Як вибратися з стану в'язкого болота... ?
Всім доброго дня.
В мене склалась в житті не дуже приємна ситуація. Мені 30 років, я заміжня, в мене 2 дітей молодшого та середнього шкільного віку. І в мене немає доходу, та я не знаю як це змінити.
Це спричиняє певні проблеми:
- матеріальна залежність від чоловіка, що впливає на стосунки, було декілька разів в конфліктах таке, що він докоряв мені тим, що я не працюю;
- я почуваюся не зовсім реалізованою, без якогось такого стержня — частково я реалізую себе як мати і в піклуванні про сім'ю, але це в ситуації, коли діти вже підросли (8 і 11) вже не в такій мірі потрібно дітям і не підтримується чоловіком, і не схвалюється суспільством, ну і мені самій не повністю ок, мені б хотілося мати ще якийсь статус у суспільстві, мати взаємодію з людьми, бути цінною, затребуваною, зайнятою цікавою справою в якій бачу сенс, заробляти;
- мої матеріальні потреби не закриті: 1)ми живемо зі свекрухою з якою в мене дуже погані відносини і на інше житло наче нема грошей/чоловік сам не хоче оплачувати інше житло, вважає що не впорається. До того ж ми живемо в незручному місці;
2)в мене є деякі медичні потреби, які я не такою мірою як слід задовольняю, виходить економлю на здоров'ї і можуть бути погані наслідки;
3)навіть елементарно здорове харчування — ми їмо те що може і вирішує купити чоловік, хоч і він радиться деколи зі мною, але не виходить щоб була на постійній основі збалансована повноцінна їжа, як результат велика спокуса зловживати солодким, доступним, і зараз мені наче ок, але я переживаю що періодично через це хвилює стан здоров'я, набір ваги, самопочуття;
— тобто навіть самі базові потреби не закриваються, не кажучи про те, що мені б хотілося мати кошти на навчання для себе і дітей, на життя взагалі, вже не кажу про якийсь відпочинок, розваги. І мотивація заробляти є...

Відповіді психологів
Доповнення від автора питання ·
Тепер ближче до суті:
Я ніколи не працювала на роботі в звичайному розумінні: був досвід кілька років фрілансу в сфері маркетингу, кілька років хендмейд і продажів. Але зараз нічого з цього мені не вдається. Ставало складніше поступово, коли змінювалися обставини і змінювалося навантаження сімейними і побутовими справами і психологічно: ковід, чоловік змінив роботу, потім син пішов в школу, переїзд на квартиру, адаптація і облаштування, війна, донька пішла в школу, рік тому повернення з квартири назад до проживання з свекрухою, адаптація після переїзду, знову облаштування і ремонти, і це все по своєму виснажує і лишається мало сил та вцілому якесь таке відчуття що не живу... Справи які раніше давали дохід не виходять зараз. Мені важко зібрати себе і якось дисциплінувати, і бракує віри в себе та сил. І ще коли я вдома, і виконую базові буденні справи: зібрати та відвести дітей в школу і забрати, допомогти з дз, приготувати їжу, мити посуд, прати, прасувати, складати на місця речі, підтримувати порядок, доглядати за кішкою і собачкою, та ще й деякі справи додаткові у зв'язку з ремонтами, я навіть фізично виснажена, і в мене залишається мало часу, щоб зайнятися ще чимось.
Ще коли я вже зрозуміла, що мої попередні справи не працюють (фріланс, продажі, хендмейд), я відкладала рішення щодо пошуку іншого заробітку. Я поставила за мету підготуватися до іспиту, а вже тоді шукати роботу. І ось я вже по суті весь матеріал по підготовці практично досконало пройшла, і дата іспиту призначена, до того часу мені максимум 1 годин в день на додаткову підготовку потрібно... Тобто вже настав час вирішувати та діяти. А я просто не знаю що робити — те, що робила раніше, боюся що вже не вийде, на ''нормальній'' роботі ніколи не працювала і боюся, наче блок якийсь, пробувати щось нове — не знаю що і як... Допоможіть будь-ласка розібратися, як мені діяти в цій ситуації.
В мене відчуття таке, наче я сиджу в купці болота, і в мене немає ніякого стержня, ніякого ясного прагнення, щоб піднятись.
Якщо уявити через 5 років, що я в тому самому становищі: я не буду самій собі цікава, мене не будуть потребувати і поважати діти, вони доростуть до того щоб природно відокремлюватися, мене не цінуватиме чоловік, який, здається, вже давно не цінує, для суспільства я буду шматком г... плюс тиснутиме свекруха яка на своїй території... Якщо я не піднімуся буде ще гірше. Але я не знаю, просто не знаю як і за що взятися зараз.
Доброго ранку!
цитата:
Чесно кажучи, трохи сумно стало після ваших спостережень за власним станом. Однак, ймовірно, реальність змушує так себе відчувати. Точніше, не сама реальність, а ваш спосіб її сприйняття.
Та й погляди у майбутнє не радують. Навпаки, пригнічують ще більше.
Натомість, мені здається, що ви себе недооцінюєте. Кажу так, позаяк беру до уваги ваші старання та добрі справи на благо родини -
цитата:
коли я вдома, і виконую базові буденні справи: зібрати та відвести дітей в школу і забрати, допомогти з дз, приготувати їжу, мити посуд, прати, прасувати, складати на місця речі, підтримувати порядок, доглядати за кішкою і собачкою, та ще й деякі справи додаткові у зв'язку з ремонтами
Хіба оце усе не заслуговує на схвалення і повагу?!
Вважаю, що заслуговує. Тобто ви заслуговуєте.
А коли візьмемо до уваги усі перепетії останнього часу -
цитата:
ковід, чоловік змінив роботу, потім син пішов в школу, переїзд на квартиру, адаптація і облаштування, війна, донька пішла в школу, рік тому повернення з квартири назад до проживання з свекрухою, адаптація після переїзду, знову облаштування і ремонти
, то, виходить, що на вашу долю випала дуже тяжка ноша. Не кожна жінка таке витримає, та й не кожен чоловік. А ви витримали. От тільки самій себе пригнічувати не варто - зиску від того нуль(!)
А що варто, спитаєте ви? Відновлювати віру в себе і власні сили. Коли почнете цінувати по-справжньому себе, то і ставлення чоловіка має змінитись.
Розкажіть, до якого іспиту ви підготувались? -
цитата:
І ось я вже по суті весь матеріал по підготовці практично досконало пройшла, і дата іспиту призначена, до того часу мені максимум 1 годин в день на додаткову підготовку потрібно...
цитата:
Тобто вже настав час вирішувати та діяти. А я просто не знаю що робити — те, що робила раніше, боюся що вже не вийде
З чогось все одно доведеться починати. По-іншому не буває. Тому запитайте себе - до чого є хоч мінімальна схильність? Хоча б малесенька віра в успіх? З того і починайте.
цитата:
на ''нормальній'' роботі ніколи не працювала і боюся, наче блок якийсь, пробувати щось нове — не знаю що і як... Допоможіть будь-ласка розібратися, як мені діяти в цій ситуації.
Загалом-то такі питання краще вирішуються у співпраці з психологом, бо, скоріше за все, на заваді вам стає страх і невпененість в собі. Тому вам потрібна підтримка і допомога здолати той страх, накопичити бодай відчутну порцію ресурсу, аби почати діяти в реальності.
Відредаговано автором 10-10-2025 10:47:31
Когда долго не работаешь и занимаешься детьми и бытом, то и правда ощущение, что все забыла, мало что умею и страшно возвращаться в рабочий режим. Это закономерные переживания.
Вы описали свою потребность работать в работе с разных ракурсов - реализация себя в обществе, финансы на свои потребности (жилье), отношения с мужем. При этом старые источники дохода уже не срабатывают.
Что для вас сейчас все же важнее и приоритетнее - быстрее деньги заработать? Найти дело по душе? Просто чувствовать, что вы работаете, а не домохозяйка?
Добрий вечір. Відчувати безсилля,безопорність та певним чином зневіру є нормальним в тих умовах,в яких ви знаходитеся. Чоловік, який мав би підтримувати - тисне, ви, наче позбавлені права голосу, навіть вибрати продукти, життя із свекрухою, фактично на чужій території вносить додаткове навантаження. Ваші зусилля і вклад материнський знецінюється. За таких умов я би теж відчувала себе у болоті.
Але ви продовжуєте свій шлях, наприклад - підготовка до іспиту.
Чи є у вас можливість делегувати ваші домашні зобов'язання, взяти собі кілька днів "без нікого"?