Страх перед співбесідою
Вітаю! Йду в понеділок на фінальну співбесіду і дуже сильно тривожуся. Дійшло до рвоти та діареї. Це не вперше в мене так, перед найпершою співбесідою було так само. Але там була дівчина, що полегшувало тривогу. Тут же буде хлопець, молодий і гарний. Я дуже боюсь гарних емоцій хлопців, тому в мене ніколи і стосунків не було. Боюсь осуду, що подумають, що я страшна і потворна і тупа. Що я не приваблива, захуда чи затовста. Особливо на співбесіді боюсь показатися закритою.
Я вже розмовляла з тим хлопцем-рекрутером по відеозвʼязку, але від цього легше не стає.
Дивно, бо цей страх нічим не обгрунтований. У школі мене ображали дівчата, булінг був тільки від дівчат, з хлопцями я товаришувала теж. У старших класах я навіть подобалась кільком однокласникам, але вже тоді у мене був цей страх і я не розібравшись тупо їх уникала і ігнорувала повідомлення. Кілька років тому у мене був друг хлопець, з ним страшно не було, бо я не вважала його ну привабливим, просто друг. Але коли він почав натякати, що я йому подобаюсь, я стала більше закриватися. Зараз я уникаю хлопців на пошті, на касах. А оці співбесіда майбутня вселяє страх ще більший. Я ж не зможу нормально розкритися як людина, тому мене не візьмуть на роботу. Я не знаю може ви маєте якісь лайфхаки як хоча б на трішки зменшити цю тривогу бо я почуваюсь хворобливо вже 3 день

Ответы психологов
Дополнение от автора вопроса ·
Так помилка «гарних емоцій хлопців», має бути просто «гарних і милих хлопців»
Доброго вечора. Я чудово розумію Вашу тривогу перед співбесідою, бо сама неймовірно хвилююсь перед подібними подіями. Впевнена, що в цьому клубі ще безліч людей :)
Однак Ваша тривога доволі сильна та перетікає у соматичні симптоми, що робить Вам ще більше дискомфорту. Дуже Вам співчуваю у цьому. Я бачу, що Ви усвідомлюєте неповерхневість своєї реакції і розумієте, що цю проблему ситуативно не вирішиш - треба працювати з її корінням.
Для того щоб стабілізувати себе у дні перед співбесідою та безпосередньо на ній спробуйте такі техніки:
1) Техніки дихання ("по квадрату", "на свічку", коротший вдих-глибший видих...)
2) Заземлення (зосередитись на ступнях, що впираються в підлогу; знайти навколо себе 5 предметів певного кольору...)
3) Якщо є можливість прорепетируйте співбесіду із кимось, або ж детально уявіть весь процес від початку до кінця
4) Уявіть найнайгірший розвиток подій. Що сталось? Які наслідки? Що Ви будете із цим робити?
І зверніть увагу, якщо вже Ви пройшли онлайн-співбесіду і Вас запросили на фінальну бесіду, то роботодавець розгледів Вас як професіонала, Вами вже зацікавлені. Все інше - лише страхи.
Я бажаю Вам спокою Будди у день Х посмішка!
Звучить так, ніби у вас соціальна тривога з тілесно-емоційною реакцією, яка особливо активується в ситуаціях оцінки і дуже швидко переходить у соматику (нудота, діарея, напруга). Це стан стресу, коли включається режим "бий біжи завмри" У цей момент працює не логіка, а коктейль гормонів, коли лимбічна система бере керування, тіло реагує швидше, ніж ми встигаємо подумати.
І бачу, що часу на роботу із самооцінкою та старим досвідом мало, тому задача зараз зняти навантаження з лимбічної системи.
Допоможе коротка фізична активність щоб спалити гормональний залишок.
дихання з акцентом на видих, щоб увімкнути вегетативну систему на спокій (саме видих дає мозку сигнал "ми в порядку"),
1-2 когнітивні питання себе , щоб повернути мислення в тут і тепер, а не автоматично в минуле.
Наприклад:
Що для компанії реально важливо: зовнішність чи навички?
Що я контролюю в цій ситуації, а що ні?
Це про реальну загрозу чи про старий страх?
Чи можу я теж оцінювати цю компанію і цього HR?
Добрий день1 Як можна побороти страх спілкування і невпевненість на співбесіді? Спокій і відсутність невпевненості залежать від досвіду спілкування людини в різних ситуаціях.
Існує цікавий парадокс: ви почнете справляти гарне враження на людей тільки тоді, коли перестанете на цьому концентруватися. Страхи і комплекси є у всіх, але не всі роблять з них предмет поклоніння. Щоб позбутися невпевненості, потрібно навчитися БУТИ ЗОСЕРЕДЖЕНИМ НА САМОМУ ПРОЦЕСІ СПІЛКУВАННЯ, А НЕ НА СВОЇХ ВНУТРІШНІХ СТРАХАХ.
Справа в тому, що зовнішнє спілкування (співбесіда) і внутрішній діалог із самим собою («Боюсь осуду, що подумають, що я страшна і потворна і тупа. Що я не приваблива, захуда чи затовста. Особливо на співбесіді боюсь показатися закритою».) – це два різних психологічних процеси. Їх не можна вирішувати одночасно, тільки послідовно. Через це починаються всякі проблеми: фізіологічні («Дійшло до рвоти та діареї»., в інших - пересохле горло, заїкання та ін.) та психологічні (від незнання того, «що сказати» у відповідальний момент до неможливості відстоювати свої інтереси).. Тому, коли ви спілкуєтеся, ви повинні бути сконцентровані на розмові.
Також будьте готові до того, що фахівці з підбору кадрів нерідко запитують претендентів про те, що, начебто, ніяк не пов'язано з їхньою майбутньою роботою. Головне – відповідайте чесно, а не думайте, що сказати правильно, що хочуть від вас почути.
Існує ще одне дивне правило, багаторазово перевірене на практиці. Шлях до успіху – це єдиний вид діяльності, в якому ВИ НІКОМУ НІЧОГО НЕ ПОВИННІ! Живіть, в першу чергу, за своїми моральними законами, а не відповідно до оцінок і вимог оточуючих.
Не хвилюйтеся, шанси потрапити на жахливу співбесіду дуже маленькі. Але якщо так сталось і ви сумніваєтесь, як вчинити — піти чи залишитися, згадайте, що робота повинна приносити задоволення. і якщо на співбесіді ви розумієте, що ваші очікування навряд чи виправдаються, то зачиніть двері з того боку і шукайте нові вакансії.
👋 Вітаю.
Дякую, що поділилися своїми переживаннями.
З того, що ви описали, видно, що страх перед співбесідою дуже сильний і супроводжується фізичними симптомами, що робить ситуацію особливо важкою.
✔️Ваші переживання пов’язані не лише з конкретною співбесідою, а й із давніми патернами взаємодії з людьми з дитинства, зокрема страхом оцінки, неприйняттям себе та тривожністю у спілкуванні з протилежною статтю.
Це абсолютно зрозуміло і закономірно — тіло і психіка реагують на стрес таким чином.
У таких ситуаціях зазвичай допомагає поступова робота з фахівцем, яка включає:
• дослідження причин страху і тривожності, що формувалися з дитинства;
• поступове навчання контактувати з людьми і переживати емоції без паніки;
• роботу з самооцінкою і прийняттям себе;
• практики, що зменшують фізичні симптоми тривоги (дихальні вправи, заземлення).
✔️Важливо пам’ятати: це не ваша «помилка», що ви відчуваєте страх, і не означає, що з вами щось не так. Це закономірна реакція психіки, і з підтримкою фахівця можна поступово зменшити тривожність та почуватися впевненіше у подібних ситуаціях.
Твоя тривога перед співбесідою це не просто страх провалу на роботі, а дуже сильний, давно сформований страх бути оціненою і відкинутою саме як жінка гарним чоловіком. Ти проектуєш на нього весь той давній шкільний осуд і зневагу, які колись прийшли від дівчат, але тепер вони звучать у голові як його потенційний погляд: страшна, тупа, не та. Саме тому тіло реагує так різко це не про рекрутера, це про тебе маленьку, яка колись вирішила, що краще не відкриватися зовсім, ніж знову отримати підтвердження ти недостатня. Тому й відео-дзвінок не допоміг: раціонально ти знаєш, що все ок, а емоційно стоїш перед дзеркалом, в якому досі живе той самий болісний образ себе.