Зміни у житті. Роздуми про свою цінність.
Доброго дня! Хочу поділитися своєю історією і роздумами....
Стався нещасний випадок, чоловік потрапив у лікарню. Можлива інвалідність. Шок. Операція, тривала реабілітація. Я на фоні стресу, постійної гонитви туди-сюди (адже дім, двоє дітей, догляд за чоловіком, а ще робота) — дуже схудла. АЛЕ я за довгі роки почала собі нарешті подобатися в дзеркалі! (не скажу, що не доглядала за собою зовсім, але зайва вага, переїдання мене поглинали і я не знала, як це коло розірвати)
Друге. Я почала не шкодувати на себе коштів, як раніше. Косметика, нова гарна білизна, одяг. Я йду і купую це! манікюр...і навіть кава з улюбленим тістечком -- зранку, лише для себе, в кофейні... Після ситуації з чоловіком прийшло якесь усвідомлення: гроші -- нічого не варті!!! Важлива я! А ще моє здоров'я, емоції... Може, я себе так зараз рятую і розраджую?! Хочу ще прояснити: не подумайте, що чоловік мені колись це забороняв чи жалів кошти! навпаки! завжди каже: а чого ти собі не купиш? Тобто причина в моїх установках. Я все чомусь на собі економила... Як моя мама... Яка ходила взимку у драних чоботях і старій шубі. Тепер просто зрозуміла, що в один момент мене може навіть не стати...
Третє. Вилізли тригери, які я не помічала у відносинах із чоловіком, напевно. Відразу, коли він потрапив у лікарню, я повністю поглинулася ним... Жалість до нього обернулася мені ведмежою послугою. Рано вставала, щоб приготувати все, що він любить їсти -- готую і привожу з надлишком. Догляд, бо він прикутий до ліжка. Постійно заглядаю в телефон, чекаю, що він напише, як себе почуває... В результаті -- моє вигорання. І його незадоволення тим чи іншим. Ми навіть сваримося, бо він сердиться, що я десь і щось не там поклала і не те купила. Мені приходить усвідомлення, що я надто ним опікуюсь. І мене вже не цінують! Якась жертовна позиція. Вирішую, що треба змінювати позицію і не так годити. Чоловік починає жаліти і наполягає, щоб я менше їздила і турбувалась. Але коли приїде додому на реабілітацію, думаю, буде теж нелегко... Йому треба лежати. А я зі своїм материнським піклуванням...Не знаю, як це в собі змінити... Бачу, що чоловікам від цього гірше і стосунки псуються...
Тобто, через таку важку ситуацію в житті я почала змінюватися. Я побачила,що я сильніша, ніж думаю. І мені це подобається. Я почала реалізовувати свою давню мрію -- отримати водійське посвідчення!!!
Але як не збитися з цього шляху? Як менше думати про когось і чийсь комфорт , а більше реалізовувати себе?? Розумію, що все з дитинства...

Відповіді психологів
Краща відповідь
Так, дійсно, такі критичні ситуації відкривають ширший погляд на життя.
Відчувається, що Ви багато аналізуєте себе, свої риси, життя.
Це дуже важливо, адже крім Вас ніхто ваше життя змінити не зможе.
Щодо самих змін- тут важливо дуже обережно розбиратись.
Адже жертовна позиція дійсно могла бути несвідомо перейнята ще при формуванні вашої особистості (від мами, наприклад).
Ця позиція дійсно потребує корекції.
Але.
Зміни мають бути НЕ з принципу протилежності, а з врахуванням об'єктивних моментів, наприклад ваших базових потреб, які життєво необхідно задовольняти, АЛЕ гармонічно для себе , і не порушуючи кордонів іншого.
Кожен з вас має відчувати гармонію всередині.
Наприклад, в ситуації, коли Ви піклуєтесь, а чоловік цього "не цінить"- важливо вчитись спілкуватись один з одним з Дорослої позиції, озвучивши свої емоції чоловікові. Адже він і сам, так само як і Ви, опинився в незвичному та складному становищі, я всередині нього також може вирувати багато різних незрозумілих йому емоцій, серед яких і роздратування (можливо самою ситуцією , своєю недієздатністю та вимушеною залежністю від інших), яке "виливається" на Вас, як на "причину", яка більш на поверхні.
А щодо "дорого"- з точки зору сімейного погляду цілком нормально намагатись не "викидати гроші в повітря", і кожен з подружжя тим чи інакшим способом намагається втриматись в певних рамках (ніхто ще поки не може витрачати більше, ніж має дохід). І цей момент може бути про ваш адекватный підхід, а не про жертовність.
При цьому звісно ж важливо прислухатись до себе, і приймати рішення, адекватні ситуації і своїм відчуттям. Наприклад, не кожен хоче витрачати свої нерви на водіння машини, адже це дійсно не просто. З іншого боку це дає свободу вибору- хочу сьогодні машиною- їду за кермом, не хочу- таксі або транспорт.
Тому дуже важливо проаналізувати всі складові ситуації з усіх боків.
Щоб висновки не звузились до "жертва-антижертва".
Ви відкрили в собі багато нових сторін, і це дуже класно.
Ваша Доросла частина стала бачити ваше життя ширше/глибше- і це дуже важливо.
Головне тепер не поспішати з висновками, а "розкласти все по поличках ", як то кажуть, щоб "з водою не виплеснути і дитину ".
Адже Ви з чоловіком маєте те спільне, що вас поєднує, і це цінно, і це потребує бережного ставлення.
Як і кожен з вас потребує турботи та поваги.
Иногда бывает, что сильная встряска заставляют нас переоценить свою жизнь, приоритеты, отношение к себе и другим.
И ваш стресс обернулся позитивными изменениями.
Почему вы думаете, что можете сбиться с этого пути и все вернуть как было?
Что с вами произошло, в плане мыслей, переживаний, когда с мужем случилось несчастье?
Как давно вы вместе?
Что, как вам кажется, вы раньше не замечали в отношениях с ним, а сейчас обнаружили и вам это не нравится? До момента попадания в больницу, поскольку стресс и вынужденная беспомощность мужа тоже делает его более резким, нетерпеливым и раздраженным.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384097 для Валентина Михайловна
Разом ми 15 років. Що змінилося після ситуації з чоловіком ? Почала більше цінувати його. Зараз його дуже не вистачає. Згадую приємні щоденні моменти. Раніше це сприймалося мною, як буденність.
Що не подобається? Моя жертовність. І його манера сприймати це як потрібно. Але я сама винна! Ситуація: сусід по палаті при мені говорить чоловіку: як повернешся додому, буде тобі стимул навчити свою дружину їздити за кермом і допомогти з правами (щоб я типу не добиралася маршрутками і на таксі). На що я йому у відповідь: "Ой, це ж дорого! 1,5 тис. гривень одна поїздка виходить. Дуже своїм авто не наїздишся".. Той чоловік дуже здивувався і відповів мені: "А це вже не ваші проблеми (натякаючи на мого чоловіка) Мені моя дружина так завжди говорить...". Мене ніби обухом по голові вдарили! Знову моя жертовність: якось потерплю незручності, зато дешевше, зекономлю сімейний бюджет і т. д. Мій чоловік, помітила, теж задумався. Мабуть, йому стало неприємно.
Але я про себе. Стало СЕБЕ шкода. До сліз. Що я так мислю!
Тому і почала для себе щось робити, купувати, більше піклуватися.
А как связано то, что вы стали больше ценить мужа и ваши приятные моменты с тем, что вы пересмотрели отношение к себе?
Или именно этот разговор с другим мужчиной в больнице стал переломным моментом?
Про что не нравилось до больницы я имела в виду, что в отношениях с мужем именно, с его стороны может какие-то поступки, отношение к вам?
Из каких соображений вы раньше экономили на себе, соглашались на неудобства? Чтобы муж оценил? Потому что так делает хорошая жена? Потому что считали себя недостойной? Какие-то свои варианты?
Доброго дня!
цитата:
Але як не збитися з цього шляху?
Як не збитися? Ще упевненіше крокувати далі обраним шляхом(!)
І мати на увазі можливі чинники, що і сформували той попередній погляд на себе. Ось вони -
цитата:
причина в моїх установках. Я все чомусь на собі економила... Як моя мама... Яка ходила взимку у драних чоботях і старій шубі.
От запитуйте себе час від часу, наскільки я відійшла далеко від маминого способу ставлення до себе і наблизилась до свого власного?
цитата:
Як менше думати про когось і чийсь комфорт , а більше реалізовувати себе??
Маєте на увазі, що думаєте більше про комфорт інших людей. Цікаво, кого включаєте у це коло, окрім чоловіка та дітей?
цитата:
більше реалізовувати себе?
В якості особистості?
Жінки?
Мами?
Дружини?
Спеціаліста?
Мандрівника?
Філософа?
Усіх вище згаданих разом та ще з три десятка ідентичностей і ролей?
Доброго дня!
Прежде всего - будьте честны с собой!
И будьте честны с вашем мужем! ( не вводить не себя - не его в заблуждение)
Про ваши цели на будущее и вашу самореализацию.
Это будет самым правильным в данной ситуации.
Потому что ощущение, что вы выбрали уже себя - а с ним больше как долг отрабатываете ( извините)
А он же, не глупый и все чувствует - в каком вы положении - и в каком он сейчас положении оказался.
Вы ему помогаете - это хорошо и важно.
И начали и себе помогать - это тоже хорошо и важно.
Думаю, со временем - вы точно определитесь с вектором на ваше будущее. ( кем вам быть и с кем вам быть)