Почуття до подруги
Приблизно півтора року тому я познайомився з однією дівчиною в TikTok на її ефірах. Ми почали спілкуватися, і з того часу я майже щодня заходжу на її стрими. Зазвичай проводжу там по 3–4 години: ми разом дивимося фільми, спілкуємося, жартуємо, просто приємно проводимо час.
Увесь цей час — приблизно півтора року — я сприймав її просто як хорошу подругу. Але десь півтора місяця тому раптом помітив, що в мене з’явилися до неї почуття. Не зовсім розумію, чому це сталося саме тоді, але відтоді почав реагувати на неї значно емоційніше.
Наприклад, коли вона стає трохи холоднішою або приділяє більше уваги іншим людям на ефірі, я відчуваю неприємні емоції всередині. Це не зовсім образа, але щось схоже — інколи навіть з’являється відчуття, ніби стискає в грудях.
При цьому вона живе приблизно за 1500 км від мене, і я не думаю, що ці почуття можуть бути взаємними або що з цього може вийти щось серйозне. Ми добре спілкуємося, інколи фліртуємо, я її часто смішу, вона багато сміється з моїх жартів. Одного разу я надіслав їй своє фото, і вона сказала, що я симпатичний. Але я все одно не впевнений, що для неї це щось більше, ніж просто дружнє спілкування.
Останнім часом я помітив, що став дуже емоційно залежним від цього спілкування. Я не хотів би втрачати контакт із нею та наше спілкування, але водночас не хочу відчувати цю залежність і біль, коли щось іде не так.
Тому я думаю, як краще вчинити:чи варто на деякий час (наприклад, на 2–3 місяці) взагалі перестати заходити на її ефіри, щоб трохи дистанціюватися?Чи, можливо, краще просто значно зменшити кількість часу там — наприклад, заходити 2–3 рази на тиждень і не на весь ефір, а лише на годину-дві?
Хотілося б зрозуміти, який варіант буде психологічно здоровішим у такій ситуації.

Відповіді психологів
Самый здоровый вариант это жить в реальности - встречаться с девушками, строить отношения, наполнять свою жизнь тем, что приносит удовольствие.
Да, та девушка в эфирах живая и реальная, но вы видите ее однобоко и по сути большей частью варитесь в своих фантазиях про нее.
Чем наполнена ваша жизнь?
Есть ли друзья, девушка, увлечения?
Доброго дня, Sasha!
цитата:
Через Ваше питання проглядається бажання перекласти відповідальність на когось. Вам так не здається? А чому так?
Невже Вам не вистачає упевненості в собі та упевненості йти на ризик, вчиняти так, як вважаєте Ви самі, набувати власного, нехай і болісного, проте такого цінного досвіду, який ніколи не прийде з чужої голови?
цитата:
Я не хотів би втрачати контакт із нею та наше спілкування, але водночас не хочу відчувати цю залежність і біль, коли щось іде не так.
Припускаю, що цей контакт парадоксальним чином вивів Вас на схильність до емоційної залежності. І за це вже можете подякувати долі)
Що з цим робити?
Варіантів декілька.
Можна намагатись вводити себе в оману, шукаючи різні способи применшити емоційний біль за рахунок зміни частоти зустрічей.
Можна злякатись і втекти, припинивши стосунки.
А можна дослідити власну робочу модель побудови прив'язаності. От з цим краще до психолога на консультацію. Користь отримаєте неодмінно(!)
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Более здоровым будет НЕ убегать от своих чувств и от возможной боли, а учиться с ними жить и лучше их понимать (а заодно и себя в целом).
Что и почему чувствуете, например. Влюблённость ли это или просто увлечённость человеком, склонность к завистмости или банальная ревность и причины её - действительно влюблённость или просто эгоистическое собственничество?
Ведь рано или поздно, но всё равно столкнётесь с этим. И уж лучше знать себя получше, чем наоборот.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389265 для Павел Леонидович
Я бы сказал чувствую больше влюбленность и симпатию, это может странно прозвучит но бывает что я представляю ее когда что то делаю, какие то разговоры с ней, какое то будущее и тд. Она мне приятна в общении как человек, она легкая и простая. В целом я уже понимаю как это работает, у меня уже были девушки к которым у меня была симпатия и ничего из этого не получилось, некоторое время было больно, но потом со временем я переключался на другого человека и это все уходило, но причина по которой я это пишу, это потому что со всеми теми девушками я перестал общаться, а с этой не хочу, потому что у нас дружеские отношения, и я не могу понять как мне уменьшить мою влюбленность, если я продолжаю с ней общаться и подпитывать эти чувства, я даже планирую к ней в страну прилететь следующим летом типа город посмотреть, и за одно с ней встретиться, она ответила на это, посмотрим, смотря когда это будет
Доброго часу дня Sasha!
Перш ніж щось радити, я скажу, що особисто знаю людей, міцна, на все життя дружба яких, розпочалася з простого листування. Але не формального, а дуже емоційно забарвленого. Тобто, під час листування, люди змогли пізнавати не стільки зовнішність одне одного, скільки розкрити один перед одним свій внутрішній, багатий світ і з'єднатися на глибинному рівні не емоціями, а саме почуттями.
Адже, знайомство на рівні зовнішності, сексуальної привабливості зав'язується дуже швидко, але... Найчастіше, так само легко і руйнується. Тоді, як стосунки, які зав'язується на рівні дружби, глибинного пізнавання одне одного - може бути на все життя. Бо це той самий рівень душі, який може пережити всі життєві негаразди і витримати всі життєві екзамени та перевірки на міцність.
А тепер більш детально про Вас.
Як на мене, те, що відбувається з Вами зараз, може мати багатофакторну природу.
Перше - це вже те, про що я написала. Ви поступово стали пізнавати дівчину не як зовнішню картинку, а як особистість. Адже, насправді, найбільш міцно зв'язує не інтим, а саме спокійне, дружнє спілкування.
Друге. Я правильно зрозуміла, до спілкування з цією дівчиною у Вас ще не було серйозних стосунків? Якщо так, тоді, плюс, може включатися природній механізм додавання дівчині, яка сподобалася, саме тих ріс, які Вам найбільше можуть імпонувати в жінках. Тобто, певна ідеалізація дівчини. Адже, як би там не було, але спілкування в Інстаграмі, і живе спілкування - це різні речі. Бо, переписуючись, ми можемо трохи прикрашати себе, проявляючи лише свої найкращі риси. Тоді як живе спілкування проявляє ще і ті риси, які ми не дуже б хотіли афішувати.
І нарешті, третє. Кожна людина має свій рівень "липучості", прив'язливості до тих, в кого закохується. І цей рівень контролювати ми не можемо, бо це наші генетичні, базові внутрішні установки, поведінкові моделі та потреби, які зароддуються ще в дитинстві. І які залежать від того, які стосунки були між батьками, які стосунки в дитинстві були між батьками та дитиною, на скільки відчувала себе дитина потрібною, захищеною, цінною, огорнутою турботою та любов'ю...
Висновок. Якщо Ви дійсно хочете зрозуміти, що відбувається з Вами і знайти найкращий вихід, бажано, не поспішати штучно відсторонюватися від дівчини. Адже, відсторонитися можна, а от налагодити стосунки знову, навряд чи. Бо дівчина може просто сильно образитися на Вас, не розуміючи, чому Ви раптово "охололи" до неї.
Тому я б порадила попрацювати індивідуально з психологом, щоб розібратися по всім трьом пунктам і не "надавати дров".
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389270 для Алла Григорівна
якщо не зникати на кілька місяців, а на тиждень, може на два, щоб зрозуміти, чи допоможе це прибрати любовні почуття до неї? І я думав: якщо вона запитає, чому я різко охолов до неї, то сказати, що нещодавно я помітив, що у мене з’явилися до неї почуття, але розумію, що це не взаємно, тому хотів трохи зменшити контакт, щоб не зіпсувати дружбу.
Але якщо вона дізнається, що у мене до неї є почуття, чи продовжить буде вона потім спілкуватися зі мною так само легко, як раніше? Чи не з’явиться якась незручність і т.д.?
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
цитата:
В целом я уже понимаю как это работает, у меня уже были девушки к которым у меня была симпатия и ничего из этого не получилось, некоторое время было больно, но потом со временем я переключался на другого человека и это все уходило, но причина по которой я это пишу, это потому что со всеми теми девушками я перестал общаться, а с этой не хочу, потому что у нас дружеские отношения
Переключались, потому что возможно 1) чувства были менее глубокими и человек менее интересным, 2) получали ответную реакцию, которая из призрачной фантазийной влюблённость возвращала Вас в реальность.
Потому что одно дело быть влюблённым в ОБРАЗ человека и совсем другое!!! дело любить реального человека, а не его образ.
цитата:
Я бы сказал чувствую больше влюбленность и симпатию, это может странно прозвучит но бывает что я представляю ее когда что то делаю, какие то разговоры с ней, какое то будущее. Она мне приятна в общении как человек, она легкая и простая
Да, это похоже на влюблённость. Которая может развиться во что-то большее - в любовь. А может и не развиться. Смотря какой будет её ответ на Ваши чувства. Что собственно Вы и сможете увидеть:
цитата:
Вполне возможно, что той лёгкости уже и не будет, если она не разделяет Ваши чувства. Но чувства то уже есть! И их утаить НЕ получится. Собственно как и уменьшить СПЕЦИАЛЬНО:
цитата:
и я не могу понять как мне уменьшить мою влюбленность, если я продолжаю с ней общаться и подпитывать эти чувства
Они могут угаснуть сами по себе - если не получите взаимности, а проверить это Вы сможете если сделаете, как и планируете:
цитата:
я даже планирую к ней в страну прилететь следующим летом типа город посмотреть, и за одно с ней встретиться, она ответила на это, посмотрим, смотря когда это будет
Тогда и поймёте - в ЖИВОМ общении. Потому что именно в живом общении образ человека отходит на задний план, а на передний - выходит тот человек, который есть в РЕАЛЬНОСТИ.
В этом и состоит капитальная разница между любовью и влюблённостью.
Дякую Вам за відвертість.
Спробувати не спілкуватися тиждень-два, можливо, навіть, потрібно, щоб
зрозуміти, що, насправді, Ви відчуваєте до дівчини... Але ж є ще дівчина... І Ви не знаєте, що відчуває вона... Можливо, і вона сама поки цього не знає, так само, як і Ви... При тому, що спілкуватися будь з ким, коли нецікаво і немає інтересу, навряд чи, вона б захотіла.
Загалом, коли іде мова про почуття, на мою думку, експериментувати - не самий кращий спосіб. Бо налагоджувати стосунки набагато складніше, аніж стосунки руйнувати...
Як на мене, насамперед, задайтеся питанням, а чи влаштує Вас лише дружба з цією дівчиною? Адже, любі стосунки можливі лише тоді, коли вони постійно розвиваються. Особливо, коли мова іде про стосунки чоловіка та жінки. Тобто, в любому випадку, прийде момент, коли стане питання, а що далі? Окрім того, чи не пожалкуєте потім Ви, що згодилися лише на дружбу, не використавши жодного шансу на побудову більш серйозних стосунків? Якщо дівчина гарна та контактна, навряд чи вона дуже страждає від самотності. А у таких випадках, поруч можуть з'явитися інші чоловіки, які не стануть так довго чекати, а одразу запропонують реальну зустріч?
І от тут потрібно дуже добре прислухатися до себе... Не поміркувати, а саме прислухатися до себе... Можливо, є сенс, спробувати запропонувати дівчині знайти можливість зустрітися? Наприклад, запланувати якусь спільну подорож з туристичною групою, або ж з групою однодумців, щоб зустріч можна було підстрахувати на випадок несподіванки від зустрічі офлайн? Щоб мати простір для маневру... В разі чого, можна завжди змінити групову програму на індивідуальну тільки для двох... А якщо так не складеться, то, принаймні, можна вийти з ситуації "зберігши лице"...
В любому випадку, правильне рішення приховується в Вас самому. І тут, якраз і може допомогти психолог, щоб з'єднати Вас зі своїм внутрішнім "Я". Бо саме там і приховується істина.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389300 для Алла Григорівна
Я думав про те, щоб, можливо, зізнатися їй у своїх почуттях, але не думаю, що це має якийсь сенс. Типу, так, у неї є якийсь інтерес до мене, але більше як до друга, людини, яка її розважає. Я б сильно не заморочувався, якби ми жили в одній країні — просто запросив би її кудись і все. Але вона за 1500 км від мене, і в цьому вся проблема.
Ми, здається, добре спілкуємося на ефірах, а потім тиша. Вона особливо ніколи першою не пише, тому я розумію, що я приділяю їй більше уваги, ніж вона мені. Типу, для неї я не порожня людина, але й не особливо важлива. Більше того, мені здається, що у неї є якийсь залицяльник, бо іноді виставляє букети квітів у соцмережах. Я питав, чи є у неї хлопець, вона каже, що ні, але я здогадуюся, що хтось за нею доглядає.
Не думаю, що буду шкодувати, якщо нічого не зроблю. Я б, можливо, шкодував, якби їй розповів про свої почуття, і вона б мене більше не сприймала як друга. Було б якесь уже непевне ставлення до мене — мовляв, уже не знала б, що сказати, що написати, щоб не виглядало так, ніби вона проявляє інтерес до хлопця. Може, і є якась взаємність — я не знаю.
Вона мені приємна в спілкуванні, хотів би зберегти наше спілкування, як було раніше — просто легко, без будь-яких почуттів і тяжкості в грудях.
Як на мене, Ви вже прийняли рішення. І оскільки - це саме Ваше рішення, отже, воно вірне. Тому зробіть так, як відчуваєте. А якщо відсторонення не полегшить Вашу зацікавленість, тоді потрібно вже більш глибоко розбиратися в причинах такого "залипання".
Насправді, які б припущення не були зараз зроблені психологами на форумі, вони не будуть відповідати в повній мірі істині. Адже, зачасти, та сама істина багатошарова. І відповідь не лежить на поверхні, а торкається глибин Вашої підсвідомості. А підсвідомість складається, насамперед, з того, що було закладено з моменту народження.
Але про це я вже Вам писала раніше.