організм дав збій, але можете зробити перший крок до примирення, щоб закрити цей конфлікт.