Як покращити життя з тривожним генералізований розладом?
Маю тривожність ще з підліткового віку. В школі був булінг вигадувала все, щоб не ходити в школу . Батьки знали, що відбувається , але звертались у школу , але школа нічого з цим не хотіла робити . Перед школою кожен ранок в мене була істерика. Потім я втекла з школи в коледж . З самого початку гарно там навчались , але потім знов тривожність повністю вигоріла і була прокрастинація.Довчилась нормально, але боялась відповідати , щось робити була травля від одногрупників. Зараз робота від якої на початку купу сліз , ні з ким зараз не спілкуюсь просто лежу на вихідних листаю соц мережі. З'явилось безсоння і тиск під 160 не постійно, а періодично буває. Хочу отримати пораду , як з цього стану вибратись
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
З того, що ви написали, випливає, що причиною тривожного розладу є хронічний стрес, у якому ви знаходилися.
Тривожний розлад рідко проходить саме собою (цей факт якраз і є свідченням необхідності обов'язкового лікування підвищеної тривожності). В ідеалі лікуванням підвищеної тривожності мають займатися фахівці – лікар-психіатр та психолог.
Самодопомога не буде ефективною, тому що працювати потрібно не з симптомами, а з причинами тривожності, тобто потрібно трансформувати їх у вашій свідомості. Для цього існують певні техніки, якими володіє психолог.
Але ви можете зменшити симптоми за допомогою дихальних практик, вони є в Інтернеті.
Їжте менше солодкого. Плитка шоколаду або пара тістечок можуть принести більше шкоди, ніж користі, оскільки дослідження свідчать, що споживання надто великої кількості цукру може збільшити відчуття тривоги.
Пийте каву без кофеїну.
Перегляньте кінокомедію або гумористичну передачу. Ця тактика може здатися надто простою, але вона цілком ефективна, тому що сміх є добрими ліками для тривожної психіки.
Доброго ранку, Ольго!
цитата:
Хочу отримати пораду , як з цього стану вибратись
Пропоную наважитись на більш амбітну мету - як налагодити своє життя? Як його зробити наповненим і сенсовим?
За такого підходу знадобиться вкладатись у виконання цілої програми, де взаємодія з психологом "важитиме" не менше 50%(!)
Решта - це, власне, Ваші зусилля і дії.
Ви, безперечно, спитаєте, які?
Перша - увага до тіла і турбота про тіло. Чому так? А тому що душа живе в тілі. І тому їй там має бути комфортно. Починаємо з самомасажу і прийнятної фізичної активності зранку. В такий спосіб ми інвестуємо увагу в тілу, на що воно відповість Вам поступовим і невпинним зростання енергії та стабілізацією настрою.
Друге - налагодження розпорядку дня, з обов'язковим врахування циркадних ритмів. Що означає відхід до сну і підйом вранці в один й той самий час. Наприклад, лягаєте спати о 23-й, або навіть краще о 22-й, а просинаєтесь, відповідно, о 7-й або 6-й ранку(!)
Третє - виважене ставлення до їжі, як фізичної, так і ментальної. Вживаєте корисне і необхідне, уникаєте шкідливого і збуджуючого.
Знайдіть інфу про серотонінову та дофамінову дієту - буде цікаво.
Четверте - піші прогулянки на свіжому повітрі, провітрювання помешкання.
П'яте - захоплення. Йдеться про Ваш потяг і заняття тим, що Вам подобається, що приносить радість і задоволення.
Шосте - взаємодія з психологом. У центрі увагу будуть питання страхів і набутої тривожності. А також відродження почуття самоцінності та адекватного погляду на світ і життя в цьому світі загалом, де Вам може бути безпечно, де Ви, що головне, спроможні реалізуватись як особистість і як жінка(!)
Скоріше за все, ця взаємодія буде тривалою, проте Ви не засмучуйтесь. Вже перші позитивні результати надихатимуть Вас рухатись далі.
Від мене Вам відео. Воно допоможе сформувати конструктивне бачення феномену тривоги і страху, а також всього того, що з ними пов'язано.
"Тревога как прерванное возбуждение"
https://upsihologa.com.ua/audio-video-653
"Страхи. Как преодолеть..."
https://upsihologa.com.ua/audio-video-466
Відредаговано автором 16-02-2026 10:33:44
👋 Вітаю!
З того, що ви описали, відчувається, що тривожність у вашому житті — не випадкова, а наслідок довготривалого досвіду небезпеки. Булінг у школі та коледжі залишив слід, який досі впливає на те, як ви сприймаєте себе і оточення. Коли вас травили, нервова система навчилася очікувати загрози, і тому зараз навіть у безпечних умовах може виникати тривога.
🔹 Ваші емоції і реакції — нормальні. Це не ваша слабкість, а спосіб психіки захищати вас. Прокрастинація, соціальне уникання, безсоння, періодичний тиск — це сигнали перевантаження, на які важливо звертати увагу.
🔸 Повернути відчуття спокою можна через поступову роботу з:
досвідом минулого і страхом повторення негативного;
усвідомленням тілесних реакцій тривоги;
навичками безпечного спілкування та прояву себе.
Важливо пам’ятати: ви не зламана, ви виживали. І зараз можна навчитися жити без постійного очікування небезпеки, крок за кроком відновлюючи внутрішню безпеку і впевненість.
🌟 Піклуйтеся про себе, прислухайтеся до свого тіла і дбайте про психологічну підтримку, коли це потрібно — це нормально і важливо.
«ЯК ПОКРАЩИТИ ЖИТТЯ З ТРИВОЖНИМ ГЕНЕРАЛІЗОВАНИЙ РОЗЛАДОМ?«
Знайти « свого» психіатра й «свого» психотерапевта ( бажано, щоб це були різні люди). Це повинні бути люди, яким ви довіряєте, з якими в вас є « контакт «, до яких ви можете звертатися з будь-якими питанням чи страхом ( вам не буде ніяково, соромно, страшно, т.п., вам не захочеться збіжать),які є для вас достатньо компетентними, щоб виконувати їх рекомендації.
Медикаментозна та психологічна терапії (якщо була й не дуже допомогла, см. зверху- шукаємо фахівця). Є форми ГТР, які погано піддаються корекції, але піддаються- це треба памʼятати й не витрачати надію , проявляти наполегливість. Більше дізнаватися інформації про свій діагноз й методи самодопомоги. Бути уважною до себе- розуміти, що покращує стан, а що погіршує. Досліджуйте , вивчайте себе, свої реакції. Це про відповідальність за себе.
Але, тут треба памʼятати про свої особисті обмеження. І якщо на щось не виходить вплинути, спробувати прийняти це.
Вітаю Вас. Мені дуже шкода, що Вам довелося пройти крізь стільки випробувань на самоті. Те, що Ви описуєте — це не просто «тривожність», це хронічна психотравма, яка тягнеться з підліткового віку.
Ваша нервова система роками перебувала в режимі виживання (боротьба або втеча). Школа була для Вас не місцем навчання, а полем бою, де дорослі (батьки та вчителі) не змогли забезпечити Вам безпеку. Зараз Ваше тіло просто «здалося» — звідси апатія, високий тиск і бажання просто лежати.
Ваш стан зараз — це глибоке вигорання на фоні тривалої травматизації. Ось мої професійні рекомендації, як почати вибиратися з цієї ями:
1. Фізична безпека та здоров'я (Пріоритет №1)
Ваш тиск (160) — це дуже серйозний сигнал. Це психосоматична реакція на постійне напруження. Ваше тіло «чекає нападу» навіть у вихідні.
Зверніться до терапевта або кардіолога. Потрібно виключити фізичні патології та, можливо, підібрати препарати для стабілізації тиску.
Гігієна сну. Безсоння підживлює тривогу. Спробуйте хоча б за годину до сну відкласти телефон (соцмережі лише посилюють відчуття «чужого успішного життя» і Вашої нібито «неповноцінності»).
2. Робота з травмою булінгу
Ви звикли, що світ — це вороже місце, де Вас будуть цькувати. Зараз Ваша тривога на роботі — це «відлуння» школи. Ви чекаєте, що колеги почнуть поводитися як однокласники.
Усвідомлення: Нагадуйте собі: «Я вже не та беззахисна дівчинка. Зараз 2026 рік, я доросла жінка, у мене є права, і я можу піти звідти, де мені погано».
Психотерапія: Самотужки впоратися з наслідками багаторічного булінгу вкрай важко. Вам дуже показана терапія (наприклад, КПТ або EMDR), яка працює саме з травматичними спогадами.
3. Вихід із соціальної ізоляції та апатії
Коли Ви просто гортаєте стрічку, Ви не відпочиваєте. Ваш мозок працює в режимі порівняння та самобичування.
Маленькі кроки: Не намагайтеся одразу стати «активною». Почніть з 10-хвилинної прогулянки наодинці, без телефону. Просто відчуйте землю під ногами. Це повертає відчуття реальності.
Інформаційний детокс: Соцмережі для Вас зараз — це отрута. Вони створюють ілюзію спілкування, але насправді лише поглиблюють самотність.
4. Робота та сльози
Сльози на початку роботи — це вихід накопиченого стресу. Ви боїтеся помилитися, бо помилка для Вас підсвідомо дорівнює «мене знову будуть цькувати».
Техніка «Заземлення»: Коли відчуваєте напад тривоги на роботі, знайдіть 5 предметів навколо, які можна побачити, 4 — які можна почути, і 3 — до яких можна доторкнутися. Це повертає Вас із Вашого страху в «тут і зараз».
Що Ви можете зробити вже сьогодні?
Ви відчуваєте провину за те, що «просто лежите», але насправді. Вашому організму потрібен цей летаргічний сон, щоб не зламатися остаточно. Проблема лише в тому, що телефон не дає мозку по справжньому вимкнутися.
Важливе запитання: Чи є у Вашому оточенні хоча б одна людина, з якою Ви почуваєтеся в безпеці, або місце (парк, бібліотека, кафе), де Вас ніхто не чіпає і де Вам спокійно?
Я б хотів допомогти Вам знайти ту маленьку точку опори, з якої ми почнемо повертати Вашу самооцінку. Чи готові Ви розглянути варіант звернення до спеціаліста (психіатра або психотерапевта), щоб підібрати медикаментозну підтримку для зняття тривоги та нормалізації сну? Це часто є необхідним першим кроком, коли організм уже виснажений фізично.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 388802 для Наталія Миколаївна
Твоя так розумію спочатку потрібно звернутись на консультацію до психіатра(В кардіолога вже була , в терапевта теж із здоров'ям все добре, але тиск чомусь піднімається періодично до 160)?
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Ольга, Ваша реакция вызвана социофобией - страхом социальных контактов, который в свою очередь стал следствием булинга в школе.
Решить проблему можно только одним!!! способом:
прохождением психотерапии с психологом для проработки полученных в школе (и возможно не только в школе, но и в семье) психологических травм.
Советами или перепиской на сайте не обойтись, это будет слишком поверхностно, а потому и неэффективно.