Як прожити почуття провини
Я почуваюся винною перед своїм чоловіком через те, що я користуюся його ресурсами (він оплачує компослуги, купує їжу і ліки, заправляє авто), і при цьому я не відчуваю до нього повної прихильності, поваги, не бажаю його цілком підтримувати, а висловлюю невдоволення його ставленням, його деякими діями, способом спілкування, тощо, тобто маю негативне ставлення до нього.
Як прожити це почуття провини і не застрягати в ньому?
Нравится: 1 из 1

Ответы психологов
Как давно вы в отношениях?
По какой причине вы не испытываете уважение к мужу, не хотите его поддерживать?
Что-то случилось между вами, что изменилось ваше отношение либо так было изначально?
Какие чувства вы испытываете к мужу?
Как распределяется ваш бюджет семейный?
Вы работаете?
Vitaliya Melnik психолог
Харків ·
Добрий день. Я, напевно, почала би з того, що раз ваш чоловік залишається з вами, то ви також йому даєте певні ресурси. Як довго ви у відносинах? Чи були почуття у вас спочатку відносин?
Доброго дня!
цитата:
Як прожити це почуття провини і не застрягати в ньому?
Власне, ви намагаєтесь за допомогою психологів змінити негативне ставлення до чоловіка на позитивне, прихильне і тому подібне. А як ще можна позбавитись почуття провини?! І тим більше, не застрягати на ньому...
У такому формулюванні, як вам видається, проблема може бути вирішена? Тоді що для цього потрібно?
Наприклад, відповісти собі на питання, чому я з ним? З чого складається моє ставлення до нього? Чому я "зраджую" сама себе, коли подавляю свої почуття, живучи з тим, кого не кохаю і не поважаю?
Може, боюся визнати, що користуюсь ним і його ресурсами, адже боюсь більше нікого не полюбити, не зустріти, якщо розлучусь?
Відредаговано автором 15-10-2025 16:17:47
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 386150 для Валентина Михайловна
Как давно вы в отношениях?
* 14 рік
* по тій причині, що я не відчуваю від нього щирого доброго ставлення до мене, відчуваю відсторонення, злобу.
* якщо коротко, раніше я думала, що деякі його прояви, від яких мені неприємно - спричинені якимись моїми недоліками чи моїми неправильними вчинками, але з того часу я і багато чого змінила в собі, і багато переосмислила, і в мене закінчилось терпіння щоб старатись виправити ще щось, щоб ставлення до мене було стабільно теплим і добрим... не те що я не поважаю чи не хочу підтримувати - я просто почуваюся як в якійсь ізоляції, мимо, в стороні, враження, що мене не помічають як живу людину.
Какие чувства вы испытываете к мужу?
*я би описала це як нерозуміння, не можу підібрати більш конкретне слово, я не розумію, як, чому, для чого він зі мною у відносинах, не чуючи, не помічаючи мене у більшості випадків нашого життя, стосунків.
Как распределяется ваш бюджет семейный?
*Чоловік розпоряджається своєю зп, в його обовязках їжа, комунальні платежі, ліки, свої доходи я витрачаю на одяг для сімї, речі для дому, косметичні засоби, їжу, ремонти, тощо
Вы работаете?
*я не працюю на роботі стабільно, маю періодично підробітки
цитата:
висловлюю невдоволення його ставленням, його деякими діями, способом спілкування
Поясніть, яке його ставлення до вас?
Які саме його дії викликають невдоволення?
Про спосіб спілкування що можете розповісти?
Чи були у вас спроби відверто поговорити з чоловіком і донести йому своє бачення відносин, свої почуття та свої бажання? Можливо, щось пропонували змінити?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 386153 для Віталія Юріївна
Я, напевно, почала би з того, що раз ваш чоловік залишається з вами, то ви також йому даєте певні ресурси.
*Це гарна думка. Разом з тим, навіть перераховуючи собі справи, які я роблю на регулярній основі, і кошти які вкладаю в потреби сімї, і емоційний вклад, я все одно відчуваю вину, бо те що чоловік фінансово забезпечує базу на постійній основі, це те, без чого не можливо вижити.
Як довго ви у відносинах?
*14й рік.
Чи були почуття у вас спочатку відносин?
*Я пригадую що періодично відчувала закоханість, приязнь, ніжність, любов, бажання бути разом і на початку відносин, і в деякі періоди впродовж останнього року, попри те що були конфлікти. А зараз теплі почуття відсутні, я бачу як чужу людину поруч
Вы прямо не пишите, что вас не устраивает в отношениях, как муж относится к вам. И не понятно про то, что произошло, в чем муж как-то не так относится к вам.
Если вы не испытываете теплых чувств к мужу, по какой причине остаетесь в отношениях с ним?
Для чего вам избавляться от чувства вины, что муж тратит деньги на какие-то нужды?
Відредаговано автором 15-10-2025 19:13:37
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 386156 для Володимир Анатолійович
Власне, ви намагаєтесь за допомогою психологів змінити негативне ставлення до чоловіка на позитивне, прихильне і тому подібне.
*Я цього не говорила і не думала.
А як ще можна позбавитись почуття провини?!
І тим більше, не застрягати на ньому...
*Не знаю
*Уточніть, будь ласка, у якому формулюванні?
Наприклад, відповісти собі на питання, чому я з ним?
*Перш за все, тому що це мій законний чоловік, з яким я колись вирішила одружитися.
З чого складається моє ставлення до нього?
*Уточніть, будь ласка, питання. Що мається на увазі?
Чому я "зраджую" сама себе, коли подавляю свої почуття, живучи з тим, кого не кохаю і не поважаю?
*Думаю, стан "не кохаю і не поважаю" — стосується мого чоловіка не вцілому як людини, а певних періодів і проявів.
Може, боюся визнати, що користуюсь ним і його ресурсами, ...
*Я справді користуюся ресурсами мого чоловіка, це факт, який визнаю.
...адже боюсь більше нікого не полюбити, не зустріти, якщо розлучусь?
*Думаю, у мене немає страху нікого більше не полюбити. Я маю здатність любити людей, я це бачу навіть на простих відносинах, не романтичного характеру, мені здається, справа не в цьому.
Поясніть, яке його ставлення до вас?
*Мені здається що його ставлення нещире, не тепле.
Які саме його дії викликають невдоволення?
*Коли він робить що вирішує сам, не враховуючи мене.
Про спосіб спілкування що можете розповісти?
*Воно мені відчувається як поверхневе, формальне, без глибокого залучення.
Чи були у вас спроби відверто поговорити з чоловіком і донести йому своє бачення відносин, свої почуття та свої бажання?
*Так, але розмови не принесли бажаних змін.
Можливо, щось пропонували змінити?
*Так, я говорила йому свої прохання... І часто у відповідь чула виправдовування , що в нього є поважні причини робити те і так, як він робить, або що я винна в тому, що він веде себе так а не інакше.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 386159 для Валентина Михайловна
Вы прямо не пишите, что вас не устраивает в отношениях, как муж относится к вам.
И не понятно про то, что произошло, в чем муж как-то не так относится к вам.
*Мені самій складно це назвати, описати. Він спілкується зі мною, робить якісь справи і в тому числі те, що буде для мене на користь, але мені саме на відчуттях відчувається якась прірва між нами, в мене немає відчуття що до мене по щирому добре відносяться.
*Я не знаю, бажання налагодити щось хороше.
*Щоб не боятися його докорів за те що він працює на роботі а я ні. Щоб не відчувати, що я повинна терпіти те, що мені не подобається за ці гроші.
Смотрите, что получается. Вы сами толком не понимаете, что не так. Из ваших объяснений ничего не понятно, кроме как то, что у вас какое-то смутное ощущение, что что-то не так. При этом говорите, что мужу озвучиваете, но ничего не меняется. Но поменяться и не может, потому что ничего не ясно. При этом есть неприятные ощущения к нему.
И при этом всем запрос не на разобраться в том, что происходит, куда делись чувства, а просто убрать чувство вины.
Все остальное вам ок?
Можете выйти на работу, зарабатывать стабильно и вкладываться больше в бюджет - вины не будет
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 386165 для Валентина Михайловна
Смотрите, что получается. Вы сами толком не понимаете, что не так.
*Я розумію що не так, що мені не подобається. Я не розумію, чому чоловік так себе веде.
Из ваших объяснений ничего не понятно, кроме как то, что у вас какое-то смутное ощущение, что что-то не так. При этом говорите, что мужу озвучиваете, но ничего не меняется. Но поменяться и не может, потому что ничего не ясно.
*Я озвучую чоловіку досить конкретно в певних ситуаціях. Не думаю що справа в тому що я не зрозуміло пояснюю.
При этом есть неприятные ощущения к нему.
*Є.
*Тому що я думаю, що почуття провини заважає мені відстояти свої потреби.
Все остальное вам ок?
*Мабуть, втомилась розбиратись у всьому — і хочеться знайти щось конкретне, що б допомогло.
*Я планую це зробити найближчим часом, якщо з підробітків не буде вдосталь доходу, і з іншого боку думаю, якщо ще збільшити мій фінансовий вклад в сім'ю, то я не стану більш задоволена, а буду більш зла.
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброго вечора.Ви пишете, що відчуваєте ніби прірву в стосунках, що Вас ніби не помічають зовсім... Тому у мене логічне питання:
А як Ви самі ставитеся до себе? На скільки Ваша самооцінка близька до гармонії?
Далі Ви пишете: "Щоб не боятися його докорів за те що він працює на роботі а я ні. Щоб не відчувати, що я повинна
терпіти те, що мені не подобається за ці
гроші..." Тобто, я правильно зрозуміла, Ви перебуваєте в ролі такої собі латентної жертви, що весь час терпить навіть те, що абсолютно не подобається?
Тому, знову ж таки, логічне питання: а які стосунки були між Вашими батьками? Адже, ми користуємося лише тими моделями поведінки та установками, які закарбувалися на рівні підсвідомості з дитинства.
Если вы знаете, что вас не устраивает и хотите найти что-то конкретное, чтобы решить проблему, то хотелось бы больше конкретики про ваши отношения с мужем. Но вы пишите в общем, и реально не понятно, что не так.
Но при этом вы выше писали
цитата:
Мені самій складно це назвати, описати. Він спілкується зі мною, робить якісь справи і в тому числі те, що буде для мене на користь, але мені саме на відчуттях відчувається якась прірва між нами, в мене немає відчуття що до мене по щирому добре відносяться.
Конкретики, что не так, нет и всё на уровне чувств, которые вы тоже не называете.
Помочь при таком не понятно как.
Возможно вы бы привели какие-то примеры, чтобы стало понятнее
Это не совсем вина скорее, внутренний конфликт между тем, что Вы получаете, и тем, чего не хотите отдавать.
Вы пользуетесь его ресурсами, но эмоционально не вовлечены. Из-за этого появляется ощущение долга, которое и превращается в чувство вины
Смотреть стоит не на то, "как избавиться от вины", а на то, "почему Вы остаетесь".
Если у Вас есть рациональный мотив признайте его, не оправдываясь. Тогда вина превратится в осознанность.
Если же мотив зависимость или привычка, стоит думать, как выйти из этого круга.
Вина уходит тогда, когда человек признаёт свой выбор даже если он не идеален