Постійні непорозуміння з чоловіком, коли приходить його дочка
99 % сварок із моїм чоловіком обертається навколо його відношення до його доньки. Дитині 9. вона буває у нас 2 рази на місяць з четверга по понеділок.Ми разом 4 роки.в мене приязні відносини з дитиною. мій чоловік може бути або хорошим татом або хорошим чоловіком, але не може поєднувати ці ролі. Кожного разу, коли до нас приходить його донька - ми сваримося. сварки завжди починає чоловік, а винна я, не так зреагувала, як очікував чи не те відповіла,і його претензії до мене щодо теми його доньки ніколи не закінчуються,зникне одна, то буде нова. Нервувати перед її приходом він починає вже напередодні і перебуває знервований весь час, коли вона у нас. Це він пояснює тим, що має балансувати між нами, він це собі сам придумав і свято в це вірить. Ревнощів з моєї сторони чи його доньки немає. Канікули для мене-це тортури. Його претензіям немає кінця-я могла би з нею проводити більше часу і залучати її в хатні справи.
залучаю в хатні справи, наприклад поміщати щось в сковороді чи порізати під моїм наглядом- йому це здається небезпечним і він налітає на мене чому я не порадилася з ним, вона може себе покалічити, а він буде винен. Я перестала її залучати. Тоді знову чому не залучаю. Він говорить з нею по телефону-чому я не хочу теж говорити по телефону з ними. Не передала їй привіт- чому не передаю привіт. Хоча я завжди передаю, навіть якщо я особисто вважаю це дурнею передавати привіт щодня. Чому я не обговорюю з ним плани на вихідні протягом тижня, коли вона прийде. Почала обговорювати - чому не згадала про ці плани день її приходу.Тобто я опрацювала одну претензію, як одразу виникає наступна. Остання ситуація, яка стала для мене червоною лінією така. Чоловік був занятий ремонтом авто, тому щоби дитина не сиділа в телефоні, я витягла її допомагати мені прибрати в саду і ми поралися біля великого куща троянд. Дитина допомагала мені неохоче. Потім прийшов тато, побачив нас і обоже вона може виколоти собі очі, я сказав щоби її не було біля цих кущів. Так ми дійсно не підпускали її до кущів, коли їй було 5, але ж зараз їй 9. я маю байдуже відношення до дитини і хто взагалі дитину пускає до колючих кущів. Я спокійно відповіла, що її там більше не буде. Потім вони мили брудні ноги, я запропонувала зняти взуття на вулиці.І тут я суперечу татові, і йому набридло таке грьобане відношення до нього і в мене викривлені пріоритети. І ці ситуації повторюються постійно, як я не працюю над собою, знаходиться нова доковирка. Я хочу піти від чоловіка.Як бути? Я не бачу надії

Відповіді психологів
Краща відповідь
Ви пишете "як я не стараюся не вибирати чоловіка, який не буде ображати і буду стриманим, але виходить навпаки. Наче інша версію мого батька".
Насправді, все дуже закономірно. Адже, батько - це дуже значима людина для дитини і, до того, перший чоловік в житті дівчинки. Тому поведінковий "портрет" батька підсвідомо "записується, як еталон чоловіка в дорослому житті.
А коли дівчинка дорослішає, вона навіть не розуміє, чому життя "притягує" до неї чоловіків, схожих на батька.
І всі її зусилля, спрямовані на зміну "портрета" чоловіка залишаються марними до тих пір, поки не відбудеться повний "перезапис" от тих самих дитячих програм. На превеликий жаль, просто усвідомлення причини проблеми, не може в повній мірі змінити ситуацію. Адже - це рівень рефлексів, які лише нашими намірами не змінюється.
Предположу, что у мужчины какие-то страхи, вина перед дочерью. Но разобраться в этом во взрослому не получается и вымещается способом попроще - найти виноватого и выплеснуть агрессию, то есть на вас.
Какие у вас отношения в целом с мужчиной?
Насколько мужчина способе разговаривать и обсуждать проблемы?
Всегда ли были такие претензии относительно его дочери?
Какие отношения у него с его бывшей женой, мамой дочери?
Какие отношения с его дочерью?
Обсуждали ли вы с мужчиной, что конкретно он хочет от вас по отношению к его дочери, как он видит ваше совместное время, о чем он переживает?
9 лет все же не такой маленький возраст и ребенок вполне способен говорит, что ему нравится, что он хочет, что не устраивает. А по тексту ощущение, что речь про грудничка, который сам ничего не может и родитель должен следить каждую минуту за ним.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387191 для Валентина Михайловна
В цілому у нас стосунки досить теплі, хоча він дійсно дуже тривожна особистість. І весь час боїться, що хтось у нього забере чоловічу роль в родині. Обговорювати з ним проблеми можливо. Ми вирішили багато суперечностей і зараз залишилася одна- його неможливість бути батьком і чоловіком одночасно. Так претензії щодо дочки були завжди. І я задовільняю одну його потребу в цьому плані- автоматично виникає інша. Тут же. З мамою дочки стосунки, як бізнес. Він про неї невисокої думки. Там була складна історія. Вона завагітніла обманом, щоби він її не покинув, а коли вони розійшлися довго судилися за право бачитися з дитиною. Дочці він старається у всьому догодити, і в той самий час вона повинна бути абсолютно хорошою дівчинкою для тата- слухатися з першого разу і показувати татові вдячність і повагу. Дочка - маніпулятор і часто маніпулює емоціями тата. Тато поводить себе з нею наче їй досі 5 і вона так себе поводить у тата вдома.
Від мене він хоче, щоби я підтримувала тата в усіх виховних моментах- типу треба тата слухати, тато знає краще. І проводила з нею час і передавала їй привіти і говорила з ними по телефону, коли вона не в нас і виявляла величезне захоплення перед її приходом. Моє враження, що в його голові якась супер ідеальна картинка. Хоча я відношуся до неї максимально приязно і проводжу час по своєму комфорту.
Что значит страх, что отберут его роль мужчины в семье?
Как бы вы хотели, чтобы происходило общение с девочкой? Ваше с ней, ее пребывание у вас дома?
Какие у вас были сложности, спорные моменты и как вы решили их? Вы написали, что было много спорных моментов с мужчиной
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387193 для Валентина Михайловна
Страх, що я буду ним керувати, як мама (хоча цього ніколи не роблю) і щоби у дочки була повна абсолютна увага і послух. Я її спокійно приймаю, але хотілося щоби чоловік переслав бути, як натягнута струна тоді, коли вона приходить, тобто вона проводить час у себе в кімнаті, обоже треба срочно її розважати, грати в карти, шахи, крокет, бо вона образилась мабуть. Я пройшла повз неї і нічого не сказала, не запитала як її справи - все трагедія я її ігнорую. І тому подібне. Потім вона їде до мами і він все може розслабитися- відбули. Мені би хотілося, щоби вихідні проходили в більш легшій атмосфері. Були моменти коли нам було важко спокійно обговорювати проблеми, але ми навчилися обговорювати екологічно, не ображаючи один одного. Іще були такі моменти, коли чоловік мав якісь суперечки, наприклад в магазині, то очікував, що я як вівчарка кидатимусь за нього в бій, а я цього не люблю і не буду робити це теж ми проговорили. Також маніпуляції моєї мами. Зараз з мамою тримаю кордони
Мама мужа командует им?
Интересно, что при этом муж ожидает, что и дочка будет как дрессированный тюлень, который во всем ему подчиняется.
Как именно вам удалось научиться обсуждать проблемы с мужчиной и решать спорные моменты?
И как думаете, почему в теме с его дочерью так не выходит?
Как вы реагируете на то, что мужчина предъявляет вам претензии?
Вы писали, что хотите уйти от мужчины. Вы в лоб ему говорили, что данная ситуация с дочерью, точнее с его реакций на ее пребывание у вас ставит ваши отношения под угрозу и вы не готовы дальше это терпеть?
Насколько в целом мужчина осознает, что это не просто ваше недовольство, а уже то состояние, где терпение заканчивается?
Доброго дня, Марина!
З усього, що ви описуєте, видно те, що ви намагаєтеся вирішити проблему, яка не створена вами і не може бути вирішена вашою поведінкою. Ваш чоловік не справляється з власною тривогою, напругою та провиною, і замість того, щоб взятися за свою частину, він постійно призначає вас відповідальною за його стан. Ви вже живете в системі, де ви маєте заспокоїти, згладити і відпрацювати те, що не належить вам.
Ваші спроби догодити працюють проти вас, тому що вони закріплюють його інфантильну позицію. Він отримує підтвердження, що його напруження має обслуговуватися вами. Тому претензії не закінчуються, тому що їхня функція не в тому, щоб вирішити щось, а в тому, щоб зняти його внутрішню напругу. А ви в цій схемі зручний приймач.
Його неможливість бути і партнером, і батьком одночасно, - це його межа, а не ваша відповідальність. Але саме ви несете наслідки - напруга, контроль, звинувачення, провина, постійне коригування себе. І головне - відчуття, що ви втратили себе в цій динаміці.
Ваше бажання піти виникає не випадково - це природна реакція людини, яка тривалий час утримувала на собі те, що їй не належить. Коли ви намагаєтесь компенсувати його напруження, підлаштовуватись під кожен новий запит і вирівнювати ситуацію замість нього, ви фактично підтримуєте ту динаміку, яка вас же і виснажує. Доки ви залишаєтесь у ролі, що стабілізує його внутрішній хаос, у нього немає потреби змінювати спосіб поведінки, бо система продовжує працювати за старим сценарієм.
Питання в тому, чи готові ви перестати підлаштовуватися під людину, яку неможливо задовольнити.
Марина, дві людини в стосунках мають однакові відповідальності.
Чи сприймає ваш чоловік Вас як окрему особистіть, яка не має відповідати його очікуванням?
Важливо мати спільні домовленості щодо "стратегії " спілкування з дитиною (наприклад, що тільки тато має вирішувати, що можна, а що ні, або в певних сферах і Ви можете вирішити, або якась інша закономірність), а вже "тактичні" нюанси вирішувати по ситуації.
При цьому важливо, щоб не намагатись "вгадати" як він хоче, а висловлювати власну думку.
Ви двоє дорослих людей, які мають можливість домовитись "на березі " про головне, про все, що вважає важливим кожен з вас.
Ви пишете, що до дівчинки ставитесь добре. Чи маєте досвід спілкування з дітьми такого віку? Хто відповідає за те, чим зайнята дитина, поки вона в вашому домі? Дівчинка сама пропонує пограти в щось, або поробити щось разом?
Чи показує тато приклад "якісного спілкування" з дитиною, який можна було б взяти за зразок, або ж тільки від Вас вимагає "якості "? Адже якщо дівчинка буває не часто, а тато в цей час ремонтує авто, то, можливо, він не дуже сам намагається бути поруч з донькою?
Доброго вечора Марино!
Вцілому, згодна з колегами.
Та, як на мене, розглядати ситуацію лише з позиції аналізу поведінки Вашого чоловіка - не допоможе вирішити повністю саму проблему. Чому?
Я завжди виходжу з того, що чоловік та дружина приймають вдвох участь у всіх процесах. Тобто, все в парі має свої правила та закони, які розподіляються прямо пропорційно на двох.
І якщо Ви зустріли саме такого чоловіка, він Вам для чогось потрібний, бо "віддзеркалює" якесь питання в глибині, яке Ви в собі не бачите.
Стосунки - це як качелі. Якщо в одному чогось дуже багато, в іншому того ж самого будет дуже мало. От Ви пишете, що чоловік надміру тривожний. А як Ви реагуєте, зазвичай, та себе поводите у ситуаціях, які Вас дуже хвилюють?
Коли чоловік ставиться до Вас несправедливо, робить постійні зауваження, докоряє та незаслужено звинувачує, як в таких ситуаціях Ви реагуєте? Чи просто чекаєте слушного моменту, щоб без сторонніх поговорити?
Відредаговано автором 24-11-2025 17:00:06
Доброго дня, Марино!
цитата:
Я хочу піти від чоловіка.
Таке бажання виникає, коли суттєві потреби не задовольняються. Коли людина втомилась настільки, що втратила віру у можливі позитивні зміни. Очевидно, це усе притаманно вашій ситуації. Чи не так?
А тепер у мне до вас несподіване запитання - якими своїми діями ви сприяли своєму власному розчаруванню? Сприяли, мабуть, несвідомо, адже діяли за мотивом ДОГОДИТИ чоловіку, обслуговуючи його тривожні прояви.
От скажіть, що спонукає вас до реалізації саме такої моделі поведінки? Можливо, звичка з дитинтства задовольняти неврівноваженність когось з батьків?
Можливо, набутий досвід у більш пізньому віці?
Зрештою, що станеться, якщо ви зміните підхід, одного разу заявивши напряму, як ви сприймаєте нервову метушню чоловіка, як вона вас виснажує і полишає впененості у стосунках з ним? Йдеться не про звинувачення(!) Мова про ваші почуття, що спричинені його поведінкою.
Цікаве загалом питання - ЧОМУ ви не орієнтуєтесь на себе? На власні думки і переконання у ставленні до його дочки?
Чому втрачаєте себе, йдучі "флюгером" за його вимогами, наріканнями і тому подібним?
Все, що ви описуєте, дуже схоже на « відігравання» вашим чоловіком свого дитячого досвіду, своєї дитячої травми. Кожен приїзд доньки- то тригер, який запускає певний сценарій, в якому кожен з вас грає свою роль.
Як думаєте, яку граєте ви? А ваш чоловік?
Вся ця гра- це його спроба розірвати травматичне коло, знайти рішення своєї дитячої проблеми . Але, на жаль, самостійно це зробити майже не можливо. Тому, ви не можете вирішити з ним питання, щоб він міг одночасно бути й чоловіком й батьком . Бо, коли він батько- він не ваш чоловік ( психологічно), він хтось інший ( на кого в своїй родині він стає схожим?).
Страх, що їм будуть керувати, та страх втратити « чоловічу роль «, схильність до психічного тиску та контролю, говорить про достатньо великий рівень травматизаціі, який бажано @ проробляти» в кабінеті психолога, а не на власній родині.
Тому дуже раджу звернутися в першу чергу вашому чоловіку до фахівця. Вам теж не завадить, бо 4 роки ви теж задіяні в головному складі цього спектаклю.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387212 для Володимир Анатолійович
Ви абсолютно праві- і дитячий досвід задовольняти емоційного тата, який при будь-якому прояві емоцій і непокори хапався за ремінь, хоча я завжди була і слухняна і відмінниця і за молодшою сестрою слідувала з 6 років, в також бажання догодити контролюючій і емоційно незрілій холодній матері. Але й підлітковий вік у мене був не дуже протестний. Потім пізніше після моїх 25 років ми просто помінялися ролями і я вже доглядала за батьками, які весь час бубоніли, що я не так виховую сина, щодо мого особистого життя і т.п. А в решті, коли вже в мого сина почався дуже бурхливий підлітковий протест і сепарація, ми з батьками віддалилися. Йду флюгером, бо звичка, яку я намагаюся зараз пропрацювати. Коли говорю про свої почуття - він їх знецінює і говорить, що я маю бути вдячна, що маю таку падчерку, бо вона янгол(всі діти янголи в 9 років, а особливо для своїх батьків). Я відчуваю себе як хомʼяк в лабіринті і хочу розірвати це коло, бо вже точно не витримую і відчуваю, що якщо так буде і далі, я піду вже без розборок і драми, бо мені буде все одно
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387206 для Наталия Горская
Коли дитина у нас в домі її постійно треба розважати, інакше вона буде весь час в телефоні. Це робимо я чи тато або граємо всі разом чи кудись ідемо чи дивимось кіно. Тато не хоч, щоби вона була в телефоні, але сама вона не грається і іноді він хоче відпочити, бо втомлений, тому його все дратує. І з нормальних вихідних все перетворюється на якусь постійну істерику і танці з бубном
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387208 для Алла Григорівна
Абсолютно згодна про віддзеркалення. Я багато це вивчаю зараз і працюю над тим щоби стати «люблячою мамою самій собі». В ситуаціях, які мене хвилюють, я збираюся і вирішую їх сама, також я не люблю конфлікти і не починаю конфронтацію з людьми навіть з близькими, але можу різко реагувати, якщо ображають мене, і зараз працюю над своїм терпінням, якого мені правда інколи не вистачає стільки, як я би хотіла, а також працюю над тим, щоби не ображатися, навіть коли людина мені грубить або намагається навмисне принизити, дивитися на цю людину, як на маленьку ображену дитину.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387195 для Валентина Михайловна
У нього власна і контролююча мати і він розірвав з нею стосунки через це до нашого з ним знайомства. Це з його слів. Від дочки він дійсно очікує повної слухняності, як тюлень.
Прочитавши книгу - Твоїй внутрішній дитині потрібен дім, я стала застосовувати запропоновані там ідеї на практиці. Тобто коли ми щось обговорюємо, що не стосується його доньки я обговорюю це з ним, як ніби він ображена дитина і це працює. Ми можемо обговорити спірні моменти спокійно. Щодо дитини, чому не виходить так я вже деякий час шукаю відповідь. Тому що він все якось сприймає з позиції захисту. Типу якщо щось піде не так дочка буде думати, що він поганий тато. Боїться бути поганим. Починаються ось ці розмови, що я не так сказала і ось його реакція, і що я не достатньо терпляча, а любов це терпіння і якщо навіть він неправий із своїми претензіями, то я не даю йому достатньо часу, щоби охолонути і вибачитися і що він жива людина і в мене від нього завищені очікування. Він думає, що в цей час говорить спокійно, хоча одразу починає підвищувати голос і кричати, що я не ввічливо йому щось кажу, або не тим тоном чи не з тим виразом обличчя і якою реакції я очікую від нього. Що це я весь час лажаю, а він все робить правильно. Що я йому не принесла нічого, крім стресу і нещастя і я взагалі зіпсований товар і всі проблеми від моєї емоційності і що я нестабільна і хвора взагалі, і син в мене негідник, який мене і його не поважає і вся сімʼя ідіоти і він їх всіх терпіти не може. Я часто реагую сльозами, кажучи, що все дістало я йду, кілька разів збирала речі. Потім він зупиняє мене, вибачається, що це все просто для нього великий стрес. Ми все подолаємо. Всі сімʼї мають непорозуміння. І як як так можу його викидати на смітник, і що я холодна сучка, яка його насправді ніколи не любила і невдячна і далі по тексту. Потім знову вибачається, що він не мав це на увазі, просто йому боляче, що я легко хочу піти. Я знову даю нам шанс, його дочка йде до мами, він заспокоюється, ми нормально живемо 2 тижні, а потім знову все по колу в більшій чи меншій інтенсивності. Але я дуже втомилася від цього кола і мені дуже хочеться його розірвати
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387219 для Оксана Юрьевна
Згодна- він асоціює свою дочку із собою маленьким. Хоча це не так, вони абсолютно різні люди. Коли вона приходить він хоче задовольнити свою прогалину в батьківській любові, якої в нього не було, бо були байдужі батьки, холодна, агресивна мати, яка його била всім, що може трапитися під руку, також була в депресії і приводила чоловіків, відправляючи його спати на диван. Тому тепер його всі мають любити абсолютно і він не може бути поганим і помилятися. Так психолог потрібен, бо як каже моя незаміжня подруга - подивимося на скільки тебе вистачить цього разу і не треба було міняти гостьовий шлюб на ось це. Коли я кажу, що якщо він попрацює із психологом, то і наші непорозуміння можуть згладшати. Він категорично відмовляється працювати сам, бо типу він все і сам добре знає і йому не треба психолог в нього великий життєвий досвід. Але після останнього скандалу, я поставила питання ребром, що ми маємо спробувати сімейну терапію, якщо він хоче врятувати стосунки і вказала йому на патерн, який я почала записувати в щоденник- періодичнійсть, причина сварки і його реакція. Бо в мене зникає мотивація
Дякую за доповнення.
Ви пишете "я не люблю конфлікти і не починаю конфронтацію з людьми навіть з близькими, але можу різко реагувати..."
Певне, дуже мало більш глибокої інформації, але можу припустити, що може бути в наявності елемент витіснення, придушення почуттів, що і викликає різкі неочікувані реакції. Адже, як би ми не намагалися контролювати себе на рівні свідомості, підсвідомість все одно керує нами на рівні рефлексів.
Власне, саме це я мала на увазі, коли писала свої перші припущення щодо "дзеркальності". Вміння себе стримувати - це найкращий різновид самоконтролю. Але чоловіки реагують не стільки на зовнішню поведінку жінки, скільки на її внутрішній стан. І от тут з'являється більше питань щодо днів, коли присутня дитина.
Певне, можна припустити, що спершу була підвищена тривожність чоловіка, а вже потім Ваша внутрішня напруга, але...
Чоловік та дружина, як Ви вже і самі розумієте - це єдина система. Тому, знову ж таки, можу припустити, що не лише тривожність чоловіка "родом з дитинства", але і Ваше несвідоме намагання придавати чи витіснити емоції та почуття також має більш глибоке коріння, аніж теперішня ситуація.
Тому, я не думаю, що розлучення з чоловіком може буде гарним рішенням, що дозволить почуватися більш щасливо. Адже, все що ми недовирішуємо в одних стосунках автоматично перетікає в інші.
Чи мали Ви можливість в дитинстві відкрито проявляти свої почуття та емоції?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387232 для Алла Григорівна
ви абсолютно праві. Я зараз почала розбиратися із своїми дитячими сценаріями. Ні, емоції і дитинстві мені не дозволяли проявляти. Я маю дуже емоційного батька і памʼятаю, коли він починав кричати або навіть хапався за ремінь при найменшому непослуху і коли я реагувала плачем, він кричав закрий рота я тобі сказав і тоді я памʼятаю, як давилася слізьми і схлипувала. Мама не захищала. В підлітковому віці ми взагалі часто сварилися і закрити рота я вже казала йому. Зараз у нас не теплі стосунки. Просто звичайні. Повага з моєї сторони до батьків просто. Вони ж хочуть ніжності від мене, але мені навіть ніяково казати їм, що я їх люблю. Кажу, бо так треба. І ніяково їх обнімати. В дитинстві не памʼятаю, щоби батьки казали, що люблять чи обнімали, цілували. Були короткі прояви ніжності, але і основному вони просто турбувалися про мене і сестру. Мама завжди сердилася, коли ми хворіли
Вітаю!
цитата:
дитячий досвід задовольняти емоційного тата, який при будь-якому прояві емоцій і непокори хапався за ремінь, хоча я завжди була і слухняна і відмінниця і за молодшою сестрою слідувала з 6 років, в також бажання догодити контролюючій і емоційно незрілій холодній матері.
Наскільки я розумію, тоді, в дитинтсві була закладена ПОТРЕБА ослуговувати не свої емоційні потреби, аби зберегти себе і не втратити контакт з батьками. Вона сидитить дуже глибоко і просто так вольовим зусиллям навряд чи її можна позбутись. І от уявімо, чоловік почав працювати з психологом, в нього поступово відбувається трансофрмація, але вона, безперечно, буде розтягнутою у часі. У зв'язку з цим питання, що буде з вашою ПОТРЕБОЮ?
До того, чоловікові докори в один момент не припиняться, ви все ще почуєте на свою адресу
цитата:
холодна сучка, яка його насправді ніколи не любила і невдячна і далі по тексту.
. Трохи згодом запізнілі вибачення і так далі...
У вас є коротка відповідь - чому, зважаючи на усі складнощі і невдоволення, ви не йдете від нього?
На що сподіваєтесь?
Якщо правду кажуть, що життя людини - це наслідки великої кількості рішень, яка людина приймала і приймає. Тож на яких бажаннях і міркуваннях базуються ваші теперішні рішення, в тому числі й ті, що мають форму відмови від рішень?
«Згодна- він асоціює свою дочку із собою маленьким. Хоча це не так, вони абсолютно різні люди»
Це для вас- вони різні, а для його психіки донька- обʼєкт переносу. Тому, я вас й запитала, про ваші з ним ролі: хто ви, коли є дитина, а хто він?
«Він категорично відмовляється працювати сам, бо типу він все і сам добре знає …»
Те, що він сам все знає, він намагається виправити? Чи щось з цим зробити? Може, його все влаштовує й змінювати щось в собі він не збирається? Бо, є ж ви, котра во всьому винна й котра повинна змінитися.
«…і йому не треба психолог в нього великий життєвий досвід.»
Якраз з таким @ життєвим досвідом « йому й потрібно до психолога.
«…після останнього скандалу, я поставила питання ребром, що ми маємо спробувати сімейну терапію, якщо він хоче врятувати стосунки..»
Якщо він сам не усвідомлює необхідність змін, то користь від сімейної терапії буде сумнівною. До того, це він зробить під тиском, тому буде мати великий внутрішній супротив
«…подивимося на скільки тебе вистачить цього разу..»
Ви писали, що маєте замало терпіння?
Треба ще більше стримувати себе?
Може, навпаки, навчитися дозволяти собі відчувати й виражати те, що відбувається? Дозволити собі позбутися настанов, які вам заважають бути щасливою, а змушують терпіти, бо заради любові треба ж терпіти?
Я вам дуже вдячна за відвертість.
Думаю, що мої припущення виявилися вірними і Ваш чоловік, як це не дивно, саме так реагує на Вас, коли приїздить його дочка, що у Вас на рівні підсвідомості запускаються певні процеси. Про які Ви навіть не здогадуєтеся, але, на які, знову ж таки, швидше за все, несвідомо реагує Ваш чоловік.
Справа в тому, що нам лише здається, що ми можемо себе виховати і змінити на рівні контролю, тобто, свідомості, але... Нами керують наші підсвідомі установки і ті самі почуття та емоції, які "застрягли" як травми ще з дитинства.
Я впевнена, що Ви докладаєте не аби яких зусиль, щоб змінитися і змінити ситуацію, і все ж... Якщо б так легко було позбутися дитячих травм, нам би не знадобилося на це витрачати, інколи, ціле життя. Підсвідомість живе сама по собі, а ми - самі по собі. І єдиний шлях пришвидшити трансформації - це серйозні зміни на рівні тих установок, та тих поведінкових моделей, які заклалися в дитинстві. А для цього потрібно "зустрітися" зі своїм дитинством, що можливе лише на підсвідомому рівні.
Я можу, знову ж таки, лише припускати, та, як на мене, може бути приблизно такий механізм "включення" чоловіка.
Своєю присутністю, швидше за все, дитина запускає Вашу дитячу програму, коли Ви змушені були придушувати свої емоції. А це створювало величезну непроявлену психологічну напругу ( страх, образи, придушений гнів, роздратування тощо). І саме на цей непроявлений стан і може реагувати Ваш чоловік. Тобто, щоб ситуацію змінити кардинально, його все ж необхідно пропрацювати у психотерапії. Адже, доступу у нас самих до рівня підсвідомості просто немає, як це не прикро.
І ще. Певне, зрозуміти, що саме відбувається з чоловіком - необхідно. Але ж ми жодну людину не зможемо змінити без її волі. Окрім того, сім'я - це певний полігон для серйозної роботи над собою і щастя отримують лише ті, які стають господарями свого життя і завжди починають з себе. Бо це система взаємозаміщення і взаємозміни. Тому я завжди раджу не робити поспішних висновків і руйнувати сім'ї. Бо руйнувати - не будувати. Адже, все одно проблема залишиться навіть, якщо чоловіка не буде поруч. А от те, що з чоловіком почнуться зміни, якщо глибинні трансформації відбуваються з жінкою - це однозначно.
Відредаговано автором 25-11-2025 11:38:57
цитата:
хоча одразу починає підвищувати голос і кричати, що я не ввічливо йому щось кажу, або не тим тоном чи не з тим виразом обличчя і якою реакції я очікую від нього. Що це я весь час лажаю, а він все робить правильно. Що я йому не принесла нічого, крім стресу і нещастя і я взагалі зіпсований товар і всі проблеми від моєї емоційності і що я нестабільна і хвора взагалі, і син в мене негідник, який мене і його не поважає і вся сімʼя ідіоти і він їх всіх терпіти не може. Я часто реагую сльозами, кажучи, що все дістало я йду, кілька разів збирала речі. Потім він зупиняє мене, вибачається, що це все просто для нього великий стрес. Ми все подолаємо. Всі сімʼї мають непорозуміння. І як як так можу його викидати на смітник, і що я холодна сучка, яка його насправді ніколи не любила і невдячна і далі по тексту.
И получается совсем другая картина.
У меня была мысль про то, что решение спорных вопросов происходит ценой вашего терпения и того, что вы закрываете на много глаза. И вот вы, по сути, подтвердили только что этими словами мое предположение.
Мужчина позволяет себе оскорблять вас, говорить гадости. И тут не про дочь уже речь, а про то, что он в целом, похоже, груб и не сдержан. И что ваши проблемы, которые вам удалось проговорить, решались за ваш счет - вы терпите, оправдываете его, жалеете. Но какой ценой? Тем, что рано или поздно вас все достанет и вы устанете от такого отношения мужчины.
Тут тема ваших личных границ, которые не удается отстоять. И в целом, выбор мужчины, который позволяет себе так высказываться про вас. Это грустно
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387237 для Володимир Анатолійович
Говорячи про мою потребу, вона так і залишиться актуальною- обслуговування чужих емоцій.
Чому не йду- виправдовую все тим, що я теж не ідеальна, і може надто емоційно реагую інколи, замість спокійно сказати, що мені ось це і це не подобається. Сподіваюсь, що працюючи над собою зміниться і чоловік, за правилом, що партнер є нашим відображенням. Жалію його, бо в ньому живе така сама маленька ображена дитина з купою дитячих травм, як і в мені. Також поміж сварками ми маємо багато хороших і турботливих моментів. Коли в мене були проблеми із здоров’ям, то на відміну від моїх батьків, які почали битися в істериці, що іду робити і я їх мала заспокоїювати, він був поруч, підтримував морально і фізично, і вирішив всі матеріальні питання. І що він погоджується на сімейну терапію, хоча, можливо, ми маємо різне бачення проблеми.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387239 для Оксана Юрьевна
На мою думку, рефлексуючи на непорозуміння, коли приходить дитина, я для нього, ніби його контролююча мама. А для мене- я знову в ролі себе маленької, коли маю робити те, що хочуть інші, а не я сама. Задовільняти потребу інших в їх бажанні бути щасливими, як вони того бачать. Ви праві щодо того, що потрібно почати виражати і відчувати те, що відбувається. Але є внутрішній страх, що це призведе до нових конфліктів. І що коли я починаю казати про свої почуття екологічно і без образ, він починає ображатися, типу йому набридло бути поганим завжди, і я не можу просто бути щасливою, і я тягну його вниз і сама не знаю, що хочу, і я завжди була тільки однією ногою в цьому шлюбі і тримала «валізу напоготові».
Так, він погоджується йти в сімейну терапію, але бачення проблеми у нас явно різне. Для нього- це моя емоційність. Що він робить- надсилаю мені купу статей, як взяти свої емоції під контроль
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387240 для Алла Григорівна
Дякую Вам за дуже змістовну відповідь. Все, про що ви пишете, дуже відгукується мені. Так, і дійсно, маю прагнення опрацювати свої дитячі травми і, як кажуть, зцілитися. Перестати нести відчуття провини перед кимось або те, що я чимось комусь зобов’язана, коли мама, син, чоловік, можуть все, що хочеш сказати мені і як завгодно поводити себе зі мною. При цьому ц вимагаючи від мене любові і прийняття.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387246 для Валентина Михайловна
Ви праві. Я дійсно усвідомлюю проблем із відстоюванням особистих кордонів і їх відстоюванням екологічно і назавжди і підсвідомо чи свідомо дозволяю мамі, батькові, сину, чоловікові постійно їх порушувати, не зважаючи на те, що прошу і просила їх цього не робити. Але гірше, що я потім відчуваю докори сумління, що я була не достатньо хорошою дочкою, не достатньо гарною матірʼю і не достатньо ввійшла в положення чоловіка. І ось це коло мені хочеться розірвати.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387246 для Валентина Михайловна
І також хотіла додати, що як я не стараюся не вибирати чоловіка, який не буде ображати і буду стриманим, але виходить навпаки. Наче інша версію мого батька. Раніше при сварках, я відповідала образою на образи. Потім ми наче домовилися такого не робити, і ось тепер я не роблю, а він продовжує. Потім вибачається і каже, що коли йому здається, що я чимось не задоволена, навіть коли я не кажу про це, а він бачить це по виразу мого обличчя чи тону голосу, чи слова, які я вживаю, в нього починається приступ страшної тривожності і я йому не залишаю вибору на іншу реакцію. І чому я просто не можу бути щаслива і всім задоволена. Що він щасливий, коли щаслива я.