Депрессия
Здравствуйте. Мне 18 лет, и я уже около 4 лет живу с депрессией. У меня ГТР, сильная апатия, социальная фобия. Я постоянно пытаюсь учиться, чтобы сдать НМТ, но не могу сосредоточиться. В детстве я 9 лет подвергался буллингу в школе, а родители оказывали на меня сильный контроль, что, по моему мнению, сильно повлияло на моё психическое состояние. Я уже обращался к трем психиатрам: первые назначили антидепрессанты, которые не помогли. Сейчас третий психиатр назначил мне антидепрессанты, которые я принимаю уже 3 недели. Также я ходил к психотерапевту, потратил на это значительные деньги, но результата не получил. Это сомной что-то не так или я что-то неправильно делаю? Вроде хожу к специалистам, анализирую все подряд но толку 0
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Краща відповідь
Доброго ранку Andy.
Як на мене, Ви все робите правильно - намагаєтеся зробити все, щоб вийти з депресивного стану і почати жити повноцінним життям.
Психотерапевти, так само як і психіатри, дуже різняться. І якщо психіатри змінюють ліки, які вони прописують у відповідності до свого бачення стану людини, психотерапевти також дуже відрізняються як за стилем роботи, методиками, якими вони користуються під час своїх практик, так і світоглядом, що, як це не дивно, але дуже впливає на результати самої роботи.
Чому? Тому що звужують або розширюють свідомість людини, яка до них звертається. Мені дуже складно дистанційно щось говорити стосовно методів роботи, які були задіяні психотерапевтом, до якого Ви зверталися. Але з того, що Ви пишете, складається враження, що була задіяна лише сфера контролю та аналізу: "Вроде хожу к специалистам, анализирую все подряд но толку 0".
Тоді як у випадках депресивних станів одного аналізу дуже замало. Адже, самі проблеми, які призвели до депресії, з Ваших слів, дуже розкидані в часі: "В детстве я 9 лет подвергался буллингу в школе, а родители оказывали на меня сильный контроль". Тобто - це рівень підсвідомості. Тому, якщо "коріння" проблеми лежить в минулому, потрібно і трансформувати проблеми саме у тому часовому відрізку. Тоді, як за допомогою аналізу ми можемо вирішувати лише те, що знаходиться на рівні свідомості. Тобто, така робота і не могла Вам допомогти, в принципі.
Окрім того, не просто ж так придуманий термін "гармонія". Тобто, людина може почуватися щасливою лише перебуваючи в цьому стані. А це стан, за якого всі складові людини, такі як, душа, дух та тіло, мають бути в приблизно однаковій пропорції.
Знову ж таки, щоб мати можливість бути більш точною у своїх висновках, необхідна індивідуальна робота, але...
Якщо Ви не можете зосередитися, це, на мою думку, може свідчити про те, що у Вас дуже з народження розвинута сфера логіки та аналізу, тобто, рівень свідомості, і "шкутильгають" інші дві. Чому я зробила таке припущення?
Справа в тому, що існує певний механізм самозахисту людини, як цілісного організму. І якщо якась одна сфера почала дуже сильно домінувати над іншими, може включитися механізм самозбереження, от як у Вас. Щоб та сама, домінуюча сфера почала гальмуватися, щоб встигли "дозріти" дві інші.
На мою думку, як тільки будуть на рівні підсвідомості пропрацьовані всі стреси та травматичні події, які утворили енергетичні блоки і у Вас сформується правильний світогляд, розсіяність, як і всі інші наявні у Вас проблеми, поступово зникнуть як такі, в яких організму вже не буде мати потреби.
Розумію, що у Вас вже є не дуже вдалий досвід роботи з психотерапевтом, але ж ми не відмовляємося звертатися до іншого лікаря в разі потреби лише тому, що нам якось трапився лікар, який не зміг поставити правильний діагноз, правда ж?
Відредаговано автором 12-12-2025 11:30:00
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387696 для Алла Григорівна
Дякую за відповідь. Я зрозумів вашу позицію, але шукаю більше доказові методи психотерапії, які працюють із депресією і травмами без езотерики.
Я написала те, що знаю і що працює, все інше, то вже Ваше рішення.
І до речі, написане мною - це просто інший напрямок роботи в психології, а не езотерика.
Відредаговано автором 12-12-2025 14:08:06
Доброго дня.Я чую, що ви вже чотири роки тримаєтеся, живете з депресією, тривогою та наслідками булінгу і продовжуєте шукати допомогу. Це говорить про вашу витривалість.
І це та сама ваша доросла частина, яка аналізує, робить кроки, шукає рішення.
Правильно я розумію, що ви звертаєтеся до психіатрів і психотерапевтів, навіть тут на сайті, але всередині відчуваєте недовіру?Схоже, у вашому житті справді багато напруги.
Я чую, що ваш дорослий хоче впоратися й приймати рішення, але водночас боїться брати відповідальність,.Що зараз відбувається у вашій родині, у ваших стосунках?
Щодо ліків: три тижні для антидепресантів дуже мало. Це біологія мозку, яка потребує часу, щоб збалансуватися.
Щодо терапії: буває, що перший чи навіть другий спеціаліст не підходить.З вашим досвідом булінгу, контролю та хронічної тривоги важливо знайти не просто психолога, а того, поруч із ким виникає відчуття контакту й безпеки
«Это сомной что-то не так или я что-то неправильно делаю? «
Начну с конца- вы все правильно делаете, но….и тут, начало вопроса,-ваше состояние не относится к легко корректируемому. У вас несколько достаточно сложных диагнозов, которые требуют времени и серьезного отношения. Не всегда с первого раза получается подобрать необходимые препараты и их дозировку, поэтому необходимо находиться в тесном контакте с врачом и корректировать лечение. И тут, как говорится, коня на переправе лучше не менять. Если в течение года нет удовлетворительного результата, можно попробовать сменить врача ( если вы конечно строго соблюдали его рекомендации, а эффекта нет).
Что касается психотерапии.При ваших диагнозах « анализировать « все подряд, мягко говоря, не полезно. Упор лучше делать на практику совладания с тревогой, а не на поиск и анализ причин( не без этого конечно). Поскольку при ГТР причины всегда найдутся и они разные. Устанете искать. И, соглашусь с коллегами, не всегда получается найти» своего» терапевта с первого раза, но надо пробовать. В вашем случае наилучший эффект дает терапия при медикаментозной поддержке.
Марина Дудник психолог
м Ізмаїл ·
Здравствуйте, Andy
цитата:
У меня ГТР, сильная апатия, социальная фобия.
В основе всего этого - чрезмерная тревожность, с которой вы пытаетесь справляться и которая забирает на себя много вашего времени, сил, энергии.
И как следствие
цитата:
я уже около 4 лет живу с депрессией
приходит упадок сил, апатия, неверие в собственные силы и возможность что-то изменить. И так по кругу: тревожность, борьба с ней, переход в депрессивное состояние... Очень изматывающее состояние, и несмотря на это вы не отпустили руки, стараетесь учиться, продолжаете поиск выхода из этого состояния, ищете поддержки и помощи в этом. Вы очень сильный, даже если вам сейчас кажется, что это не так. Поэтому
цитата:
Это сомной что-то не так или я что-то неправильно делаю?
С вами все так и вы делаете для себя тот максимум, который вы можете для себя сделать, исходя из тех знаний которые у вас есть, рекомендаций специалистов, которые они вам дают.
Важно понимать, что чем дольше проблема (расстройство) есть, тем вероятнее, что процесс изменений, выздоровления не будет таким быстрым, как может хотелось.
цитата:
Сейчас третий психиатр назначил мне антидепрессанты, которые я принимаю уже 3 недели.
Пока ещё очень небольшой срок приема, чтобы можно было говорить об эффективности препаратов. Поэтому важно продолжать курс приема по схеме назначения
цитата:
Я постоянно пытаюсь учиться, чтобы сдать НМТ, но не могу сосредоточиться
Как по вашему, что мешает сосредоточиться вам,?
цитата:
анализирую все подряд
Очень важный момент, хотелось бы уточнить: анализ всего подряд - это вы имеете ввиду во время работы с психотерапевтом вам приходилось проводить анализ? Или вы имеете ввиду вашу привычку много думать, анализировать?