Загинув на війні однокласник...
Загинув на війні мій однокласник. Про нього у мене багато теплих спогадів... Сприйняла цю новину боляче.
Але мене вразили і здивували очікування інших моїх же однокласників у зв'язку з цією трагічною подією.
Мені написав повідомлення один із них (він наразі проживає за кордоном), що, мовляв, треба ж зібрати кошти на вінок, а ще фінансово підтримати маму загиблого, зв'язатися з класними керівниками і т.п. Він готовий здати на все це гроші, "тільки скажіть скільки і кому" І не тільки він, а ще мінімум п'ятеро однокласників із ним...
Тобто із нашої переписки у мене склалося враження, що вони це вже обговорили і чомусь вирішили, що маю цим зайнятися я. Чому я? Напевно, тому, що я була відмінницею у класі, активісткою і т.п.
Але мене це обурило. Це якесь перекладання відповідальності на когось. Всі -- давно дорослі люди! Це не школа, і я давно не староста класу...
Я відписала йому, що вважаю, кожен із однокласників, який матиме змогу приїхати на похорон -- зробить це, із квітами і вінком, чи ще щось... Знову ж таки! Кожен сам для себе вирішує, як він вшанує в цей день нашого однокласника. А так, складається враження, що всі чекали, поки я цим питанням займусь. І вже увечері, перед самісіньким похороном, стали мені написувати і "продавлювати".
Чи відчуваю я тепер якусь провину, що відмовила їм - ні!
АЛЕ. Шановні психологи! Я готова до будь-якої і критики і оцінки ситуації.
Бо, якщо я вам пишу зараз, то напевно не все так однозначно у моєму сприйнятті цієї історії....

Відповіді психологів
Співчуваю вам... Зараз ми всі живемо в болю... Тому будь-які реакції - нормальні. Люди, коли вони отримують гіркі новини, можуть впадати в дитячі стани. Вас памятають як «маму». Тому так до вас... Але ви маєте повне право відмовитися і запропонувати комусь іншому це робити... Кожен оцінює, що може в даній ситуації.
Вітаю, Надіє. Співчуваю Вам.
Ваше обурення щодо тиску зі сторони колишніх однокласників та спроби повернути Вас до ролі старости класу цілком природнє. Я б навіть сказала, що це здорова реакція самодостатньої особистості. Ви давно вийшли з тієї ролі, продовжили розвиватись та стали позиціонувати себе в абсолютно інших соціальних ролях. На відміну від Ваших однокласників Ви не регресували в цій ситуації в підлітковий вік, а залишись у дорослій теперішній позиції.
Ви справедливо можете себе похвалити, що вистояли перед груповим тиском та знайшли в собі ресурс сказати "ні".
Не совсем по поводу чего вы переживаете в плане общения с одноклассниками и их идеей все организовать вашими руками.
Вы правильно заметили, что это подлежит обсуждению, что вы не вызывались это все организовывать, вины нет и это замечательно. Но что тогда есть?
Раздражение это маркер того, что нарушены ваши границы и они были нарушены. Вы из отстояли и это замечательно. Но вы не очень себя чувствуете. И тогда важно обратить внимание с какими чувствами, мыслями вы сталкиваетесь? Что больше всего цепляет?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 383583 для Яна Кіркеснер
Дуже дякую Вам, пані Яно, за таку відповідь. Те, що Ви описали, справді я так і відчула: незрілі 35-річні хлопчики шукали, на кого б звалити всі відповідні, пов'язані з похороном, клопоти! При тому, що один із них 100% мав їхати на церемонію прощання. Чому б їм, чоловікам, не об'єднатися і все гуртом вирішити. Але ж ні, є я, жінка....
Мене це здивувало. І справді ніби вони не еволюціонували і не вийшли з дитячої позиції.
Дякую Вам. Зрозуміла, що я на правильному шляху.
Доброго дня Надіє.
Глибокі співчуття Вам та рідним Вашого загиблого однокласника На превеликий жаль, на сьогоднішній день - це наша невтішна реальність.
Власне, колеги дали чіткі визначення Вашого правильного рішення, і, здавалося б, тему можна закрити. Але, як на мене, "зависла" Ваша деяка розгубленість, невпевненість у собі та своїх діях:
" АЛЕ. Шановні психологи! Я готова до будь-якої і критики і оцінки ситуації.
Бо, якщо я вам пишу зараз, то напевно не все так однозначно у моєму сприйнятті цієї історії....".
І це лише словами-підтримкою психологів навряд чи можна "закрити". Адже, стосується, безпосередньо, Вашого внутрішнього відчуття, сприйняття себе в цій ситуації і самої ситуації. Бо, як на мене, однокласники, в даний момент відіграють роль певних статистів, що створили для Вас якусь дуже важливу мізансцену.
Якщо я правильно зрозуміла, протягом багатьох років Ви несвідомо відігравали роль того, хто за все і за всіх несе відповідальність. Роль такої собі матусі, рятівниці, організаторши, яка все тягне на собі. А така ідентифікація себе сама по собі не з'являється, отже, і навряд чи, сама по собі може зникнути.
Те, що дана ситуація була певним тестом, перевіркою на вміння чітко окреслювати власні кордони - зрозуміло. Адже, коли ми вже повністю змінили свої внутрішні підсвідомі установки та моделі поведінки, такі ситуації.просто не з'являється, або ж - не "чіпляють нас". Отже, щось всередині Вас все ж залишилося з того ж дитинства. І саме це "щось* "муляє" Вам.
До речі, як у Вас, загалом, складаються стосунки з чоловіками?