Закохання в начальницю та емоційна підтримка.
Доброго дня. Пишу, бо хочу краще зрозуміти свій стан і реакції.
На роботі є жінка — моя начальниця — яка мене дуже сильно зачепила. Мене не лякає, що вона жінка: я давно усвідомлюю, що мені подобаються жінки, можливо, навіть більше, ніж чоловіки. Мені подобаються її характер, манера говорити, впевненість, зовнішність. Вона старша за мене приблизно на 12 років, досить жорстка, серйозна, інколи агресивна, але харизматична і сильна. Вона ніби той образ людини, якою я сама хочу стати: сильною, незалежною, впевненою.
Мене лякає не сама симпатія, а те, наскільки швидко і глибоко вона виникла, хоча ми майже не знайомі. Це не схоже на мої звичні реакції, бо раніше мені подобалися здебільшого ті люди, які були до мене добрі або піклувалися про мене, а тут цього не було.
Можливо, це пов’язано з тим, що в моєму житті не вистачало батьківської турботи, особливо материнської фігури. Також я чула багато разів, що я сама «домінантна», але завжди ніби несвідомо шукала когось сильнішого за себе, поряд із ким могла б відчути себе слабшою, довіритися, навіть «підкоритися». При цьому я боюся втратити контроль над собою та потрапити в емоційну залежність.
Я також помічаю в собі страх прив’язуватися до людей: для мене прив’язаність часто асоціюється з болем, залежністю і втратою себе. Але водночас я дуже хочу мати людину, якій змогла б довіряти без негативних наслідків — як наставниці, опори і, можливо, партнерки.
Розумію, що робота і начальниця — це небезпечна та неекологічна ситуація для таких почуттів, тому я не планую нічого робити. Я просто хочу зрозуміти, що зі мною відбувається і як із цим правильно обійтися.
Питання до Вас:
1. Що це може означати з точки зору психології?
2. Як безпечно прожити цю симпатію й не нашкодити собі? А той в мене вже були епізоди.
3. Як навчитися будувати довіру та прив’язаність без страху втратити себе?
Буду вдячна за вашу думку.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Краща відповідь
Доброго дня!
цитата:
1. Що це може означати з точки зору психології?
На це питання доволі розлого відповіла Світлана Володимирівна.
цитата:
Почніть пропрацьовувати із психологом природу вже мавших місце "епізодів". Завдяки цьому відкриєте та усвідомите власний спосіб побудови прив'язаності. Побачите, що в ньому спрацьовує несвідомо і в решті - решт шкодить Вам. Окрім того, отримаєте можливість корегувати способи задоволення потреб та закриття емоційних дірок або дефіцітів, що тягнуться з минулого.
цитата:
Власне, навчання, про яке запитуєте, відбувається у тривалому та безпечному контакті з психологом чи іншою значимою фігурою. Головно, щоби цей контакт відбувався для Вас не з позиції "знизу", а на рівних - у щирому і зацікавленому обміні почуттями та думками.
Доповнення від автора питання ·
Також хотілося би додати, що коли я стресую, нервую, відчуваю тиск та печаль в мене відпадає бажання їсти. Тобто повністю, якщо навіть шматочок потрапить до рота, я з трудом можу його передувати та переварити плюс постійна нудота. Я не можу повноцінно харчуватися, навіть якийсь батончик стає випробуванням. Я перевірялась на гепатити всіх груп, і це не воно.
Ось як приклад, коли я переїхала до гуртожитку я не могла їсти нормально тиждень, а коли звикла то все почало повертатися в норму, зараз з роботою так само я просто не можу навіть якийсь бутерброд з'їсти.
Вітаю. У цій історії це схоже не стільки на закоханість, скільки на проєкцію і перенесення. Йдеться не так про реальну людину, як про образ, на який психіка швидко поклала давню потребу ранньої нестачі турботи. Нас часто тягне не туди, де спокійно, а туди, де знайома напруга. У цьому сенсі вона стає тригером, дзеркалом, проєкцією.
Тут важливо одразу прояснить. Не наші бажання стоять над нами, а ми самі ними керуємо Доросла позиція це тримати межі й відповідати за свою поведінку, а не за імпульс. Якщо ж напруга наростає то рух, творчість, ті ж танці або будь-яка діяльність, де відчувається живе тіло і присутність, часто допомагають вивести цю енергію в безпечне русло. І нерідко саме там з’являються люди, з якими можлива рівніша та здоровіша близькість.
Тяга до недоступних або владних фігур часто виростає з досвіду емоційно холодних чи відсутніх батьків. У такому сценарії близькість підмінюється напругою. Якщо у вас уже були моменти емоційного зриву, це не про характер, а про стару рану і сигнал звернутися по допомогу.
Здорову прив’язаність неможливо побудувати, постійно залишаючись поруч із тими, хто недоступний або має над вами владу. Цьому вчаться в терапії, через безпечний досвід контакту без втрати себе.
До вашого доповнення. Ваше тіло реагує на стрес і тривогу фізіологічно, а не тільки психологічно. Це типова стресова реакція організму, через активацію захисних механізмів (кортизол, адреналін). Добре, що ви вже перевірились, бо виключення органічних факторів важливе.
У такому випадку важливо працювати з регуляцією стресу та тривоги. Їжа частинами, без примусу, створення безпечного часу та місця для прийому їжі, відстеження моментів спокою й розслаблення перед їжею. Також варто працювати із психологом щоб розібрати ці реакції, навчитися знімати напругу до того, як вона фізично блокує апетит.
Доброго ранку!
У Вашому звернені мою увагу одразу привернуло Ваше вміння глибоко аналізувати свої внутрішні стани, яке властиве, здебільшого, людям особистісно зрілим, які, незважаючи на молодість, отримали достатньо серйозний досвід, в тому числі, в стосунках.
Тому, щоб мати можливість глибше розібратися і більш предметно давати якісь поради, потрібні деякі уточнення.
Ви пишете "Можливо, це пов’язано з тим, що в моєму житті не вистачало батьківської турботи, особливо материнської фігури".
Я правильно Вас зрозуміла, Ви жили з батьком, без матері? Хто Вас виховував, турбувався про Вас?
Що змушує Вас на стільки боятися довірливих стосунків, що це викликає страх
"...втратити контроль над собою та потрапити в емоційну залежність.
... страх прив’язуватися до людей: для мене прив’язаність часто асоціюється з болем, залежністю і втратою себе"
В яких стосунках перебували значимі дорослі у Вашому дитинстві? Як вони ставилися до Вас?
Завдяки еволюції, щоб вижити тіло влаштовано так, що воно не буде їсти, коли воно має "бігти, або боротись", тобто в стресі. Так працює наша вегетативна нервова система. Коли вмикається та частина, що відповідає за подолання стресу (симпатична нс), то все в організмі спрямоване на те, щоб тіло вижило.
І тільки коли вже небезпека минула, вмикається парасимпатична нс, яка відповідає за відпочинок та перетравлення їжі.
Щодо начальниці- позитивна увага до людини має НЕ тільки спрямування на "закоханість", існують і інші складові.
Захоплюють люди, на яких хотілося б бути схожими, риси яких надихають змінювати себе.
При цьому може виникати відчуття, що увага від людини, якою захоплюєшся- окриляє, ніби "навіть Ця людина, яка прям Супер-Супер, мене визнала". Але це все не обов'язково стосується сексуального потягу.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387539 для Світлана Володимирівна
Я розумію про що Ви пишите. І в мене насправді були холодні батьки. Тобто батько, мати померла коли мені було 12. Це для нас всіх був шок, а батько взагалі впав в депресію, і близько року пив. Мене виховував брат, який також мені був недоступний. Коли батько перестав пити він все одно залишався для мене відстороненим, тобто я намагалася його про щось попросити він мені не допомагав. Ось тоді я зрозуміла що мені варто самостійно вирішувати свої проблеми. Близько до 15 років ніхто в сім'ї не знав що в мене є якісь проблеми. Що я займаюсь само пошкодженням і хочу померти близько трьох років. Коли дізнались, реакції якої я очікувала не було. Я хотіла б щоб мене просто обняли та сказали що все буде добре, але вони почали питати чому я це роблю. А я просто не могла відповісти.
Я розумію що не побудую хоч якусь прив'язаність до неї, але я хочу просто зараз не довести себе до краю, як в минулих епізодах.
Дякую Вам.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387550 для Алла Григорівна
Я не вступала в серйозні стосунки, в мене змалечку з довірою проблеми. Після смерти мати мені потрібна була підтримка, а поруч турботливого дорослого не було тому я зверталась до інтернету. Це був поганий досвід, в якому я довіряла, в мені просто розтаптували.
До прикладу одного разу, мені сподобалася людина, я не впевнена то була жінка чи чоловік, її впевнена розмова, турбота та впевненість в собі, мене захопила. Я почала її відкриватися, а вона коли дізналася про деякі мої проблеми, заблокувала мене в соціальних мережах, я її писала все що відчуваю, а вона просто перестала відповідати.
Зараз я намагаюсь знищити себе. В мене досить активна робота, і так виходить що я взагалі не хочу їсти. Тобто я близько тижня нормально не харчувалася але працюю ще завзятіше. Аби просто не зупинятися, коли я зупиняюсь мені просто хочеться вмерти. Ось тому в мене закоханість асоціюється з болем, бо я сама себе знищую.
Дорослі, я не пам'ятаю, я знаю що в дитинстві батько пив і мати постійно сварилася з ним, моя сестра вийшла заміж за непоганого хлопця, але вони жили не поруч тому ми рідко бачилися. Я більше не знаю кого додати, тому-що з рештою я рідше спілкувалася.
До мене ставилися не погано, я була хорошою дитиною, тільки те що я крала гроші у батьків, але вони про це не знали, тому вони не кричали. В за частку я вела себе добре і вони до мене.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387550 для Алла Григорівна
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387550 для Алла Григорівна
Доповнення від автора питання ·
Вибачте я випадково знову запустила. Зв'язок поганий.
Вибачте
Дякую Вам за таку відвертість, адже, розумію на скільки це складно для Вас і як для Вас все дуже серйозно, що Ви все ж наважилися написати психологам.
Так, на мою думку, Ви правильно проаналізували свій стан і цей стан називається програмою самознищення.
І ця програма з'явилася не тепер, коли був досвід не дуже гарного спілкування з оточуючими, а ще тоді, коли Ваша мама пішла з цього життя, в батько почав з горя пити "Близько до 15 років ніхто в сім'ї не знав що в мене є якісь проблеми. Що я займаюсь само пошкодженням і хочу померти близько трьох років..."
Тому стає цілком зрозумілим, чому "Зараз я намагаюсь знищити себе. В мене досить активна робота, і так виходить що я взагалі не хочу їсти. Тобто я близько тижня нормально не харчувалася але працюю ще завзятіше. Аби просто не зупинятися, коли я зупиняюсь мені просто хочеться вмерти"
Насправді, Ви роботою намагаєтеся заглушити свій біль... Але...
Як би Ви не працювали, втекти від себе неможливо і та потреба в теплі, турботі та довірі нікуди не ділася, просто дуже глибоко "закопалася" всередину Вас...
Я не можу казати стовідсотково, але як на мене, та Ваша начальниця якимись своїми рисами може нагадувати Вам маму або і батька одночасно... Вірніше, не самого того батька, якого Ви бачили в дитинстві (холодного,відстороненого, байдужого, зайнятого лише своїм горем та горілкою), в такого,яким би Ви хотіли його бачити. Тобто, ця начальниця може підсвідомо бути уособленням того, що Ви б хотіли бачити в своїх батьках, або того, що Вам якимось чином їх нагадує. Звідси і таке нестримне бажання залишитися з нею, довіритися їй, їй розкритися, але... Ви абсолютно праві, що стримуєте себе, вона - не мама, і не батько, в просто жінка з певними рисами характеру.
Те, що з Вами зараз відбувається і весь той, м'яко кажучи, не дуже гарний досвід в стосунках - це лише наслідок величезних дитячих непрожитих травм, які Ви отримали в дитинстві. Ви подорослішали, всі трагедії нібито залишилися позаду, але... Всередині той біль так і залишився, при чому, непрожитий біль, який роз'їдає Вашу душу і змушує хапатися за роботу та начальницю, як за соломинку.
Сподіваюся, що змогла дати відповідь на перше Ваше запитання:
"Що це може означати з точки зору психології?"
Тепер друге
Безпечно прожити дану ситуацію можна лише тоді, коли сама внутрішня потреба в теплі та довірі буде закрита. Бо може так статися, що чим сильніше Ви будете намагатися себе стримувати, тим менше зможете себе контролювати. Це закон закупореного чайника, який може розірвати від тиску під час кипіння.
Тому єдиний спосіб - це почати пропрацьовувати свої душевні травми та заблоковані стреси, щоб трансформувати у, дійсно, надзвичайно корисний досвід.
Насправді це питання більше стосується світогляду. Чому?
Тому що, як на мене, через травматичні події, Ви внутрішньо "застрягли" в тому моменті, коли як дитина та підліток дуже потребували довіри, підтримки, любові, щастя... І через це сформувалася певна схильність дуже сильно і одразу прив'язуватися до кожної людини, яка починає з Вами спілкуватися. Це відбувається несвідомо - просто включається програма незавершених стосунків з батьками. Але ж ніхто батьків і ніколи не зможе їх замінити. Ви це розумієте своїм розумом... та нами керує не свідомість, а наша підсвідомість на 97-98%. А на рівні підсвідомості незакриті глибокі проблеми та потреби.
Відредаговано автором 11-12-2025 04:48:39
Тому, щоб навчитися будувати близькі стосунки без страху втратити себе, насамперед, потрібно стати самодостатньою (не плутати з самостійністю - це різні речі). Тобто, стати людиною, яка зможе бути цілісною та щасливою незалежно від того, як і що буде відбуватися в житті та стосунках. А цілісною та щасливою Ви можете стати лише тоді, коли, знову ж таки, трансформуються всі дитячі травми та розблокуються всі застряглі з дитинства стреси. Бо поки є нестримна тяга до "злипання", повного розчинення в будь кому, хто лише виявить намір зблизитися з Вами, буде і залишатися небезпека втратити повністю себе. А людина, яка втрачає себе, одразу стає не лише нікому не цікавою, але і відштовхує від себе. Бо, насправді, це як будувати стосунки з маленькою дитиною, за яку потрібно одразу взяти на себе відповідальність і психо-емоційно "тягнути на собі". А кому це сподобається? Адже, люди і хочуть стосунків, щоб отримувати від них щастя, а не бути донором того самого щастя.
Тобто, щоб Вам мати можливість безпечно будувати щасливі стосунки необхідна попередня дуже серйозна, глибинна і достатньо тривала психотерапевтична робота..., а не поговорити на сайті. По іншому, на превеликий жаль, ніяк.
Але хіба Ви ще не настраждалися, щоб і далі нести в собі важким тягарем те, що пережили в дитинстві?
Дякую за відповідь. У кожного є свій внутрішній персонаж, який реагує різко, бешкетник, критик або перелякана дитина.Як би ви назвали ту частину, яка найбільше боїться залишитися без любові?
Вона вам ближча чи радше лякає?
Бо звучить так, ніби вона не агресивна а просто голодна до тепла.
Ви пишете, що не можете їсти під час стресу. Це її голос- "я не можу прийняти нічого, я стискаюся". Це тіло, яке колись залишили без опори.
А який стан у собі вам подобається найбільше?
У вас є вибір-продовжувати старий сценарій мовчати, стискатися, доводити себе до межі…
чи почати говорити. Сперше тут. Потім із фахівцем. Проговорювати замість гасити.
Я чую, як ви тримаєтесь, попри втрати. Ваш "дорослий Я" хоче впоратися, хоче робити вибір але боїться, що зустріне нерозуміння, критику..
Що хоч трохи знімає напругу, окрім самознищення? Саме на це можна спертися.
До наступного загострення оберіть один маленький крок до себе.Це може бути щось дуже просте.
Будь що, ваше. І ви точно не самі.