Feeling lonely. I want to learn to enjoy solitude
Good night!
Five months ago, I gave birth to a child.
Two months before the birth, problems started in my family—both moral and financial. Also, a few days before the birth, I had a fight with my best friend, who was the closest person to me emotionally. I’ve tried to restore our communication a couple of times, but it’s been in vain—the person doesn’t want to talk to me.
After the birth, my husband and I often argue. He belittles me and uses things I’ve confided in him against me. I always end up taking the blame and apologizing after our fights. I also have an aunt I talk to, but I can’t share everything with her or tell her what’s truly on my mind.
I feel like there’s no one in my life I can share my thoughts with without judgment or to get an outside perspective. There are a couple of close acquaintances, but I can’t share anything deeply personal with them either.
I understand and feel that I’m lonely.
How can I find enjoyment in this and accept it?

Відповіді психологів
Добрий день. Хочу відразу ж Вам сказати – Ви не одна. У Вас є малюк, і це величезне щастя.
Страх самотності парадоксальний: ми боїмося не відсутності людей навколо, а присутності себе наодинці із собою.
Чому ми боїмося зустрічі із собою?
Коли зникає зовнішній шум, починають звучати внутрішні голоси:
- Непрожиті емоції
- Відкладені рішення
- Незручні питання до самого себе
Самотність – це не порожнеча, яку потрібно заповнити. Це простір, де:
- Народжуються нові ідеї
- Відновлюються внутрішні ресурси
- Відбувається зустріч із собою справжнім
Цікавий факт: Альберт Ейнштейн говорив, що свої найкращі ідеї він знаходив не в лабораторіях, а в моменти усамітнення, коли міг спокійно розмірковувати без відволікаючих факторів.
Є люди, яким переносити самотність нестерпно, і вони шукають вихід у нових взаєминах. А є ті, хто, навпаки, дуже любить перебувати наодинці із собою. І справа тут не в типі характеру.
То в чому ж різниця?
На мою думку, самотність переносити легко, коли ти самодостатній. Це означає, що людина не потребує чужого підтвердження своєї краси, значущості, цінності. Вона і так все це відчуває сама із собою. Тому їй не потрібно "збігати" у взаємини заради отримання визнання та любові, якої їй не дістає.
За рахунок чого розвивається самодостатність?
За рахунок зміцнення самооцінки. Що краще Ви про себе думаєте, то незалежнішою Ви стаєте.
За рахунок пробудження інтересу до свого життя. Коли у нас є хобі, приємні місця для прогулянок, та навіть улюблені серіали та книги – тоді немає потреби шукати радості у спілкуванні з іншими людьми.
За рахунок розвитку внутрішніх опор. Чи можете Ви покластися на себе? Чи можете Ви самостійно зробити своє життя кращим? Внутрішні опори - це фундамент, який допомагає справлятися з труднощами.
Усі ці пункти швидше закриваються з психологом. Але це може бути орієнтиром для Вашого самостійного розвитку.
Відредаговано автором 12-05-2026 01:27:33