Дитина 6 років обкакується
Дитина(дівчинка) три місяці назад почала обкакуватись( час від часу). То частіше, то рідше. Послідовності немає. До того такого у неї ніколи не було. В сім\'ї все добре, спокійно. Негараздів не було та стресів. Спочатку пояснювала що загралась, потім недобігла, була не дома та боялась піти в туалет. Але зараз почала і дома. З чим це може бути пов\'язано і що робити. Дитині йти в школу і незнаю що робити.

Ответы психологов
м Кам'янське ·
Доброго дня.
При вторинному енкопрезі завжди треба перевірити, чи не є він соматично зумовленим (запор, інфекція, неврологія), а вже потім шукати психологічний компонент. Хоча, у дітей часто поєднуються обидві причини — наприклад, хронічний запор + сильний стрес.
«В сім'ї все добре, спокійно.«
А за межами сімʼї? Бабусі, дідусі? Вона зараз дома або відвідує садочок? З ким проводе час, чи є друзі? Чи не змінювали останнім часом місце проживання? Не народилася дитина в вашій сімʼї? Тобто, я хочу сказати, могло відбутися щось таке, що Ви, як доросла людина не вважаєте стресом, а для дитини це він і є. Навіть, підготовка до школи, може визвати в дитини таку реакцію. Коли їй кажуть, що вона вже доросла, йде до школи, а там треба вчитися та т.д..
Тому, я б запропонувала звернутися до педіатра та гастроентеролога й до дитячого психолога.
Добрий день! Згодна з колегою. Неконтрольована дефекація у дітей (енкопрез), може мати як фізіологічні (порушення моторики кишечника, закрепи, іноді порушення функції щитоподібної залози) і психологічні причини (стрес, тривога, страх, спосіб вираження протесту проти батьківських вимог або певних ситуацій). Деякі діти з психологічними проблемами (наприклад, з розладами аутизму або дефіцитом уваги) теж схильні до дефекації.
Перший крок – до лікаря. Переконайтеся, що у дитини немає медичних проблем, які можуть викликати нетримання калу. Якщо ви помітили зміни в емоційному стані дитини (наприклад, вона стає тривожною або замкненою) – до дитячого психолога!.
Наразі: не сваріть дитину; створіть спокійну атмосферу; забезпечте дитині відчуття спокою під час відвідування туалету; хваліть дитину за позитивні результати, навіть якщо вони незначні; зверніть увагу на дієту. Будьте терплячі, позитивні та спокійні, адже дитині може знадобитися певний час, перш ніж сформуються регулярний режим випорожнення.