Як зцілити душу якщо немає на це причини
Хочу літати, але боюся розправити свої крила, хочу любити, але боюся втратити, саме так виглядає моє життя останні десять років. Не знаю в чому причина я можливо в ранній психологічній травма може в чомусь іншому, але тримаюся я лише на вигаданих світах які я створюю для себе, але це уже не допомагає. Потреба в близькості неймовірно сильна, а відкритися просто немає сили, можливо я ще з самого народження був неповноцінним, неправильним і тому неправильно сприймаю оточуючий світ
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Доповнення від автора питання ·
Я доволі творча людина і тому створювати для себе нові особисті реальності немає проблеми, але зараз усе змінилося.
Останній раз я мав стосунки ще в дев'ятому класі, але через зраду я розійшовся з нею. Дуже довгий час я не міг забути тих стосунків які були для мене першими, але напевно через них я досі не можу впустити у своє серце ще когось.
Я думав що зможу прожити без стосунків, але я не витримую, душевна біль від самотності уже перейшла у фізичну форму я почав відчувати її буквально як стискання у грудях.
Увесь цей час я навіть стосунки ні з ким не заводив із фізичною близькістю так само.
Зараз я хочу розірвати це прокляте коло і навчитися нарешті знову довіряти, але в мене не виходить, у мене немає причини це робити, ( немає для кого). А спробувати знайти підтримку як то кажуть '' поранений вовк нікому не потрібен''.
Я знаю що є люди в яких є реальні проблеми яким насправді потрібна допомога. Моя проблема у мене в голові не більше, я це розумію, але зробити з цим нічого не можу.
Я буду вдячний якщо хтось дасть пораду що мені із цим робити ну або просто тикне носом у мої помилки
Доброго дня, Джиме.
цитата:
Потреба в близькості неймовірно сильна, а відкритися просто немає сили, можливо я ще з самого народження був неповноцінним, неправильним і тому неправильно сприймаю оточуючий світ
Так, потреба в близькості, це одна з базових потреб. Нажаль часто в дитинстві батьки не задовольняють цю потребу дитини, а в той вік ми прагнемо саме любові та прийняття. Зараз ви задовольняйте цю потребу створенням своїх світів, через уникнення реальності. Такий тип характеру називається шизоидним. Почитайте про нього. Познайомтися з собою). Вам стане зрозуміло, що ви правильний та повноцінний, але по своєму сприймаєте світ.
Це можна змінити, почавши знайомитися з собою і потрошки виходячи з "свого світу" в реальність.
З психологом ця робота буде ефективнішою.
Доброго ранку, Джим!
цитата:
Сподіваюсь, ТИМЧАСОВО не можете(!)
Проблема насправді розповсюджена і водночас не настільки критична, аби людина, тим більше молода, ставила на собі хрест.
Та давнішня зрада, на жаль, не була розібрана і прожита за підтримки чуйних і розумних дорослих.
А у вас самого з відомих причин не було на той час ані досвіду, ані здатності пройти етап розчарування і вийти з нього без втрат та навіть вийти більш сильним і впевненим в собі.
У підлітковому віці люди переважно схильні до ідеалізації партнера, до ідеалізації почуттів, мають багато мрій і сподівань. Водночас їм бракує здатності об'єктивно сприймати людину, в яку закохані.
Ще не відклалося у свідомості важливе ЗНАННЯ про те, що почуття можуть змінюватись, причому як власні, так і партнера.
І тоді часто зміна почуттів сприймається як вселенська зрада. Відбувається катастрофізація події. І що більш прикро - з глибин підсвідомості виходить назовні почуття провини, ніби це сталося через мене, бо я такий поганий і недосконалий. Або провина накладається на усіх дівчат або дівчатами на хлопців.
І приймається рішення - щоби я ще хоча б раз стикнувся із цим жахом, не дай Боже. Краще залишусь самотнім.
А власні потреби у любові, прийнятті і близькості зреалізую у світі своїх фантазій. Це про вас, чи не так?
Загалом, головна проблема в цьому випадку - у відсутності механізмів інтеграції любові та здорової агресії, умінні дивитись на світ і на себе об'єктивно та здатностіі рухатись до зрілої емоційності.
цитата:
Зверніться до психолога особисто. Офлайн чи онлайн - не має приниципового значення.
Відредаговано автором 09-10-2025 11:01:31
Джим, доброго часу доби!
Дуже творчо і емоційно Ви привідкрили себе.
І в перших двох потребах, що Ви написали є і вітповідь Вашої самотності:
цитата:
Хочу літати, але боюся... хочу любити, але боюся
Страх, одна з базових, архаічних реакцій кожної людини. Але коли емоція переходить в стан - це запит на терапію. Самостійно з багатьма психологічними проблемами лдина справитись не може через цілу низку причин.
Тож порада: обирайте психолога та почніть працювати з собою та над собою.
Але і в форматі сайту можна дещо зробити. Та дл цього замало інфи.
Вам 29 років - де Ви навчалися, ким працюєте?
Яке Ваше соціальне оточення - з ким живете, хто Ваші друзі?
Як проходить Ваш день?
«..,тримаюся я лише на вигаданих світах які я створюю для себе, але це уже не допомагає»
Звісно, що не допомагає. Бо, жити в ілюзіях в 15 років -/+ нормально, а ось в 29- вже проблема. В дорослому віці інші життєві вимоги, тому й виникає дисонанс: світ навколо й фізиологія потребують одного, а психологічно ви не взмозі цього зробити. Думаю, психологічно ви застрягли в підлітковому віці, тому й всі ці страхи:
«Хочу літати, але боюся розправити свої крила, хочу любити, але боюся втратити,…»
«Зараз я хочу розірвати це прокляте коло і навчитися нарешті знову довіряти, але в мене не виходить, у мене немає причини це робити, ( немає для кого)»
Взагалі то, це потрібно робити ради СЕБЕ. Чи комусь іншому потрібно щоб ви знову почали довіряти?
«Моя проблема у мене в голові не більше, я це розумію, але зробити з цим нічого не можу.»
Звертайтеся до фахівця, підтягуйте свій психологічний вік до біологічного, підвищуйте самооцінку.,Бо, доросла людина розуміє, якщо в 9 класі не склалося з дівчиною, це не означає, що з іншими буде так само й треба на собі поставити хрест. Також, вона в змозі витримати відмову та не вважати це кінцем світу.
Ви не були «неповноцінним» ви просто надто рано зрозуміли, що світ болючий, і навчились виживати, не відкриваючись. Страх розправити крила це не про слабкість, а про втрату безпечної ілюзії: польотів у вигаданих світах, де ніхто не зрадить. Ви тримаєтесь за них, бо реальність здається надто холодною. Але біда в тому, що в тих світах немає дотику ні тепла, ні болю, ні життя. Справжнє одужання починається не з любові до когось, а з дозволу собі бути живим, навіть коли це боляче
Доповнення від автора питання ·
Дякую усім хто відгукнувся.
Щоб більше прояснити картину можу додати, освіта середня, спеціальність електрозварник, зараз працюю водієм навантажувача. Живу з мамою у якої рак кісток, доглядаю по мірі своїх сил тому що немає кому.
А робочий графік банальний, робота, робота в дома, відпочиваю або після роботи або перед роботою так як зміни на заводі дуже щільні.
Коли є вільний час я пишу історії які поки не збираюся публікувати бо не вмію описувати емоції персонажів усі вони якісь однотипні.
Люблю малювати, працювати з деревом, металом і різними матеріалами, особливо мене надихає створювати різні інструменти для своєї майстерні, але останнім часом просто немає натхнення.
У сім років я пережив психологічну травму, по незрозумілій причині злякався рідного батька, після чого почав сильно заїкатися що в подальшому наклало відбиток на шкільне життя, але зараз з цим проблем майже немає я навчився жити з цією вадою.
Стосовно психологічного стану- я балансую між двома ''я'', з одного боку я не хочу лишатися один до кінця свого життя а з іншого самотність надихає мене, дає можливість подумати над важливим для мене, будь то чи історія чи новий проект для майстерні. Я намагаюся розвиватися пізнаючи себе із середини практикуючи медитацію. Я хочу знати на що я здатен.
Ще зі школи у мене були великі амбіції на своє життя я хотів створити щось що залишилося б після мене, щоб мене пам'ятали. Зараз я уже знаю що хочу зробити, тому активно вивчаю властивості електромагнітних установок.
Не дивлячись на усі мої плани, я застряг на місці, половина мене хоче вписати моє ім'я в історію а інша- просто бути щасливою.
Я прекрасно розумію що я маю нарешті зробити вибір, вибрати щось одне, але я не можу. Працюючи з металом я трохи відволікаюся від своєї самотності, аке коли робота завершується усі придушені емоції напливають на мене стрімким потоком. Колись я навіть не здогадувався що душа може боліти буквально. Дивлячись на закохані пари я мимоволі заздрю їм, заздрю їхньому щастю. Сам я уже й забув як це обіймати кохану людину. Забув що таке тепло долоні, ніжність обіймів і простий, але щирий поцілунок. Усе це для мене здається чимось недосяжним, чимось фантастичним.
Я хочу щось зробити із своїм болем- прийняти його і жити далі або просто навчитися ігнорувати його занурившись з головою у роботу. Мені потрібно зробити цей вибір інакше я так і залишуся стояти на місці. Мені потрібно знати, народився я для того щоб бути щасливим чи для того щоб дати світові щось нове.
Я ніколи не просив про допомогу, через свою замкнуту натуру я звик вирішувати проблеми самостійно. Я б ніколи не опинився на цьому сайті якби не поспілкувавшись перед цим із штучним інтелектом, відкриватися машині набагато легше ніж людям. Напевно вперше я так щиро і не задумуючись говорю про свої проблеми перед такою кількістю людей.
Це поки все що я можу додати, завчасно щиро дякую за відповідь.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385997 для Юлія Зальотіна
Дякую усім хто відгукнувся.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 386000 для Володимир Анатолійович
Дякую усім хто відгукнувся.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 386001 для Наталия Павловна
Дякую усім хто відгукнувся.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 386004 для Оксана Юрьевна
Дякую усім хто відгукнувся.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 386006 для Андрей Ластовляк
Дякую усім хто відгукнувся.