Як з цим жити?
Мені 18, є багато можливостей для майбутнього, але не можу змиритися і відпустити минуле. У мене багато психологічних проблем з дитинства, із за батьків. Відчуваю що мене дуже задіває те, що я не отримала тих речей які були в інших, бо батьки вважали це не потрібним, що вони знехтували моїми власними бажанням в користь того що вважали правильним. Також я відчуваю що на моє життя сильно вплинула дитяча травма (батько бив матір і мене доки мені не виповнилося 4 роки, потім вони розлучились). Я не знаю як жити з цим, відчуваю себе ущербної і не можу змиритись.

Ответы психологов
м Кам'янське ·
Вітаю.
Як з цим жити? Ну, Ви ж якось з цим живете 18 років. Я б перефразувала питання на « що я можу з таким досвідом зробити, щоб він не заважав мені «.
До того ж, хто Вас змушує « змірятися « ? Відчувається, ніби хтось змушує Вас сказати на чорне- біле, викинути з памʼяті всі травмуючи спогади й сказати, що нічого не було. Але, це невірне трактування . Якщо розглядати цю дію ( « зміряння»), як усвідомлення того факту, що з Вами дійсно відбулися травмуючі подіі, й так, вони мають негативні наслідки, але Ви не можете змінити своє минуле, ніхто не може цього зробити, тому Ви « зміряєтесь», тобто приймаєте « цей факт « неможливості змінити минуле. І приймаєте ви цей факт із всим його негативом, не намагаючись щось змінити або прикрасити. Тоді відпадає необхідність воювати з тінями минулого й можна спокійно зайнятися роботою з наслідками цього самого минулого й робити це бажано з психологом.
Ваш стан зрозумілий. Дитячі травми можуть сильно впливати на наше життя Позбавлення наслідків дитячих травм вимагає сил, часу, терпіння, готовності взяти відповідальність за своє життя, перестати звинувачувати інших людей у своїх проблемах.
Звичайно працювати з дитячими травмами краще за допомогою психолога чи психотерапевта. але можна спробувати впоратися самостійно.
У опрацювання дитячих переживань важливо включати певні кроки.
Перший крок — це усвідомлення та віра в те, що кожен серйозний негативний наслідок дитинства можна подолати. Не впадайте у відчай, Ваш стан - це всього лише дія психотравми. Визнання того, що дитячі образи та психологічне насильство не повинні визначати Ваше життя, відкриває шлях до душевного зцілення. Важливо повірити у можливість змін.
Тяжке дитинство призводить до втрати стабільності. Тому важливим кроком у опрацюванні психотравми з дитинства має стати створення структури у повсякденному житті. Це включає в себе:
- встановлення чіткого розпорядку дня
- планування завдань
- виділення часу для саморозвитку.
Структура допомагає впоратися самостійно із наслідками дитячої психологічної травми, зменшує негативний вплив невизначеності. Вона також підтримує стабільність, впевненість у собі.
Активізуйте своє тіло. Фізична активність допомагає впоратися із сильними емоційними переживаннями.
Будуйте плани на майбутнє. Створення та візуалізація планів на майбутнє дають почуття контролю та надії. Позитивні плани допомагають зменшити негативний вплив минулого.
Є ефективні техніки, які допоможуть Вам швидко впоратися з проблемою. Але це передбачає роботу із психологом.
Відредаговано автором 12-07-2025 12:03:14
Хорошо, что вы замечаете и осознаете, что и как на вас повлияло. Это важно на самом деле. Просто принять свое прошлое - какие-то травмы, тяжелые переживания, то, что чего-то не было, а вам это было важно, невозможно в одночасье. Это происходит через проживание тех чувств, которые есть, через возможность сейчас заметить и отреагировать уже адекватно ситуации, а не так, как часто это проживают дети - игнорируют, подавляют, оправдывают, чтобы просто легче было справиться с переживаниями. Поэтому лучший вариант это психотерапия, и она будет длительной.
Поскольку вам уже 18, вам не нужно согласие родителей, вы можете самостоятельно выбрать психотерапевта и работать с ним
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброго дня.
Насправді, Ви в дитинстві пережили дуже травмуючі події. Що, певне, впливає на самооцінку. Особливо, якщо були моменти побиття. Адже кожна дитина свою першу особистісну ідентифікацію сприймає саме через значимих дорослих та їх ставлення до себе. Що може породжувати як невдоволення собою, батьками так і оточуючим світом вцілому. А невдоволення, образи та претензії життя аж ніяк не покращують, бо змушують людину весь час переживати підсвідомо всі травмуючі події та ситуації, що не дає можливості рухатися вперед і забирає всі сили.
То що робити? Скласти ручки і займатися самознищенням та самоїдством? Ви самі відчуваєте, що це не вихід. Чи не тому і пишете "...відчуваю себе ущербної і не можу змиритись..."
І от це саме "не можу змиритися" змусило Вас прийти на цей сайт і звернутися до психологів зі своєю проблемою.
Насправді, існує ефект "перезапису" свого минулого на рівні підсвідомості. Коли от те, що не давало можливості жити щасливо, що мучило та дошкуляло , стає несподівано потужним ресурсом як пережитий досвід, який допомагає краще пізнати себе і стати мудрішою та сильнішою. Окрім того, існує поняття родової спадковості. Коли стосунки переносяться з покоління в покоління і змушують людей страждати. Які стосунки були між Вашими бабусею та дідусем по матері та по батьку?
Доброго дня. Дуже раджу подивитися мультфільм "Головоломка", він може стати для вас справжнім одкровенням. Цей мультфільм чудово показує, як складно відпускати минуле і приймати себе, коли всередині вирують емоції, особливо після важких дитячих переживань, як у вас.
Зверніть увагу на сцену з Бінго-Бонго це прощання з дитинством яке тепер тягне назад. Райлі вчиться приймати себе нову, зі всіма її складнощами, і це може надихнути вас.Зараз у вас починається новий етап життя, який відкриває простір для розвитку. Бінго-Бонго тепер зайвий. Перехід у дорослість потребує нових способів справлятися з викликами. Щоб полегшити цей процес і краще зрозуміти себе, варто звернутися до психолога, який допоможе розібратися з дитячими травмами, опрацювати почуття "ущербності" та знайти нові ресурси для вашої "ракети", щоб вона впевнено злетіла. З повагою,