Чому мене дратує, коли чоловік жаліється своїй матері, неначе маленький хлопчик
Дуже дратує, коли чоловік при телефонних розмовах зі свекрухою то скаржиться на свою роботу... абсолютно розповідаючи їй всі деталі (навіть я можу не все це знати). Виглядає це жалюгідно: наче маленький хлопчик показує ваву....Мене це аж відштовхує, бо вважаю, що справжній чоловік або вирішує свої питання сам на сам, або ділиться зі старшим товаришем...ну вже ніяк не з мамою....
Або коли хворіє, то наче маленька дитина розмовляє: ниє що болить і як....які ліки приймав...мене це теж напрягає...
чоловіку 41 рік, при високій посаді, і це все якось несумісно....
Таке враження, що він хоче, щоб вона його пожаліла. Для мене це якийсь тригер, бо хочу бачити в ньому чоловіка!
Додам, що у нас у стосунках все добре! Він поводить себе, як справжній чоловік.
Але як тільки набирає мамі -- перетворюється в безпомічного хлопчика....

Відповіді психологів
Краща відповідь
Вітаю Вас. Я Вас дуже добре розумію: бачити такий різкий контраст між образом сильного, статусного чоловіка та «маленького хлопчика» біля телефону — це справді серйозне випробування для жіночих почуттів. Ваша реакція цілком природна, адже Ви закохані в дорослого, відповідального чоловіка, а в такі моменти ця картинка розмивається.
Давайте спробуємо розібратися в механіці цієї поведінки та зрозуміти, чому це стає для Вас таким тригером.
Чому він це робить?
Важливо розділити його особистість на роботі/з Вами та його роль як «сина». Те, що Ви описуєте, — це класичний прояв регресії.
Для успішного чоловіка 41 року з високою посадою світ — це постійна боротьба, відповідальність і необхідність «тримати обличчя». Мама — це часто єдина людина, перед якою йому (на підсвідомому рівні) дозволено бути слабким.
Можливо, у дитинстві він отримував порцію безумовної любові та турботи лише тоді, коли був хворим або мав проблеми. Тепер він несвідомо відтворює цей сценарій, щоб знову відчути ту дитячу безпеку.
Скарги на роботу мамі — це не пошук поради, а емоційна «вентиляція». Він знає, що вона не буде його критикувати чи оцінювати як професіонала, вона просто пожаліє «свого хлопчика».
Чому Вас це так сильно «тригерить»?
Ви згадали слово «відштовхує». Це ознака того, що така поведінка входить у резонанс із Вашими внутрішніми установками:
На підсвідомому рівні жінка хоче бачити в чоловікові опору. Коли опора «розсипається» до рівня дитини, виникає тривога: «А чи можу я на нього розраховувати, якщо він такий безпомічний?».
Ви сприймаєте його як Рівного, як Партнера. А в розмовах з мамою він стає Нижчим. Ця невідповідність викликає когнітивний дисонанс і навіть огиду (як захисну реакцію).
Вас зачіпає, що він ділиться деталями, яких не знаєте навіть Ви. Це відчувається як емоційна зрада — наче мама має доступ до «секретної кімнати» його душі, куди Вам вхід закритий.
Що з цим робити?
Оскільки Ви зазначили, що у ваших стосунках все добре і він поводиться як справжній чоловік, це Ваша головна опора. Ситуація з мамою — це лише фрагментарна роль, а не вся його особистість.
Чоловік у 41 рік навряд чи змінить модель спілкування з мамою, бо це зацементовано десятиліттями. Але Ви можете змінити своє ставлення до цього «спектаклю».
Кілька кроків для збереження Вашого спокою:
Коли він телефонує мамі — йдіть в іншу кімнату, вдягайте навушники або займайтеся своїми справами. Не слухайте «виставу». Це їхній закритий простір, де він знімає обладунки (нехай і таким дивним способом).
Ви можете сказати: «Мені важко бачити тебе таким слабким, коли ти хворієш або скаржишся мамі. Я звикла бачити в тобі сильного лідера, і цей контраст мене дезорієнтує». Не кажіть «ти жалюгідний», кажіть про свої відчуття.
Спробуйте подивитися на це як на його маленьку слабкість, яка дозволяє йому залишатися сильним у всьому іншому. Це його «терапія», хоч і виглядає вона інфантильно.
Ваш чоловік залишається тим самим «справжнім чоловіком», якого Ви обрали. Просто в нього є маленька кімната в минулому, куди він заходить раз на кілька днів, щоб знову стати дитиною.
Чи пробували Ви колись обговорювати з ним це відчуття, що він розповідає мамі більше подробиць про роботу, ніж Вам?
ЧОМУ МЕНЕ ДРАТУЄ, КОЛИ ЧОЛОВІК ЖАЛІЄТЬСЯ СВОЇЙ МАТЕРІ, НЕНАЧЕ МАЛЕНЬКИЙ ХЛОПЧИК
Тому що, це не відповідає вашому ідеальному образу « справжнього чоловіка «. Цей образ існував в вашому підсвідомому, зʼявився ваш чоловік і ви « вставили@ його в цю рамку. Але, справа в тому, що він - просто чоловік, просто людина, яка не може весь час бути ідеальною. Чи має він право бути собою? Так, іноді поводи себе як безпомічний хлопчик, а весь інший час бути справжнім чоловіком?
«Для мене це якийсь тригер, бо хочу бачити в ньому чоловіка!»
Як на рахунок вашого батька? Він відповідав/ дає вашим вимогам?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389174 для Оксана Юрьевна
Ні, батько не відповідає взагалі! Моя покійна мама надто ним опікувалася: рано вставала, щоб зробити сніданок, "розбалувала", як кажуть...міг серед ночі її п'яний розбудити...розпускав руки... дитинство було у мене "ще те"...
Не повірите, але саме чоловік мені розкрив очі, що це знущання над жінкою! Він недолюблює мого батька, бо вважає що він своєю поведінкою загнав у могилу мою матір.
Вас не муж и его мама раздражает. Вы попадаете в свои детские переживания и потому ярость. Тема детства, отца.
А вам муж может пожаловаться, побыть растерянным, уставшим, без сил, не знающим, что делать? Или это не позволено ему, как сильному мужчине, которого вы хотите видеть?
Аліна, мені здається, що ви вже відповіли на своє питання:
«Ні, батько не відповідає взагалі! Моя покійна мама надто ним опікувалася: рано вставала, щоб зробити сніданок, "розбалувала"», тобто, він поводився як…безпомічний хлопчик?
Відредаговано автором 03-03-2026 20:38:06
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389176 для Валентина Михайловна
Він буває, звісно таким і при мені....але мене це дратує! Я ніби опиняюся в ситуації: я дитина, беззахисна, і він дитина....а хто буде відповідальним за наше життя? Тому ненавиджу, коли він скаржиться! Сусідка, мамі, другові.... Відразу хочу заперечити в виправдатися: ні, у нас все добре!
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389177 для Оксана Юрьевна
Тобто я ніби боюся, щоб чоловік таким був?
Не знаю. Чи то щоб чоловік таким був, чи то, що ви стаєте поруч з ним « такою».
Бо, коли чоловік такий ( беззахисний) ви поруч з ним теж «я дитина, беззахисна, і хто буде відповідальним за наше життя?»
Ви відчуваєте себе дитиною поруч з чоловіком завжди ( він відповідає за ваші життя) чи тільки в ситуаціях, коли він скаржиться?
цитата:
Я ніби опиняюся в ситуації: я дитина, беззахисна, і він дитина....а хто буде відповідальним за наше життя? Тому ненавиджу, коли він скаржиться! Сусідка, мамі, другові.... Відразу хочу заперечити в виправдатися: ні, у нас все добре!
А почему вы ребенок беззащитный?
Вы взрослая женщина.
Вы видите в этих жалобах отца. А поскольку переживаний много, то не получается у вас разграничить, что ваш отец и ваш муж разные люди. И что они разные. Вас захлестывают переживания. И с ними хорошо бы идти с терапию, проживать, разбирать и учиться видеть различия между мужем и отцом.
Аліна, якщо я правильно зрозуміла з вашого листа, вас злить, що ваш чоловік дуже багато часу і сил приділяє мамі.
По-перше, мені хочеться підтримати вас, дійсно ця ситуація викликає багато сильних почуттів (злість, роздратування, образу). Мені складно робити якісь висновки тільки з вашого листа, але є відчуття, що мама дійсно для нього посідає дуже важливе місце.
На жаль, ви не пишете, як сама мама ставиться до того, що син постійно при ній, але незважаючи на це я припускаю, що або мама не може відпустити свого сина, або ваш чоловік досі не сепарувався від своєї мами, або одночасно відбувається і те, й інше, і якщо це дійсно так, то з цим досить непросто жити.
Якщо ж залежність є, і на першому місці в цих взаєминах перебуваєте не ви, а його мама, то, звісно, ​​навряд це зміниться найближчим часом.
Ви також не пишете, як сам чоловік пояснює, чому він так часто дзвонить мамі.
Аліна, як вам здається, це залежність від мами чи усвідомлена позиція дорослої людини?
На мій погляд, дуже важливо зрозуміти, що стоїть за цим — якщо чоловік не має залежності від матері, і вона їм не маніпулює, то важливо подумати, чому його дзвінки викликають у вас негативні переживання. Що за ними стоїть, яке почуття? Можливо, ревнощі до чоловіка , що ви у нього не на першому місці?
Іноді іншій людині подібний зв'язок може здаватися дивним, викликати негативні емоції. Можливо, причина цих думок у тому, що у вас прохолодніші взаємини з батьками, у вас трохи більше психологічної дистанції. І це ні добре, ні погано.
А може бути вам дуже не подобається мама чоловіка?
У кожного свої взаємини із близькими, своя історія, свій позитивний чи негативний досвід спілкування, свої дитячі страхи, образи.
Я пропоную вам сісти і спокійно обговорити зі своїм чоловіком, як би ви хотіли бачити ці взаємини, не забувши розповісти про свої емоції та почуття, які виникають у вас з цього приводу.
Як побудувати розмову, краще обговорити із психологом
:
Відредаговано автором 03-03-2026 22:13:33
Доброго ранку Аліно.
Перечитала декілька разів діалог з психологами і спробую зосередитися на тому, що вважаю основним у Вашому запиті.
Ви пишете "Він буває, звісно таким і при мені....але мене це дратує! Я ніби опиняюся в ситуації: я дитина, беззахисна, і він дитина....а хто буде відповідальним за наше життя? Тому ненавиджу, коли він скаржиться! Сусідка, мамі, другові.... Відразу хочу заперечити в виправдатися: ні, у нас все добре!"
Можливо, у Вашого чоловіка і не закрита до кінця психо-емоційна сепарація з мамою (щоб щось стверджувати з цього приводу, замало інформації), але, як на мене, питання більше стосується не того, що він робить, а як саме Ви реагуєте на його дії.
Справа в тому, що ідеальних людей не існує. В кожному з нас є та частка, яка потребує вдосконалення і суттєвої трансформації. Різниця в тому, що вдається прийняти в іншій близькій людині, а що для нас стає болючим тригером і змушує якось реагувати, шукаючи відповіді.
Як це не дивно, але Ваш чоловік, на мою думку, своїми стосунками з мамою несвідомо проявляє ті дитячі травми та стреси, які сформувалися з дитинства і були до цього моменту "заморожені".
От, наприклад: "Я ніби опиняюся в ситуації: я дитина, беззахисна, і він дитина....а хто буде відповідальним за наше життя?".
Маленька дитина реально беззахисна, безпомічна та безсила, тому, щоб вижити у цьому світі та мати тверду опору в житті, потребує батьківської підтримки та опіки. А якщо такої підтримки не отримує, всередині і в дорослому віці залишається почуття беззахисності. Тобто, залишається незакрита потреба отримати батьківську опору, яка несвідомо переноситься на чоловіка. Адже, батько - це перший чоловік в житті дівчинки. Тому автоматично, чоловік починає сприйматися як батько, обов'язок якого дати своїй дитині базове почуття захищеності в цьому світі. Тобто, відбувається несвідомий перенос ролей. А коли чоловік не відповідає внутрішній, ще дитячій потребі в батьківській опіці та захисті - це проявляється на рівні роздратування.
І спрацьовує як тригери. Мета яких, змусити Вас звернути увагу на те, що "заморожене" всередині і почати з цим всім розбиратися.
Адже, чоловік - не Ваш батько і ніколи ним не буде. У чоловіка зовсім інша місія в Вашому житті. Але от таке "накладання" ролей, на превеликий жаль, може зіпсувати навіть самі найкращі стосунки. Бо того, що Вам потрібно, чоловік ніколи дати Вам не зможе.
Тобто, чоловік не в змозі змінити ні Вашого батька, ні Ваше не дуже щасливе дитинство.
Єдине, що можна зробити в таких ситуаціях - це поміняти своє ставлення як до чоловіка, так і до свого дитинства вже з позиції дорослої людини. А це вдасться лише тоді, коли всі "заморожені" дитячі травми та стреси "розморозяться", "витягнуться назовні" і трансформуються з рівня дитячих почуттів на рівень самодостатньої особистості.
І ще. У чоловіка може, так само, бути не закритий гештальт з дитинства з мамою,як базова потреба в любові та турботі. Який зараз проявляється в моменти ослаблення контролю, як дорослого чоловіка: в моменти стресів та хвороб. Адже, Ваш чоловік - жива людина.
Ми можемо контролювати себе лише тоді, коли в ресурсі. А коли нам погано, одразу починаємо діяти імпульсивно, автоматично. Це та частина нас, яку ми не контролюємо і яка потребує серйозних досліджень як сфера несвідомого.
Власне, саме тому Ви так реагуєте, що на рівні недоотриманих потреб дитини, відчуваєте для себе небезпеку втрати опори "а хто буде відповідальним за наше життя? Тому ненавиджу, коли він скаржиться! Сусідка, мамі, другові.... Відразу хочу заперечити в виправдатися: ні, у нас все добре!"
Адже, "все добре", означає, що Ви маєте батьківський захист.
І тепер питання лише в тому, що Ви обираєте для себе: залишатися в стані дитячого болю, чи все ж почати з цим всім серйозно працювати. Як тільки дитячі травми будуть пропрацьовані, в ту ж мить Вас перестане дратувати "дитяча" поведінка чоловіка.
Відредаговано автором 04-03-2026 09:42:15
Доброго дня, Аліно!
цитата:
Частина одного з можливих варіантів відповіді може виглядати так. Син із мамою відтворюють давній шаблон взаємин "мама і маленький синочок." Обидва отримують певний "виграш": мама відчуває себе молодою, турботливою і мудрою, а син дає їй можливість пережити ті відчуття і сам поринає у далеке минуле, коли був ще неспроможний брати відповідальність на себе за вирішення складних питань і тому подібне".
Друга частина торкається вже безпосередньо Вас. Через наведені Вами приклади і прояви руйнується образ чоловіка як сильної особи, на яку Вам можна ЗАВЖДИ покластися в разі будь-якої халепи(!) А якщо не завжди, то зростає небезпека - припустимо, він зламається, то хто потурбується про мене, про нас обох? Тобто про Вас, Аліно.
Масла у вогонь дратування додає відлуння Вашого дитинства, зокрема, особливості атмосфери в сім'ї, моделі поведінки мами та батька, який "вдало" користувався маминою прихильністю.
цитата:
Тому ненавиджу, коли він скаржиться! Сусідка, мамі, другові.... Відразу хочу заперечити в виправдатися: ні, у нас все добре!
От прислухайтесь до себе і спробуйте помітити, звідки підіймається ота хвиля обурення, коли чоловік скаржиться або жаліється на якісь обставини? Чи визирає в данному разі з-за кута потенційна ЗАГРОЗА для Вас - опинитись близькою до маминої долі?
Якщо в чоловіка є така потреба жалітись, глибинна несвідома потреба - це одна справа.
А якщо він таким чином підіграє іншим людям, щоби вони відчули і проявили свою силу та життєву стікійсть? Ви допускаєте цей варіант? Подібну схильність Ви у нього помічали?
Не розуміючи природи ТАКОЇ поведінки, Ви все одно дратуєтесь. Цікаво в такому разі з'ясувати фокус Вашого дратування - він спрямований на чоловіка як людину або на конкретні його дії? Різниця між цими спрямуваннями, по факту, дуже суттєва.
Особливе значення має спосіб Вашої взаємодії з чоловіком. Чи можете Ви відкрито виражати свої емоції, бажання та потреби?
От, зокрема, щодо випадків, про які йдеться у цій темі? Чи була між вами щира розмова з цього приводу? Що Ви донесли (якщо донесли) чоловікові? Як він сприйняв Ваші слова? Яким чином відреагував?
Мені здається, що феномен, який ми розглядаємо не піддається якомусь лінійному вирішенню, бо має складну багатошарову природу і тягнеться корінням в дитинтство Ваше і чоловіка.
Тож за відповіддю на питання, як вирішити проблему, варто звернутись до фахівця, якого, до речі, цілком успішно можна обрати на цьому сайті.
Аліно,Вітаю Вас !
Те, що ви описуєте, звучить як дуже сильна внутрішня реакція. І важливо, що ви це помічаєте і намагаєтесь зрозуміти, а не просто придушуєте своє роздратування. Інколи нас зачіпає не лише сама поведінка партнера, а й те значення, яке вона для нас має.
З того, як ви пишете, видно, що для вас образ чоловіка пов’язаний із самостійністю, внутрішньою силою, здатністю справлятися з труднощами без звернення до матері. Коли ж ви бачите іншу сторону — його вразливість, потребу поскаржитися або бути пожаліним, — у вас виникає відчуття несумісності з тим образом чоловіка, який для вас важливий. І тоді з’являється роздратування або навіть відштовхування.
Водночас те, що відбувається між ним і його мамою, може бути проявом давнього, дуже базового зв’язку. Для багатьох людей батьки залишаються тим місцем, де можна на мить знову побути дитиною, дозволити собі слабкість, не тримати роль. І інколи це не стільки про безпорадність, скільки про потребу в прийнятті або підтримці, яку він звик отримувати саме там.
Цікаво також звернути увагу на те, що у ваших стосунках, за вашими словами, він поводиться як відповідальний і зрілий чоловік. Тобто ця «інша» його частина проявляється не поруч із вами, а в контакті з мамою. Можливо, це означає, що у вашому житті він справді бере на себе роль дорослого, сильного партнера, але іноді йому потрібно місце, де він може не тримати цю позицію.
Ваше роздратування теж має сенс. Часто такі реакції торкаються наших власних уявлень про близькість, силу, дорослість, про те, яким «має бути» чоловік. Можливо, варто м’яко дослідити для себе: що саме в цих моментах вас зачіпає найбільше? Чи це страх побачити його слабким? Чи відчуття, що між ним і мамою є щось дуже інтимне, куди вам немає доступу? Чи, можливо, це нагадує якийсь досвід із вашого життя?
Іноді, коли ми дозволяємо партнеру бути не лише сильним, а й вразливим, образ людини стає більш живим і об’ємним. Але водночас важливо, щоб і ваші почуття були почуті. Можливо, варто колись спокійно поділитися з ним тим, що ви переживаєте у такі моменти — не як звинувачення, а як розповідь про свій досвід.
Ваше питання виглядає як запрошення до глибшого розуміння не лише поведінки чоловіка, а й власних очікувань від близькості та партнерства. І це може стати дуже цінним простором для розмови — спершу із собою, а потім, можливо, і між вами.