Проблеми з комунікацією.
добрий день. підкажіть, чи варто звертатися за допомогою фахівців чи можна впоратися із цим самостійно?
більшу частину часу я відчуваю невдоволення тим, що мені не вдається побудувати з кимось діалог, спілкування, мати знайомих і друзів. будь-які види комунікації. мені хочеться, щоб у моєму оточенні були присутні люди, яким я буду цікава – і вони мені теж. на жаль, я ще помічаю за собою неприємну манію величі: обов'язково та людина, з якою я спілкуюся, повинна мною «захоплюватися» або, як мінімум, показати те, що їй не нудно. загалом там з'являються не озвучені мною вимоги до людини і якщо вони не виправдовуються, я відсторонююся. на даний момент я намагаюся поговорити з кимось в інтернеті, заходжу в різні чати, а по життю у мене буквально немає сил, щоб десь затіяти розмову та познайомитися. але навіть в інтернеті мені не виходить: мене не влаштовує те, що мене не помічають; люди не цікавляться тим, що і я, через що мені складно розпочати розмову; я починаю тривожитись, коли мене все-таки помічають і швидко зникаю з поля зору. іноді буває так, що я зовсім не виявляю ініціативу, оскільки не знаю про що поговорити. це мене теж дуже хвилює. заздрю людям, які без невпевненості в собі говорять про свої речі, про свої прості справи, а я не можу нічого сказати (я, справді, не знаю, що про своє життя можна розповісти: я нічим давно не захоплююся, окрім навчання за своєю спеціальністю). я так заздрю вільним людям у спілкуванні з один одним..

Відповіді психологів
Доброго дня, Анастасіє!
цитата:
підкажіть, чи варто звертатися за допомогою фахівців чи можна впоратися із цим самостійно?
Схильний думати, що, з огляду на вказані Вами обставини та прояви, варто звернутись. На превеликий жаль, якби Ви могли самостійно впоратись із наявними труднощами і проблемами, уже б досягли якогось відчутного результату. Однак прогресу нема.
Проте, є надія, адже вона базується на підставі Вашої здатності навчатись. Тобто все ж таки комунікувати, засвоювати певну інформацію й таке інше.
цитата:
мені хочеться, щоб у моєму оточенні були присутні люди, яким я буду цікава – і вони мені теж
Розкажіть, чи цікаві Вам Ваші батьки? Які стосунки з ними склались на цей момент і які були у Вашому дитинтстві?
Чи відчуваєте, що Ви особисто цікаві батькам? Якщо відповідь ствердна, то, якщо можете, наведіть приклади?
цитата:
я ще помічаю за собою неприємну манію величі: обов'язково та людина, з якою я спілкуюся, повинна мною «захоплюватися» або, як мінімум, показати те, що їй не нудно
Зважаючи на вище зазначене, можно дійти висновку, ніби Ви залежні від "захоплення" інших людей Вами? А в разі, коли цього захоплення не отримуєте або відчуваєте, що їм поруч з Вами нудно, то розриваєте контакт - я правильно зрозумів?
цитата:
по життю у мене буквально немає сил, щоб десь затіяти розмову та познайомитися
Логічне запитання, на що витрачаєте власні сили? Де і як спалюєте власну енергію?
Відредаговано автором 19-12-2025 17:13:01
Да, помощь психолога нужна. Поскольку с психологом вы будете выстраивать контакт, отношения, то будете получать обратную связь, как другому рядом с вами, сможете за собой замечать, что с вами происходит и почему, разберетесь как выбираете людей для общения и взаимодействуете с ними. Это поможет вам наладить отношения с людьми. Самостоятельно этого не сделать просто потому, что вы не сможете оценить, что и почему происходит. Да и времени на это уйдет намного больше.
Поэтому да, это хороший запрос на психотерапию
Доброго вечора Анастасіє!
Щоб зрозуміти, чи варто Вам звертатися до фахівця, потрібно, принаймні, хоча б спробувати зрозуміти, в чому може бути проблема труднощів з комунікацією.
Ви пишете: "помічаю за собою неприємну манію величі: обов'язково та людина, з якою я спілкуюся, повинна мною «захоплюватися» або, як мінімум, показати те, що їй не нудно..."
Спираючись на Ваші слова, я припускаю, що причина такої "манії величія" може бути пов'язана з проблемами самооцінки, яка формується з дитинства під час спілкування із значимими дорослими. А "коріння" приховане, як це не дивно, у недоотриманій з дитинства щирій увазі. Бо, нерідко, увага дорослих може обмежуватися подарунками та задоволенням побутових потреб, що аж ніяк не може замінити справжню довіру та тепло в стосунках.
Далі Ви пишете: "...там з'являються не озвучені мною вимоги до людини і якщо вони не виправдовуються, я відсторонююся".
Спробуйте пригадати, в на скільки вимогливо ставилися в дитинстві до Вас і на скільки вимогливо Ви ставитеся самі до себе?
А наступні Ваші слова, можуть, загалом, стати "ключем" до розуміння Вашої проблеми: "...мене не влаштовує те, що мене не помічають; люди не цікавляться тим, що і я, через що мені складно розпочати розмову; я починаю тривожитись..."
На скільки я розумію, тривожність виникає рефлексивно, як реакція на певний зовнішній тригер у вигляді певної поведінки оточуючих "мене не помічають". Що дуже схоже на підсвідоме "віддзеркалення" того, як Ви могли почувати себе в дитинстві, коли батьки, наприклад, не звертали на Вас необхідної уваги, ігнорували, обезцінювали Ваші почуття, або ж батьків просто не було поруч з Вами.
Виходячи з усього написаного, виникає потреба мати більше інформації про Вас та Ваше життя, щоб допомогти Вам.
Чи були стосунки з батьками в дитинстві теплі, щирі та відверті?
Чи почували Ви себе значимою та потрібною? На скільки значимі дорослі переймалися Вашими проблемами та Вашими переживаннями і інтересами?
Добрый день. По вашему описанию видно, что трудность не только в том, как начать разговор, а в том, как вы переживаете себя в контакте. Как будто есть внутренний стандарт какой вы должны быть, чтобы быть интересной, и то, как вы переживаете себя в реальности. Когда между этими переживаниями себя реальной и идеальными представлениями о себе большой разрыв, в общении быстро поднимаются тревога, стыд и напряжение. Тогда хочется получить от другого какой-то яркий сигнал, а если сигнала нет - вы начинаете уходить, сворачиваться, пропадать. А если вас, наоборот, заметили - становится тревожно, и вы тоже можете быстро исчезать, чтобы не столкнуться с ощущением, что вы не соответствуете своему внутреннему идеалу. По сути, включаются привычные реакции, которые помогают пережить напряжение, но мешают оставаться в контакте.
И еще важный момент, который вы прямо упоминаете, про то, что нет сил и нечего рассказать, кроме учебы. Это скорее про сочетание истощения и жестких требований к себе, как будто рассказывать можно только что-то достаточно интересное, иначе становится стыдно. Тогда речь действительно блокируется.
В психотерапии с такими запросами обычно исследуют, откуда взялся этот внутренний стандарт и что именно запускает напряжение, самокритику и уход из контакта. Постепенно становится меньше внутреннего давления и обычное, спокойное общение начинает переноситься легче.
Самостоятельно с этим можно работать, но внутри собственного процесса трудно заметить момент, где человек уже начал напрягаться и закрываться и выходить из контакта. Поэтому с внешней опорой это обычно идет быстрее.