Ненавиджу себе
Тільки закінчила універ, кілька місяців відпочивала, у жовтні цього року вирішила шукати роботу. З тих пір я ходжу на співбесіди, але ніколи не проходжу останні етапи. То досвіду немає, то занадто спокійна, то «нежива» як мені сказав один рекрутер, то причини не називають, а просто «змушені відмовити». Я вже не знаю що робити, куди рухатися. Я ненавиджу себе за те, що мої однолітки вже заробляють давно, а я ні копійки за життя не заробила. Я ненавиджу що я «занадто спокійна» чи «нежива». З іншого боку я не розумію, що зі мною не так, чому я така яка є? Мені подобається бути спокійною людиною, я не зашугана, я просто така. Чому роботодавцям це не подобається? Я пробувала різні напрямки роботи і маркетинг, і вчителювання, і логістику, нікуди не підходжу. Ніхто не хоче мене. Я сама не розумію, що я хочу робити в житті.
Як же жахливо мені просити гроші у батьків на якісь дрібнички, не знаю як вони, але мені соромно, що я не працюю. Мені здається я не варта того, що вони мені дають. Вчитися я не хотіла, хотіла йти на роботу, але зараз думаю може вступити, тільки щоб вдома не сидіти. Але знов проблема, треба у батьків просити грошей, бо на бюджет вдруге не візьмуть.
Я прошу поради, як мені далі бути? Як стати нормальною і підходящою? Як поводитися, щоб мене хотіли брати на роботу?
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Ваша проблема трапляється часто.
Багато претендентів приходять на співбесіду навіть із досвідом і знаннями, але не можуть себе представити —, плутаються, не можуть чітко відповісти на запитання. Винна в цьому часто банальна невпевненість. Рекрутери часто інтерпретують невпевненість як некомпетентність, хоча це не завжди справедливо.
Змінити ситуацію допомагає підготовка: репетиції співбесіди, аналіз своїх переваг. Впевненість повертається, коли Ви знаєте свої сильні якості та можете донести це до інтерв'юера спокійно та чітко.
Часто кандидати відповідають на запитання так, начебто складають іспит. Мало емоцій, особистості. Адже роботодавець хоче бачити не лише компетенції, а й людину.
Рекрутері беруть до уваги «людський фактор» — те, наскільки кандидат живий, мотивований, приємний у спілкуванні.
Вирішення проблеми - бути природною. Використовуйте особисті приклади, кажіть своїми словами, додайте трохи гумору та теплоти. Співбесіда — це не допит, а діалог, де важливо показати не лише професійні якості, а й психологічну сумісність.
Деякі питання звучать майже на кожному інтерв'ю: «У чому ваші сильні та слабкі сторони?», «Де ви бачите себе через 5 років?». І все одно багато хто відповідає невпевнено.
Це пояснюється тим, що люди сподіваються імпровізувати. Але в умовах стресу мозок блокує швидкі формулювання і кандидат виглядає непереконливо. Роботодавець робить висновок: кандидат не продумав мотивацію та кар'єрні цілі.
Рішення – заздалегідь скласти відповіді. Можна потренуватись перед дзеркалом. Це підвищить Вашу впевненість та гнучкість при спілкуванні.
Зовнішній вигляд, голос, жести та погляд продовжують відігравати величезну роль.
Часто роботодавці приймають рішення протягом перших 5 хвилин спілкування. Зовнішній вигляд, впевнена поза, доброзичливий погляд — це формує перше враження.
Рекомендація: виберіть одяг, що відповідає корпоративній культурі. Прорепетируйте співбесіду на відео. Зверніть увагу на свою міміку, інтонацію та паузи. Це допоможе не тільки сподобатися, а й почуватися впевненіше.
І ще маленький секрет. Перед співбесідою нанесіть на руку апельсинове арома-масло, зовсім трохи. Це допоможе стати Вам більш харизматичною.
Відредаговано автором 29-01-2026 00:19:08
Хочу вас поддержать и сказать, что с вами может быть все отлично, но при этом могут быть сложности с поиском работы.
Нужно порой просто 100 собеседований, чтобы найти работу.
И причины этому разные и есть моменты, которые хочется подсветить вам.
1) Увы, рынок труда у нас очень печальный. И причины отказа бывают вообще никак с связаны с человеком. Когда я побывала по ту сторону баррикад, работая HR и видя причины, по которым отказывают, я с одной стороны, конечно злилась и недоумевала, с другой - расслабилась и поняла, что не во мне дело часто. А причины, вы не поверите - эта слишком умная, эта мне просто не нравится (не знаю почему, но не нравится), а тут слишком энергичная, а тут я просто сам не знаю, чего хочу. А еще огромное количество работодателей не отвечают не потому, что выбрали другого, а потому что вакансия то открыта, то закрыта, короче, бардак в организации.
2) Чем больше вы ходите по собеседованиям, тем больше набираетесь опыта и тем дальше будет проще найти работу. Это тоже своеобразный опыт и навык, и вы его сейчас осваиваете
3) Составьте список наиболее встречающихся вопросов - потренируйтесь отвечать на них. Не пытаясь понравится (вы не угадаете, кому что нравится), а просто спокойно и уверенно.
4) Помните важную вещь - вы ходите на собеседования. Не на допрос в одностороннем порядке. Вы тоже смотрите и выбираете и не должны соглашаться на что попало. Это очень чувствуется, когда кандидат согласен на все, только возьмите меня. Эта мысль может поддержать вас, когда вы отвечаете на вопросы, задаете свои (их кстати важно задавать).
Это то, что может дать спокойствие при общении.
5) И еще момент. Определитесь, куда вы хотите пойти и пробуйтесь туда. Не я и маркетолог, и учитель, и логистик, и бариста и продажник, а 1-2 направления и пишите резюме под эти направления, готовьтесь к собеседованиям в этой сфере. Я понимаю ваш страх, что никуда не возьмут, но возьмут, поверьте. Просто без опыта это сложно и долго, но это точно все проходят и все находят первую работу.
И хочется вас поддержать и сказать, что важно различать, где правда что-то надо менять, например, более уверенно говорить (но это придет с опытом и подготовкой), и где нужно просто принять, что вы такая - спокойная. И будут те, кому вы подойдете такая спокойная.
Говорю еще и по своему опыту, потому что я тоже такая и знаю, как же это сложно было принимать. И знаю, что были работодатели, которым как раз это и нравилось. Но собеседований я при этом проходила десятки, пока находила работу.
Доброго ранку, Аню!
цитата:
Я сама не розумію, що я хочу робити в житті.
От з цього варто починати. Усе інше прийде з часом, досвідом і поверненням собі почуття САМОПОВАГИ.
Для останнього доречно ПРИЙНЯТИ власну УНІКАЛЬНІСТЬ(!)
Ви така, яка є. Іншою в цей момент бути не можете.
Що робити в житті. Якщо питання стосується виключно занять, роботи і т.п., то раджу скористатись тестом Юнга. Треба записати 16 характеристик бажаної діяльності. Потім об'єднати перший з другим, третій з четвертим і так далі.
Наступним кроком отриманих 8 довести до 4, потім до 2 і наприкінці до 1.
Ще запитаю - у Вас диплом вищої освіти за якою спеціальністю?
Коли думаєте про роботу за фахом, які картинки малює уява - Вам подобається? Ви розвиваєтесь? Отримуєте задоволення, а не тільки гроші?
цитата:
Мені подобається бути спокійною людиною, я не зашугана, я просто така.
От цінуйте власну індивідуальність(!) Почнете підлаштовуватись під вимоги різних стандартів, можете втратити себе.
цитата:
Як же жахливо мені просити гроші у батьків на якісь дрібнички, не знаю як вони, але мені соромно, що я не працюю. Мені здається я не варта того, що вони мені дають.
От про це варто поговорити з батьками. Спокійно поділитись власними почуттями, побачити і почути їх реакцію. Не думаю, що почнуть Вас соромити через відмови роботодавців, адже, переконаний, вони самі в курсі того, що твориться на ринку праці.
Відредаговано автором 29-01-2026 11:02:48
Вітаю. 👋
✔️Коли довго не вдається знайти роботу, особливо на старті життя, дуже легко почати ненавидіти себе.
Ви ходите на співбесіди, чуєте відмови — з поясненнями або без — і поступово ці відмови починають звучати всередині як вирок:
«Я не підходжу», «Я не така», «Мене ніхто не хоче».
У цьому місці важливо зупинитися і відокремити оцінку роботодавця від цінності людини.
✔️Спокійність, стриманість, неквапливість — це не дефекти. Це особливості темпераменту.
✔️У сучасному ринку праці часто більше цінується активна самопрезентація, емоційність, напір. Але це не означає, що всі мають бути такими. Це означає лише, що не кожне середовище підходить кожній людині.
✔️Біль часто посилюється не тільки від відмов, а від порівняння з іншими і сорому:
коли однолітки вже заробляють, а вам доводиться просити гроші у батьків;
коли зʼявляється відчуття, що ви «не варті» підтримки.
У такі моменти самоненависть стає способом пояснити собі те, що поки не склалося.
Але проблема не в тому, що з вами щось не так.
Проблема в тому, що ви намагаєтесь підігнати себе під уявлення про «нормальну», замість поступово знайомитися з тим, яка ви є і в якому середовищі вам може бути добре.
✔️У роботі з такими запитами ми:
• відокремлюємо вашу особистість від тимчасових невдач;
• досліджуємо, як формується внутрішній критик і самознецінення;
• шукаємо не «як стати зручною», а де вам не доведеться ламати себе;
• повертаємо відчуття опори і права бути різною.
Ви не зобовʼязані ставати іншою, щоб мати право на роботу, гроші чи повагу.
Але ви можете навчитися краще розуміти себе і робити вибір не з сорому, а з контакту з собою. 🌿
цитата:
Я сама не розумію, що я хочу робити в житті.
Я б починала з формулювання того, що я точно Не хочу робити.
Наприклад, вставати о 6 ранку на роботу, зустрічатися з великою кількістю людей протягом дня, робити таблиці, рахувати гроші...
Теоретично ви можете звернутися в Службу зайнятості і пройти профорієнтаційне тестування. Це може дати підказки.
Ви така, яка ви є, десь це може бути потрібно таким, яким воно є, спокійним.
В світі існує великий вибір того, за що людям готові платити гроші.
Можу порекомендувати книгу "Коли життя збиває з ніг. Долаємо біль і справляємося з кризами за допомогою терапії прийняття та відповідальності", Расс Херріс. Та його ж книгу "Пастка щастя".
цитата:
Я вже не знаю що робити, куди рухатися. Я ненавиджу себе за те, що мої однолітки вже заробляють давно, а я ні копійки за життя не заробила. Я ненавиджу що я «занадто спокійна» чи «нежива». З іншого боку я не розумію, що зі мною не так, чому я така яка є?
Дуже емоціно заряджене повідомлення від вас. Заряджене розгубленостю, безвихідностю, безсиллям та.... ненавистю до себе.
Якби у такій ситуації була б ваша найкраща подруга, щоб ви відчували до неї? Невже теж ненависть?
Чого себе так прискибливо караєте ненавистю?
На мою думку перше, що потрібно - змінити ставлення до себе у такій ситуації. Ви щось робите, але не виходить, як би хотілось. Це не свідчить нічого про вас, на ситуацію впливає багато факторів., та багато з них зовнішні. Ви ніби вимагаєте від себе всемогутності, та очікування від себе завищені до ідеальних.
От же спробуйте стати собі кращім другом, змінити ставлення до себе на підримуюче та турботливе.
А енергію від напруги та ненависті вже можна пустити в дії, які вам рекомендували колеги вище.
Аня, колеги вже написали багато важливих речей, хочу додати ще такий момент.
Коли Вам кажуть, що Ви "така спокійна " і це не підходить для певної роботи, то насправді Вас ПОЗБАВЛЯЮТЬ мороки працювати на роботі, яка ВАМ НЕ ПІДХОДИТЬ.
НЕ Ви НЕ підходите, а робота Вам НЕ підходить.
Просто Ви цього знати не можете, а рекрутер знає, що для цієї роботи потрібна, наприклад "людина-вогонь".
Вам НЕ треба ставати такою, як комусь треба.
Бо ваша Цінність саме в вашій Індивідуальності!
Вам важливо прислухатись до Себе, і там Ви знайдете "відповіді ", адже ваші внутрішні інтереси точно будуть співпадати з вашими рисами характеру (Вам буде подобатись те, що саме Вам підходить).
А співбесіди- так, це етап пошуку, без цього ніяк. Це як в лісі, щоб знайти гриб, треба багато місцин обійти в пошуках.
І тут важливо нагадувати собі- це Ви шукаєте для Себе те, що Вам підійде.
А не "вони" Вас "забраковують ".
Вам НЕ потрібна робота, на яку Вас не хочуть брати, і Ви дізнаєтесь про те, чи підходить Вам робота, а НЕ про те, що з Вами "щось не так".
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Аня, неприйняття себе, а більш того, ненависть до себе, є не тільки шкідливим підходом, а й вкрай руйнівним. Вкрай. З таким підходом роботу не знайти, з ним можна лише роботу втратити.
Насправді це запит на серйозну роботу з психологом, на психотерапію.
Як і пошук себе - своїх сильних сторін, на які можна спертися при виборі роботи.
Одна з сторін - спокійний, врівноважений характер. А де такий потрібний, знаєте?
Точно НЕ в маркетингу і логістиці - там треба швидке реагування. Тож не дивно, що там відмовляють. Бо не тільки не буде користі (не тільки для них, але й для ВАС теж), а й шкода буде - суцільний стрес для Вас, перенапруга, вигорання. А навіщо Вам таке?! Тому й добре, що відмовляють, бо таким чином вони ВІДВЕРТАЮТЬ від Вас те, що справді Вам НЕ підходить. Тобто НЕ Ви не підходите, а робота Вам НЕ підходить. Розумієте різницю?
Що ж стосується вчителювання, то тут потрібні люди з різним характером в залежності від предмета викладання - спокійні теж потрібні. У Вас педагогічна освіта?
Вітаю. Я Вас дуже добре розумію. Зараз Ви перебуваєте в тій точці, де самооцінка просто «кричить» про допомогу. Давайте розберемо це по-людськи, без складних термінів.
З Вами все абсолютно нормально. Ваша спокійність — це не дефект, це Ваша особливість. Проблема лише в тому, що Ви намагаєтеся продати «тиху гавань» людям, яким потрібен «шторм».
Чому так відбувається?
Невідповідність ролей: Маркетинг, вчителювання, логістика — це сфери, де панує хаос. Рекрутери там шукають людей-феєрверків. Коли вони бачать Вас, вони лякаються, що Ви «згаснете» під тиском. Вони помиляються, бо тиха вода часто найглибша, але на співбесіді у них немає часу це зрозуміти.
Дзеркало сорому: Оскільки Ви відчуваєте провину перед батьками, Ви йдете на співбесіду вже з почуттям «я ні на що не здатна». Рекрутери зчитують цю невпевненість і називають її «неживістю». Це не Ви нежива, це Ваш страх бути відкинутою сковує Вашу міміку та голос.
Що я Вам раджу зробити зараз:
Припиніть бігти за «модними» професіями. Якщо Ви спокійна, шукайте роботу, де цінують тишу, фокус та системність. Це може бути аналітика, робота з документами, контент-менеджмент, тестування ПЗ або робота в бібліотечних чи архівних фондах сучасних компаній. Там Ваш спокій назвуть «ідеальною концентрацією».
Легалізуйте свою природу. На наступній співбесіді, коли відчуєте, що від Вас чекають «шоу», скажіть прямо: «Я за темпераментом спокійна людина. Я не створюю зайвого шуму, але це дозволяє мені не припускатися помилок через поспіх і зберігати холодний розум у стресі». Зробіть це своєю «фішкою».
Зніміть тягар із грошима. Батьки вклали у Вашу освіту, бо вірять у Вас. Поки Ви шукаєте роботу, Ваша «оплата» їм — це Ваші зусилля, а не гроші. Не йдіть вчитись вдруге лише через сором — це пастка, яка лише відстрочить Ваше дорослішання.
Ви не «лохушка». Ви людина, яка щойно закінчила один етап життя і вчиться жити інший. Те, що Ваші друзі вже заробляють, не означає, що вони щасливі або успішні. Це лише означає, що вони швидше знайшли свою «колію». Ви знайдете свою трохи пізніше, і вона буде саме Вашою.
Спробуймо зробити одну вправу? Напишіть список із 3 речей, які Ви вмієте робити добре саме завдяки своєму спокою (наприклад, довго щось вивчати, не вступати в конфлікти, помічати дрібниці). Це допоможе нЧ зрозуміти, куди рухатися далі.