Сімейні відносини
Вітаю. Дайте, будь ласка, зворотній зв'язок на ситуацію: вчора чоловік поводився максимально дистанційовано, не питав мене, як я хочу святкувати Великдень, просто виконував мамині вказівки по приготуваннях. Я займалася піклуванням про дітей, прибиранням і готуванням святкових солодощів. Мені було неприємно від його такої поведінки, відсутності діалогу, але я не хотіла накаляти. Він ні про що зі мною не домовлявся. Лише запитав чи я і діти поїдемо до церкви святити паску, я відмовилася. Він вранці поїхав святити. О 7 сьогодні він і його сестра приїхали з церкви. Він мені сказав вставай за стіл. Вчора він не попереджав мене про настільки раннє ранкове святкування о 7 ранку. (це святкування в їхньої родини традиційне, може тому не проговорював окремо) Я зранку ще спросоння запитала чому так рано, я не виспалась і ще полежала. Він зайшов ще раз і сказав вставай, ми тебе чекаємо. Поки я встала, промила вдягнула контактні лінзи і причесалась та вийшла, я почула що всі вже сидять за столом і їдять. Мені стало прикро що він сказав чекаємо а сам просто пішов зі всіма за стіл, не питав ні як я, ні як я хочу, ні попередив про плани святкування. В мене навіть пішли сльози. Я заварила собі кави, взяла печиво і пішла в кімнату. Невдовзі заспокоїлася. Після родинного застілля чоловік веде себе як ні в чому не бувало. До речі, згадую, напередодні святого вечора був серйозний конфлікт зі свекрухою, коли була свята вечеря я сказала що погано почуваюся і не пішла за стіл. Мені було погано через конфлікт, через таке ставлення до мене і трохи через хворобу. Він просто пішов за стіл до всіх. Я сиділа в кімнаті і ридала коли вся родина була там а я залишилася сама. Не поцікавився чому мені погано, не запропонував підтримку. Тоді я після ситуації проговорювала з ним, що мене турбувало і як би я хотіла щоб було. Зараз не знаю чи є сенс говорити якщо вже сказано було багато, і якби хотів зрозуміти, то принаймні намагався б? Мені погано в таких відносинах.

Відповіді психологів
Вы живёте одной "дружной" семьёй и это, к сожалению, чаще всего означает только одно: у вашего мужа не произошла сепарация от мамы.
А без этого невозможно построить свою семью, в которой будет хорошо вам обоим.
Сепарация это не "бросить маму", а перенести приоритет своей женщине и своей семье.
Если вы чувствуете себя на вторых ролях это прямой сигнал о незрелости мужчины и его неготовности создавать отдельную семейную ячейку. Но как он может построить свою семью, если он уже находится внутри другой?
В его картине мира всё в порядке. А у вас, судя по всему, другое представление о семье и в этом месте возникает конфликт.
Повлиять на это можно, и в первую очередь через вас, через новые спокойные способы общения( без обид), через обозначение границ, через отказ играть вторую роль.
Но есть важное условие,
пока вы живёте вместе с его родителями, старая система будет сильнее ваших попыток что-то изменить.Поэтому просто донести до него ещё раз бесполезно.
Здесь важна ваша внутренняя стойкость, спокойное и чёткое обозначение своей позиции и, по сути, мягкая вербовка в ваши семейные ценности.
И главное ни в коем случае не соглашаться на формат, в котором вам плохо.
Відредаговано автором 12-04-2026 11:54:57
Доброго дня!
цитата:
Зараз не знаю чи є сенс говорити якщо вже сказано було багато, і якби хотів зрозуміти, то принаймні намагався б?
Так, важливо вирішити, що доречно та актуально робити на зараз. Але ж це ще не все, бо не менше, а, напевно, більше значення має, що робти загалом - на подальше(!)
І от з погляду у майбутнє може бути краще видно день теперішній.
Ви зазначаєте, що
цитата:
Мені погано в таких відносинах.
Погано саме сьогодні, після того, що сталося на свята чи погано тривалий час?
цитата:
вчора чоловік поводився максимально дистанційовано, не питав мене, як я хочу святкувати Великдень, просто виконував мамині вказівки по приготуваннях.
Як ви оцінюєте таку поведінку чоловіка як самостійної особистості або людини, цілком залежної від усталених традицій батьківської родини?
Якщо він за власного бажання нічого не буде змінювати, то що буде з Вами? Що відчуватимете? Якою себе почуватимете?
цитата:
До речі, згадую, напередодні святого вечора був серйозний конфлікт зі свекрухою
Поясність, будь ласка, через що сваритесь зі свекрухою?
За що боретесь?
Або що обстоюєте?
цитата:
Я сиділа в кімнаті і ридала коли вся родина була там а я залишилася сама. Не поцікавився чому мені погано, не запропонував підтримку.
Важливо прояснити, якої підтримки і у якому вигляді Ви очікували від чоловіка?
цитата:
Тоді я після ситуації проговорювала з ним, що мене турбувало і як би я хотіла щоб було.
Розкажіть, як би Ви хотіли, щоб було?
В нинішніх умовах це, на Вашу думку, взагалі можливе?
Якщо неможливо повністю, то як би виглядало хоча б частково бажано для Вас?
Відредаговано автором 12-04-2026 19:07:27
Вы описываете явные проблемы в коммуникации с мужем, где много обиды, ожиданий, которые вы не проговариваете. Есть какие-то правила в его родительской семье, вам они не по душе. Но вы молчите и ждете, что муж должен спросить, узнать, поинтересоваться.
Что для себя вы бы хотели в данной ситуации?
И какую помощь получить от психологов? Потому что обратная связь это такое общий запрос, но вам же не просто хочется услышать мнение, которое вы и так знаете про свои отношения с мужем - есть проблемы.
Доброго вечора Ann!
Прикро, що свято не принесло радості та затишку. Тому хочеться, найперше, Вас підтримати.
А от щоб спробувати максимально Вам допомогти, потрібно дещо більше інформації про Вас та Вашу сім'ю.
Підкажіть, будь ласка, така ситуація з чоловіком та його ріднею вперше, чи вже були схожі ситуації раніше?
Які у Вас стосунки з чоловіком, коли Ви без його мами та його рідні? Чоловік поводить себе так само, чи все ж є різниця і він приділяє Вам більше уваги? Ви живете з рідними чоловіка разом, чи окремо? Це перше.
Ви пишете "Зараз не знаю чи є сенс говорити якщо вже сказано було багато, і якби хотів зрозуміти, то принаймні намагався б?". Як на мене, Ви самі вже дали відповідь на своє питання. Адже, чоловік з якоїсь причини не сприймає Ваші слова серйозно. К
Коли Вам щось не подобається, як Ви себе з чоловіком поводите, окрім того, що намагаєтеся йому щось пояснити?
І ще. Ви пишете "Мені погано в таких відносинах". Підкажіть, будь ласка, чи були з чоловіком відносини, коли Вам було в них добре? І якщо були, то що це були за стосунки? Що Вам тоді в них подобалося? І коли стосунки, на Вашу думку, почали псуватися?
Чи такі стосунки, як зараз, були з самого початку?