Розгубленість після гіперопіки та сімейної агресії
Мені 21 рік. Я виріс у діда й бабусі в умовах гіперопіки. Вдома часто була напружена атмосфера. Дід поводився нестабільно, інколи агресивно, лунали погрози на адресу інших членів родини.
У дитинстві я намагався бути ідеальним. у поведінці, у порядку вдома, у всьому. Мене часто не відпускали з дому, використовуючи маніпуляції. говорили, що якщо я підум, то зі мною щось станеться, а вони цього не переживуть. Це триває й досі, навіть тепер, коли мені 21.
Я часто тікав до матері, але там був відчим. Він військовий, регулярно вживає алкоголь. Були ситуації, коли він залякував нас, поводився агресивно. Рік тому я заступився за матір, після чого він сильно мене вдарив. Мені довелося тікати з дому й кликати на допомогу. Протягом останнього року такі втечі повторювалися 2 рази.
Після цих подій я майже постійно перебуваю в саморефлексії. прокручую старі конфлікти, боюся людей, помилок і відповідальності, постійна зміна настрою. Часто відчуваю тиск у грудях і важкість дихання. Особливо гостро це проявляється, коли я бачу відчима або бабусю з дідом.
Цей текст, скоріше спроба виговоритися, ніж прохання про пораду, тому не сприймайте надто серйозно. Я майже не контактую з людьми через боязнь, але відчуваю що не можу тримати це в собі.
Нравится: 1 из 1

Ответы психологов
Лучший ответ
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
За описом ви пережили в дитинстві та переживаєте до цих пір "нарцисичну травму". Можете ознайомитись з її описом та звірити його з собою по статтям:
Як зрозуміти, чи пережили Ви в дитинстві нарцисичну травму?
https://upsihologa.com.ua/yak-zrozumiti--chi-perezhili-vi-v-ditinstvi-21-02pavelbasan.html
Як зрозуміти, чи пережили Ви в дитинстві нарцисичну травму? Частина друга
https://upsihologa.com.ua/yak-zrozumiti--chi-perezhili-vi-v-ditinstvi-22-02pavelbasan.html
Наслідки її дуже руйнівні і не дають жити повноцінним життям. Доки людина не звертається до психологів - ні, не за порадами, вони безсилі в цьому випадку, а за глибокою психотерапією. Іншого виходу з неї не існує. Або виживати!!! та мучитись все життя, або пройти лікування та ЖИТИ повноцінно.
цитата:
Цей текст, скоріше спроба виговоритися, ніж прохання про пораду, тому не сприймайте надто серйозно. Я майже не контактую з людьми через боязнь, але відчуваю що не можу тримати це в собі
Можна нескінченно знецінювати власні переживання, за звичкою та за прикладом ставлення до вас нарцисичних родичів, але ж вони нікуди не подінуться просто так.
Тим більше якщо їх не пропрацьовувати з психологом. Навіть просто проговорити їх важливо, хоча й недостатньо.
Маленькі мишенята виживають тим, що ховаються, ховаються у нірку.
От як ви. На якомусь етапі життя це й дійсно спрацьовувало, і мабуть не було іншого виходу, але ж зараз...вам 21. Не маленький хлопчик. Хоча й в стані маленького. Якщо ніяк не виходити з нього, то перспективи будуть плачевні.
Вмовляти ні на що не збираюся, але попередив. Далі - вже ВАША відповідальність перед собою. Можна боятися відповідальності перед іншими, а от відповідальності перед собою НЕ УНИКНУТИ.
Доброго дня, Павле!
цитата:
Вдома часто була напружена атмосфера. Дід поводився нестабільно, інколи агресивно, лунали погрози на адресу інших членів родини.
Ви дуже гарно саморефлексуете, аналізуете та вірно розуміете, що навколо вас відбуваеться та як це на вас впливає.
цитата:
Ви стикнулися з ситуаціею, в якій ви відчули себе безсилим, слабким, невдахою та т.п., скоріш за все ви вважвете що "не впоралися" з ситуацією, що вам потрібно бути Сильним (продовжить самі, яким ще). Так працює психологічна травма. Ті відчуття, що ви описуете - саме наслідки ціеї травми.
цитата:
Насправді - це серьозно. Якщо не працювати з тим, що вас зараз хвилює а тікати від цього, ваш стан може посилюватись.
Зверніться по допомогу до психолога або психіатра. Можливо ви знайдете лінію психологічної підтримки або психолога по якомусь соціальному проекту.
Доброго дня, Павле!
цитата:
Ваше состояние результат того, что в детстве было небезопасно, никакой стабильности, и даже сейчас вам не дают покоя. К сожалению, изменить родных вы не можете, а вот сами изменится да. Психотерапия это будет именно тем вариантом, который поможет и перестать прокручивать в голове одно и то же, и почувствуете себя комфортнее, сможете выстраивать границы и наладить отношения с людьми, не дистанцируясь от них.
https://upsihologa.com.ua/separaciya-ot-roditeley--chast-1-51zhemchug.html
https://upsihologa.com.ua/separaciya-ot-roditeley--chast-2-03zhemchug.html
Это статьи про то, что такое сепарация, зачем она нужна, как влияет на человека и его жизнь.
Это правда не быстрый процесс, но точно нужный и важный.