Донька 11 років, хоча піти жити до батька, так як я познайомилася з чоловіком і ми збираємося одр
Важкі абюзивні стосунки тривали 12 років. Розлучилися. Донька залишилися жити зі мною. Доки я була сама то все було більше менше добре, але я зустріла чоловіка, зовсім іншого по відношенню до себе. І почалося. Донька сказала вибирай я або він. Пояснень і слухати не хоче. А тепер сказала, що поїду жити до батька, якщо ти вийдеш заміж за цього чоловіка. З батьком ми залишилися у складних відносинах і йому це дуже подобається. Він хоче її забрати. Говорить, що погана мати і таке інше. Як відпустити дитину? Або ж покинути цього чоловіка заради доньки? Я заплуталася. Допоможіть, будь ласка

Відповіді психологів
Все частіше в суспільстві спостерігається явище, коли після розлучення дитина залишається з батьком. Це цілком нормально. Як Вам реагувати на таку заяву?
По-перше, в жодному разі не варто сприймати це як зраду, і тим більше як невдячність. Будь-яка негативна реакція матері може значно зіпсувати взаємини з дитиною, започаткувати багаторічний конфлікт. Навіть якщо ця новина обрушилася на Вас, як снігова лавина, не втрачайте самоконтроль.
По-друге, вислухайте дитину та прийміть цю інформацію.
Чи стала дитина жертвою маніпуляції батька, чи вона дійсно вважає своє життя з батьком більш комфортним треба розуміти, що дитяча психіка відрізняється від дорослої. Іноді, дитина життєві ситуації сприймає поверхово, схильна до ілюзій та ідеалізації.
Як я вже казала, дитина може стати жертвою маніпуляцї батька. На жаль, це дуже поганий варіант. З дитиною в такій ситуації потрібно зберігати теплі взаємини. Важливо – не намагайтеся діяти тими самими методами, що тато. Що гірше Ви говорите про нього, то гірше буде Ваш образ в очах дитини і то серйознішими будуть наслідки для дитячої психіки.
Пам'ятайте, мати завжди залишається ключовою фігурою в житті людини, незалежно від того, чи проживають вони спільно чи ні.
Якщо дитина йде жити до батька, це не означає, що вона Вас кидає, зраджує, відмовляється від Вас.
Не засуджуйте дитину за це рішення. Скажіть, що розумієте її рішення, любите її в будь-якому випадку і найголовніше, скажіть їй: «Дорога моя дитина, ти завжди можеш прийняти інше рішення і жити зі мною, якщо захочеш. У цьому житті ми можемо прийняти спочатку одне рішення, а потім інше. Це нормально. Я люблю тебе, навіть коли ми не разом».
Відредаговано автором 18-08-2025 02:26:24
Вітаю.
Скільки часу пройшло після розлучення?[
]Він хоче її забрати. Говорить, що погана мати і таке інше»
Для цього є підстави? Які в нього аргументи?
Думаю, що головною причиною небажання приймати нового чоловіка в родину, у вашої доньки є страх втратити маму. Мабуть, вона важко переживає розлучення батьків і ще до кінця не прийняла цього факту, що ви вже не разом. Може, має якісь сподівання на воззʼєднання родини.
Тому, я б не ставила питання категорично: або донька або чоловік.
На мою думку, можливо і одне, й друге, але за умови: не поспішати, давати максимум любові й турботи дитині, доньку до дитячого психолога ( обовʼязково), Вам теж не завадить взяти декілька консультацій з цього приводу.
Відредаговано автором 18-08-2025 08:47:00
Доброго дня!
Раз дочка, так остро реагирует на вашего нового мужчину - значит очень сильно ревнует и вас к мужчине. И своего отца тоже - не хочет чтоб его ктото заменил ( другой мужчина)
В такой непростой ситуации - лучше всего пока подождать с свадьбой и т д.
Нужно попробовать наладить контакт, прежде всего - вам с дочкой.
Больше проводить времени вместе - вдвоем - но и чередовать прогулки с новым мужчиной втроем - но по реже.
Тут еще важно как ваш мужчина с ней общается - нюансы уточнить - принимает ли он ее?
Потому что, дети многое чувствуют интуитивно.
А уже потом, потихоньку налаживать контакт, вашей дочки и вашего нового мужчины.
Тут надо, очень мудро действовать - много нюансов учитывать и не спешить с решениями.
Чаще дочки напоминать - что папу никто у нее не заменит - что папа у нее один.
И что и маму у нее никто не отберет - даже если, вы теперь будете жить втроем.
Ну и лучше всего, отвести девочку к детскому психологу - так как однозначно, такая ее реакция - это про травму - которую она пережила, пока вы с мужем разводились.