Живу ментально у пеклі, ненавиджу себе, відчував себе щасливим лише декілька разів
Шукаю прсихіатра, психотерапевта
Один з щасливих моментів це коли зміг самостійно сформувати адекватну самооцінку, хоч і не надовгий час, коли я зміг пропрацювати свої внутрішні негативні установки.
Психічний стан зараз - я виснажений, не бачу сенсу ні в чому, думаю що я ніхто, що я дурень, що нічого не вартий, що ніколи не матиму ні сімї, ні друзів, ні нормальної роботи. Я знаходився у цьому стані дуже багато разів за своє життя - усі головні події в житті.
Я критикую себе за все, вимагаю, соромлюсь себе, висока залежність думки від інших
Мислення в тумані, складність у формуванні думки. Є дуже багато чого розказати
Декілка років тому був у стосунках, не зміг зізнатись у коханні, хоча вона мені зізналась, часто критикував себе у стосунках. Коли розійшлись вона сказала що я дуже самокритичний. Загалом про це від багатьох людей чув.
Забираю у себе будь які можливості, живу у фреймі де думка інших має більше значення за мою думку. Мій найбільшим страх став реальністю - я бачу як живуть інші, розвиваються, а я просто пусте місце яке немає значення.
Довгий час працював на фрілансі, місяць тому влаштувався на повну ставку, зараз мене виїдає робота бо там є соціальна взаємодія з людьми, де мені треба їх переконувати робити певні речі, і це мене морально виснажує бо я себе критикую і це не єдине, є ще цілий букет проблем які атакують мене. Порівняння себе з іншими, сором, уникання соціуму, мовчання через очікування осуду. Хочу звільнитись, але це морально важко зробити.
Я старався нікому не розповідати про свій псих стан з друзів сімї, можливо це і є одна з причин розвитку проблем, бо не було іншого погляду на те що турбує, намагався вирішити це самостійно, бо вважав що маю такі проблеми вирішити сам. Цей стан нищить мене, я у замкнутому колі, з якого не можу вибратись. Звертався до психологів, з 1 був на сесіях протягом 2 місяців, з іншою 3-4місяці, але мені важко до кінця бути відвертим, розкритись, бо очікую що мене осудять, відчуваю що коли розповідаю про себе то ганьблюсь ще більше, відчуваю сором і відразу. Я завершив сеанси з останньою бо не зміг відкритись до кінця. Коли мовчу я відштовхую людей, але мовчу тому що критикую себе
Почуваюсь як кусок лайна, без мужності, внутрішньої опори, стабільного ментального стану, об кого легко можна витерти ноги. Сам не справляюсь, потрібна допомога. Я критикую себе за багато речей вже навіть не освідомлюю які. Ось таку оцінку я даю собі зараз Самооцінка 1 Стрес 7 Залежніст від думки 8 Тривожність 8 Гнів 0

Відповіді психологів
Сочувствую, что вы находитесь в таком состоянии. Тяжело постоянно себя критиковать и ни с кем не иметь возможности чувствовать себя спокойно и комфортно.
Вы пишите, что работали с психологами, но сами завершали работу, поскольку трудно открываться. Это то, как вы, скорее всего, строите отношения и в жизни, потому так важно не уходить из терапии, а выносить свои переживания на сессии. Пусть маленькими совсем шагами, пусть долго, но прогресс будет, если вы не будете обрывать контакт и будете оставаться в терапии.
Терапия, по сути, и будет вашей возможностью научиться построить отношения по другому, а потом перенести этот опыт на других людей. Плюс работать с вашим отношением к себе и научиться принимать себя. К сожалению, работа будет очень длительной, это речь не про пару месяцев. Но результат будет, если вы каждый раз, когда будете хотеть уйти, будетет делать усилие и оставаться, обсуждая, что с вами происходит
Доброго ранку!
цитата:
Сам не справляюсь, потрібна допомога.
Отже, потребуєте допомоги і водночас ...
цитата:
мені важко до кінця бути відвертим, розкритись, бо очікую що мене осудять, відчуваю що коли розповідаю про себе то ганьблюсь ще більше, відчуваю сором і відразу.
Тобто знаходитесь у пеклі внутрішнього конфлікту між бажанням отримати допомогу і наявними перешкодами на цьому шляху - соромом, страхом осуду, відразою.
До речі, що відчуваєте, коли відкриваєтесь тут на форумі?
Сподіваюсь, Ви розумієте, що реальна допомога, а не балачки про неї, може прийти за умови справжнього контакту з фахівцем(!) Мається на увазі і відкритість (звісно, що обережна і поступова), і довіра, і віра в те, що буде прогрес, а зрештою буде результат, на який очікуєте.
цитата:
Як вважаєте, знаходячись у стані
цитата:
Почуваюсь як кусок лайна, без мужності, внутрішньої опори, стабільного ментального стану, об кого легко можна витерти ноги.
, на період терапії від думки психолога буде залежність? А якщо не залежність, а, скажімо, усвідомлене і конструктивне ставлення? То що для цього потрібно від Вас?
цитата:
Ось таку оцінку я даю собі зараз Самооцінка 1 Стрес 7 Залежніст від думки 8 Тривожність 8 Гнів 0
Запропоную Вам цікаву вправу. Спочатку поміркуйте і знайдіть спосіб підвищити сьогодні самооцінку хоча б на 0,5 бали. На стільки ж знизити стрес, залежність і тривожність.
Підказка - напрямок думок у бік Ваших бажань.
Окреме питання про звичку себе знецінювати, принижувати і так далі. Чий голос чуєте всередені себе? На чий особистий голос і зміст критики він схожий - батьків? мамин? чий?
Відредаговано автором 22-02-2026 10:41:13
Вітаю
Співчуваю, що Вам доводиться це все переживати та справлятись самому.
Ви пишете, що Ви пусте місце, та я бачу що Вас чують і Вам відповідають, принаймі на цьому сайті.
Психіка людини формується у взаємодії з іншими людьми, ми всі так влаштовані. Якщо нейронні зв"вязки формувались під впливом критики, порівняння, звинувачень, потрібно докласти зусиль та якісно іншого досвіду - для побудови інших нейронних зв"язків. Тому, розібратися та вирішити це самостійно не вийде, як Ви вірно підмітили - це ходіння по колу. Потрібен якісно інший досвід взаємодії з іншою людиною.
Ви вже були в терапії, це вже крок до себе. У кожного свій темп побудови довірливих стосунків де можна поступово розкриватись. У когось це місяці, у когось роки. Та напевне, Ви себе закритикували за свій темп, що не відкриваєтесь навіть психологу, тому не витримали напруження і пішли з терапії. Можна спробувати поговорити з психологом про ці почуття, перед тим як обірвати контакт, наступного разу?
Загалом мені хочеться посперечатись з Вами)
Ви пишете про "мислення в тумані", "дурень" - а я бачу чіткий структурований текст, досить відвертий, навіть зрілий - визнання своїх вразливостей, це вже про здорову дорослу позицію.
Згадуєте про залежність від інших, про себе як того об кого можна "витирати ноги" і в той же час Ви маєте професійний авторитет переконувати інших робити певні речі. Тут сильно проявляється або або, звідки у Вас впевненість що можна тільки так? Ми ж можемо бути і слабкими і сильними, і мужніми і "безхребетними", і розумними і "дурними". Тут головну роль відіграє контекст ситуації , час та місце та як Ви з цим обходитесь.
Добрый день. Сочувствую вам очень. Очень много боли вызывает описание вашего состояния. Обращайтесь, буду рада с вами вместе проживать "трудные чувства" на пути к себе.
цитата:
Шукаю прсихіатра, психотерапевта
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Раз ищете - выбирайте специалиста самостоятельно.
Так как выбор - это всегда ответственность.
А ответственность - это всегда взросление и возможность почувствовать себя кем-то.
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Дуже прикро, що ви переживаєте цей стан так довго. Чи є щось зараз навколо вас, що підживлює таке самознецінення і порівняння? Чи було щось таке, можливо, до цього моменту? Ви кажете, що відчули сором і ганьбу і це стало перешкодою для консультацій. Але насправді дуже добре, що ви наважились продовжувати шукати вихід з цієї ситуації. Від щирого серця бажаю вам знайти хорошого спеціаліста і пройти цей шлях до гармонії з собою і душевного спокою! Сил вам.