Чоловік ображається, що я їжджу до родичів, оскільки вдома холодно
Вдома після 9 січня зовсім немає опалення. Чоловік приніс обігрівач, купив електропростирадло. Але все працює від електрики, яку час від часу виключають і без обігрівача температура в кімнаті різко падає. Я зараз вагітна і вважаю, що дбати про здоров'я є найважливішою задачею. Деякий час жила у родичів, де є опалення. Вчора повернулася додому, але хвилююсь, оскільки на днях прогнозують падіння температури і можуть вимкнути електрику. Чоловіка дратує моє занепокоєння, ми навіть сваримося з цього приводу. Каже, що зараз з обігрівачем в спальні 20 градусів і немає сенсу хвилюватися. Що я надто тривожна, що люди і в гірших умовах живуть, не холодно ж зараз і т д. На наступну зиму є варіанти, як обігрівати квартиру без електрики і опалення, поки обговорюємо це. Зараз нових автономних обігрівачів вирішили не купувати.
Я не зовсім розумію, чому він ображається, коли я пропоную пожити в іншому місці на період морозів. Зі мною нікуди їхати не хоче, каже, що 'тупо жити у когось, коли вдома не так все погано'. А я ображаюсь, оскільки мені здається, що його не надто хвилює моє здоров'я. Я власне і переїхала на певний час до родичів, оскільки в кінці січня, залишаючись вдома захворіла від холоду, тому не хочу ризикувати здоров'ям знову

Відповіді психологів
Зрозуміло, що зараз Вам складно, тим паче Ви піклуєтеся не тільки за себе а і за майбутню дитину. Яке саме у Вас запитання до психолога в теперішніх умовах?
Доповнення від автора питання ·
Питання в тому - як порозумітися з чоловіком і не сваритися. Він вважає, що я надто тривожна і вдома не так все погано. Я ж вважаю, що пересидіти морози у родичів - не примха, а необхідність, аби знову не хворіти.
Доповнення від автора питання ·
Так, при працюючому постійно обігрівачі, в спальні тепло. Але тільки зникає електрика - різко стає дуже холодно
Тобто, тепло в домі чи холодно, це єдине питання стосовно якого ви з чоловіком не находите спільної мови? Може це тільки привід для проявлення незадоволення один іншим.? Це тільки припущення. Або у Вас у зв'язку з вагітністю дійсно рівень тривоги підвищився, чи Ви взагалі тривожна людина?
Доповнення від автора питання ·
До цього ми особливо не сварилися. І так, я зараз більш тривожна, ніж раніше.
Доповнення від автора питання ·
Для порівняння - 20 градусів з обігрівачем. Коли немає електрики, температура опускалась до 13-14 градусів, для мене це дуже холодно і перепади не комфортні.
Чоловіку не дуже холодно і великої проблеми почекати світло він не бачить, це мене дратувало звісно
Ситуація, в якій опинилися багато українців, дійсно може впливати на рівень стресу. Звідси і сварки, настрій, небажання чути один одного. На гормональному рівні росте рівень кортизолу на підгрунті стресу. Як наслідок, рівень оксититоцину, тобто гормону близькості, падає. Тоді людина може не відчувати підтримки якої потребує. У Вашого чоловіка може проявлятися саме не відношення до Вас конкретно, а до цієї ситуації. Чоловік може переживати, чи все він робить для своєї родини. Можливо відчуває провину за Вашу хворобу, роздратовується... Але це на рівні припущень. Це краще проговорити більш конкретно із психологом на особистій зустрічі.
Стосовно тривожності, якщо не справляєтеся самі, можна попрацювати із психологом. Навчитися впоратися і використовувати деякі прийоми заспокоєння в повсякденному житті. Тому звертайтеся за консультацією.
І звичайно, треба про себе потурбуватися, і , якщо нестерпно холодно, дійсно побути у родичів, це найкращий варіант. Це я як людина людині вам кажу, не як психолог вже. Питання в тому, чому саме чоловік не хоче вас відпустити, чи разом з вами побути в більш комфортному місці.
Відредаговано автором 15-02-2026 16:48:51
Доброго вечора. Судячи з вашого повідомлення, чоловік реагує так, бо для нього дім це его зона контролю.
Ваші відчуття абсолютно нормальні. Їх не потрібно замовчувати чи соромитися. Коли він каже: "Ти занадто тривожна", "люди живуть у гірших умовах", "не холодно зараз" це звучить як знецінення ваших переживань. Якщо ви це так відчуваєте, важливо спокійно позначати межу:
"Я чую твої слова, але мої відчуття реальні мені холодно, і я хвилююся за своє здоров’я та здоров’я дитини".
Після цього озвучте, що саме для вас важливо, головне без звинувачень, але твердо. Наприклад:
"Мені зараз, коли я вагітна, важливо бути в теплому приміщенні, щоб не захворіти. Тому я буду тимчасово жити у родичів. Це не означає, що мені байдуже до дому чи до тебе."
Це ваші почуття, і з ними потрібно рахуватися. Точка.
Суть не в тому, щоб змінити його характер чи довести, що "вдома холодно"( ему може и тепло), а в тому, щоб чітко і спокійно пояснити свої потреби. Саме так будується взаємна повага.
👋 Вітаю.
З вашого тексту відчувається не лише тривога через холод, а й біль від того, що в такий важливий період ви ніби залишаєтесь із цим страхом наодинці. Вагітність природно підсилює потребу в безпеці, і це не «надмірна тривожність», а нормальний інстинкт захисту.
🔸 Схоже, що між вами з чоловіком різне бачення ситуації. Ви фокусуєтесь на можливих ризиках і своєму самопочутті, а він — на фактах («20 градусів є, обігрівач працює»). І коли він знецінює ваші хвилювання, ви можете відчувати, що знецінюють і вас.
Можливо, тут важливо говорити не про температуру і не про «хто правий», а про ваш внутрішній стан. Наприклад: «Мені не так важливо, скільки градусів у кімнаті, як те, що я боюся знову захворіти і хочу почуватися захищеною». Часто партнери реагують інакше, коли чують про почуття, а не про аргументи.
🔹 Ви маєте право дбати про себе і дитину. І водночас у парі важливо шукати рішення, яке врахує обох. Це не про те, хто перебільшує, а про те, як вам обом пережити складний період з відчуттям підтримки.
🌟 Ваше хвилювання — не примха. Це потреба в безпеці. І вона заслуговує на повагу.
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Дуже прикро, що окрім важих побутових умов ви ще маєте стрес і суперечки з чоловіком. Ви однозначно маєте право на більш комфортні умови і розуміння з його боку. Чи розмовляли ви з ним про те - що саме дратує його, коли ви перебуваєте у родичів? Можливо, він не хоче визнати що його зусилля не зробили квартиру теплою і такою, де ви почувалися б комфортно. Але це просто здогадки... Найголовніше, щоб ви зараз не хворіли і перебували у настільки комфортному середовищі, наскільки це можливо. Наскільки у нього є почуття гумору? Чи буде це доречно говорити з ним трошки іронічно - "от бачиш я тут тривожусь і мерзну - може відпочинеш від мене, і всі від цього виграють? невже без мене ти зовсім ніяк кілька днів?)" Або ж якщо цей стиль для вас зовсім непритаманний - то тоді говорити максимально логічно, відкинути емоції наскільки це можливо і попросити щоб він допоміг вам обом відкласти сварки, порівняння тих градусів, тощо - на якийсь інший період життя. Щось на кшталт "я знаю, ти старався і купив обігрівач, простирадло - і дякую тобі. Але по відчуттям мені холодно зараз і я не хочу захворіти знову. Тому давай не будемо сваритись, я поїду до родичів на кілька днів поки будуть такі низькі температури, і буду дуже вдячна за твоє розуміння". Здоров'я вам і терпіння!
Електрика та опалення тут тільки є приводами, через які проявляються більш глибокі питання.
З того, що Ви описали, Вас хвилює, що чоловік знецінює ваші потреби, не сприймає ваше бажання бути в комфорті, бачить в цьому "примху ".
Ми не знаємо, які основи керують думками вашого чоловіка, можливо, він вбачає в цьому "перемогу" вашого "особистого" над вашим "спільним", ніби ваша родина для Вас не настільки важлива, як зовнішній комфорт. Адже він може вбачати в цьому, що Ви "обрали" не його, а зручності, і в ситуації, якщо він має певну травму більш ранніх часів, то кожен ваш "вибір не його" може його тригерити. Можливо, він в цьому бачить знецінення його зусиль по створенню поняття "дом- фортеця". Можливо, його виховували в рамках "звертати увагу на свій комфорт- це капризувати", і за звичкою "бореться " з цим "явищем ".
В будь якому випадку, дуже важливо знайти справжні глибинні причини ваших конфліктів.
Адже кожен з вас в кінці кінців "впирається" в певну психологічну "недостачу "- "ти про мене не піклуєшся "/" ти не цінуєш мою присутність в твоєму житті ".