Послеродовая депрессия
Я ненавижу материнство. Так сложилось,что родился особенный ребенок,который требует вечных реабилитацией и постоянного присутствия кого-то рядом. Малышу 1,5 года,но он по состоянию здоровья значительно отстает от сверстников. Я устала. Устала от вечного контакта,устала от истерик,ухода,чувства стыда,собственного непонимания что делать дальше и как оно все будет. Плюс я работаю из дому. Меня выбивает из колеи мысль о том,что будет с моим ребенком после моей смерти,мысли о нереализованных мечтах,которые я вряд-ли воплощу в жизнь с особенным ребенком. И всю эту боль,разочарование,страх я выплескиваю на ребенке. Я не бью его,могу от усталости прикрикнуть и потом у меня жуткое чувство вины из-за этого.
Помощи очень мало: у родственников свои проблемы,а муж на своей волне так скажем. Для меня выход одной без ребенка на час это праздник. Играет злую шутку то,что мне всего 22,я с белой завистью смотрю на сверстников,которые ещё гуляют,имеют личное пространство, возможность реализовываться и отсутствие тотального контроля свободного времени (муж начинает на меня срываться,если я буквально на пол часа задержусь). Я уже просто этого не выдерживаю. Мне страшно от мыслей,что я жалею что родила,хотя и безумно люблю своего ребенка

Ответы психологов
Лучший ответ
Добрый день. В вашей ситуации нужна максимальная поддержка психологическая, социальная, материальная. Вы сейчас как будто находитесь один на один с ребенком, отдельно от мира. Возможно, Вы изолированы чувствами вины, стыда. С этим важно поработать с психологом. Ребенок ещё маленький, нужно время, чтобы принять его особенности/диагноз, адаптироваться к новой жизни,
и адаптировать ребенка в свою жизнь. На это нужно время, любви к ребенку достаточно, чтобы это все пройти. Вы точно справитесь, но дайте себе время и заручитесь максимальной поддержкой. Сейчас много рождается особенных детей и существует много программ поддержки родителей. Жизнь не заканчивается, когда рождается особенный ребенок, а начинается ещё более интенсивно и многогранно. Выбор только за Вами. Важно установить ребенку официальную инвалидность (если ещё пока не сделали), это дает дополнительную социальную и материальную поддержку, так же доступ к социальной няне (несколько часов в неделю вам сможет помогать социальный работник). Бесплатная группа психологической поддержки он-Лайн «Mom, work!» и ее организатор Ния Никель (поищите в ФБ). Это социальный проект, который помогает найти силы и вдохновение мамам детей с инвалидностью. Там вы сможете познакомиться с другими мамами, подружится, бесплатно поработать с психологами, послушать лекции о наболевшим проблемам мам, а также найти себя в профессии, если это актуально. У вас все получится и вы справитесь, только важно научится опираться на других людей. Возможно ваш муж и родственники ещё не приняли особенности ребенка и не знают, как себя вести (так часто бывает, к сожалению), поэтому важно опираться на тех, кто способен подставить свое плечо прямо сейчас.
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброго ранку!
Співчуваю, що Ви перебуваєте в такому стані .
Підкажіть, будь ласка, з проблемою післяродової депресії Ви вже зверталися до спеціалістів? Діагноз "після-родова депресія" був кимось Вам поставлено?
І якщо зверталися, то до яких спеціалістів? Насправді, відповіді на ці питання допоможуть дати Вам правильні поради.
Адже, психо-емоційне виснаження - це одне. А після-родова депресія - інше.
Окрім того, не зрозуміло, чому саме Ваш чоловік не може Вам допомагати?! А він Вам, загалом, допомагає в інших проблемах?
Як на мене, багато "білих плям", які потребують доповнення та уточнення
Я вам очень сочувствую, что вы с такими переживаниями столкнулись, что ребенок особенный и что нет поддержки. Роды и материнство это непросто, но в такой ситуации как вы, очень тяжело найти радость и быть счастливой.
Ваши чувства естественны, они не делают вас плохой. Да, вы можете любить очень ребенка и одновременно злиться и жалеть, что его родили. И это нормально. И важно это признавать и позволять себе переживать разные чувства.
Вам важна поддержка и помощь, чтобы вы хотя бы отдыхать могли.
Хорошим вариантом было бы найти группы в интернете, возможно в вашем городе родителей с таким же детками. Это была бы и моральная поддержка, и может опыт какой полезный, а иногда и друг другу помогать (если вы живете в одном городе), чтобы кто-то один посмотрел за детьми, а второй мог отдохнуть хоть на часик.
По поводу родственником и мужа. У них свои дела это как? Они отказываются помогать?
Вы обсуждали с мужем какой-то график, чтобы вы могли отдыхать? Он не участвует вообще никак в уходе за ребенком?
Есть ли возможность почасово какую-то няню, чтобы пока она с коляской и ребенок спит например, вы могли бы тоже поспать, прогуляться и тп. Даже пара часов в день хотя бы 2 раза в неделю было бы отлично, и не так дорого.
Правда вы не написали, что с ребенком, поэтому тут могут быть нюансы, конечно.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 387424 для Валентина Михайловна
Спасибо за поддержку,у ребенка частичная аненцефалия головного мозга,нет частей мозга. Муж живёт в своей реальности: он не работает, манипулирует если поссоримся что не будет сидеть с ребенком,когда я хочу заняться своими интересами (у меня две собаки,до беременности училась на кинолога),привергался к физическому насилию в мою сторону,а мне банально некуда бежать. Я не потяну финансово ещё снимать жилье
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 387420 для Алла Григорівна
Діагноз ніким не підтверджений,просто написала те що відчуваю по своєму стану. Чоловік абсолютно не допомагає,якщо й попросити посидіти з дитиною,то просто вмикає мультики й сидить в телефоні. Він не працює,всіх утримую я. Часто чоловік вдається до маніпуляцій та фізичного насилля,користуючись тим,що мені нема куди з'їхати,бо житло в окупації а оренду квартири я не потягну,бо як такої фін стабільності в заробітку немає,кожного місяця в мене різний прибуток
Алла Веленко психолог
Київ ·
У Вас дійсно дуже складна ситуація. Ви пишете лише про родичів, у яких свої проблеми. Родичі, це в тому числі, і батьки? Ви про батьків нічого не написали...
Певне, найгірше, це те що Ваш малюк не дуже здоровенький. Всі дітки потребують максимум часу батьків, особливо, мами, а, тим паче, якщо дитинка нездорова. Такій дитинці потрібно ще більше тепла, уваги та турботи, без яких вона не зможе не тільки одужати, але і жити.
Ви пишете "мне всего 22,я с белой завистью смотрю на сверстников,которые ещё гуляют,имеют личное пространство, возможность реализовываться и отсутствие тотального контроля свободного времени..."
Так, народження дитини - це дуже відповідальний крок. Це один із найсерйозніших екзаменів на зрілість та дорослість. І, насправді, вік в таких ситуаціях, не має абсолютного значення, значення має скільки любові в Вашій душі і бажання свою дитину захистити та виростити щасливою. Тобто, на скільки Ви здатні відійти від егоїзму в бік турботи про іншого. Адже, тепер Ви для малюка та людина, від якої він повністю залежить, бо він абсолютно безпомічний. А плаче, тому що дитині ще важче, аніж Вам. Це тільки здається, що дітки ще нічого не бачать і не чують. Так, вони ще не усвідомлюють своє життя, не розуміють, що відбувається але все відчувають! Уявіть собі, як йому, коли він відчуває, що Ви жалкуєте про його народження, що вважаєте свою рідненьку дитиною обузою?
Я не знаю, чи у Вас є післяродова депресія, бо діагноз не встановлений, але те, що є психо-емоційне виснаження - однозначно. Тому я б порадила проконсультуватися з лікарем і попити якісь заспокійливі, краще трав'яні засоб. І ще. З того, що Ви поки до кінця не прийняли народження своєї дитини, що надзвичайно сумно, і внутрішнього, глибинного прийняття існування своєї дитини - залежить не лише Ваш стан, але і стан Вашого малюка. Бо дитина психо-емоційно зв'язана з мамою. Так само, як і прийняття того, що у Вас на сьогоднішній день вже так склалися обставини, в тому числі, і з чоловіком. Бо, на маю думку, саме стан неприйняття обставин і впливає на Ваш настрій найсильніше. Бо боротьба з обставинами виснажує найбільше. Тоді як усвідомлення, що і дитина, і чоловік - це частина Вашого життя, що дасть можливість заспокоїтися і шукати конструктивно вихід.
От Ви сильно гнівається, що чоловік не так ставиться до дитини тепло, як Ви. Але ж він все ж сидить з дитиною, нехай і в телефоні весь час. Жінки за своєю природою набагато швидше дорослішають за чоловіків. Та, якщо Ви сама, як жінка та мама, не змогли поки змиритися з народженням дитини і знаходитеся у стані її відторгнення, то що ж тоді вимагати від чоловіка? Окрім того, щоб чоловік почав працювати, його потрібно перестати, в прямому сенсі, годувати. Готуйте тільки собі та малюку їсти, а він нехай сам собі щось купує. Не давайте йому грошей і не показуйте, що вони у Вас є.
Окрім того, мені так здається, що внутрішні проблеми Ваші застарілі, і народження дитини їх лише зробили більш прозорими.
От Ви пишете: (муж начинает на меня срываться,если я буквально на пол часа задержусь)". То, можливо, потрібно чіткіше обговорювати час своєї відсутності, щоб ще сильніше не провокувати конфлікти? Розумію, що Вам потрібно хоча б трошки відволікатися, але можна свої виходи до друзів робити більш екологічно неконфліктними.
І ще. Судячи з усього, Ви з чоловіком перебуваєте у співзалежних стосунках, де періодично міняється місцями, як "жертва" та абєюзер. А така форма стосунків формується,як правило, з дитинства. Отже, і потребує серйозної терапевтичної роботи з психологом.
Власне, у таких стосунках, не розуміючи цього, як на мене, Ви знаходитеся і зі своїм малюком, де найчастіше перебуваєте в ролі аб'юзера по відношенню до дитини, яка не може ще про себе ні потурбуватися, ні себе захистити : "Я уже просто этого не выдерживаю. Мне страшно от мыслей,что я жалею что родила,хотя и безумно люблю своего ребенка". Слово "безумно" якраз і підтверджує мої припущення, бо свідчить про надзвичайно високий рівень прив'язливості. А чим сильніше ми когось обожнюємо, тим швидше починаємо і ненавидіти. Бо це якраз ознаки пристрасті, співзалежності, а не любові, яка оберігає та зігріває.
Так, ситуація у Вас складна, але не безвихідна. Докладіть максиму зусиль, щоб переосмислити вже все те, що у Вас є на сьогоднішній день, попийте заспокійливі, більше бувайте з малюком на свіжому повітрі, багато ходіть - це допоможе зміцнити нервову систему і додасть фізичних сил. І працюйте лише стільки, скільки Вам потрібно на те, щоб прогодувати себе і малюка, а не чоловіка. Якщо так склалися обставини, отже Ви з ними можете впоратися, однозначно! Бажаю Вам сил та витримки і віри у те, що все в житті налагодиться.