Чоловік не любить домашні свята та гостей
Доброї ночі! Допоможіть порадою як бути в даній ситуації, як реагувати, щоб не нашкодити стосункам з чоловіком і собі. Справа в тому, що мій чоловік відмовляється ходити на домашні свята до моїх батьків, мотивуючи це зайнятістю. Хоча я розумію, що він просто не хоче. Ми разом живемо 14 років. На початку відносин все було начебто добре, з цим проблем не було. А ось останні років 5-6 кожне свято для мене як випробування, я перестала їх любити, бо це надзвичайно важко емоційно мені сприймати, коли батьки запрошують нас, а йду сама з дитиною.бо він просто не хоче. І так само, коли в нас вдома в когось день народження, він постійно влаштовує скандал, що не потрібно ніякі столи накривати і т.д., що можна просто поїхати і відпочити в цей день, присвятити його собі. Але ж всеодно зайдуть привітати мої батьки, його батьки, як можна взагалі нічого не готувати, чи можливо обійтися чаєм з тортом? Може чоловік правий? Я вже просто втомилася морально з цим боротися і не знаю чи потрібно...
Нравится: 3 из 3

Ответы психологов
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброї ночі!
Батьків потрібно любити та шанувати їх, але не за рахунок близької Вам людини.
Задайте собі питання, а звідки у Вас така установка, що обов'язково потрібно витрачати купу сил та часу, втомлюватися, витрачати купу грошей лише для того, щоб що? Щоб довго і багато готувати, поїсти приготоване, а потім знову все прибирати і мити посуд, при цьому перебуваючи у стані скандалу з чоловіком?
Що для Вас головне під час зустрічі з батьками? Невже, наїстися - це і є та мета, яка додає всім щастя? І чим погано попити чай з солодощами, при цьому, не сваритися ні з ким, не втомитися і мати сили на гарний настрій та душевну розмову з усіма?
Вам чоловік відкрито говорить, що йому хочеться не сидіти в душному приміщенні, щоб набивати собі шлунок в черговий раз, а хочеться кудись поїхати, щоб по справжньому розвіятися, отримати заряд настрою та енергієї, але... Його думка Вами зовсім не береться до уваги... А що буде з людиною, яку постійно примушують робити те, чого вона не хоче? Людина або зламається і стане "жертвою", або почне опиратися, щоб себе зберегти.
Як на мене, те що відбувається з Вами - дуже схоже на якусь психо-емоційну залежність, яка не дає Вам можливості жити щасливо, і не дає можливості жити щасливо Вашим рідним людям, в тому числі, і Вашій дитині. І з цим, як на мене, потрібно серйозно розбиратися індивідуально.
То, можливо, варто дати спокій своєму чоловіку? І хоча б інколи іти назустріч йому? Коли всі свята одне і те ж - це ж кому завгодно набридне і перетвориться на суцільний примус. Це ж каторга. Тому абсолютно не дивує, що у чоловіка такий настрій. Свято не може бути з під палки. Свято, насамперед - це стан душі. А який стан у Вас, коли Ви ці всі монотонні застілля підтримуєте?
І насправді, чиє життя Ви живете? Своє, чи втілюєте уявлення про щастя батьків? І чи це не їх звички, і їх традиції.? А де Ви? Де Ваша сім'я? І хто в Вашій сім'ї, в результаті щасливий?
І ще. Як на мене, Ви перебуваєте постійно у виснажливому бажанні бути перед батьками "гарною дівчинкою". Як давно ця роль закріпилася? Чи не з дитинства? Це питання, як на мене, потребує більш серйозної уваги та глибокого психологічного дослідження.
Чи були в дитинстві стосунки з батьками довірливими, теплими, відвертими та щирими? Чи мали Ви можливість в дитистві мати свою думку, висловлювати свої бажання і втілювати свої мрії в життя? Чи мали Ви право щось робити так як тільки Ви хотіли?
Дополнение от автора вопроса ·
"Задайте собі питання, а звідки у Вас така установка, що обов'язково потрібно витрачати купу сил та часу, втомлюватися, витрачати купу грошей лише для того, щоб що? Щоб довго і багато готувати, поїсти приготоване, а потім знову все прибирати і мити посуд, при цьому перебуваючи у стані скандалу з чоловіком?" Точно такі самі слова говорить чоловік. Іноді навіть говорить, що якщо я нічого не зміню і буду продовжувати влаштовувати застілля для родичів, то він просто піде на роботу і брати участі в них не буде. Мені це навіть образливо було чути. Але з іншого боку я розумію, що він мабуть правий. Що це в мене в голові така установка, що так має бути, кожен день народження має святкуватися з гостями ( його та моїми батьками, братом з сім'єю його та моїм). Наближається день народження сина, а він вже мені натякнув, що сподівається, що я не влаштовуватиму нічого вдома, а син піде прогуляється та відпочине з друзями в кафе, адже йому вже виповниться 14 років. А хто захоче з рідних, то просто заїде і привітає.
Доброго ранку!
цитата:
ЧОЛОВІК НЕ ЛЮБИТЬ ДОМАШНІ СВЯТА ТА ГОСТЕЙ
А чи насправді він не любить домашні свята?
Ймовірно, подумаєте, от чому таке дивне запитання.
А я поясню - доречно дивитись на феномен всебічно(!) Тобто можна ж уявити, що чоловік не любить ОДНОМАНІТНІСТЬ у проведенні свят як ритуалу, до якого звикли Ви.
Згадайте довжелезну чергу домашніх свят - чим вони були наповнені, окрім поглинання їжі? Якою атмосферою? Яким спілкуванням? Про що?
Чи поводились усі присутні природно? Чи є між ними насправді щирі та приязні відносини?..
А тепер спробуємо перевернути картинку на протилежне. Уявіть, що кілька років поспіль влаштовуєте свята за баченням чоловіка - на природі, без напруження, цікаво і різноманітно, з тими, кого приємно бачити у святковій компанії...
Уявили?
То чи не буде після цього бажано для чоловіка хоча б один-два рази на рік відсвяткувати якусь подію вдома?
цитата:
Я вже просто втомилася морально з цим боротися і не знаю чи потрібно...
Запитайте в себе, що станеться, якщо відійдете від узвичаєної схеми святкування бодай один раз? З якими почуттями зустрінетесь? Ці почуття вже лякають Вас?
То, можливо, з ними ведете боротьбу, а не з чоловіком?
цитата:
І так само, коли в нас вдома в когось день народження, він постійно влаштовує скандал, що не потрібно ніякі столи накривати і т.д., що можна просто поїхати і відпочити в цей день, присвятити його собі.
До речі, скандал створюють обидва партнери, коли не чують одне одного. Ніби дві правди, дві істини змагаються за перемогу. А навіщо? Кому від тієї перемоги буде краще?
Загалом, проблема, як на мою думку, виходить далеко за спосіб святкування(!)
Вона зачипає такі складові, як бажання та уміння прислухатись до поглядів кожного.
Як свободу проживати власне життя у відповідності до своїх намірів і уявлень про щастя.
Як змогу цінувати свою унікальність і реалізовувати свої сенси.
Відредаговано автором 23-01-2026 10:21:57
Алла Веленко психолог
Київ ·
Дякую Вам за відвертість. Якщо чесно, мені дуже сумно. Адже, страждає не лише Ваш чоловік, в і син, який так само став заручником обов'язкових застіль. А це ще гірше. Бо може змусити сина скоро, загалом, тікати з дому.
Насправді, зустріч за накритим столи - це прекрасно. Але лише в тому випадку, коли за цим всім є справжня спорідненість та спільне бажання саме так проводити час разом.
У Вашому ж випадку, складається враження якогось важкого обов'язку, який змушує людей сидіти поруч за столом.
І ще. З того, що відповідь була дана лише на одне моє питання, я ще більше припускаю, що проблема глибша. Інакше Ви б давно щось змінили у сенсі зустрічей з тими ж батьками за столом та спільним сімейним відпочинком.
Тому просто ще раз дублюю свої питання
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 388406 для Алла Григорівна
Я скоріше робила так, як хотіла мама. Або ж так, як мені здавалось буде краще, щоб підлаштуватися під настрій мами. Я не можу сказати, що були відвертими стосунки, бо я чомусь не могла розповісти мамі чи татові якісь свої переживання, бо мені якось було соромно. Так, є таке бути "гарною дівчинкою" , навіть можливо не гарною, а зручною. Перший раз, я не послухала батьків, у 18 років, коли мені запропонували роботу по моїй спеціальності на яку я вчилася, і через це треба було перевестися на заочний формат навчання. Я так і зробила, хоча батьки були проти. На той час ми вже зустрічалися з моїм чоловіком, і він мене підтримав в цьому. Я закінчила навчання, отримала диплом і досі працюю на цій роботі. Я тоді дуже страждала морально і переживала за це. Ось зараз в мене такі ж відчуття переживань виникають, як і тоді, якоїсь незручності перед батьками.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 388405 для Володимир Анатолійович
Особисто для мене, була атмосфера напруження, бо всі люди, хоч і близькі нам, але кожен зі своїми переконаннями, баченнями і т.д. і говорити доводиться на якісь нейтральні теми. Присутні не поводяться природньо, бо насправді в реальному житті вони рідко спілкуються між собою. Ну наприклад мій брат з сім'єю і чоловіка родичі. Та й з моїми батьками чоловік рідко спілкується в житті, так тільки якщо десь зустріне, або ж хтось до когось заїде по якійсь справі. А я ще й переживаю за настрій чоловіка в цей момент, насправді мене й саму виснажують такі події, але в мене присутнє наче відчуття обов'язку запросити всіх на день народження. Чоловік відмовився від святкування свого дня народження вже давно( саме в такому форматі) і в цей день всі обходяться вітаннями по телефону і все, а він проводить його так як хоче він.
У цій історії важливо не питання столів, тортів чи свят, а питання контакту, свободи та визнання.
Ваш чоловік, схоже, робить вибір не бути присутнім у певних формах сімейного життя. Це його свобода. Але кожна свобода має наслідки — і ви вже багато років живете з цими наслідками у вигляді болю, сорому, напруги та самотності.
Відповідь на питання
«Хто правий?»-може не допомогти
а дієвим буде питання до себе
«Що зі мною відбувається в цій реальності?»
Що відбувається з вами ?
З ваших слів відчувається:
Самотність у парі — ви ніби «одна представляє сім’ю»
Втрата радості — свята стали випробуванням
Внутрішній конфлікт — між «прийняти його таким» і «не зрадити себе»
Втома від боротьби — можливо, навіть прихована образа
Це не дрібниці. Це — душевна біль, яка з’являється, коли важливі для вас цінності (родина, спільність, підтримка) не знаходять відповіді у близькій людині.
Що відбувається з чоловіком (без виправдань, але з розумінням)
Можливо, для нього:
домашні свята = втрата свободи
гості = напруга або перевантаження
традиції = нав’язані сценарії
Ваш чоловік міг би про це сказатим іншими словами-
«Я хочу жити по-іншому»
Але важливо: він обирає для себе, а не для вас.
І тут виникає ключове питання.
для вас
Чи можете ви залишатися в цих стосунках, не зраджуючи себе?
Не «чи він правий», не «як його переконати», а:
Що для мене означають сімейні свята?
Яку ціну я плачу, постійно йдучи одна?
Чи готова я прийняти, що він таким буде й надалі?
Якщо так — як я подбаю про себе, а не буду мовчки терпіти?
Про «чай з тортом»
Це про ваше внутрішнє “так” або “ні”.
Якщо чай з тортом — це:
компроміс, у якому ви не відчуваєте себе знеціненoю → це живий вибір
спосіб «щоб не було скандалу» ціною вашої гіркоти → це самозречення
Те саме може виглядати однаково зовні, але бути зовсім різним усередині.
Що важливо зробити (без боротьби)
Я можу вам запропонував не переконувати чоловіка, а назвати правду:
Не з докором, а з відповідальністю:
«Мені боляче бути одній на святах. Я відчуваю самотність і втому. Я не прошу тебе змінитися, але мені важливо, щоб ти знав, що зі мною відбувається».
Це не вимога і не ультиматум.
Це ваша присутність у стосунках.
І наостанок — дуже важливо
Ви не зобов’язані:
бути «зручною»
мовчки адаптуватися
втрачати радість, щоб зберегти мир
Але ви завжди відповідальні за вибір залишатися або змінювати спосіб бути в цих стосунках.
Рекомендую вам звернутись до психолога Якій допоможе вам
розібрати, де ваші межі, а де — компроміс
або подивитися на це з позиції “чи ще це партнерство, чи вже співіснування”
Ви не слабка. Ви втомлена. І це дуже різні речі.
цитата:
Особисто для мене, була атмосфера напруження, бо всі люди, хоч і близькі нам, але кожен зі своїми переконаннями, баченнями і т.д. і говорити доводиться на якісь нейтральні теми.
То хіба це святкова атмосфера свята?
Хто врешті-решт залишається задоволеним?
Напевно, у Вашому досвіді бракує прикладів протилежного характеру, коли спільне перебування в одному просторі різних людей перетворюється на дивовижну і радісну подію.
цитата:
А я ще й переживаю за настрій чоловіка в цей момент, насправді мене й саму виснажують такі події, але в мене присутнє наче відчуття обов'язку запросити всіх на день народження.
Тож з із цим почуттям обов'язку необхідно ОБОВ'ЯЗКОВО розібратись.
Хто його на Вас повісив? Не буквально, звичайно.
А, може, і справді своїми словами, натяками, обіцянками будь-що прийти до Вас у святковий день посприяв формуванню того обов'язку.
Натомість, у Вас виникає шанс переглянути власний підхід та вийти на межу, де можете обирати - в який спосіб краще відсвяткувати.
цитата:
Чоловік відмовився від святкування свого дня народження вже давно( саме в такому форматі) і в цей день всі обходяться вітаннями по телефону і все, а він проводить його так як хоче він.
Сподіваюсь, Ви є серед запрошених на його День народження🤗
Відредаговано автором 23-01-2026 15:51:49
В целом да, ваш муж прав. Свой ДР он точно имеет право отпраздновать как он хочет. Праздники общие вы можете праздновать, как договоритесь - дома в удобном формате вашей семьей, а со своими родителями встречаться, если вас зовут. Муж не обязан ходить к ним, любить их и делать вид, что рад совместным посиделкам. Зачем? Да, это здорово, когда люди относятся с симпатией друг к другу и с удовольствием проводят вместе время, но так не всегда случается, и чаще как раз, этого нет. Так зачем лицемерить? Перед кем? По сути, вы пытаетесь угодить своим родителям и по прежнему быть удобной дочерью. Вы не готовы и боитесь, что родители будут недовольны и теперь пытаетесь убедить мужа, чтобы он решил вашу проблему и помог вам справиться с тем, с кем не получается у вас самостоятельно справиться - выдержать недовольство родителей.
Поэтому тут правда разбираться вам и и работать с темой отношений с родителями тоже вам. А с мужем на этой почве не портить отношения.
Доброго дня!
цитата:
Особисто для мене, була атмосфера напруження, бо всі люди, хоч і близькі нам, але кожен зі своїми переконаннями, баченнями і т.д. і говорити доводиться на якісь нейтральні теми. Присутні не поводяться природньо, бо насправді в реальному житті вони рідко спілкуються між собою.
На жаль, це більш схоже на зобов'язання дотримуватись якихось ритуалів, ніж на радість і свято. Скажіть, будь-ласка, якщо прибрати ці внутрішні зобовʼязання перед близькими і пофантазувати, яким би міг бути ваш власний ідеальний день народження? Чи знаєте чого хотілося б саме вам, не батькам, не чоловіку?
Алла Веленко психолог
Київ ·
І ще раз дякую Вам за відвертість.
Своїми словами "Я скоріше робила так, як хотіла мама. Або ж так, як мені здавалось буде краще, щоб підлаштуватися під настрій мами..." Ви лише підтвердили мої припущення.
Причина несвідомого бажання бути "зручною дівчиною" криється в далекому дитинстві. Здавалося б, Ви давно подорослішали і навіть змогли не послухатися своїх батьків щодо вибору професії, але... Реакція сорому, провини, залежності від того, а що подумають батьки, що скажуть, так і залишилася. І, насправді, нічого дивного в цьому немає. Адже, дитячі установки, дитячі типи реакцій "формуються під впливом значимих дорослих і залишаються на рівні підсвідомості до тих пір, поки не будуть на тому ж рівні, на якому сформувалися, трансформовані у реакції самодостатньої дорослої людини.
Я не знаю, що саме призвело до таких реакцій, бо у мене замало інформації, єтому, знову ж таки, просто роблю свої припущення.
Коли дитина маленька, вона потребує безумовного любові дорослих, постійної уваги, прийняття, щирості та відкритості з боку батьків. І якщо з якоїсь причини цього недоотримує, вважає, що це вона винна в тому, що батьки не додають їй цього всього. І у неї формується почуття провини та сорому за свої дії і вона починає намагатися з усіх сил бути зручною та слухняною, аби отримати від батьків те, чого вона так потребує.
При чому все це відбувається автоматично, дитина не усвідомлює, що так закладаються у неї реакції на батьків, а нерідко, не тільки на них, а ще й на більшість близьких їй людей. Що полишає її можливості внутрішньо почувати себе незалежною, вільною від застарілих програм. Які в дорослому віці перетворюються на обтяжливу психо-емоційну залежність, яка заважає не лише самій, вже дорослій людини, мати право власного вибору, але і впливає на її оточення і не дає дихати на повні груди та бути повністю самодостатньою та щасливою.
І все б нічого. Здавалося б, причина дивних обтяжливих звичок вже знайдена і можна змінити свої дії, але...
Справа в тому, що нами на 98% керують глибинні реакції та почуття, до яких ми не маємо доступу з рівня своєї свідомості. А отже, ніякими вольовими зусиллями змінити такі дії та бажання просто неможливо. Тому всі намагання в такий спосіб поміняти себе, може призвести лише до сильного психо- емоційного виснаження, величезної втоми, спустошення та відчуття безсилля і якоїсь зреченості, або ж незрозумілих спалахів роздратування гніву і ... несвідомого нав'язування своїх установок тим, хто живе поруч...
Отже, якщо Ви реально вже втомилися від того, що відбувається, я Вам раджу ці деструктивні дитячі установки пропрацювати індивідуально на тому ж несвідомому рівні. Бо жодні найпрекрасніші поради, запитання та інструкції найпрофесійніших спеціалістів в таких випадках просто безсилі.
Дополнение от автора вопроса ·
На продовження питання. Вчора у сина був день народження. Вирішила прислухатися до чоловіка та не накривати повноцінний стіл для гостей. А син піде з друзями в кафе, на вихідних та ми поїдемо з ним кудись відпочити та прогулятися. Спекла домашній пиріг, тістечка, чай. Заїхали мої батьки та брат чоловіка привітати сина. Посиділи, поспілкувалися, пожартували, все начеб-то добре. Але мені чомусь так незручно перед ними, ніби ми якісь жадібні, в мене відчуття ніби залишилась якась незавершена справа, я переживаю, що батьки наприклад подумають, що я їх не хотіла бачити, що вони не важливі для мене і т.д. Мені якось так ніяково. І погано на душі. Я перечитала всі ваші поради та думки і погоджуюсь з усім, але оце таке відчуття обов'язку і переживання, що комусь щось не сподобається і навіть жалю до батьків воно залишається. До речі, два тижні назад чоловік пішов зі мною на д.н. до моєї мами і навіть на другий день теж пішов в гості. Погодився сам і абсолютно все добре було. Для мене це було несподівано та неочікувано. Можливо тому що я була спокійною, бо насправді я морально готувала себе до того, що він знову не піде, а сталося навпаки і це було дуже приємно для мене.
цитата:
два тижні назад чоловік пішов зі мною на д.н. до моєї мами і навіть на другий день теж пішов в гості. Погодився сам і абсолютно все добре було. Для мене це було несподівано та неочікувано. Можливо тому що я була спокійною, бо насправді я морально готувала себе до того, що він знову не піде, а сталося навпаки і це було дуже приємно для мене.
Скоріше не "можливо", а тому що були спокійною, адже Ваш стан мимволі передається чоловікові. З Вашого боку це був своєрідний крок назустріч, наближення до позиції чоловіка. І він, в свою чергу, не забарився з "відповіддю".
Треба ж у відносинах зважати на емоційний стан або стани, які бажані кожному з партнерів(!) Мабуть, чоловік дуже цінує свій стан, коли Ви спокійна. Тобто даєте змогу закривати йому свою потребу.
До речі, те ж саме працює в обидва боки.
цитата:
Але мені чомусь так незручно перед ними, ніби ми якісь жадібні, в мене відчуття ніби залишилась якась незавершена справа, я переживаю, що батьки наприклад подумають, що я їх не хотіла бачити, що вони не важливі для мене і т.д. Мені якось так ніяково.
Що тут скажеш, окрім зауваження - годі й сподіватись, що стара модель сприйняття себе та відношення до сімейних свят так лекго піде у небуття.
Її алгоритми сформувались у Вашому дитинтстві і записані на несвідомому рівні. Існували і продовжували Вами "керувати" доволі довгий час. Власне, до теперішнього моменту.
Натомість їхній злам або відмова неодмінно будуть супроводжуватись болем та негативними почуттями через те, що слугували частиною конструкції внутрішніх ОПОР.
Як бачимо, одних зусиль на раціональному рівні буде явно недостатньо(!)
Ані логіка, ані сила волі тут практично безсилі.
Тому потрібне перепроживання ситуацій, які були зародками недоречної на сьогодні моделі. Внаслідок чого для Вас відкриється об'єктивна картина, прагнучи яких відчуттів та емоцій, Ви узяли на себе надмірний тягар психологічного обов'язку перед батьками(!)
Напевно, жадали тоді визнання і прийняття, безумовної любові й тепла. А для цього варто - так вирішили, будучи дитиною, - докладати зусиль, викладатись на повну і уважно вдилятись у реакцію батьків...
От і запитайте себе та прислухайтесь уважно до відповіді - це в мені маленька дитина продовжує перебувати в полоні "обов'язку"? Або доросла частина вчиняє за власним вибором, бо ХОЧЕ?
Коли вище писав про перепроживання, то мав на увазі відповідні техніки роботи психолога, де Ви матимете його підтримку, супровід та ресурси для виходу із стану залежності обов'язку на вільний простір самоповаги і автентичності.
Відредаговано автором 04-02-2026 10:50:43
Это тема сепарации, когда ребёнок вырос, а чувство вины, стыда и долга перед родителями не дает спокойно жить, как хочется. Когда взрослый ребёнок продолжает нести ответственность за переживания и на троение родителей, когда считает, что его задача делать родителей счастливыми и довольными.
И тут я порекомендовала бы психотерапию, чтобы начать наконец-то жить своей жизнью, не варясь постоянно в тревоге и страхе какая вы в глазах родителей.
У меня на страничке есть две статьи на тему сепарации. Возможно это даст больше понимания что это, зачем надо. Поскольку отсутствие сепарации влияет и на другие отношения в вашей жизни - с мужем, ребёнком, коллегами, друзьями и тп
Алла Веленко психолог
Київ ·
Власне,те, що Ви написали
"Але мені чомусь так незручно перед ними, ніби ми якісь жадібні, в мене відчуття ніби залишилась якась незавершена справа, я переживаю, що батьки наприклад подумають, що я їх не хотіла бачити, що вони не важливі для мене і т.д. Мені якось так ніяково. І погано на душі..."
тільки ще раз підтвердило все те, що я Вам написала раніше.
Жодні найкращі поради та пояснення психологів не допоможуть Вам позбавитися від внутрішнього відчуття переживання, провини, що щось зробили не так, що є незавершена справа, і особливо:, а що подумають інші - "переживання, що комусь щось не сподобається і навіть жалю до батьків...". Бо це рівень почуттів, рівень глибокої підсвідомості, що формується в дитинстві і який змінити лише бажаннями так не переживати, НЕможливо! Це рівень підсвідомої установки "бути гарною дівчинкою", яка, для того, щоб отримати необхідну увагу, схвалення, прийняття дорослих, повинна була весь час доводити, що вона любов ЗАСЛУЖИЛА.
Такі установки змінюються лише на тому ж рівні, на якому вони і сформувалися. Самостійного доступу до рівня переживань та почуттів у людини непідготовленої, фактично, немає. Тому такі питання вирішуються лише під час індивідуальної роботи з психологом, безпосередньо, по конкретному факту самих почуттів та переживань. В таких випадках просто поговорити і отримати поради, чи інструкції - не допомагає. А лише може додати почуття безсилля та зневіри у власних силах, заниження самооцінки через неспроможність подолати проблему.
Насправді, такі питання не потребують тривалої терапії, це питання декількох індивідуальних зустрічей і практичного пропрацювання.
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Доброго вечора!
З описаного Вами роблю висновок, що Ви маєте нарцисичну маму і як наслідок її нарцисичності ще в дитинстві отримали нарцисичну травму. Про це свідчить багато чого. Наприклад:
цитата:
Я скоріше робила так, як хотіла мама. Або ж так, як мені здавалось буде краще, щоб підлаштуватися під настрій мами
Ця стратегія виживання властива багатьом травмованих батьками-нарцисами.
Бо інакше могли не вижити з такою мамою. Без вибору.
цитата:
Я не можу сказати, що були відвертими стосунки, бо я чомусь не могла розповісти мамі чи татові якісь свої переживання, бо мені якось було соромно
Сором - це токсичне почуття часто нав'язується нарцисичними батьками.
Більше того, відвертими стосунки з такими батьками навіть неможливі - через їхню власну нещирість та небезпечність!!! для дітей, бо можна отримати осуд або знецінення.
цитата:
Так, є таке бути "гарною дівчинкою" , навіть можливо не гарною, а зручною
І це також наслідок нарцисичної травми.
Почитайте про особливості цієї психотравми в статтях:
"Як зрозуміти, чи пережили Ви в дитинстві нарцисичну травму?":
https://upsihologa.com.ua/yak-zrozumiti--chi-perezhili-vi-v-ditinstvi-21-02pavelbasan.html
"Як зрозуміти, чи пережили Ви в дитинстві нарцисичну травму? Частина друга":
https://upsihologa.com.ua/yak-zrozumiti--chi-perezhili-vi-v-ditinstvi-22-02pavelbasan.html
Впевнений, що впізнаєте в собі більшість з описаних проявів.
цитата:
Перший раз, я не послухала батьків, у 18 років, коли мені запропонували роботу по моїй спеціальності на яку я вчилася, і через це треба було перевестися на заочний формат навчання. Я так і зробила, хоча батьки були проти. На той час ми вже зустрічалися з моїм чоловіком, і він мене підтримав в цьому. Я закінчила навчання, отримала диплом і досі працюю на цій роботі. Я тоді дуже страждала морально і переживала за це. Ось зараз в мене такі ж відчуття переживань виникають, як і тоді, якоїсь незручності перед батьками
Якщо б звично послухали, то втратили!!! б шанс на СВОЄ життя, і скоріш за все втратили б не тільки роботу, але й чоловіка - залишилися б з батьками і психологічно загинули б там. Я не пербільшую. На цьому сайті є ті, хто в схожих обставинах з подібними батьками психологічно зламався і ВТРАТИВ себе, що рівноцінно смерті. Психологічній смерті.
цитата:
Але мені чомусь так незручно перед ними, ніби ми якісь жадібні, в мене відчуття ніби залишилась якась незавершена справа, я переживаю, що батьки наприклад подумають, що я їх не хотіла бачити, що вони не важливі для мене і т.д. Мені якось так ніяково. І погано на душі. Я перечитала всі ваші поради та думки і погоджуюсь з усім, але оце таке відчуття обов'язку і переживання, що комусь щось не сподобається і навіть жалю до батьків воно залишається
Залишається через те, що Ви НЕ пропрацювали в психотерапії свою емоційну залежність від батьків та їхніх поглядів, не пройшли процес сепарації від них.
А що стосується жалю - то це наслідок маніпулятивної поведінки батьків в вашому дитинстві. Результат отриманої нарцисичної травми. Яку треба обов'зково ЗЦІЛЮВАТИ - теж в терапії.
цитата:
До речі, два тижні назад чоловік пішов зі мною на д.н. до моєї мами і навіть на другий день теж пішов в гості. Погодився сам і абсолютно все добре було. Для мене це було несподівано та неочікувано. Можливо тому що я була спокійною, бо насправді я морально готувала себе до того, що він знову не піде, а сталося навпаки і це було дуже приємно для мене
Не тільки тому, що були спокійною, а ще й тому, що через свої страхи й емоційну залежність перестали ТИСНУТИ на чоловіка й дали йому свободу. І він відчув це. Тому й погодився.
Бо навіть якщо зазвичай не казали раніше, не вмовляли й не змушували його дотримуватись Вашої схеми, то все одно!!! підсвідомо тиснули на нього. А тим більше якщо щось казали.