Як позбутися фанатизму?
Добрий вечір. Мене звати Діма, мені 19 років. Я студент, навчаюсь на перекладача. Справа у тому, що я ще з 12 років захоплююсь творчістю одного з найвідоміших діджеїв - Мартіна Гаррікса. Але буквально нещодавно я став помічати, що захоплення його музикою почало призводити до якогось абсурду. Я почав слідкувати за всіма його соцмережами, буквально за всім життям Мартіна. Коли у нього виходить якийсь новий трек або кліп, то я починаю уявляти, що ніби ці досягнення мої і в уяві я це проживаю і радію. Хоча я ніколи не цікавився написанням електронної музики, мені хочеться, щоб всі треки Мартіна були моїми. Він мені періодично почав снитися. Сниться ніби я його зустрічаю на вулиці серед перехожих, починаю з ним розмовляти англійською мовою, задаю питання, яке забуваю після пробудження. Мартін мені відповідає, уві сні я його відповідь розумію, але після пробудження чомусь знову не можу згадати. Після цього уві сні я хочу його ще про щось запитати, але мені ніби мову відбирає, не можу нічого сказати. І на цьому сон завершується. І подібний сон повторювався вже декілька разів. Не можу вчасно заснути, тому що не можу припинити слухати музику Мартіна Гаррікса. Весь день його треки звучать у мене в голові, постійно тягне зайти в його соцмережі і перевірити чи нема чогось нового. Це дуже заважає навчанню. І найбільшим абсурдом є те, що я почав скасовувати побачення зі своєю дівчиною через те, що мені хочеться послухати музику Мартіна Гаррікса. Підкажіть, будь-ласка, як викинути Мартіна Гаррікса зі своєї голови? Як позбутися цього шаленого фанатизму і почати нормально жити? Дякую.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Краща відповідь
Вітаю
«…я ще з 12 років захоплююсь творчістю одного з найвідоміших діджеїв - Мартіна Гаррікса»
Чи можете ви згадати, коли вперше почули його музику, при яких обставинах. Що вас тоді більше всього вразило? Чому саме він став вашим « кумиром»?
«Він мені періодично почав снитися. Сниться ніби я його зустрічаю на вулиці серед перехожих, починаю з ним розмовляти англійською мовою, задаю питання, яке забуваю після пробудження»
Якщо пофантазувати й уявити, що ви дійсно зустріли Мартіна, яке б питання ви йому задали ( можна тільки одне).
Не пригадуйте, а уявляйте.
«Мартін мені відповідає, уві сні я його відповідь розумію,..» що ви розумієте? Як ви себе відчуваєте « зрозумівши « відповідь: вам сумно або радісно, ви хочете діяти або навпаки, нічого не має цензу та т. п.?
Маю таку фантазію, що Мартін для вас, як Карлсон для Малюка. Він ніби й реальна людина, але настільки далека, що спілкування з нею можливе тільки або у ві сні, або у фантазіях. І зʼявився він не просто так: Малюку був потрібен справжній друг, бо він відчував себе дуже самотнім, а ви? Чого потребували ви в 12 років ? Яким ви себе відчували?
Й зараз, коли ніби все нормально, але ж навʼязливе « втручання « Мартіна в ваше життя говорить про інше: вам подобається навчатися? Це те чого ви хотіли? Ваші відносини з дівчиною- які вони?
«Можливо мені варто звернутися до психіатра?»
Думаю, варто звернутися спочатку до психотерапевта.
Добрий день. Залежність від віртуального, або фантазійного життя формується, коли в реальному житті не відбувається щось дійсно важливе для вас. Схоже ви почали усвідомлювати, як багато часу і зусиль ви вкладаєте у чуже життя. Наступний крок - подивитися, що відбувається у вашому власному житті, що вас так «виносить» у фантазійне? Чого ви бажаєте/прагнете? Чи відбувається те, що для вас дійсно важливе? Орієнтиром може бути ваше захоплення, як розуміння себе. Яким ви себе почуваєте у фантазіях? Чим володієте? Можливо це визнання, слава, успіх і тд Це і може бути орієнтиром для розуміння, в якому напрямку рухатись.
цитата:
Підкажіть, будь-ласка, як викинути Мартіна Гаррікса зі своєї голови? Як позбутися цього шаленого фанатизму і почати нормально жити?
Зкорочуйте час прослуховування музики. Потроху. Свідомо обирайте реальність замість віртуального допінгу.
Існують такі штуки, в інформаційному просторі, які прагнуть керувати людьми на підсвідомому рівні. Контекстна реклама, контент по нашим інтересам, і ось вже думки і дії, там де нам зовсім не потрібно. Це здається не важливим на перший погляд, але підсвідомо бере владу над мозком та керує поведінкою. Інформація гігієна важлива річ сучасного світу. Наш мозок та психіка не встигають відновлюватися, як ми знову потрібуємо їх уваги.
Спробуйте робити перед сном вправи по Фельденкрайзу (їх багато на Ютубі) чи соматика Томас Ханна, будь які нервно-мишечние релаксації. Повертайтесь в тіло. Захищайте свій мозок, давайте йому відпочинок, перемикаючись на тіло.
Це буде вимагати від вас зусиль, але ж ви хочете змінити ситуацію.
Відредаговано автором 01-10-2025 08:08:57
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385742 для Виктория Владимировна
Добрий день. У моєму житті не відбувається нічого поганого, мене наче все влаштовує. Але у фантазіях я почуваю себе щасливим, реалізованим, що мене всі люблять і шанують мене, пишаються мною. Здається, що ніби Мартін Гаррікс ідеальна людина. Він у 17 років став знаменитим на весь світ, у нього є зараз слава і багатство, у нього немає жодних проблем, його знають в усьому світі. А я так - взагалі ніхто і звати мене ніяк у порівнянні з ним. Я частина сірої маси і це вже ніколи не зміниться
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385746 для Юлія Зальотіна
Скоротити час прослуховання музики я вже пробував, але не виходить. Це непереборне бажання. Коли припиняю слухати - вона звучить у мене в голові, послідовно, трек за треком і навіть там я її вимкнути не можу. Можливо мені варто звернутися до психіатра?
Скорее всего в реальной жизни не хватает эмоций, радости, кайфа от каких-то занятий и общения с людьми. А в своем воображении при мыслях и фантазиях про диджея, вы все это получаете.
И тогда задача честно посмотреть на то, что происходит и чего не происходит в вашей жизни и начинать наполнять ее реальными событиями, людьми, занятиями. Когда есть выбор пойти на свидание или сходить потусить в классной компании и музыка, то выберете первый вариант скорее. А если сам сидишь скучаешь, то конечно музыка уносит в мир радости и удовольствия.
Если коротко, подумать от чего вы сбегаете в музыку
"Скоротити час прослуховання музики я вже пробував, але не виходить. Це непереборне бажання. Коли припиняю слухати - вона звучить у мене в голові, послідовно, трек за треком і навіть там я її вимкнути не можу. Можливо мені варто звернутися до психіатра?"
Можете звернутися до психіатра по медикаментозну допомогу. Ліки трохи зменшать нав'язливі думки, але не припинять їх.
Звісно вам це важко, ви розігнали мозок. До того ж ви декілька років споживаєте цей контент, що підкріплює нейронні зв'язки у мозку.
Я пропоную переключатися на тіло. Розуміння, що "Я більше ніж мої думки", та "Я власник своїх думок, почуттів, тіла, психіки" потрібно потроху повертати собі.
Вам все одно доведеться докладати власну волю, щоб з цього стану вийти. Таблетки можуть знизити напругу, щоб вам було простіше працювати з думками та тілом.
Це добре, що ви розумієте, що це для вас проблема та шукаете вихід. Пробуйте різні методи, шукайте свій вихід.
Відредаговано автором 01-10-2025 10:30:13
Дима, в молодом возрасте фанатичные увлечения встречаются часто, мозг ищет сильные эмоции и идеалы для подражания. Это естественный этап, но иногда он переходит в форму, которая мешает учёбе, отношениям и отдыху.
Не будет лишним обратиться к психотерапевту, чтобы лучше понять своё состояние и подобрать поддержку.
Важно помнить: ваше самокритичное мышление никак не влияет на реальные события. Это лишь мысли. Вы видите только фасад жизни Мартина Гаррикса, но что на самом деле стоит за его успехом и какими являются его личные трудности неизвестно.
Что вам помогает хотя бы немного облегчить это состояние?
Чем вы занимаетесь в те моменты, когда вам становится легче?Такие вопросы помогают отделять навязчивые состояния от вашей личности.
Здесь нужен чёткий план выхода. К сожалению, навязчивые состояния имеют тенденцию тиражироваться и заполнять все сферы жизни , именно то, что вы и описали. Если у вас есть желание и воля, вы сможете с этим справиться.
Однако наиболее эффективно работать с этим в психотерапии, чтобы иметь поддержку и не оставаться один на один со своим состоянием.
Ірина Гуральчук психолог
Доброго дня.
цитата:
Розкажіть, будь ласка, детальніше, для чого Вам потрібно ''викинути Мартіна Гаррікса зі своєї голови''? Для чого Вам потрібно позбутися цього ''фанатизму'' і ''почати нормально жити''?
Відредаговано автором 01-10-2025 12:29:09
Марія Радченко психолог
Дніпро ·
Доброго дня.
Схоже, що у Вас гіперфіксація на Мартіні. Можливо, навіть, спеціальний інтерес, враховуючи, що Ви захоплюєтесь творчістю цього діджея з 12 років.
Що саме Вас захоплює в ньому? Чи є у Вас самого схильність до музики, і якщо так, то чи хотіли би Ви її реалізувати? Я не вбачаю проблеми в тому, що Вам подобається спостерігати за апдейтами в житті відомої людини і слідкувати за її творчістю. Багато людей захоплюються знаменитостями у тій чи іншій мірі.
Втім, якщо це Вам заважає, можна подумати, що саме Вам дає гіперфіксація, чому саме на цій людині, і як у Вас спрацьовують механізми ідентифікації з ним у цьому конкретному випадку. Під ідентифікацією я не маю на увазі, що Ви вважаєте себе ним. Я маю на увазі, що Ви можете вбачати у ньому приклад для наслідування або мріяти про певні сторони життя, що є у нього, але може не бути у Вас.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385770 для Ірина Гуральчук
Я хочу не те, що викинути Мартіна зі своєї голови, хочу, щоб він не заважав мені нормально навчатись, не псував мої відносити з дівчиною і щоб не був моєю нав'язливою думкою. Тому що майже постійно, коли я не слухаю музику Мартіна, його зображення стоїть у мене у голові
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385760 для Валентина Михайловна
Мені нема від чого тікати, мені наче все влаштовує у моєму житті
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385772 для Марія Радченко
В Мартіні мене захоплює його драйв, вміння розважати публіку та тримати її на адреналіні. Подобається також те, що він з 8 років мріяв стати діджеєм, а у 17 років його мрія вже здійснилась. Я сам ніколи не займався музикою, але коли почав слухати музику Мартіна, то у мене почалися фантазії, ніби я вчусь писати електронну музику і у мене почало виникати бажання цьому навчитись. Але реалізувати це бажання я не можу, мене нема кому вчити, у нашому Мухосранську ніхто цим не захоплюється. Якось так
Ірина Гуральчук психолог
Дякую за відповідь.
Дозвольте задати Вам ще деякі уточнюючі запитання, щоб краще зрозуміти Вашу мотивацію.
цитата:
Ви пишете, що майже постійно, коли Ви не слухаєте музику Мартіна, його зображення стоїть у Вас в голові. І Ви хочете, щоб він не заважав Вам нормально навчатися, не псував Ваші відносини з дівчиною і щоб не був Вашою нав'язливою думкою.
Уточніть, будь ласка:
Для чого Вам потрібно, щоб Мартін не заважав Вам нормально навчатися?
Для чого Вам потрібно, щоб Мартін не псував Ваші відносини з дівчиною?
Для чого Вам потрібно, щоб Мартін не був Вашою нав'язливою думкою?
Знаешь, при навязчивых мыслях есть техника парадоксальной интенции , можешь почитать про неё, но лучше пробовать с психологом. Ты удивишься, но иногда психолог может даже предложить слушать музыку 24/7, чтобы мозг сам возмутился и начал сопротивляться. Смысл в том, чтобы ломать привычный шаблон мышления. Попробуй понаблюдать за мыслью о музыке как бы со стороны: не спорь с ней, а просто отмечай “ага, опять пришла и что мне с тобой делать?”. Главное не сливаться с мыслью. Есть разные способы прерывания таких циклов, и важно найти тот, который подойдёт именно тебе, чтобы постепенно смягчить навязчивые состояния
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385776 для Ірина Гуральчук
Потрібно, щоб нормально навчатися. Я ж не хочу кинути навчання і тільки музику слухати.
Не хочу, щоб дівчина мене покинула
Тому нав'язливі думки - це не дуже приємно. Завжди хочеться їх позбутися
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385777 для Світлана Володимирівна
Иногда психолог может даже предложить слушать музыку 24/7, чтобы мозг сам возмутился и начал сопротивляться.
А ось це ідея, думаю варто спробувати, можливо допоможе
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385769 для Світлана Володимирівна
В ті моменти коли мені стає легше, я живу стандартним студентським життя, як і усі. Нічого особливого
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385764 для Юлія Зальотіна
А ліки якщо припишуть, їх довго доведеться пити?
Ірина Гуральчук психолог
цитата:
Не хочу, щоб дівчина мене покинула
цитата:
Наскільки це для Вас важливо зараз? Чи надихає це Вас?
Для Вас ''нормальне навчання'', ''щоб не покинула дівчина'', ''позбутися нав'язливих думок'' — це такі значимі речі, щоб докладати зусилля і змінювати те, що складалося роками?
Можете трохи більше розповісти про те, чого Ви прагнете зараз, що для Вас важливо?
Що Вам досі допомагало витримувати нав'язливі думки і справлятися з повсякденними завданнями? Чи змінилося це якось останнім часом?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385782 для Ірина Гуральчук
Ні, я не хочу переставати захоплюватися цією музикою. Я і раніше нею захоплювався, але без одержимості. Але нещодавно настала одержимість і це стало заважати навчанню, стосункам з дівчиною та сприяло виникненню нав'язливих думок. Тому і хочеться позбутися цієї одержимості, хочеться, щоб просто було нормальне захоплення цієї музики і не більше того
"А ліки якщо припишуть, їх довго доведеться пити?"
Це вирішит психіатр, який вам їх поопише.
Не варто боятися ліків, треба розуміти свою ціль та довіряти спеціалістам, якщо ви вирішили звернутися по допомогу.
Ліки, які вам випишуть не шкідливіше, ніж алкоголь, до якого в нашому суспільстві ставлять дуже спокійно.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385791 для Оксана Юрьевна
Добрий вечір. Пам'ятаю я був у 6 класі. Це був 2018 рік. І в один не зовсім чудовий день я отримав погану оцінку за контрольну. Всю дорогу зі школи я пройшов у сльозах. Коли я прийшов додому - я щоб трішки заспокоїтися, увімкнув телевізор, якийсь музичний канал. Там якраз показували найперший кліп Мартіна Гаррікса - Animals, який був випущений ще у 2013 році, коли йому ще було 17 років. Цей трек і кліп мені настільки сподобався, що мені значно полегшало після поганої контрольної. Я захопився його творчістю. Мене вразила біографія Мартіна тим, що вже у 17 років здійснилась його мрія. Він став діджеєм. А вже у 19 (тобто у моєму віці) він був відомий на весь світ. У 12 років я був самотнім хлопчиною, з яким ніхто не хотів товаришувати. А з Мартіном стало трішки легше. Стосовно навчання. Я навчаюсь на перекладача з англійської та французької мов. Сказати, що фанатію цією професією - я не можу. Просто навчання мені дається і все. Англійською мовою я захопився одразу після захоплення музикою Мартіна Гаррікса, мені хотілося розуміти про що співається у його треках. І після цього англійська стала мені даватись напрочуд легко. І коли я вступав до універу на свою спеціальність, то головним мотивом там вчитися знову стала фантазія. Я почав уявляти, що рано чи пізно я також відомим діджеєм, і Мартін Гаррікс стане моїм другом і мені потрібно буде досконало знати англійську, щоб з ним спілкуватися. Що стосується дівчини, то я її ледве знайшов, дуже старався, щоб вона у мене була, шукав її для галочки, щоб підвищити свій статус серед однолітків. Нам з нею наче і добре один з одним, але, здається, у разі розриву стосунків ні я, ні вона страждати не будемо. Тобто, це стосунки без обов'язків. І Мартін ніби намагається зашкодити нашим стосункам, змушує мене слухати його музику, а не йти на побачення з дівчиною. Якось так
Ірина Гуральчук психолог
цитата:
Ви маєте на увазі, що не хочете позбуватися захоплення цією музикою, яке було з Вами раніше, Вас турбує саме те, що на Вашу думку це наразі вже не просто захоплення, а одержимість, і це вже заважає Вам навчатися, підтримувати стосунки з дівчиною так, як Вам хотілося б, і Вам не приємні нав'язливі думки, пов'язані з цим.
І Вам би хотілося, щоб інтерес до цієї музики був на рівні нормального захоплення, поряд з яким Ви могли б нормально навчатися та підтримувати стосунки з дівчиною, а не в якості одержимості з нав'язливими думками, що наче поглинає все Ваше життя.
Чи можете Ви уявити яким би зараз було Ваше життя, якби у Вас було таке захоплення цією музикою, яке Ви вважаєте нормальним? Що було б у Вашому житті крім нормального захоплення цією музикою? Що з цього здається найбільш надихаючим? А що, можливо, викликає не дуже приємні або складні переживання?
Ірина Гуральчук психолог
Щодо описаної ситуації з дівчиною — ци природньо мати складні і різні переживання у таких випадках. З одного боку вам наче добре разом, і Ви дуже старались знайти дівчину, і для Вас важливо, щоб одержимість цією музикою не заважала стосункам, з іншого боку Ви наче шукали її для галочки, для статусу, ніби не для себе, у вас стосунки без обов'язків, і Ви припускаєте, що у разі розриву жоден з вас не страждатиме. Тож, мабуть, не дивно, що Мартін ніби намагається зашкодити вашим стосункам — там може бути багато складних переживань, з якими сам на сам дуже не просто. Що думаєте про це?
Якщо коротко мої думки:
«Пам'ятаю я був у 6 класі. Це був 2018 рік. І в один не зовсім чудовий день я отримав погану оцінку за контрольну. Всю дорогу зі школи я пройшов у сльозах»-це крапка відліку. Це був психологічно складний момент в вашому житті, емоційно дуже насичений. І скоріше за все, тоді було дуже багато тривоги, думок про себе, про оточення, про майбутнє. Й , коли ви увімкнули телевізор ( щоб заспокоїтися), відбулася така фіксація : музика Мартіна- полегшення. Мабуть, зараз відбувається щось подібне, як тоді, коли вам було 12. Щось важке для вашої психіки, тому на « допомогу « приходить Мартін із своєю музикою.
Але, це тільки мої припущення.
Для того, щоб розібратися з вашим питанням, треба індивідуальна робота.
Расскажите, пожалуйста, про свою жизнь - что в ней интересного, какие у вас увлечения и мечты (кроме данной музыки), какими эмоциями и переживаниями была наполнена жизнь до увлечения этим диджеем и сейчас?
Вы пишите, что обычная студенческая жизнь, ничего особенного. А подробнее? А то понятие студенческая жизнь и ничего особенного у всех разное
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385816 для Валентина Михайловна
Моє життя дуже одноманітне. Навчання-дім. Є дівчина, яку знайшов для галочки, але друзів нема і не було десь з 8 років. Захоплень, окрім музики Мартіна - також нема. Сіра буденність постійно.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385796 для Оксана Юрьевна
Я Вас зрозумів, дякую. Буду тоді збирати гроші на психотерапевта
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385794 для Ірина Гуральчук
Думаю, що якби у мене і не було одержимості у музиці, моє життя все одно б виглядало сірим та буденнім. Як я вище написав, у мене є лише дівчина для галочки і зовсім немає друзів. Тому дуже сумно і як це змінити я не уявляю
Ірина Гуральчук психолог
Доброго дня. Дякую Вам за відповідь, це допомагає краще зрозуміти Вашу ситуацію.
цитата:
Ви поділились тим, що і без одержимості цією музикою Ваше життя на Вашу думку могло б виглядати сіримі буденним, що немає друзів, є дівчина для галочки, Вам дуже сумно з цим усім і зрештою Ви не уявляєте як це змінити. Це справді дуже непросто стикатися з такими переживаннями, втім Ви вже маєте здатність подивитися на них відкрито.
Якщо повернутися до Ваших початкових запитань:
цитата:
— спадає на думку, що "шалений фанатизм", який Ви описуєте, не просто так має місце у Вашому житті. Він може бути пов'язаний якраз із тим, що Ви думаєте про власне життя як про сіре та буденне, і, мабуть, те, чим в реальності наповне Ваше життя крізь призму Вашого сприйняття і викликає сильний сум, який ще важче переживається через те, що Ви не уявляєте як це змінити. Стикатися з таким сумом і безпомічністю дійсно боляче, і тут "шалений фанатизм", "одержимість музикою" приходить на допомогу — допомагає закрити від себе ці переживання, такий собі скафандр, який ізолює від цих переживань.
З нашого спілкування на цьому сайті я дозволю собі зробити обережне припущення, що Ви звертаєтесь за допомогою не просто через сам факт існування цього "фанатизму", "одержимості" у Вашому житті. А також саме через те, що цей фанатизм вже "не працює" — Вам не вдається з його допомогою уникнути неприємних переживань. Ви вже сам помічаєте, що "одержимістю цією музикою" Ви насправді від себе намагаєтеся заховати болючі для Вас аспекти реальності.
Уточніть, будь ласка, наскільки мої припущення відповідають Вашим відчуттям і розумінню?
Додам. Те, що Ви змогли зустрітися з цим сумом, відчути, усвідомити, назвати його:
цитата:
дуже сумно і як це змінити я не уявляю
— це виглядає як крок в сторону щирого контакту з реальним собою. Хочеться підтримати Вас в цьому. Це непрості переживання і вони можуть працювати Вашим орієнтиром.
Скажіть, про що цей сум? Які думки, переживання за ним?
Для уточнення: На даний момент що Ви втрачаєте в своєму житті, можливо — що упускаєте? Чого конкретного або вцілому немає, а дуже хотілося б щоб було і для Вас це дуже значуще?
цитата:
Вы противоречия не замечаете?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385866 для Ірина Гуральчук
Ваші припущення повністю відповідають реальності. Життя проходить, а у житті у мене нічого не відбувається, нічого цікавого. Ніхто майже мені не телефонує і не питає як справи. Нічого у житті не цікавить. Живеш як сомнамбула. Ось про що цей сум
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385871 для Валентина Михайловна
Протиріччя помічаю. Реальність мене не влаштовує, проте намагаюсь переконати себе, що все у мене добре і потрібно задовольнятись тим, що маєш
Ірина Гуральчук психолог
цитата:
Це справді сумно відчувати, що життя проходить, нічого не відбувається, помічати, що майже ніхто не телефонує, і коли нема ні до чого цікавості.
Мені хочеться підкреслити, що Ви наразі маєте здатність дивитися на це відкрито, отже маєте доступ до прямого контакту зі своїми переживаннями, хоч, припускаю, це може бути дуже нелегким і болісним.
Ви описуєте кілька аспектів життя:
цитата:
Життя проходить
- про втрату часу;
цитата:
у житті у мене нічого не відбувається, нічого цікавого
- про наповненість, яскравість життя;
цитата:
Ніхто майже мені не телефонує і не питає як справи.
- про відносини з людьми;
цитата:
Нічого у житті не цікавить.
- про власні інтереси.
Це справді важливі сфери життя, і коли людина втрачає час, коли бракує цікавих подій, теплих відносин з людьми, реалізації власних інтересів — цілком природно сумувати.
Запитання до Вас:
Як Вам з цим сумом зараз? Як Ви почуваєтесь, помічаючи цей сум та називаючи те, з чим він пов'язаний?
Чи помічаєте, як цей сум відчувається в тілі?
Як Ви це бачите, для чого Вам цей сум зараз? Про що він Вам сигналізує?
Можливо, до чого спонукає?
И тогда, чтобы избавиться от фанатизма, надо не забирать то единственное, что приносит радость, а оставить определенную часть этого, и заполнять свою жизнь тем, что приносит радость.
Зачем делать вид, что все ок и надо довольствоваться малым?
Кто вам это сказал?
Почему не сделать так, чтобы жизнь устраивала вас большей частью?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385901 для Ірина Гуральчук
Мені психологічно дуже погано. Внутрішня порожнеча. Я знаю, що мені потрібно до психолога. Збираю гроші. Дякую, що допомогли
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 385902 для Валентина Михайловна
Просто не хочу бути плаксою і нити постійно. Навіть якщо на душі погано.
Постоянно ныть это как?
Работа с психологом это час в неделю. Это точно время, когда можно ныть и даже полезно. И даже каждый день можно ныть, просто выделяйте себе время для этого) Что не полезно - игнорировать свои переживания и все время пытаться быть "сильным" и обесценивать переживания, типа у других хуже или ой ладно, и так хорошо. Самообман ни к чему хорошему не приводит.
Ірина Гуральчук психолог
цитата:
Дякую, що допомогли
Будь ласка, рада допомогти.
Я дозволю собі ще деякий коментар щодо нашого діалогу.
В процесі переписки в якийсь момент я помітила, що Ви вийшли на контакт з собою, з своїми справжніми почуттями. Мені здалося, Ви за цю переписку пройшли великий шлях в пізнанні себе: від теми фанатизму (який Вам, можливо, доводиться міцно тримати, як захисний щит, і це вже виснажує) до себе живого, вразливого, неприкритого, відчуваючого. І те, що так склалося, вважаю, це рідкісний успіх для такого формату і короткого часу.
Зараз, на цьому моменті:
цитата:
— мені відчувається, ніби Ви зараз декларуючи, що Ви знаєте що Вам треба до психолога і Ви збираєте гроші, справляєте враження хлопця, який усвідомив свою проблему і серйозно збирається працювати з психологом. Я спеціально підкреслюю — справляєте враження. Відчувається, наче це не живе, а знову захисний щит. (Я можу помилятися, тому прошу Вас сприйняти це лише як мої припущення, які можуть бути для Вас правдою, а може і ні).
Додам: це цілком нормально, коли зіткнувшись з власною вразливістю, людина намагається захиститися, знайти чим це прикрити, щоб не ризикувати — так працює потреба самозбереження.
Хочу пояснити, що я це пишу Вам не для критики чи засудження, а щоб віддзеркалити, щоб Ви могли вийти на контакт з справжнім собою, коли буде готовність і потреба, щоб залишити місток для контакту з тим живим, що деколи вимушено ховається глибоко всередині...
Мені здається, справжньому Вам зараз вкрай ніяково визнавати, що, наприклад, вся ця "одержимість музикою" прикривала біль, пустоту, самотність, була переважно оболонкою, яка наче і захищає, але водночас під цією оболонкою все завмирає: і не живе, не рухається, не розвивається... А всередині і далі погано.
Ось зараз, схоже, Ви намагаєтеся натягнути нову оболонку. І це не дивно, це нормально, бо дуже боляче і страшно бути беззахисним і неприкритим.
цитата:
Мені психологічно дуже погано. Внутрішня порожнеча.
Я думаю, що той хто роки мав сили носити величезний захисний фасад (наприклад, захисну оболонку у вигляді фанатизму, я думаю, Ви розумієте про що мова) і врешті побачити його — насправді вдосталь сильний, щоб витримувати себе справжнього і наповнювати.
Бажаю Вам всього найкращого.