Розрив з чоловіком
Я з донькою і чоловіком проживаємо в Англії від початку війни. Живимо в каравані на фермі де працює чоловік. Ми з чоловіком разом 15 років, 7 з них в офіційному шлюбі. Донці 6 років. Я не можу більше з ним жити. Я не щаслива. Мені погано. Не знаю як це пояснити, просто аб'юз і все. Я вирішила піти. Але я в чужій країні, з дитиною, без житла і роботи. Вирішила піти вчора. Сьогодні вже заповнила документи на допомогу від влади, на соціальне житло. Скоро має бути відповідь. Нам запропонують якесь житло, будуть виплати від держави. Ми житимемо окремо. Я знаю що робити і роблю. Але мені страшно. Раптом житло буде жахливе і я цим травмую дитину. Я руйную сім'ю (для доньки, для мене її давно нема). Просто страшно. Просто треба слова підтримки. Щоб не розклеятися. Він може тиснути (або просячи не робити цього і типу він таких хороший, або навпаки звинувачувати мене і всіляко почуватися винною). Так завжди, спокійно не буває. Підтримайте будь ласка.

Ответы психологов
Доброго дня, Анастасіє!
цитата:
Я руйную сім'ю (для доньки, для мене її давно нема). Просто страшно.
Окрім цього, є й інший погляд на ситуацію - Я змінюю свою долю на краще, адже маю право приймати рішення у власних інтересах та інтересах дочки(!)
Вам страшно. І це не дивно, бо такі кардинальні зміни долі не бувають легкими. До того ж, майбутнє виглядає поки що примарно. Проте не зовсім - Ви почали рух, звернувшись у відповідні структури. Вас очікує
цитата:
запропонують якесь житло, будуть виплати від держави.
А головне - це те, що Ви
цитата:
Я знаю що робити і роблю.
Звучить як позициія упевненої в собі людини, яка спочатку зважила усі переваги та недоліки власного рішення. Тепер намагайтеся поважати своє рішення(!)
цитата:
Раптом житло буде жахливе і я цим травмую дитину.
Ну це навряд чи. Тим більше, як мені видається, соціальне житло все ж таки має перевагу над
цитата:
караваном на фермі
цитата:
Просто треба слова підтримк
Настю, згадайте та озирніться навкруги - хто ще може Вас вислухати і підтримати у складний час випробувань? З ким є ємоційний контакт тут в Україні - рідні, близькі, подруги?
цитата:
Він може тиснути (або просячи не робити цього і типу він таких хороший, або навпаки звинувачувати мене і всіляко почуватися винною).
Позитивно те, що Ви вже знаєте, яким чином може поводити себе чоловік. Так у Вас є можливість передбачити дієві форми протидії.
цитата:
Я не можу більше з ним жити. Я не щаслива. Мені погано. Не знаю як це пояснити, просто аб'юз і все.
Запам'ятайте - Ви має право на повагу, на уважне і дбайливе ставлення до своїх почуттів і потреб. Аб'юз це все руйнує, тому проблему варто вирішувати.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 387863 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь.
Так, чисто формально я розумію, що робити. Але все не вирішиться швидко і до поки питання з житлом буде вирішуватися, нам доведеться жити разом. І я боюся, що не справлюся. Він вміє тиснути так, що жити не хочеться. Це дуже складно морально. Хочу бути сильною духом, не реагувати, але не можу. Просто треба знайти якусь підтримку. Тут подруг нема, так знайомі, але не ті кому б можна було таким поділитися. Рідних теж немає. Просто намагаюся знаходити щось, що триматиме мене.
цитата:
Просто намагаюся знаходити щось, що триматиме мене.
Що ж може тримати Вас певний час, доки вирішується питання з житлом. Такою опорою може бути повага і любов до себе. Це опора?
Ваша мета тягне на опору? Якась діяльність, що дає сенс і допомагає відволіктися може служити в якості інструменту підтримаки емоційного стану?
Що загалом Вам дає радість по життю та наповнює ресурсом? До чого душа тягнеться - література, природа, кіно, фізична активність?
Змістовно проведений час з дочкою... Як у Вас із цим?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 387866 для Володимир Анатолійович
Взагалі добре, поки він не вдома (на роботі), а як вдома то хочеться сховатися, я навіть їсти не можу, хочеться сховатися десь.
Марина Сивец психолог
м Конотоп ·
Доброго часу доби, Анастасія!
цитата:
Підтримайте будь ласка.
Все, на що ви наважились - не проста імпульсивна дія, а виважений крок і результат того, що ви вже давно зважували всі "за" і "проти" ось такого рішення. І коли б ви могли зробити інакше - ви б обрали інакше. Хай нагадування собі про свою внутрішню силу і рішучість буде однією з ваших опор підтримки. А ще можна пошукати підтримку у Вірі (в будь-що, в що ви вірите), в фізичному контакті (можливо зараз це буде більша увага до свого тіла і дбайливе ставлення до нього), у взаємозв'язках з іншими (якщо не має реально людей поруч, які б підтримали і зрозуміли ваш намір, згадайте чи уявіть, як би на ваше рішення подивилися ті, хто вас дійсно любить, любив, був турботливий до вас). Можливо вам надасть додаткових сил "триматися" проти вмовлянь чоловіка "не йти" щось, що можна назвати творчістю (ваша власна чи витвори мистецтва, споглядання або сприймання яких посилюють ваше відчуття сили). В кінематографі чи літературі багато є образів жінок, які наважились піти від чоловіків, щоб зберегти СЕБЕ. До речі, вихід з аб'юзивних стосунків - гарний приклад для своєї доньки дбайливого ставлення до себе, своїх потреб, почуттів, гідності...
цитата:
Я знаю що робити і роблю.
- У вашій фразі вже присутня Ваша сила. Повторюйте її для себе.
цитата:
Але мені страшно. Раптом житло буде жахливе і я цим травмую дитину. Я руйную сім'ю (для доньки, для мене її давно нема). Просто страшно.
Визнання емоції - це теж сила, що допоможе впоратися зі своїм страхом (страхами). Деякі страхи побудовані на обмежуючих переконаннях. Стосовно житла - діти сприймають його так, як сприймають дорослі, що поруч. Тож багато залежатиме від вашого ставлення до нового житла. Хочеться вірити, що все ж ви будуте в ньому дихати вільніше, ніж поруч з чоловіком, у присутності якого навіть істи не хочеться. Ілюзія сім'ї - яку ви намагаєтесь підтримати для доньки, навряд чи рятуватиме її від травмування. Іноді діти бачать набагато більше про стосунки дорослих, ніж дорослі про це думають. З донькою варто поговорити про ваше рішення, якщо цього ще не зроблено. До такої розповіді можна підготуватися, проконсультувавшись з сімейним психологом.
цитата:
Але все не вирішиться швидко і до поки питання з житлом буде вирішуватися, нам доведеться жити разом. І я боюся, що не справлюся. Він вміє тиснути так, що жити не хочеться. Це дуже складно морально.
В такі моменти ви маєте можливість взяти паузу на роздуми, а самі при цьому згадати про свої внутрішні опори чи знову написати у своїй темі, заручившись підтримкою психологів цього форуму.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 387868 для Марина Олександрівна
Дякую за Вашу підтримку.
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Просто постоянно! напоминайте себе: "мой муж - нарцисс, токсичный манипулятор-эгоист ия НЕ буду вестись на его манипуляции!"
А в целом, ваша ситуация требует серьёзной психотерапии с психологом - когда появится возможность. Сами от зависимости психологоической не справитесь.
Тем более, что я уверен, вы были травмированы ранее, ДО мужа. Возможно папой или мамой - подобного типа, нарциссического. То есть это что-то привычное.