Вина.
Почему на небольшую критику я ощущаю чувство вины, на небольшое замечание или неудачу у меня настолько сильное чувство вины, что порой кажется что все из чего я состою это вина.
Это настоящий ад, когда ты существует как сосуд вины, и каждый раз ты по кругу впадаешь в слезы, сильную горечь и желание провалиться сковзь землю.
Чувство что я не могу жить без такой сильной вины, я не могу избавиться от этой ноши.
Одно упоминание, критика, вызывает у меня съедающие чувства, и что самое печальное, это то, что я не могу совладать этим, как бы не пыталась, эта вина нападает на меня, будто я убила человека, вцепиться и разъедает изнутри.
Я просто не знаю как и что с этим делать, оно не проходит, оно живёт и каждый день диктует мне правила игры, что делать, а чего следует остерегаться, постоянно избегая.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Доброе утро. Соня, действительно чувство вины очень портит жизнь, делая ее невыносимой. И формируется это токсичное чувство в детстве. Каждый ребенок хочет любви родителей. Так получается, что когда мы не удовлетворяем ожидания родителей, они нас наказывают. Т.е. мы хотим любви а нас наказывают. Тогда я, чтобы получить любовь, буду делать то, чтобы мама давала любовь, а не ругала. Я сама буду себя ругать, а мама будет меня любить. И когда родители не всегда дают любовь, мы еще жестче себя ругаем и наказываем виной. Но нужно понимать, что если я себя ругаю, это совсем не значит, что искуплю свою вину и другие не будут этого делать. Нормальное проявление вины, это когда мы что то не так делаем, говорим , мне очень жаль, я сделала ..., это была моя ошибка. Люди делают ошибки, мы все не идеальны. Важно отделить себя от поступка. Может быть неправильный поступок, но это не про человека. Было бы неплохо поработать с психологом. Есть бесплатные сайты для подроствов, вы найдете их в гугле.
Доброго дня Соня!
Вцілому, згодна з колегою щодо однієї з причин появи тотального почуття провини. Але, окрім вже описаного варіанту, можуть існувати і інші.
Так, наприклад, ми можемо почувати себе постійно винними в дорослому віці, якщо в дитинстві хтось весь час звинувачував нас, критикував, знецінював та вказував на нашу недосконалість. Також, існує так зване хибне почуття провини, яке може бути навіяне правилами, прийнятими в оточуючому соціумі. Наприклад. Прийнято, щоб дівчина була притка, роботяща, витривала, оптимістична, і т.д., але ця сама дівчина все робить повільно, схильна до меланхолії, фізично недостатньо витривала...
То у, щоб спробувати допомогти Вам розібратися в собі потрібні додаткові запитання.
Чи почували Ви себе з батьками в дитинстві щасливою, захищеною і огорнутою теплом та порозумінням?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387767 для Алла Григорівна
Не можу сказати, що я відчувала себе щасливою, а про розуміння в дитинстві це загалом жах, розуміння мені приходилось добувати протягом декількох років, слухати постійні докіри що якась "не така" в цілому, по своєму відчутті я не можу сказати, що росла у теплі, адже я не знаю наскільки це правильно так судити, зі сторони для когось моє дитинство це мрія, а для деяких жах, я в свою чергу, намагаюсь зрозуміти відчуття, но мені досить важко їх розуміти, а тим паче почути.
Доповнення від автора питання ·
Соня, з того, як ви описуєте свій стан, ідеться не просто про почуття провини. Здається, що провина повністю захопила ваше внутрішнє життя і це важлива різниця.
Коли на невелике зауваження чи помилку виникає переживання масштабу катастрофи, це означає, що провина не пов’язана з конкретним вчинком. Вона вмикається автоматично й повністю захоплює, позбавляючи опори на себе та можливості захиститися.
Така провина формується в умовах, де любов і прийняття були нестабільними та залежали від відповідності очікуванням. З часом вона перестає бути емоцією й стає способом існування, який постійно обмежує вас.
Те, що з вами відбувається, є наслідком тривалого досвіду критики й нерозуміння, і ви дуже точно це описали.З таким переживанням дуже складно залишатися наодинці. Робота з психологом може стати простором, де це почуття поступово перестане керувати вашим внутрішнім життям і з’явиться можливість відчути опору на себе.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387772 для Анна Автонділова
Да, психотерапевта мені би дійсно не завадило, адже я накопичую кошти. Хотіла би запитати, як чути свої емоції і розуміти, що вони дійсно про моє життя, мою ситуацію та особистість? Що вони маю до мене якесь відношення?
Дякую Вам за відвертість.
Ви пишете "я в свою чергу, намагаюсь зрозуміти відчуття, но мені досить важко їх розуміти, а тим паче почути..."
І, як на мене, зовсім не дивно.
Адже, нам лише здається, що ми сприймаємо цей світ через свою свідомість. Тоді, як насправді, всім керує все те, що закладено було дуже глибоко, на підсвідомому рівні, до якого самостійно ми не маємо доступу.
А те, що там - це наші дитячі образи, травми, стреси, які ми не змогли зрозуміти, бо були занадто маленькі.
І які ніхто окрім нас самих зрозуміти просто не може, бо не зможе відчувати те, що відчували лише ми самі "про розуміння в дитинстві це загалом жах, розуміння мені приходилось добувати протягом декількох років, слухати постійні докіри що якась "не така" в цілом..."
От Вам і Ваше постійне почуття провини.
Маленька дитина сприймає себе лише через призму ставлення до себе дорослих, яких вважає ідеальними. Тому, якщо дорослі весь час нарікають, що "якась не така", то, звісно, дитина і сприймає себе постійно у всьому "не такою", винною, що не відповідає тим якостям, які хочуть бачити в ній батьки...
Власне, - це і є причина того, що з Вами відбувається. І все б ніби добре і можна нарешті перестати себе винити, але...
Не все так просто. Бо почуття провини - це вже звичка, рівень рефлексів. І щоб навчитися жити цілісно, необхідно повністю трансформувати сприйняття себе на тому ж рівні, на якому і була записана програма само звинувачення.
А це, однозначно, запит на індивідуальну роботу.
Соня, хроническое чувство вины –довольно распространенная проблема, с которой сталкивается множество людей. Оно может оказывать серьезное влияние на качество нашей жизни.
Преодоление хронического чувства вины – это процесс, который требует времени и усилий. Пока у Вас нет возможности обратиться за помощью к психологу. но Вы можете сделать несколько шагов, которые помогут Вам преодолеть это состояние и вернуться к полноценной жизни.
1. Научитесь прощать себя. Помните, что все мы делаем ошибки и нам не всегда удается соответствовать ожиданиям других людей. Да это и не нужно. Прощение – это важный шаг на пути к избавлению от чувства вины. Но этот процесс требует времени. Начните с того, что признайте свою ошибку, но напомните себе, что все люди ошибаются. Попробуйте написать письмо себе, в котором выразите понимание и поддержку.
2. Избегайте сравнения с другими. Каждый человек уникален, и сравнение с другими может только усиливать Ваше чувство вины. Сфокусируйтесь на своих достижениях, а не на том, что другие делают или имеют.
3. Когда Вы ловите себя на том, что снова и снова переживаете прошлое, скажите себе: «Это уже произошло, я не могу это изменить, но могу извлечь урок».
4.Используйте технику «стоп-кран»: как только Вы замечаете, что начинаете прокручивать в голове одни и те же мысли, мысленно скажите «СТОП» и переключите внимание на что-то другое.
5. Заведите дневник благодарности и каждый день записывайте три вещи, за которые Вы благодарны. Это поможет Вам сместить фокус с негативных переживаний на позитивные аспекты Вашей жизни.
Соня, если Вы думаете: почему чувство вины живёт во мне? — ответ один: потому что его там поселили.
Но Вы можете — и имеете право — выселить его.
Вы устали от роли быть во всем виноватой. Но эту роль Вам навязали и Вы можете выйти из нее.
Вы можешь сказать: «Хватит, я возвращаюсь к себе. К жизни без вины».
Освобождение от вины — это не мгновенный процесс, но каждый день, когда Вы работаете над собой, Вы становитесь ближе к внутреннему спокойствию и гармонии. Вы уже сделали важный шаг, начав разбираться в этой теме. Продолжайте двигаться вперед, и Вы увидите, как постепенно чувство вины теряет свою власть над Вами, уступая место уверенности и радости жизни.
Відредаговано автором 17-12-2025 03:09:08
Вітаю Вас !
Самодопомога,коли зявляється почуття првини
Вона може включати 1/ Техніки заземлення, 2/дихальні вправи 3/ роботу з думками, щоб прийняти свої почуття, переключити фокус і практикувати самоспівчуття та самопрощення;\. Важливо не звинувачувати себе в неконтрольованому, а спрямовувати свою енергію на корисні дії та пошук соціальної підтримки,н-д У психолога а також розуміти, що провина може бути частиною горя чи травми, тому дозволити собі її прожити, але не потонути в ній.
Техніки самодопомоги:
Дихальні вправи: Глибоко вдихайте носом, затримуйте дихання (наприклад, 4 секунди), повільно видихайте ротом. Зосередьтеся лише на диханні.
"Заземлення" та фізична активність: Відчуйте опору під ногами, торкайтеся стін, робіть легкі вправи (присідання, махи руками) або самомасаж, щоб зняти напругу.
Робота з думками (дневник): Запишіть думки, що викликають провину ("Я недостатньо роблю"), потім пропишіть аргументи проти них, подумайте, що б сказали другу, і сформулюйте підтримуюче твердження.
Техніка "Безпечне місце": Уявіть місце, де вам комфортно, або дивіться на фотографію. Зверніть увагу на деталі (звуки, запахи), щоб заспокоїтися.
Соціальна підтримка: Поговоріть з кимось, кому довіряєте, або напишіть про свої почуття в щоденнику
Практика самоспівчуття: Пробачайте собі, пам'ятаючи про зовнішні обставини, що вплинули на ситуацію. Пам'ятайте, що почуття провини – це не завжди ознака вини.