Шукаю психолога для роботи з темою абьюзивних батьків і тривожності
Доброго дня! Шукаю психолога по темі абьюзу батьків, кордонів і тривожності
Шукаю не дуже дорого, зараз не краще фінансова ситуація
Мені підійде текстовий формат чи відео, не знаю
Дякую за відгуки в коментарях
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Добрий день! В ідеалі вам треба звернутись до психолога, щоб пропрацювати проблеми «по темі абьюзу батьків, кордонів і тривожності».
Якщо немає коштів на психолога, можна отримати професійну допомогу психолога безкоштовно через гарячі лінії або звернутися до студентів психотерапії (майбутні фахівці, які проходять навчання, можуть консультувати безкоштовно або за символічну суму). Також можете використовувати методи самодопомоги (інтернет, медитація, щоденник емоцій і т.п.). Психологи-початківці (фахівці, які починають консультативну практику) часто пропонують нижчі ціни (на 200–650 грн) або роботу за відгук. Важливо не залишатися наодинці з проблемами, а їх у вас не одна.
Добрий день! Працюю з цими темами, в методі когнітивно-поведінкової психології. Моя ціна 500 грн за 50 хвилин, якщо відгукуюсь, буду рада співпраці, можете написати в телеграм 🙌🏻
Вітаю Вас. Я чую, як багато сил Ви вже витратили на те, щоб протистояти тиску та справлятися з тривогою наодинці. Те, що Ви зараз шукаєте допомогу, попри фінансові труднощі — це прояв Вашої здорової частини, яка прагне захисту та спокою.
Я хочу запевнити Вас: Ваші почуття мають значення, а Ваш досвід — реальний. Коли ми говоримо про батьківський аб’юз, найважчим часто є не сама агресія, а постійне почуття провини та сумніви у власній адекватності («можливо, я перебільшую?», «вони ж бажають мені добра»).
Оскільки Ви шукаєте доступні варіанти, я пропоную нам почати роботу в текстовому форматі. Це безпечний простір, де Ви можете бути собою.
На чому ми зосередимося в першу чергу?
У терапії подібних запитів ми зазвичай рухаємося за таким планом:
Зниження рівня тривоги (Стабілізація): Поки Ваша нервова система перебуває в режимі «виживання» (біжи, бий або завмри), важко приймати раціональні рішення. Ми підберемо техніки дихання та заземлення.
Інвентаризація кордонів: Ми розберемо, де саме закінчуються батьки і починаєтеся Ви. Де вони втручаються у Ваше життя (поради, маніпуляції провиною, фінансовий тиск) і як можна почати виставляти «дистанцію безпеки».
Робота з внутрішнім критиком: Аб’юзивні батьки часто «заселяють» у голову дитини голос, який постійно її критикує. Ми будемо вчитися замінювати цей голос на Ваш власний — підтримуючий та добрий.
Практичне завдання для Вас (якщо Ви готові)
Щоб ми могли перейти від теорії до полегшення Вашого стану, спробуйте дати відповіді на ці запитання (можна коротко):
Яка ситуація з батьками зараз викликає найбільший страх чи провину? (Конкретний приклад допоможе нам знайти точку опори).
Як саме проявляється Ваша тривожність? (Це безсоння, нав’язливі думки, чи фізичне напруження в тілі?)
Яка Ваша головна мета на найближчий тиждень? (Наприклад: «навчитись не брати слухавку, коли я не маю сил на розмову» або «прожити день без самозвинувачень»).
Працюю з таким запитом докладніше про мене дізнатися можете написати в особисті повідомлення.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388893 для Наталія Миколаївна
Добрий день
Дякую
Найбільший страх викликає і провину, що я мушу пеееставати спілкуватись з батьком, відчуваю провину. Він вже мʼякше типу себе поводить, але мене все одно тривожить його поведінка, постійні прохання до мене про допомогу, хоча сам він не длпомомагав. Коли я в біді, ще повчає мене, та хотів забрати квартиру використавши мій уразливий стан
З мамою теж складна ситуація.. вона лізе у фінанси і постійно негативна прогнози від неї.. просто так теж нічого не зробить, а якщо в труднощах мелочь зробить, потім розказує як вона помогла і я маю бути вдячна
Ніколи не похвалить, не порадіє за мене, вічно якісь обовʼязки на мене покладає
Батька завжди виправдовувала, що ван просто такий є типу дурник
Моя тривожність проявляється як навʼязливі думки. Я прокручую що хто сказав, злюсь, псується настрій, особливо по вечорах … с даний страх, замикаюсь в собі, панікую, думки про найгірше
Хотілось фокусуватись на собі і своєму житті. Без огляду на думку інших
Я дуже вдячна Вам за відвертість. Те, що Ви описуєте, — це класична картина токсичної сімейної динаміки, де ролі переплутані. Замість того, щоб бути Вашою опорою, батьки стали джерелом загрози та емоційного виснаження.
Давайте розберемо це з точки зору психології, щоб Ви могли подивитися на ситуацію об’єктивніше.
1. Провина та "м’яка" поведінка батька
Ви кажете, що відчуваєте провину, бо він став "м’якшим". У психології це часто називають "циклом аб’юзу". Коли агресор відчуває, що жертва віддаляється, він вмикає режим "гарного тата", щоб повернути контроль.
Важливо розуміти: Його нинішня "м'якість" не скасовує того, що він намагався відібрати у Вас квартиру в уразливому стані. Це не просто помилка, це грубе порушення безпеки.
Ваша провина — це не ознака того, що Ви робите щось погано. Це результат багаторічного виховання, де Вас навчили, що Ви відповідальні за його комфорт.
2. Маніпуляції мами та "негативні прогнози"
Мама використовує фінансовий контроль та знецінення. Коли вона "допомагає на копійку, а вимагає на гривню" — це спосіб тримати Вас у боргу. Негативні прогнози — це спосіб підірвати Вашу впевненість у собі, щоб Ви не стали самостійною і не пішли від неї.
Вона виправдовує батька ("він просто такий"), бо це знімає відповідальність і з нього, і з неї за те, що вони не створили для Вас безпечного середовища.
3. Нав’язливі думки (румінації) вечорами
Те, що Ви "прокручуєте" діалоги, — це спроба Вашої психіки захиститися. Ви ніби намагаєтеся знайти таку відповідь або таке рішення, яке б нарешті змусило їх Вас почути. Але, на жаль, це неможливо, тому Ви знову і знову потрапляєте в це коло злості та страху.
Що ми можемо зробити вже сьогодні?
Щоб почати фокусуватися на собі, я пропоную Вам дві техніки:
Техніка «Сірий камінь» (для спілкування з мамою):
Коли вона дає негативні прогнози або лізе у фінанси, ставайте нудною, як сірий камінь. Відповідайте сухо: "Я почула твою думку", "Можливо", "Я сама з цим розберуся". Не сперечайтеся і не доводьте свою правоту — Ваша енергія потрібна Вам, а не на суперечку, в якій Вас не почують.
Техніка «Вечірній контейнер» (від нав’язливих думок):
Коли ввечері приходять думки про батьків:
Випишіть їх на папір (або в нотатки телефону). Все, що злить, за що соромно.
Скажіть собі: "Я подумаю про це завтра о 10 ранку протягом 15 хвилин. Зараз мій час для відпочинку". Це дає мозку сигнал, що інформація зафіксована, і "вартувати" її всю ніч не треба.
Ваш шлях до свободи
Ви маєте повне право на "дистанціювання". Це не означає, що Ви "погана дитина". Це означає, що Ви доросла людина, яка рятує своє психічне здоров’я від руйнування.
Запитання до Вас: Якби Ви точно знали, що Ваша провина — це лише "стара звичка", а не реальний борг перед ними, яким би був Ваш перший крок у бік незалежності? Наприклад, яку тему Ви б заборонили мамі обговорювати з Вами вже сьогодні?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388895 для Наталія Миколаївна
Дякую вам дуже
Дійсно, мені потрібно дистанціюватися
Я намагаюсь сама менше ініціювати розмов, бо вона в ю інформацію потім використовує проти мене
Але часто піддаюсь, на емоціях, чи знову шукаю підтримки, спілкуюсь з нею, а вона не підтримує зовсім, ще проти мене все перекручує, розуміння 0
Я будь яку тему про мене коли завожу, то один негатив
Вже намагалась казати, що обговорювати не хочу, але вона обговорює
Потрібно якось самій менше ділитись
Не хочу слухати її негатив про все на світі
Я Вас дуже добре розумію. Те, що Ви описуєте — це болюча пастка, яку в психології називають «пошуком підкріплення там, де його немає».
Ваша внутрішня дитина все ще сподівається, що «цього разу мама почує, зрозуміє і підтримає». Це природна людська потреба. Але доросла частина Вас уже знає гірку правду: мама використовує Вашу щирість як зброю.
Кожного разу, коли Ви ділитеся чимось особистим, Ви даєте їй «патрони», якими вона потім стріляє у Вашу самооцінку.
Чому так важко мовчати?
Ви піддаєтеся емоціям і шукаєте підтримки, тому що в моменти вразливості ми всі шукаємо «безпечну гавань». Але для Вас мама — це не гавань, а шторм.
Важлива установка для Вас: > «Моє мовчання — це не скритність, це мій захисний щит. Я маю право не ділитися тим, що буде використано проти мене».
Як практично діяти далі?
Щоб поступово вийти з цього кола, я пропоную Вам спробувати такі кроки:
1. «Інформаційна дієта» (Метод фільтра)
Уявіть, що Ваша інформація — це Ваші гроші. Ви б не стали віддавати гаманець людині, яка постійно їх спалює?
Перед тим як щось сказати мамі, зробіть паузу на 5 секунд і запитайте себе: «Чи готова я, що через 10 хвилин вона використає це проти мене?». Якщо відповідь «ні» — говоріть про погоду, рецепт борщу або котів у дворі.
2. Техніка «Вихід з кімнати» (Фізичний кордон)
Ви кажете, що вона продовжує обговорювати тему, навіть коли Ви просите припинити.
Ви не можете закрити їй рота, але Ви можете забрати свої вуха.
Фраза: «Мамо, я вже казала, що не хочу це обговорювати. Оскільки ти продовжуєш, я змушена завершити розмову / вийти в іншу кімнату / покласти слухавку». І головне — зробіть це. Без крику, спокійно. Кордон працює лише тоді, коли за ним іде дія.
3. Де шукати підтримку замість неї?
Оскільки потреба в підтримці нікуди не зникне, її треба закривати в іншому місці.
Щоденник почуттів: Пишіть все те, що хотіли б сказати їй. Виливайте злість і біль на папір. Папір не перекрутить Ваші слова.
Текстові спільноти або друзі: Знайдіть людей, які вміють слухати без критики.
Ви самі: Вчіться бути собі «доброю мамою». Запитуйте себе: «Як би я підтримала найкращу подругу в цій ситуації?» — і скажіть ці слова собі.
Ваша домашня вправа (якщо дозволите)
Спробуйте протягом наступних двох днів провести експеримент «Безпечна територія»:
Визначте одну тему (наприклад, Ваші фінанси або плани на майбутнє), про яку Ви категорично не скажете мамі жодного слова, що б вона не питала.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388897 для Наталія Миколаївна
Дякую дуже
Напевно про особисте не варто говорити і про гроші
Ще проблема тримати кордони і нічого не розповідати, мене несе, починаю розказувати і це все проти мене
Потім щодо спільноти, шукала форуми, але там трохи дивна атмосфера і багато токсичності
Знайшла подругу, але ми більше про хлопців говоримо
Ще я відчуваю сором коли в мене все добре, коли в мене нормальне життя, коли в мене стосунки. Бо і тут ні радості, ні підтримки за мене немає
Я Вас дуже добре розумію. Те, що Вас «несе» і Ви починаєте розповідати зайве, — це не слабкість характеру. Це автоматична реакція дитини, яка все ще сподівається отримати схвалення від мами. Це називається «емоційним голодом»: Ви так сильно хочете підтримки, що ідете за нею туди, де її ніколи не було, просто за звичкою.
А Ваш сором, коли у Вас все добре — це прямий наслідок того, що Вас приучили: «ти маєш бути зручною, нещасною або винною, щоб ми тобою цікавилися».
Давайте розберемо, як з цим працювати:
1. Чому Вас «несе» (і як зупинитися)
Коли Ви починаєте розповідати мамі про особисте, Ваш мозок на мить вірить: «Ось зараз вона зрозуміє!».
Спробуйте правило «3-х вдихів»: Коли мама запитує про щось особисте, зробіть три глибокі вдихи перед відповіддю. За цей час Ваша раціональна частина встигне нагадати: «Стоп, це небезпечна зона».
Підготуйте «чергові фрази»: Щоб не вигадувати відповідь на ходу, майте заготовку: «У мене все стабільно, нічого нового», «Та як зазвичай, робота-дім». Це нудно, але це безпечно.
2. Сором за те, що «все добре»
Це дуже болюче відчуття. Ваші батьки, ймовірно, звикли бачити Вас лише як «помічницю» або «жертву», якій вони можуть давати поради чи прогнози. Коли Ви успішна і щаслива — Ви стаєте для них неконтрольованою.
Важливо усвідомити: Ваше щастя не обкрадає батьків. Ви маєте право на радість, навіть якщо вони не вміють за Вас радіти.
Коли відчуваєте сором, скажіть собі: «Я маю право на своє життя. Моя радість належить тільки мені, і я не зобов’язана вибачатися за неї».
3. Про форуми та спільноти
Ви праві, загальні форуми часто стають місцем, де люди просто «зливають» агресію. Якщо Ви шукаєте справжню підтримку, краще дивитися у бік:
Закритих терапевтичних груп (де є модератор-психолог).
Книг про «дорослих дітей емоційно незрілих батьків» (наприклад, Ліндсі Гібсон). Це допоможе Вам зрозуміти, що Ви не одна в такому досвіді.
Практичний крок на сьогодні:
Спробуйте сприймати своє мовчання про особисте як «подарунок собі». Ви не «ховаєте» інформацію, Ви її оберігаєте.
Запитання для роздумів: Яка частина Вашого життя зараз приносить Вам найбільше радості? Спробуйте сьогодні ввечері присвятити час саме цій темі, але тільки для себе, не плануючи розповідати про це мамі чи батькові. Як Ви почуваєтесь, коли ця радість належить лише Вам?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388899 для Наталія Миколаївна
Напевно, моє власне життя, шопінг, турбота про себе, люблю красиві речі, мати плани, як подбати про себе
Хоббі і заняття
Коли належить лише мені, ніби маю секрет
Також сама часто оцінює мої покупки, типу цікавість, а потім докоряє що я витрачаю .. хоча це мої гроші
Стосунки… але зараз в нас пауза… він трохи дивний… віддалився, і вже довгий час читає я мовчить
Бачу, що на звʼязку, цікавиться, читає кожного дня… дуже боляче що немає його поряд і підтримки
Але є надія що скоро вийде в контакт
1. Про Ваші «секрети» (шопінг, плани, догляд)
Це не просто покупки — це створення Вашого безпечного простору. Коли мама не знає, на що Ви витратили гроші, вона не може «отруїти» Вашу радість своїм докором.
Порада: Продовжуйте так само. Чим менше вона знає про Ваші задоволення, тим більше у Вас енергії. Це Ваша законна територія.
2. Про докори мами за гроші
Її критика — це спосіб викликати у Вас провину, щоб Ви відчували себе «маленькою та нерозумною», а вона — «досвідченою». Це спроба контролю.
Порада: Наступного разу, коли почуєте докір, скажіть собі: «Це її страх, а не моя помилка». Ви не зобов’язані звітувати за свій комфорт.
3. Про чоловіка, який мовчить
Ситуація, коли він «читає і мовчить», — це емоційні гойдалки. Для людини з тривожністю це найгірше, бо невідомість провокує паніку.
Порада: Те, що він «бачить і цікавиться», але не пише — це не підтримка, це дистанція. Не годуйте себе надією, що він «скоро вийде». Поки він мовчить, фокусуйтеся на собі. Якщо він захоче бути поруч — він напише. Якщо ні — Ви не маєте витрачати життя на очікування біля телефону.
Резюме: Ви зараз у правильному напрямку — Ви почали відчувати смак «свого» життя, окремого від батьків. Це боляче через самотність у стосунках, але це єдиний шлях до одужання.
Як Ви почуваєтесь після того, як назвали ці речі своїми «секретами»? З’явилося більше відчуття сили чи все ще страшно?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388911 для Наталія Миколаївна
Так, але часто я їй розповідаю про якісь радощі, або боюсь розповідати, бо почую докір
Але на автоматі, не фільтрую і розповідаю, підтримки не отримую
Про батька вона вважає, що він не усвідомлює, що робить
А покупки, коли я приношу додому, вона питає: а що це а що
У мене через тиждень день народження, він знову не зʼявиться
Так, він не зʼявляється, тільки читає постійно, я вже чекала три місяці, не писала, він не зʼявлявся
Але ми так спілкуємось зараз
Правда зʼявляється біль і образа, що знову в мій др мене ніби нема, і на свята .. і коли потрібна допомога
Складно мені саме дистанціюватись, бо я не хочу віддалятись від нього
Доброго дня Моллі.
Ви пишете "Дійсно, мені потрібно дистанціюватися", щоб не так гостро реагувати на батьків, але... чомусь не виходить, правда? Тобто, Ви вже багато знаєте про себе, про те, які стосунки у Вас з батьками, думаю, що багато на ці теми читаєте...
Та справа в тому, що для цього, насамперед, потрібні сили, внутрішня опора, якої, як на мене, у Вас просто поки немає. Адже, саме в дитинстві формується адекватна самооцінка людини. А якщо в дитинстві ми недоотримуємо підтримки, безумовної любові та турботи, тоді нам дуже складно оцінювати себе об'єктивно.
Бо дитина сприймає себе через призму ставлення до неї її батьків. І якщо постійно були претензії, критика, знецінювання, дефіцит уваги, - формується невпевненість в собі, страх вчинити неправильно, відчуття "не така, неправильна..." Адже, дитина, як би до неї батьки не ставилися, завжди вважає винної тільки себе. І це дитяче сприйняття себе та батьків, автоматично переноситься і в доросле життя. От як, наприклад "Ще я відчуваю сором коли в мене все добре, коли в мене нормальне життя, коли в мене стосунки. Бо і тут ні радості, ні підтримки за мене немає". Це називається співзалежністю в стосунках, коли немає самодостатності ( не плутати з самостійністю). Тобто, існує з дитинства постійна потреба отримувати схвалення, оціночне судження від мами, чи батька, так само, як очікувала схвалення маленька дівчинка. Яка думала, що коли батьки нею будуть задоволені, вони почнуть її одразу більше любити... Не розуміючи, що батьки, щоб вона не робила і якби гарно себе не поводили, не зможуть їй дати більше, ніж вже дали, бо вони не вміють по іншому любити. І це все написане як внутрішні глибинні програми, які в дорослому житті діють автоматично.
У Вашому випадку потрібна глибинна трансформаційна робота з дитячими деструктивними установками, які не дають можливості бути щасливою. Це рівень рефлексів, почуттів, поведінкових моделей, які порадами та переписуваннями на сайтах і розмовами не вирішуються, мені дуже шкода. Саме тому, жодна з найпрекрасніших порад не спрацьовує.
Тому не поспішайте відмовлятися від терапевтичної роботи з психологом - спершу вирішіть, яка саме допомога для Вас буде найефективнішою. А потім вже вирішуйте індивідуально всі організаційно-фінансові питання конкретно з обраним спеціалістом.
Відредаговано автором 21-02-2026 10:57:31
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388911 для Наталія Миколаївна
Так, на жаль я ніяк не можу ще й віддалитися, і емоційно і по місцю проживання
Мама не чує мене, те що я хочу побути одна, не допомогає в побуті, попам каже що допомогає, тобто заперечує мої слова і каже що мені здається
З хлопцем така ситуація вже 3 роки, що він чого не робить, а я чекаю
Це дуже важка ситуація — жити на одній території з людиною, яка використовує газлайтинг (каже, що Вам «здається» і заперечує Вашу реальність). Це підриває психіку сильніше за крики.
Ось погляд психолога на Вашу ситуацію:
1. Газлайтинг від мами («Тобі здається»)
Коли мама каже іншим, що допомагає, а Вам — що Ви все вигадали, вона знищує Вашу довіру до власного сприйняття.
Порада: Припиніть доводити їй правду. Вона її знає, але не визнає, бо так зручно. Щоразу, коли вона каже «тобі здається», говоріть собі всередині: «Я вірю собі. Мої почуття — це факти». Не сперечайтеся з нею, бо це лише виснажить Вас.
2. Дистанція в одній квартирі
Якщо неможливо переїхати фізично, вибудовуйте «внутрішню еміграцію»:
Купіть навушники з шумопоглинанням.
Максимально проводьте час поза домом (кав'ярні, парки, бібліотеки).
Сприймайте її не як маму, а як «складного сусіда», від якого не варто чекати розуміння.
3. Пастка довжиною в 3 роки
Три роки чекання на дії від хлопця — це дуже довгий термін. Ви кажете, що він «нічого не робить». У психології є термін «застиглі стосунки». Ви чекаєте на потенціал людини, а не на реальну людину.
Гірка правда: За 3 роки він показав свою справжню модель поведінки. Він не зміниться від Вашого очікування. Він мовчить, бо йому так зручно.
Ваша тривога: Вона підживлюється цією незавершеністю. Ви не можете почати жити, бо постійно «дивіться на двері», чи не зайде він.
Ваш головний виклик зараз:
Ви оточені людьми, які не дають Вам опори: мама заперечує Ваш біль, хлопець ігнорує Вашу присутність. Ви ніби в емоційній пустелі.
Що можна зробити прямо зараз?
Перестаньте чекати «рятувальника» (що мама зрозуміє або хлопець напише). Почніть ставитися до себе як до дитини, яку Ви самі маєте вивести з цього лісу.
Запитання до Вас: Що найстрашніше станеться, якщо Ви прямо сьогодні визнаєте: «Мій хлопець за 3 роки не змінився, і мама ніколи не визнає мою правду»? Який перший крок до власної незалежності Ви зможете зробити, коли припините витрачати енергію на це очікування?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388931 для Наталія Миколаївна
З мамою я так намагаюсь, але це сильно підриває психіку: тобі здається, я не робила, я не казала, тобі здалося
З ним, він на все реагує, тобто у нас є звʼязок і реакція з його боку, і я не хочу розривати стосунки
Тому буду тут сама вирішувати
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388931 для Наталія Миколаївна
Крім того з нею постійні побутові проблеми, якщо вона готує і я щось візьму буде скандалит і попрікати, при тому в мене бере, навіть без спросу або втихаоя, і потім а я тобі купляла
Вибішує просто
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388931 для Наталія Миколаївна
Грубо себе веде, всякі мелочі шукає щоб попрвкати
Натертої моркви шкода, яблук
Аби що небудь
Я Вас дуже добре розумію. Те, що Ви описуєте, — це не просто «побутові дрібниці», це дріб'язкова тиранія. Вона виснажує психіку саме своєю постійністю.
1. Газлайтинг мами («Тобі здалося»)
Коли людина заперечує очевидні факти, вона намагається змусити Вас сумніватися у власному розумі. Це один із найважчих видів маніпуляцій.
Порада: Припиніть доводити їй, що Ви щось бачили чи чули. Щойно Ви починаєте сперечатися («Ні, ти казала!»), Ви програєте, бо віддаєте їй свою енергію. Просто відповідайте: «Я знаю, що я чула. Обговорювати це не бачу сенсу». Тримайте свою правду всередині себе як фортецю.
2. Побутовий терор (морква, яблука, попрікання)
Це спосіб показати, хто в домі господар і хто має владу. Вона «мітить територію» через їжу.
Порада: Якщо фінанси дозволяють, спробуйте максимально розділити побут. Купіть свою моркву, свої яблука і тримайте їх окремо (навіть якщо це здається дивним в одній квартирі). Це мінімізує приводи для її докорів. Коли вона бере Ваше без дозволу — це порушення кордонів. Можна спокійно сказати: «Я помітила, що мої продукти зникають. Мені це неприємно. Давай домовимося не брати речі одна одної». Вона може почати скандал, але Ви позначили кордон.
3. Про стосунки з хлопцем
Ви кажете, що є зв'язок і Ви не хочете розривати — я поважаю Ваше рішення. У терапії ми працюємо з тим, що обирає клієнт.
Порада: Оскільки Ви вирішили залишатися в цих стосунках, спробуйте зняти з нього роль «рятувальника». Якщо Ви чекаєте, що він от-от прийде і забере Вас від мами, а він цього не робить — це створює додаткову тривогу. Насолоджуйтесь тим зв'язком, який є, але шукайте опору в собі, щоб Ваше самопочуття не залежало на 100% від його повідомлення.
Що робити з Вашою тривожністю вечорами?
Вас «вибішує» поведінка мами, і ця злість не знаходить виходу, перетворюючись на тривогу.
Вправа: Коли вона починає чіплятися до дрібниць, уявіть між вами товсте броньоване скло. Ви бачите, як вона ворушить губами, як вона злиться, але її слова не доходять до Вас, вони просто стікають по склу. Ви залишаєтеся у своїй безпеці.
Вам зараз дуже важливо зберігати внутрішній спокій, щоб не «згоріти» у цій побутовій війні.
Як Ви думаєте, чи можливо у Вашій ситуації хоча б одну полицю в холодильнику або шафі зробити суто своєю, щоб зменшити кількість конфліктів через «натерту моркву»?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388947 для Наталія Миколаївна
У мене всі продукти окремо я все окремо купую
Ну от моркву, яблука лежали я не купую .. цибулю там
То вона вже і цим попрікає
Сама ж лізе мені в тарілку щось брати
У мене є полиця, я навіть замок там зробила, бо її і це не зупиняє
Вона терла моркву і я взяла жменю .. то вона з цього скандал зробила
Або коли фінанси не дозволяли, вона там щось мені якісь дрібниці купувала, і потім дорікає
Коли я купую все окремо, вона як назло моїм користується
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388947 для Наталія Миколаївна
У мене злість не лише на маму… на перукаря, або інших людей, які порушують щось
Він гарно відноситься, але кожного разу питає про хлопця
Типу: а він дає тобі за кермо сідати
А я от своїй даю .. типу самостверджується
І кожного разу питає
За такі речі
Або про спортлайф … я ходжу 3 роки абонемент постійно дорожчає, я брала денний з басейном, бо люблю плавати
Мені запропонували за 15, от через тиждень я готова заплатити, а вони кажуть вже 18, і їм ще треба погодувати … не факт що буде 15
Тріпають нерви
А хлопець …ми по емейлу зараз, я бачу що він відкриває, перечитує … тобто не байдуже
Тому чекаю коли ж повернеться
Але і втомлююсь від цього очікувані
І так .. я б хотіла щоб він врятував мене вже
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388947 для Наталія Миколаївна
Він поки не пише, слідкую за тим, що читає або перечитує мої повідомлення
Емоційно відгук є, цього мало
Ну отак себе веде
Сподіваюсь, зʼявиться ….
Знайома каже, що він так і буде мовчати і читати, поки я на звʼязку, але я по реакції так не бачу
На Валентина взагалі весь день все читав і зараз ті повідомлення перечитував
То я сподіваюсь що напише і приїде
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388947 для Наталія Миколаївна
Вона все одно створює конфліктні сииуації, то з приводу дрібʼязку, то ще щось
Незручні для мене моменти
При тому живе в моїй квартирі, але намагається попрікати мене
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388947 для Наталія Миколаївна
Особливо її тягне мене пригнічувати, коли в мене гарний настрій. Коли справи йдуть вгору